Witam, mam problem w swoim 1.8t. Zacznę od początku. Po nocnym odpaleniu zanim silnik dobrze się nagrzeje delikatnie buja wskazówka od obrotów nawet jeszcze chwilę jak już przejdzie na lpg przy 30° ale nie ma przy tym jakiś większych drgawek. Natomiast jak przejade jakiś dystans, zgasze silnik i odpale np po 30 min wtedy silnikiem dosyć mocno trzepie. Jak przełączy na gaz jak ręką odjął, chodzi równo. Błędy jakie wywala to sporadycznie sonda 17511 i błąd sai. Jakiś 1k temu wymienianełem świecę oraz niedawno uszczelkę pod deklem zaworów.
Szarpie silnikiem przed przejściem na lpg
Zwiń
X
-
Błąd sai: 16795 p0411 35-00 incorrect flow detected Błędów wypadania zapłonu nie maZamieszczone przez slawento Zobacz wpisTen Sporadyczny błąd 17511 dotyczący grzałki sondy raczej nie wpływa na opisane objawy, natomiast jaki Ci błąd SAI konkretnie pokazuje? Nie masz błędów wypadania zapłonów?
Komentarz
-
-
A błędy zapłonów jak sprawdzasz? Podczas jazdy w blokach pomiarowych? Bo nie wiem jak w AUM, ale w BFQ to mi podczas jazdy w blokach pomiarowych pokazywało, a błędu w sterowniku na trwale nie zapisało. Sprawdź wypadanie w blokach pomiarowych podczas jazdy.
SAI pompuje powietrze do kolektora wydechowego. Nie ma wpływu na trzęsienie silnikiem, no chyba tylko że pośrednio bo mocno obciąża poborem prądu altka. Sprawdź pompę SAI czy działa na zimnym odołącz od niej wąż między pompą SAI a zaworem kolektora wydechowego, włącz silnik i sprawdź czy dmucha powietrze, działa około 1-2 minut od odpalenia na zimnym.Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.
Komentarz
-
-
Mi trwale też nic nie pokazuje, patrzyłem tylko na jałowym. Najmniejszy voltarz był na 4 cylindrze. Nie pamietam już ile. Ale jeśli to były by cewki lub cewka to nie powinno być tak że na lpg by bardziej kulał? Bo po przełączeniu na gaz się stabilizuje. Podobnie po nocy silnik nie skacze. Może nie pracuje tak jak rozgrzany na 90° ale jest ok.Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpisA błędy zapłonów jak sprawdzasz? Podczas jazdy w blokach pomiarowych? Bo nie wiem jak w AUM, ale w BFQ to mi tylko podczas jazdy w blokach pomiarowych pokazywało, a błędu w sterowniku na trwale nie zapisało.
Komentarz
-
-
Porada z serwisówki BFQ, nie wiem jak w AUM. Ale "Jazda samochodem", temp>80st C, a wypadanie nie jest w voltach, a liczbie wypadnietych, powinna migać lub świecić check, ale mi wypadały a nie świeciła.
Screenshot_2020-02-24-21-25-35.pngOstatnio edytowany przez mark711; 43844.
Komentarz
-
-
W Twoim SR BFQ chyba w ogóle checka nie ma, z tego co wiem...Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpisPorada z serwisówki BFQ, nie wiem jak w AUM. Ale "Jazda samochodem", temp>80st C, a wypadanie nie jest w voltach, a liczbie wypadnietych, powinna migać lub świecić check, ale mi wypadały a nie świeciła.Ostatnio edytowany przez slawento; 41888.
Komentarz
-
-
Ja dzisiaj odłączyłem pompę sai i zobaczę jutro co będzie się działo. A można tak zrobić żeby zaslepic dziurę po kombi i zatkać przewody? Najchętniej bym to wszystko wywalił ale jeszcze nie czuję się na siłach bo mam za mało szczegółowych infoZamieszczone przez mark711 Zobacz wpisNo fakt, w BFQ jest lampka kontroli składu spalin, zapalała mi się z okazji sondy, termostatu, czujnika położenia wału korbowego, odłączonej pompy SAI. A zatem dla mnie check, a jak zwał tak...
Komentarz
-
-
Ok więc pewnie będę musiał szukać drugiej pompy i kombi bo pewnie to on ją uwalił i jest spocony w oleju. A co do tematu to może jest nieszczelność na reduktorze albo wtryskach i puszczają w kolektor stąd trzęsiawka silnika na pb zanim przełączy na lpg. Oczywiście na ciepłym silnikuZamieszczone przez mark711 Zobacz wpisSAI nie wywalaj na zawsze, ma być jak fabryka dała, uwalisz katalizator jak usuniesz w diabły, ja to odłączałem na próbę, bo coś mi gwizdało jak kupiłem auto, wymieniałem ją na używkę z A3, smiga 2 rok. Za 30zł na Allegro, nie opłaca się kombinować, tylko wymieniać.
Komentarz
-
-
Doszukując się przyczyny dzisiaj rano obserwowałem temp cieczy. Przed odpaleniem silnika temp na czujniku była taka sama jak w samochodzie ale później wskaźnik na zegarach temperatura dużo szybciej wzrastała w stosunku do tej na kompie. Kiedy na liczniku było już 90 to na kompie pokazywało 70 stopni. Dopiero po dłuższym czasie i przejechaniu kilku km temp na kompie wskazywała 93 stopnie. Czy to normalne?
Komentarz
-
-
Dzisiaj próbowałem to sprawdzić. Niestety w bloku 17 mam pusto. Szukałem dalej ale nie mogłem trafić.... A tak ogólnie czy sterownik od lpg korzysta z danych czujnika cieczy czy polega tylko na swoich?Zamieszczone przez slawento Zobacz wpisSprawdź w blokach 1 i 17 odczyty temperatury czujnika, jak są duże rozbieżności pomiędzy nimi, to czujnik padnięty.
Komentarz
-
-
Udało mi się porównać temperatury. Na zimnym silniku była różnica 3 stopni. Potem w trakcie pracy silnika różnica ok 7 stopni ale jak np w samochodzie na zegarach było 90 to w vcds 75. Zauważyłem też że podczas tych kopnięć silnikiem skacze czas wtrysku, np na zimnym był 2.72 i skakał do 3.06ms.
Komentarz
-
-
A sprawdzałeś reduktor od gazu czy nie puszcza ? U mnie w 1,6 AKL było tak ze auto sie też dziwnie zachowywało przed przełaczeniem na gaz a nawet na wyłaczonym gazie falowały obroty czy potrafiło cos silnikiem zatelepać i okazało sie ze miałem do regeneracji reduktor bo popuszczał już na uszczelkach i był cały zasyfiony pewnie nie czyszczony nigdy wczesniej również przez poprzedniego własciciela. Po regeneracji reduktora(wymiana wszystkich uszczelek i wyczyszczeniu go Koszt 350zł Instalacja BRC) wszystko wróciło do normy. Można to sprawdzić odłaczajac taki wężyk na reduktorze i wtedy przejechać sie tylko na benzynie i zobaczyc czy objawy wystepuja na samej benzynie.
Komentarz
-
-
Jeszcze nie z braku czasu ale mam zamiar też to sprawdzić. Kiedyś miałem w 1.6 taki przypadek że walił gaz podciśnieniem do kolektora. Tylko że wtedy było duże falowanie obrotów na pb i lpg oraz gasł. Po odłączeniu podcisnienia jeździł normalnie na pbZamieszczone przez Technologic Zobacz wpisA sprawdzałeś reduktor od gazu czy nie puszcza ? U mnie w 1,6 AKL było tak ze auto sie też dziwnie zachowywało przed przełaczeniem na gaz a nawet na wyłaczonym gazie falowały obroty czy potrafiło cos silnikiem zatelepać i okazało sie ze miałem do regeneracji reduktor bo popuszczał już na uszczelkach i był cały zasyfiony pewnie nie czyszczony nigdy wczesniej również przez poprzedniego własciciela. Po regeneracji reduktora(wymiana wszystkich uszczelek i wyczyszczeniu go Koszt 350zł Instalacja BRC) wszystko wróciło do normy. Można to sprawdzić odłaczajac taki wężyk na reduktorze i wtedy przejechać sie tylko na benzynie i zobaczyc czy objawy wystepuja na samej benzynie.
Komentarz
-
-
Dzisiaj nastąpił negatywny przełom. Nie chciał przełączyć na lpg. Wywaliło błąd niskie ciśnienie gazu. Wynosiło 0.2. Po czasie wskoczyło na 0.8 i z wielkim bólem przeskoczył na lpg ale prawie zgasł. Potem było ciśnienie robocze 1.3 i gaz działał nawet po kilku odpaleniach. Instalacja kme nevo
Komentarz
-
-
Samochód kupiłem z instalacją. Zrobione jest na niej ponad 70 tyś. W listopadzie 19r wymieniałem filtry. Pisałem też na forum lpg, tam dostałem odpowiedź że może być reduktor zasyfiony i dlatego nie chciał przełączyć na lpg, póki co cały czas działa. Ogólnie do tej pory dla świętego spokoju wymieniłem czujnik cieczy. I tak w sumie musiałem bo w tamtym poszło uszczelnienie i trochę podciekało. Wyczyściłem czujnik w kolektorze i zrobiłem adaptację przepustnicy. Jest mała poprawa co do tych drgawek na pb. Nieraz tego prawie nie czuć, czasami delikatnie. Zastanawiam się też czy wlać jakiś środek do baku do czyszczenia układu paliwowego, wtrysków. Może być w tym przyczyna skoro samochód jeździ w w większości na lpg.Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpisInstalacje LPG serwisujesz regularnie ? LPG sam zakładałeś czy samochód kupiony już z ?? Ile nalatane ma reduktor i wtryski ??
Komentarz
-


Komentarz