Muszę wymienić żarówki oświetlające tablice rejestracyjną (hatchback) . Czy wystarczy tylko odkręcić śrubki obudowy lampki i wymienić czy są jakieś nieprzewidziane komplikacje.
Wymiana żarówek oświetlenia tablicy rejestracyjnej
Zwiń
X
-
Wymieniałem u siebie tydzień temu. Bez większego problemu.
Mniejsze problemy:
- lekko zardzewiałe śrubki,
- probem na stykach po włożeniu nowych lampek, ale niekoniecznie to musi być. U mnie trzabyło przeczyścić styki.
- kolsze wymyłem i wysuszyłem, a czarne gumki wokół obwodu przesmaroawłem silikonem,
- wkręty lampek na przyszłość psiknąłem jakimś środkiem z MoS2, czy co tam było podobnego pod ręką (taa... wiem, że mało profesjonalnie, ale w przypadki klosza tylnych żarówek, wystarczy).
Podsumowując, banalna sprawa,
-
-
Wymienić najlepiej na LED, będzie spokój "na wieki". Oryginalne żaróweczki ulegają uszkodzeniu ze względu na wstrząsy przy zamykaniu klapy. Miałem ten problem (kombi) kilkanaście razy, w końcu wymieniłem na LED i jest spokój od wielu już lat. "Żarówki" były zrobione samodzielnie, dioda LED, rezystor 470 omów, przylutowane do płytki foliowanej miedzią (wycięte ścieżki) jako oprawka do wetknięcia.
Są też gotowe LED z takim cokołem.
Komentarz
-
-
Żarówki wymienione ale problem z odkręceniem śrubek straszny , musiałem jechać do mechanika. Sądziłem że lampki trzeba będzie połamać i kupiłem nowe z wkrętami .Śrubki tak skorodowały że też nie mógł ich ruszyć no i wcięcia pod śrubokręt się wyrobiły. Po długiej mordędze różnymi technikami puściły. Bardzo trudno było włożyć nowe żarówki , kto wymyślił takie rozwiązanie. W Felicji którą miałem było to super proste. W sumie niby banalna sprawa w tyle komplikacji. Dziękuję kolegom za rady.1.9 TDI ALH 2004
UNIDEN PRO 520XL + Wilson Little Will
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jahu45 Zobacz wpisŚrubki tak skorodowały że też nie mógł ich ruszyć no i wcięcia pod śrubokręt się wyrobiły
Zamieszczone przez jahu45 Zobacz wpisŚrubki tak skorodowały że też nie mógł ich ruszyć no i wcięcia pod śrubokręt się wyrobiły. Po długiej mordędze różnymi technikami puściły.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez jahu45 Zobacz wpisTo są blachowkręty a rdza dopadła je na łbach . Tak skorodowały że łby się rozpadały a część w chodząca w klapę była dobra.
Kiedyś jak w punto I odkręcałem portki wydechowe to podobnie rozsypały się łby śrub taka kulka z rdzy siedziała a dotknąłeś to się rozsypały i zostały "kikutki" no ale tam wysoka temperatura działa.Ostatnio edytowany przez Bambek1; 38218.
Komentarz
-
Komentarz