Problem z ABS-em

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jahu45
    Drive
    • 2010
    • 41
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    Problem z ABS-em

    Przy bardzo małych prędkościach po naciśnięciu pedału hamulca zaczyna działać ABS (charakterystyczne terkotanie i czuć na pedale hamulca ) Nie zapala się wskaźnik ABS . Nie dzieje się to za każdym razem. Nie ma problemów gdy jadę szybciej ani gdy mocno hamuję . Byłem u mechanika przedmuchał sprężonym powietrzem i jak nie ustąpi zalecił "diagnozę kompem " Byłem u drugiego i stwierdził że komputer nie wykaże jak nie świeci się kontrolka ABS. Twierdzi że trzeba przejrzeć wszystkie koła i wyregulować ustawienie czujników ABS. Miał ktoś taką przypadłość , jakieś mądre porady prosiłbym
    1.9 TDI ALH 2004
    UNIDEN PRO 520XL + Wilson Little Will
  • Wolga85
    Rider
    • 2014
    • 288
    • Octavia I combi (1U5)
    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Z ABS może być wszystko ok. Sedno problemu może być w tym że któreś koło się blokuje lub łapie poślizg przy hamowaniu. Przyczyn tego może być wiele od luzów na amortyzatorze, zawieszeniu po problem z hamulcami jedno koło hamuje dużo mocniej od reszty. Najszybciej i najtaniej podjedź na stację diagnostyczną niech sprawdzą amory i hamulce. Zapłacisz 50 PLN bez wbijania w dowód a dobry diagnosta od razu wyłapie co jest nie tak.

    Komentarz

    • jahu45
      Drive
      • 2010
      • 41
      • Octavia I (1U2)
      • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Amory i hamulce były sprawdzane i są OK
      1.9 TDI ALH 2004
      UNIDEN PRO 520XL + Wilson Little Will

      Komentarz

      • BUBER.
        Classic
        • 2017
        • 6
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        Ja stawiam że masz braki w koronce od ABSu

        Komentarz

        • Wolga85
          Rider
          • 2014
          • 288
          • Octavia I combi (1U5)
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          Log z bloków pomiarowych ABS. W jednym masz ładnie zestawione prędkości poszczególnych kół tam zobaczysz które koło kuleje. Spotkałem się też już pare razy z przypadkiem że luz był na łożysku koła i koronka za bardzo oddalała się od czujnika i ABS reagował przez to.

          Komentarz

          • Montes
            Drive
            • 2013
            • 46

            #6
            Cześć,
            Do dzisiaj miałem to samo po wymianie łożyska w prawym kole i elastycznych przewodów hamulcowych.
            Zdjąłem oba koła, wyjąłem czujniki ABSu, oczyściłem koronki ABSu, złożyłem całość.
            Pojeździłem wolno i nic - brak załączania systemu przy niskich prędkościach.
            Potem szutry w lesie do pierwszego smrodu klocków na pograniczu ze spadkiem efektywności hamowania - co przy mojej konfiguracji jest rzadkością - i znowu powoli, nadal wszystko gra.

            Komentarz

            • jahu45
              Drive
              • 2010
              • 41
              • Octavia I (1U2)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Problemem był czujnik ABS , po wymianie problem zniknął .
              1.9 TDI ALH 2004
              UNIDEN PRO 520XL + Wilson Little Will

              Komentarz

              • lanman
                Classic
                • 2017
                • 5

                #8
                Bardzo ciekawy film o analizie sygnału z czujników ABS:
                W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                Do diagnozy bardzo przydaje się oscyloskop, można wtedy podłączyć go do czujnika na kole i powoli kręcąc zaobserwować błędy w sygnale.

                U mnie na jednym kole miałem zwarcie w czujniku ABS a na drugim kole była krzywa koronka..

                Komentarz

                Pracuję...