Witam kolegów. Na retroficie nikt się nie zająknął, więc może tutaj trafię na pomoc. Przeglądnołem różne miejsca i dokładnie tego nie znalazłem- czy dokładając Ori ksenon na przetwornicach AL koduje się je i jak to zrobić. Wiele się pisze o usterkach poziomowania, a o poprawnym dopisaniu nic do Octavii 1 nie znalazłem. Widziałem taki opis do golfa / bory i tam się wybierało rodzaj auta na konkretnym polu VCDS i stąd domniemywam że Skoda ma podobnie. Drugi temat - wg mnie z czujników poziomowania do lewej lampy idzie sygnał napięciowy,co oznacza że są de facto dwa potencjometry. Ponieważ ich póki co nie posiadam czy ktoś obeznany mógłby potwierdzić/zaprzeczyć?
Oryginalne lampy HID poliftowe-potrzeba kodować/dopisywać do sterowników?
Zwiń
X
-
Kolego gdzies wyczytalem iz podobno po podlaczeniu prawidlowym lamp komputer sam powinien je wykryc. Pozostaje tylko zakodowanie czujnikow poziomowania
Tak jak patrzę na Etkę reflektory ori xenon mają w sobie sterowniki więc tak jak wyżej napisałem podobno po poprawnym podłączeniu o ile komputer obsługuje to i powinno to automatyczne być widoczne w vcds, jedyna rzecz później to poprawnie kodować czujniki autopoziomowania - gdzieś na necie też to widziałem jak zrobić.Ostatnio edytowany przez Andy90; 10339.
Komentarz
-
-
Myślę że udało mi się to zrobić. Po pierwsze Octavia 1 (przynajmniej moja) nie ma sterownika Xenon na adresie 55 (Xenon range) co w większości jest przywoływane na forach. Po drugie do tego potrzeba np pełnego środowiska vcds lite, u mnie na freeware nie chciało iść. Dalej- vcds powinien znaleźć lampy na adresie 29 lewa i 39 prawa bez żadnych dodatkowych działań, wystarczy prawidłowo podłączyć lampy. Następnie "dopisujemy" lampy po kolei otwierając dany kontroler (lampę) i funkcją recode (07) wpisujemy software coding,u mnie wyskakujący "dymek" dla Octavii z napędem przód podpowiadał 00005 i tak wpisałem, dopsałem też kod sprzedawcy (WSC), może to zbędne. Później zrobiłem output test (03) obydwie lampy ładnie ustawiały się w trzech pozycjach. Po tym działaniu zniknął błąd " nieustawionego położenia", i brak żadnych innych błędów. Co do czujników położenia tak jak myślałem są to po prostu potencjometry, i wystarczy jeden z nich ustawić sobie aby zwracał na lampę napięcie w odpowiednim przedziale (widać to ładnie w measure block grupa bodajże 2, vcds w dymku podpowiada właściwe napięcie), a drugi do kabiny (powinno się dać wykorzystać Ori nastawnik do lamp H4) i nie trzeba rzeźbić z wymianą silniczków z Ori Xenon na zwykłe z H4 ani kupować zestawów z netu do "symulacji" poziomowania Xenon jakich pełno. Zastanawia mnie tylko to że u mnie lampy reagują natychmiast na ruch potencjometru choć robiłem to na postoju, może w ruchu będzie inaczej bo to bezsens- ta lampa nie jest konstrukcyjne przygotowana na dziesiątki tysięcy ruchów na nierównościach dróg, choć to byłoby prawdziwe poziomowanie i brak oślepiania innych. Pozdro.
Komentarz
-
Komentarz