Przy bardzo małych prędkościach po naciśnięciu pedału hamulca zaczyna działać ABS (charakterystyczne terkotanie i czuć na pedale hamulca ) Nie zapala się wskaźnik ABS . Nie dzieje się to za każdym razem. Nie ma problemów gdy jadę szybciej ani gdy mocno hamuję . Byłem u mechanika przedmuchał sprężonym powietrzem i jak nie ustąpi zalecił "diagnozę kompem " Byłem u drugiego i stwierdził że komputer nie wykaże jak nie świeci się kontrolka ABS. Twierdzi że trzeba przejrzeć wszystkie koła i wyregulować ustawienie czujników ABS. Miał ktoś taką przypadłość , jakieś mądre porady prosiłbym
Problem z ABS-em
Zwiń
X
-
Z ABS może być wszystko ok. Sedno problemu może być w tym że któreś koło się blokuje lub łapie poślizg przy hamowaniu. Przyczyn tego może być wiele od luzów na amortyzatorze, zawieszeniu po problem z hamulcami jedno koło hamuje dużo mocniej od reszty. Najszybciej i najtaniej podjedź na stację diagnostyczną niech sprawdzą amory i hamulce. Zapłacisz 50 PLN bez wbijania w dowód a dobry diagnosta od razu wyłapie co jest nie tak.
-
-
Cześć,
Do dzisiaj miałem to samo po wymianie łożyska w prawym kole i elastycznych przewodów hamulcowych.
Zdjąłem oba koła, wyjąłem czujniki ABSu, oczyściłem koronki ABSu, złożyłem całość.
Pojeździłem wolno i nic - brak załączania systemu przy niskich prędkościach.
Potem szutry w lesie do pierwszego smrodu klocków na pograniczu ze spadkiem efektywności hamowania - co przy mojej konfiguracji jest rzadkością - i znowu powoli, nadal wszystko gra.
Komentarz
-
-
Bardzo ciekawy film o analizie sygnału z czujników ABS:
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Do diagnozy bardzo przydaje się oscyloskop, można wtedy podłączyć go do czujnika na kole i powoli kręcąc zaobserwować błędy w sygnale.
U mnie na jednym kole miałem zwarcie w czujniku ABS a na drugim kole była krzywa koronka..
Komentarz
-
Komentarz