Szarpie silnikiem przed przejściem na lpg

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • camel19
    Ambiente
    • 2017
    • 116
    • Octavia I combi (1U5)
    • AUM 1.8 20VT 150 KM
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    Szarpie silnikiem przed przejściem na lpg

    Witam, mam problem w swoim 1.8t. Zacznę od początku. Po nocnym odpaleniu zanim silnik dobrze się nagrzeje delikatnie buja wskazówka od obrotów nawet jeszcze chwilę jak już przejdzie na lpg przy 30° ale nie ma przy tym jakiś większych drgawek. Natomiast jak przejade jakiś dystans, zgasze silnik i odpale np po 30 min wtedy silnikiem dosyć mocno trzepie. Jak przełączy na gaz jak ręką odjął, chodzi równo. Błędy jakie wywala to sporadycznie sonda 17511 i błąd sai. Jakiś 1k temu wymienianełem świecę oraz niedawno uszczelkę pod deklem zaworów.
  • slawento
    Rider
    • 2016
    • 431
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Ten Sporadyczny błąd 17511 dotyczący grzałki sondy raczej nie wpływa na opisane objawy, natomiast jaki Ci błąd SAI konkretnie pokazuje? Nie masz błędów wypadania zapłonów?
    Sławek

    Komentarz

    • camel19
      Ambiente
      • 2017
      • 116
      • Octavia I combi (1U5)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      #3
      Zamieszczone przez slawento Zobacz wpis
      Ten Sporadyczny błąd 17511 dotyczący grzałki sondy raczej nie wpływa na opisane objawy, natomiast jaki Ci błąd SAI konkretnie pokazuje? Nie masz błędów wypadania zapłonów?
      Błąd sai: 16795 p0411 35-00 incorrect flow detected Błędów wypadania zapłonu nie ma

      Komentarz

      • mark711
        Rider
        • 2017
        • 267
        • Octavia I combi (1U5)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        A błędy zapłonów jak sprawdzasz? Podczas jazdy w blokach pomiarowych? Bo nie wiem jak w AUM, ale w BFQ to mi podczas jazdy w blokach pomiarowych pokazywało, a błędu w sterowniku na trwale nie zapisało. Sprawdź wypadanie w blokach pomiarowych podczas jazdy.
        SAI pompuje powietrze do kolektora wydechowego. Nie ma wpływu na trzęsienie silnikiem, no chyba tylko że pośrednio bo mocno obciąża poborem prądu altka. Sprawdź pompę SAI czy działa na zimnym odołącz od niej wąż między pompą SAI a zaworem kolektora wydechowego, włącz silnik i sprawdź czy dmucha powietrze, działa około 1-2 minut od odpalenia na zimnym.
        Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

        Komentarz

        • camel19
          Ambiente
          • 2017
          • 116
          • Octavia I combi (1U5)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
          A błędy zapłonów jak sprawdzasz? Podczas jazdy w blokach pomiarowych? Bo nie wiem jak w AUM, ale w BFQ to mi tylko podczas jazdy w blokach pomiarowych pokazywało, a błędu w sterowniku na trwale nie zapisało.
          Mi trwale też nic nie pokazuje, patrzyłem tylko na jałowym. Najmniejszy voltarz był na 4 cylindrze. Nie pamietam już ile. Ale jeśli to były by cewki lub cewka to nie powinno być tak że na lpg by bardziej kulał? Bo po przełączeniu na gaz się stabilizuje. Podobnie po nocy silnik nie skacze. Może nie pracuje tak jak rozgrzany na 90° ale jest ok.

          Komentarz

          • slawento
            Rider
            • 2016
            • 431
            • Octavia I combi (1U5)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Zarówno w 1.8 jak i u mnie w 2.0 zaczyna migać check jeśli są 3 z kolei wypadające kolejno po sobie zapłony, jeśli zapłony wypadają dalej to check zapala się na stałe- sprawdzone.
            Sławek

            Komentarz

            • mark711
              Rider
              • 2017
              • 267
              • Octavia I combi (1U5)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              #7
              Porada z serwisówki BFQ, nie wiem jak w AUM. Ale "Jazda samochodem", temp>80st C, a wypadanie nie jest w voltach, a liczbie wypadnietych, powinna migać lub świecić check, ale mi wypadały a nie świeciła.
              Screenshot_2020-02-24-21-25-35.png
              Ostatnio edytowany przez mark711; 43844.

              Komentarz

              • slawento
                Rider
                • 2016
                • 431
                • Octavia I combi (1U5)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
                Porada z serwisówki BFQ, nie wiem jak w AUM. Ale "Jazda samochodem", temp>80st C, a wypadanie nie jest w voltach, a liczbie wypadnietych, powinna migać lub świecić check, ale mi wypadały a nie świeciła.
                W Twoim SR BFQ chyba w ogóle checka nie ma, z tego co wiem...
                Ostatnio edytowany przez slawento; 41888.
                Sławek

                Komentarz

                • camel19
                  Ambiente
                  • 2017
                  • 116
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Mi check nie miga itp. Potrafi się tylko nieraz zapalić na sai. Ogólnie silnik ma moc i jak jest ciepły na lpg chodzi normalnie

                  Komentarz

                  • mark711
                    Rider
                    • 2017
                    • 267
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    No fakt, w BFQ jest lampka kontroli składu spalin, zapalała mi się z okazji sondy, termostatu, czujnika położenia wału korbowego, odłączonej pompy SAI. A zatem dla mnie check, a jak zwał tak...

                    Komentarz

                    • camel19
                      Ambiente
                      • 2017
                      • 116
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
                      No fakt, w BFQ jest lampka kontroli składu spalin, zapalała mi się z okazji sondy, termostatu, czujnika położenia wału korbowego, odłączonej pompy SAI. A zatem dla mnie check, a jak zwał tak...
                      Ja dzisiaj odłączyłem pompę sai i zobaczę jutro co będzie się działo. A można tak zrobić żeby zaslepic dziurę po kombi i zatkać przewody? Najchętniej bym to wszystko wywalił ale jeszcze nie czuję się na siłach bo mam za mało szczegółowych info

                      Komentarz

                      • mark711
                        Rider
                        • 2017
                        • 267
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        SAI nie wywalaj na zawsze, ma być jak fabryka dała, uwalisz katalizator jak usuniesz w diabły, ja to odłączałem na próbę, bo coś mi gwizdało jak kupiłem auto, wymieniałem ją na używkę z A3, smiga 2 rok. Za 30zł na Allegro, nie opłaca się kombinować, tylko wymieniać.

                        Komentarz

                        • camel19
                          Ambiente
                          • 2017
                          • 116
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AUM 1.8 20VT 150 KM
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez mark711 Zobacz wpis
                          SAI nie wywalaj na zawsze, ma być jak fabryka dała, uwalisz katalizator jak usuniesz w diabły, ja to odłączałem na próbę, bo coś mi gwizdało jak kupiłem auto, wymieniałem ją na używkę z A3, smiga 2 rok. Za 30zł na Allegro, nie opłaca się kombinować, tylko wymieniać.
                          Ok więc pewnie będę musiał szukać drugiej pompy i kombi bo pewnie to on ją uwalił i jest spocony w oleju. A co do tematu to może jest nieszczelność na reduktorze albo wtryskach i puszczają w kolektor stąd trzęsiawka silnika na pb zanim przełączy na lpg. Oczywiście na ciepłym silniku

                          Komentarz

                          • mark711
                            Rider
                            • 2017
                            • 267
                            • Octavia I combi (1U5)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Na popuszczanie LPG też metoda, pojeździć tylko na PB i wyłączonej LPG.

                            Komentarz

                            • camel19
                              Ambiente
                              • 2017
                              • 116
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              #15
                              Też jeszcze myślałem że może wtryski pb leją albo sa przypieczone itp...

                              Komentarz

                              • camel19
                                Ambiente
                                • 2017
                                • 116
                                • Octavia I combi (1U5)
                                • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #16
                                Doszukując się przyczyny dzisiaj rano obserwowałem temp cieczy. Przed odpaleniem silnika temp na czujniku była taka sama jak w samochodzie ale później wskaźnik na zegarach temperatura dużo szybciej wzrastała w stosunku do tej na kompie. Kiedy na liczniku było już 90 to na kompie pokazywało 70 stopni. Dopiero po dłuższym czasie i przejechaniu kilku km temp na kompie wskazywała 93 stopnie. Czy to normalne?

                                Komentarz

                                • slawento
                                  Rider
                                  • 2016
                                  • 431
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                                  #17
                                  Sprawdź w blokach 1 i 17 odczyty temperatury czujnika, jak są duże rozbieżności pomiędzy nimi, to czujnik padnięty.
                                  Sławek

                                  Komentarz

                                  • camel19
                                    Ambiente
                                    • 2017
                                    • 116
                                    • Octavia I combi (1U5)
                                    • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez slawento Zobacz wpis
                                    Sprawdź w blokach 1 i 17 odczyty temperatury czujnika, jak są duże rozbieżności pomiędzy nimi, to czujnik padnięty.
                                    Dzisiaj próbowałem to sprawdzić. Niestety w bloku 17 mam pusto. Szukałem dalej ale nie mogłem trafić.... A tak ogólnie czy sterownik od lpg korzysta z danych czujnika cieczy czy polega tylko na swoich?

                                    Komentarz

                                    • camel19
                                      Ambiente
                                      • 2017
                                      • 116
                                      • Octavia I combi (1U5)
                                      • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                      #19
                                      Udało mi się porównać temperatury. Na zimnym silniku była różnica 3 stopni. Potem w trakcie pracy silnika różnica ok 7 stopni ale jak np w samochodzie na zegarach było 90 to w vcds 75. Zauważyłem też że podczas tych kopnięć silnikiem skacze czas wtrysku, np na zimnym był 2.72 i skakał do 3.06ms.

                                      Komentarz

                                      • Technologic
                                        Classic
                                        • 2019
                                        • 38
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                        #20
                                        A sprawdzałeś reduktor od gazu czy nie puszcza ? U mnie w 1,6 AKL było tak ze auto sie też dziwnie zachowywało przed przełaczeniem na gaz a nawet na wyłaczonym gazie falowały obroty czy potrafiło cos silnikiem zatelepać i okazało sie ze miałem do regeneracji reduktor bo popuszczał już na uszczelkach i był cały zasyfiony pewnie nie czyszczony nigdy wczesniej również przez poprzedniego własciciela. Po regeneracji reduktora(wymiana wszystkich uszczelek i wyczyszczeniu go Koszt 350zł Instalacja BRC) wszystko wróciło do normy. Można to sprawdzić odłaczajac taki wężyk na reduktorze i wtedy przejechać sie tylko na benzynie i zobaczyc czy objawy wystepuja na samej benzynie.

                                        Komentarz

                                        • camel19
                                          Ambiente
                                          • 2017
                                          • 116
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Technologic Zobacz wpis
                                          A sprawdzałeś reduktor od gazu czy nie puszcza ? U mnie w 1,6 AKL było tak ze auto sie też dziwnie zachowywało przed przełaczeniem na gaz a nawet na wyłaczonym gazie falowały obroty czy potrafiło cos silnikiem zatelepać i okazało sie ze miałem do regeneracji reduktor bo popuszczał już na uszczelkach i był cały zasyfiony pewnie nie czyszczony nigdy wczesniej również przez poprzedniego własciciela. Po regeneracji reduktora(wymiana wszystkich uszczelek i wyczyszczeniu go Koszt 350zł Instalacja BRC) wszystko wróciło do normy. Można to sprawdzić odłaczajac taki wężyk na reduktorze i wtedy przejechać sie tylko na benzynie i zobaczyc czy objawy wystepuja na samej benzynie.
                                          Jeszcze nie z braku czasu ale mam zamiar też to sprawdzić. Kiedyś miałem w 1.6 taki przypadek że walił gaz podciśnieniem do kolektora. Tylko że wtedy było duże falowanie obrotów na pb i lpg oraz gasł. Po odłączeniu podcisnienia jeździł normalnie na pb

                                          Komentarz

                                          • camel19
                                            Ambiente
                                            • 2017
                                            • 116
                                            • Octavia I combi (1U5)
                                            • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                            #22
                                            Dzisiaj nastąpił negatywny przełom. Nie chciał przełączyć na lpg. Wywaliło błąd niskie ciśnienie gazu. Wynosiło 0.2. Po czasie wskoczyło na 0.8 i z wielkim bólem przeskoczył na lpg ale prawie zgasł. Potem było ciśnienie robocze 1.3 i gaz działał nawet po kilku odpaleniach. Instalacja kme nevo

                                            Komentarz

                                            • Technologic
                                              Classic
                                              • 2019
                                              • 38
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AKL 1.6 MPI 101 KM

                                              #23
                                              Może wizyta u dobrego gazownika coś ci pomoże bo wygląda to na problemy z instalacją?

                                              Komentarz

                                              • shanzi
                                                Rider
                                                • 2016
                                                • 694
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Instalacje LPG serwisujesz regularnie ? LPG sam zakładałeś czy samochód kupiony już z ?? Ile nalatane ma reduktor i wtryski ??

                                                Komentarz

                                                • camel19
                                                  Ambiente
                                                  • 2017
                                                  • 116
                                                  • Octavia I combi (1U5)
                                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez shanzi Zobacz wpis
                                                  Instalacje LPG serwisujesz regularnie ? LPG sam zakładałeś czy samochód kupiony już z ?? Ile nalatane ma reduktor i wtryski ??
                                                  Samochód kupiłem z instalacją. Zrobione jest na niej ponad 70 tyś. W listopadzie 19r wymieniałem filtry. Pisałem też na forum lpg, tam dostałem odpowiedź że może być reduktor zasyfiony i dlatego nie chciał przełączyć na lpg, póki co cały czas działa. Ogólnie do tej pory dla świętego spokoju wymieniłem czujnik cieczy. I tak w sumie musiałem bo w tamtym poszło uszczelnienie i trochę podciekało. Wyczyściłem czujnik w kolektorze i zrobiłem adaptację przepustnicy. Jest mała poprawa co do tych drgawek na pb. Nieraz tego prawie nie czuć, czasami delikatnie. Zastanawiam się też czy wlać jakiś środek do baku do czyszczenia układu paliwowego, wtrysków. Może być w tym przyczyna skoro samochód jeździ w w większości na lpg.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...