Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

BFQ zmiana temperatury otwarcia elektronicznego termostatu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
    Wczoraj zamieniłem kable, dolalem płynu chłodniczego i oleju do max. Za 1tkm zdam relację.
    W którym miejscu dobrałeś się do kabli ?
    Dzisiaj miałem zdjęty schowek i przy okazji chciałem spojrzeć czy łatwo się będzie dostać do wtyczki ale znalazłem inna niż ta na fotce jak teraz patrze, następnym razem się przygotuje i poszukam fotografii z rosyjskiego forum na telefonie
    Ostatnio edytowany przez logan_x; 15897.

    Komentarz


    • #27
      Na wtyczce. Najlepiej było by mieć przyrząd to ściągania a raczej wyciągania pinów , ja niestety nie miałem i poradziłem sobie pęsetą czy pincetą . Podchodziłem do tego kilka razy . Chodzi o to, ze tam są małe zapadki które blokują przed wypadnięciem styków, To ruskie forum dokładnie pokazuje co i jak a jak się wyciąga piny znalazłem na youtub'ie. Grunt to nie szarpać za mocno i niczego nie połamać

      Komentarz


      • #28
        403 — Доступ запрещён -- wszystko ładnie opisane, NIE BAĆ SIĘ I DZIAŁAĆ W TEMACIE

        Komentarz


        • #29
          Dzisiaj poprawiałem masę między anteną i radiem, miałem zdjęty schowek i przy okazji zamieniłem kable. Wyciąganie pinów mi nie szło więc przeciąłem kable i założyłem kostkę, prowizorki są najtrwalsze .

          Komentarz


          • #30
            Grunt, żeby działało

            Komentarz


            • #31
              zatem wszystko powinno być ok., jak na poniższym filmiku zaraz po dokonaniu zmian:



              Później opublikuję całość na ten temat, co nie zmienia sprawy, iż należy rozpocząć od zmiany płynu chłodzącego lub dolania koncentratu

              Komentarz


              • #32
                Zwracam uwagę, iż nawet po dokonaniu zmian, silnik w zimie – zamiast latem może pracować w temperaturze ok. 110 stopni. Za to dużym plusem jest to że latem mamy około 90 – 95 stopni. Pomiar został dokonany w trakcie otwartego grzania w kabinie na maksymalny zakres, co można zauważyć na powyższym filmiku. Zakresu tego nie używamy latem.

                Odnośnie zamiany przewodów, to mamy dwa wyjścia, pierwsze proste przecinamy przewody i łączymy odwrotnie. Drugie to grzebanie pincetą w złączu i przestawienie konektorów. I to wszystko!

                Komentarz


                • #33
                  Koledzy shanzi i Zbysiu jak wygląda sytuacja z modem? Od dwóch lat walczę z za późno otwierającym się termostatem... Wszystko działa prawidłowo? Jak rozumiem po zamianie tych kabelków latem gdy mamy ustawione pokrętło na max w lewo (max zimne) termostat się szybciej otworzy?
                  Moja Skoda:

                  Skoda Octavia I Combi 2002r.
                  Silnik 1.6 AVU 102 KM Benzyna + LPG
                  Przebieg 195000

                  Komentarz


                  • #34
                    Co znaczy że walczysz z późno otwierającym się termostatem ? Ten mod ma na celu lepsze , szybsze odprowadzenie ciepła z silnika, chłodzenie, żeby silnik nie pracował w zakresie tych wyższych temperatur czyli powyżej 100*c płynu chłodniczego. Mod działa dalej . Ja mam go od września ubiegłego roku, także lata na nim nie przejechalem, ale wszystko działa jak trzeba.

                    Tak, przy modzie, max w lewo (zimno) temperatury nie dochodzą do 108 tylko 96 * i odwrotnie w przypadku czerwonego pola.
                    Ostatnio edytowany przez shanzi; 42521.

                    Komentarz


                    • #35
                      Często jeżdżę po mieście. Górny wąż gorący dolny zimny. Dwa razy krociec mi rozerwalo miedzy termostatem A chłodnica. Termostat wymieniłem uszczelkę pod głowicą też. Jak go przegonie w trasie to się otworzy.
                      Moja Skoda:

                      Skoda Octavia I Combi 2002r.
                      Silnik 1.6 AVU 102 KM Benzyna + LPG
                      Przebieg 195000

                      Komentarz


                      • #36
                        Pomiar został dokonany w trakcie otwartego grzania w kabinie na maksymalny zakres, podczas stania samochodu, co można zauważyć na powyższym filmiku.



                        [url="https://www.youtube.com/watch?time_continue=56&v=oZnP8vaT4Vw"][U][SIZE=12px][COLOR=#000080]Работа термостата на 1.6 BFQ электронная часть - YouTube





                        Tutaj zaś sprawdzenie końcowe po wykonaniu:







                        W VCDS diagnostyka silnika grup 132, 131 i 130







                        W mojej ocenie wystarczy zatem zamienić 2 tryby - najzimniejszy i najcieplejszy, środkowy pozostał taki sam, aby osiągnąć zakładany stan przez nas stan. Ale to nie do końca tak prosto, gdyż system uwzględnia także rodzaj pracy silnika i muszę zobaczyć czy także prędkość.



                        Sterowanie pracą silnika w BFQ i AUV wykonuje moduł Simons 3.3 – J. 361, Natomiast manualnie temperatury w kabinie dokonujemy potencjometrem G 267 w powiązaniu z włącznikiem G 269.



                        Jednakże w tym wszystkim należy uwzględnić regulację mechaniczną dokonywaną cięgłem przesłony regulacji temperatury – kolor beżowy. Może ktoś ma lepszy opis zasady działania zmiany temperatury w samochodzie, to proszę o opublikowanie opisu.



                        Zatem jeżeli zamienimy „kabelki” przewody, silnik w lato będzie miał około 95 stopni zamiast 110, natomiast zimą będzie bardzo ciepło w kabinie samochodu, a silnik będzie się ogrzewał do 110 stopni tj. w zimę przy otwartym na maxa przełączniku temperatury w kabinie. W mojej ocenie poniżej minus 10 zimą, kabina wewnątrz jest niedogrzana.



                        Ze schematu elektrycznego jednoznacznie wynika, iż w jednej obudowie znajduje się przełącznik F269 połączony niebieskim kabelkiem z N147 – oraz niezależny od niego G 267 – potencjometr.



                        Potencjometr G 267 – potencjometr regulacji (wyboru) temperatury połączonym bezpośrednio do J361 modułem sterującym Simons i wówczas zamiana kabelków może się udać bez dodatkowych rezystorów.



                        Zatem można przyjąć, iż przełącznik G 267 służy tylko do włączenia i wyłączenia zaworu elektromagnetycznego bez żadnej regulacji. Włącz – wyłącz i tak też działa N 147. Ale tutaj potrzebuję potwierdzenia. Sprawdziłem w moim samochodzie i to tak działa, pierwszy ruch to włącz wyłącz, dopiero później jest potencjometr.



                        Zatem w jednostkach bez Climatronicu - to zrozumiałe, po prostu należy zamienić kabelki – przewody 7 i 9. Komputer sterujący myśli że jest włączony maksymalnie i obniży temperaturę silnika do ok. 95 stopni.





                        W mojej ocenie moduł sterowania zadziała w dwóch przypadkach, które musimy uwzględnić:



                        Po pierwsze, regulacja temperatury płynu chłodzącego przy żądaniu ogrzewania,

                        I to jest załatwione,



                        Po drugie, w zależności od obciążeń silnika, częściowych obciążeń to 95 do 110 stopni,



                        W zakresie pełnych obciążeń to 85 do 95 stopni





                        Poniżej artykuł 8 kroków do szczęścia



                        [url="https://bmwservice.livejournal.com/152162.html"][U][SIZE=12px][COLOR=#000080]The page was not found!


                        Термостат на M54 - 8 шагов до счастья...: bmwservice — LiveJournal



                        zasada ta sama, elektroniczny termostat, konstrukcja boczna.







                        Reszta później, teraz nie mam czasu, do lata trochę zostało.

                        Komentarz


                        • #37
                          Jak na razie nie znalazłem nic na ten temat na terenie kraju, a przecież silniki z elektronicznym termostatem przez ponad dziesięć lat były produkowane przez VW także montowane w Skodach i Audi. Podobne rozwiązanie przyjął BMW, może tutaj można coś znaleźć.



                          Moim zdaniem mamy trzy podejścia do sprawy:



                          Po pierwsze, na dzisiaj to dolanie koncentratu i to klasy G13, a w przypadku kiepskiego płynu, to wymiana przed latem.



                          Po drugie, to zmiana dwóch przewodów,



                          Po trzecie to dłubanie w termostacie, tutaj także są interesujące rozwiązania, ale o tym później.



                          Z tego co zaobserwowałem, mechanicy samochodowi mają z tego powodu dużo pracy, a z naszej strony to naprawdę dużo kosztuje, a można to rozwiązać prostymi sposobami. W mojej ocenie silnik powinien pracować w granicach 95 stopni, max 100.



                          Zobaczcie może ktoś z forum technicznego BMW już rozwiązał sprawę.

                          Komentarz


                          • #38
                            Czyli przechodząc do meritum, zamienianie kabelki nie bójcie się , że coś uszkodzicie i jeśli jeszcze tego nie robiliście albo dawno temu, wymienię płyn chłodniczy , ale w proporcji większej niż 50:50 dla koncentratu.

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
                              Czyli przechodząc do meritum, zamienianie kabelki nie bójcie się , że coś uszkodzicie i jeśli jeszcze tego nie robiliście albo dawno temu, wymienię płyn chłodniczy , ale w proporcji większej niż 50:50 dla koncentratu.
                              Zgadzam się przed latem należy koniecznie wykonać powyższe.


                              Z tego co zaobserwowałem, mechanicy samochodowi mają z tego powodu dużo pracy, uszczelka silnika, cały układ chłodzenia silnika ze wszystkimi czujnikami i termostatem z obudową, a przecież z naszej strony to naprawdę dużo gotówki kosztuje, a problem można to rozwiązać prostymi sposobami. W mojej ocenie silnik powinien pracować w granicach 95 stopni, max 100.



                              Zobaczcie może ktoś z forum technicznego BMW lub VW albo AUDI już rozwiązał sprawę.



                              [8L] Temperatura 100-120stC - Strona 8



                              Skoda Octavia 1U silnik BFQ i AVU 102 KM lub 75 kW była produkowana w latach 2000 – 2010. Zatem sprawa dotyczy kilku tysięcy samochodów.

                              W pozostałym przypadku idzie o silnik VW 1,6 74 kW, i o ile pamiętam symbol APF.



                              · AUDI

                              o A3 (8L1)

                              § 1.6 74 kW AEH, APF, AKL

                              § 1.6 75 kW BFQ, AVU

                              · SKODA

                              o OCTAVIA I (1U2) tylko BFQ i AVU

                              o OCTAVIA I Combi (1U5)

                              · VW podobnie z silnikami

                              o BORA (1J2)

                              § 1.6 74 kW

                              § 1.6 75 kW

                              o BORA Variant (1J6)

                              § 1.6 74 kW

                              § 1.6 75 kW

                              o GOLF IV (1J1)

                              § 1.6 74 kW

                              § 1.6 75 kW

                              o GOLF IV Variant (1J5)

                              o GOLF V (1K1)

                              o GOLF PLUS (5M1, 521)

                              o POLO CLASSIC (6V2)

                              o POLO Variant (6V5)

                              o TOURAN (1T1, 1T2)







                              Ostatnio edytowany przez zbysiu123; 4487.

                              Komentarz


                              • #40
                                Nie rozumiem jednego. Po co oryginalnie jest tak że jak ustawie z na Max ogrzewanie szybciej otwiera termostat czyli szybciej przechodzi w duży obieg czyli teoretycznie wolniej się nagrzewa w kabinie bo ogrzewanie działa w małym obiegu...
                                Moja Skoda:

                                Skoda Octavia I Combi 2002r.
                                Silnik 1.6 AVU 102 KM Benzyna + LPG
                                Przebieg 195000

                                Komentarz


                                • #41
                                  podobno szło o ekologię, z tego pomysłu wycofali się i następne modele silników miały już temperaturę około 90 stopni.I to wszystko i aktualnie po problemie. Jestem o tyle zdziwiony, iż warsztaty mechaniczne i mechanicy tym się zajmujący zawodowo nic nie piszą na ten temat, pomimo iż występują tutaj liczne i kosztowne naprawy z tym związane. Ja przynajmniej nic nie znalazłem na polskich stronach internetowych, a sprawa dotyczy kilku tysięcy samochodów.

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    Zobacz jakie to proste:





                                    całość ze schematami elektrycznymi opublikuję później, teraz nie mam czasu.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      W przyszłym tyg biorę się za zamianę tych kabli. Mam nadzieje ze to już będzie koniec z za wysoka jak dla mnie temperatura silnika i koniec z twardymi wezami...
                                      Moja Skoda:

                                      Skoda Octavia I Combi 2002r.
                                      Silnik 1.6 AVU 102 KM Benzyna + LPG
                                      Przebieg 195000

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Szkoda czekać tak długo, pół godziny roboty i po sprawie.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez siwy1911 Zobacz wpis
                                          Nie rozumiem jednego. Po co oryginalnie jest tak że jak ustawie z na Max ogrzewanie szybciej otwiera termostat czyli szybciej przechodzi w duży obieg czyli teoretycznie wolniej się nagrzewa w kabinie bo ogrzewanie działa w małym obiegu...
                                          Komputer może sterować temperaturą w zakresie 85-110 stopni. W pdf opisującym działanie układu jest napisane że takie duże zmiany mogłyby spowodować że kierowca chcąc zachować komfortową temperaturę wewnątrz musiałby co chwilę ustawiać pokrętło w inne położenie. Po obniżeniu temperatury w układzie zmiany są mniejsze 85-95 stopni.

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez siwy1911 Zobacz wpis
                                            W przyszłym tyg biorę się za zamianę tych kabli. Mam nadzieje ze to już będzie koniec z za wysoka jak dla mnie temperatura silnika i koniec z twardymi wezami...
                                            Jeżeli masz jakiś system komputerowy pod grupę VAG, to proszę o zbadanie i opublikowanie swoich danych przed zmianą i po zmianie dla grup 130, 131 i 132. Powyżej podałem linki – filmiki do takich danych jednakże zawierają one badanie podczas postoju. Brak jest nadal danych przed i po oraz w trakcie jazdy. Np 60, 80, 100 i ponad 120 km/h. Idzie mi o parametry w zakresie pełnego obciążenia i częściowego oraz związanych z tym temperatur.


                                            Niższe temperatury w zakresie pełnego obciążenia zwiększają moc silnika. Zassane powietrze jest ogrzewane słabiej, co prowadzi do wzrostu mocy. Natomiast wyższa temperatura w zakresie obciążenia częściowego dochodząca do 110 stopni wpływa korzystanie – w mojej ocenie – jedynie na ekologię i niekorzystnie na nasze kieszenie, przy radości mechaników samochodowych.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez logan_x Zobacz wpis

                                              Komputer może sterować temperaturą w zakresie 85-110 stopni. W pdf opisującym działanie układu jest napisane że takie duże zmiany mogłyby spowodować że kierowca chcąc zachować komfortową temperaturę wewnątrz musiałby co chwilę ustawiać pokrętło w inne położenie. Po obniżeniu temperatury w układzie zmiany są mniejsze 85-95 stopni.

                                              System sterowania temperaturą silnika – płynu chłodzącego nie jest taki prosty jak podaje jeden z kolegów, gdyż uwzględnia także rodzaj pracy silnika i prędkość przez czujnik ABS. Termostat jest sterowany polem charakterystyk zapisanym w module. I tutaj należy ustalić co programista uznał za najważniejsze dla temperatury silnika - płynu, czy najważniejsza jest regulacja temperatury płynu chłodzącego przy żądaniu temperatury, ten temat właśnie przerabiamy.


                                              Czy ważniejsze jest dla temperatury silnika obciążenie silnika i prędkość. Brak jest tutaj danych, aby wyciągnąć prawdziwe wnioski i zakończyć sprawę. Dziwię się że w naszym kraju nikt nie podjął tematu, bowiem sprawa dotyczy kilku tysięcy samochodów i ich remontów na znaczne kwoty. Poszukajcie może coś znajdziecie interesującego.






                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez zbysiu123 Zobacz wpis

                                                Jeżeli masz jakiś system komputerowy pod grupę VAG, to proszę o zbadanie i opublikowanie swoich danych przed zmianą i po zmianie dla grup 130, 131 i 132. Powyżej podałem linki – filmiki do takich danych jednakże zawierają one badanie podczas postoju. Brak jest nadal danych przed i po oraz w trakcie jazdy. Np 60, 80, 100 i ponad 120 km/h. Idzie mi o parametry w zakresie pełnego obciążenia i częściowego oraz związanych z tym temperatur.


                                                Niższe temperatury w zakresie pełnego obciążenia zwiększają moc silnika. Zassane powietrze jest ogrzewane słabiej, co prowadzi do wzrostu mocy. Natomiast wyższa temperatura w zakresie obciążenia częściowego dochodząca do 110 stopni wpływa korzystanie – w mojej ocenie – jedynie na ekologię i niekorzystnie na nasze kieszenie, przy radości mechaników samochodowych.
                                                Niestety vcds Little nie pokazuje mi bloków 130, 131 i 132 pisze że nie jest zarejestrowany. Szukałem na necie ciężko znaleźć pełną wersję żeby działała...
                                                Moja Skoda:

                                                Skoda Octavia I Combi 2002r.
                                                Silnik 1.6 AVU 102 KM Benzyna + LPG
                                                Przebieg 195000

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Tak na szybko:

                                                  ja mam podobnie, ale proszę szczytaj sobie temperaturę przed zmianą przewodów (kabelków) z czujników temperatury, po jakieś dłuższej podróży ponad 10 min gdy silnik już jest zagrzany. I następnie po dokonaniu zmiany. Tu od biedy można wykorzystać zdalny termometr i na odległość zmierzyć temperaturę w pobliżu termostatu, zapomniałem nazwy urządzenia.
                                                  O mam pirometr Pirometr VOLTCRAFT IR 500-12S Optyka 12:1 -50 - +500 °C Termometr bezdotykowy | Conrad Electronic

                                                  mnie natomiast idzie o zmierzenie temperatury przed a zwłaszcza w trakcie jazdy. Od biedy to można jechać ok. 10 minut stanąc w zatoczce i zmierzyć pirometrem, ale to nie do końca tak. Z tego co pamiętam, to oni podają, iz w granicach do 60 - 80 km/h silnik nagrzewa się do 110 stopni, a ponad 100 nagrzewa się do ok.90 stopni I tutaj brak danych do dalszej zmiany. Na razie zmień te dwa przewody i juz powinno pomóc. Ja zaś myślę nad taką zminą w charakterystyce pracy silnika, aby działał bezproblemowo kilka lat. Naprawdę szkoda silnika, to są bardzo dobre silniki, ale dokładnie należy przestrzegać warunków technicznych w trakcie eksploatacji.

                                                  Późną wiosną jak juz będzie ciepło i znajdę gdzieś te dane, to weźmiemy sie za sam termostat, tam także jest bardzo prosto do zrobienia, podobnie jak z tymi dwoma przewodami. Ale muszę nad tym spokojnie pomyśleć, aby nie zrobić błędu i nie rozwalić silnika zbyt wysokim ciśnieniem.

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Panowie temat fajny , ciekawy i pomysłowy , ale tu nie ma co go przeciągać. Jest problem z wysoką temperaturę tych silników i jest rozwiązanie czyli ten mod chłodzenia. Jak zamienicie te kabelki to napewo spadnie wam temperatura płynu chłodniczego, nie ma sensu się tu rozwodzić podłączać vcds i inne cuda. Ruscy już to opisali i pokazali na filmikach. Tyle w temacie

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X