Od kilku dni zauważyłem notorycznie wracający po uruchomieniu lub przygazowaniu błąd 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction P0335 - 35-00. Kontrolka Check Engine się nie świeci, auto odpala dobrze na ciepłym i zimnym silniku, na moc też nie mogę narzekać. Auto ma 177 tys. km przebiegu, w tym 145 tys. km na gazie (BRC Sequent 24). Zlokalizowałem ten czujnik, wykręciłem i przeczyściłem styki wtyczki i gniazda oraz przetarłem sam czujnik szmatką nasączoną benzyną ekstrakcyjną. Obejrzałem też kable i nic podejrzanego nie zauważyłem. Niestety te operacje nie pomogły i dalej błąd pojawia się od razu po uruchomieniu lub przygazowaniu.
Czy kolejnym działaniem powinna być wymiana tego czujnika na inny np. używany z niedużym przebiegiem? Może ten błąd wynika z innej przyczyny? Może ktoś miał już taki przypadek i mógłby podzielić się rozwiązaniem lub potwierdzić, że wymiana tego czujnika wyeliminowała pojawianie się błędu 16719?
Czy kolejnym działaniem powinna być wymiana tego czujnika na inny np. używany z niedużym przebiegiem? Może ten błąd wynika z innej przyczyny? Może ktoś miał już taki przypadek i mógłby podzielić się rozwiązaniem lub potwierdzić, że wymiana tego czujnika wyeliminowała pojawianie się błędu 16719?
Komentarz