Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nie zamyka jednych drzwi przyciskiem od środka.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nie zamyka jednych drzwi przyciskiem od środka.

    Cześć.

    W mojej Octavii coś nie tak, gdy od środka przyciskiem zamykam drzwi, to przeważnie w tylnych prawych lub przednich lewych zamyka ale wybija spowrotem zamek przez co od środka ryglując drzwi nie zamykają się wszystkie. Raz na jakiś czas przypadkowo dobrze się zamkną.

    Natomiast gdy z zewnątrz zamknę kluczykiem lub pilotem to wszystko ładnie i pięknie zamyka. Przez komputer moduł komfortu nie zgłasza żadnych błędów.

    Więc co może być przyczyną?
    Czy może to być zależne od tego, że moduł przycisków przy drzwiach kierowcy jest zamiennikiem?
    Czy to coś innego?

    model Skoda Octavia combi slx 2000 rok, 1.9 TDI 110KM.

  • #2
    Trzeba by rozebrać boczki drzwi i zobaczyć czy cięgna nigdzie nie blokują się przy zamykaniu lub nie haczą. Jeśli jest ok i chodzą lekko to przyczyną mogą być same zamki drzwi- tu raczej pomoże tylko wymiana. Ewentualnie nie zaszkodzi jeszcze obejrzeć okablowanie w przelotce drzwi.

    Komentarz


    • #3
      Miałem identycznie. Po rozebraniu okazało się że oprócz kiepsko działającego mikro-styku w zamku - przewody w drzwiach rozleciały się w rękach. Po polutowaniu - wszystko wróciło do normy. Przed rozbiórką najlepiej zaopatrzyć się w nowy zamek do drzwi - bo pewno mikro-styk na ukończeniu. Ja kupiłem używany zamek - wyczyściłem, nasmarowałem i wymieniłem mikro-styk. Pracuje jak nowy

      Komentarz


      • #4
        Dziękuję za odpowiedzi.

        To dwa zamki musiałbym mieć na wymianę, cóż, samochód stary już, więc już coś może nie kontaktować, nie działać w pełni dobrze.

        Ale mimo wszystko to trochę i tak dziwne, skoro kluczykiem i pilotem zamyka i otwiera zawsze perfekcyjnie, a tylko wewnętrznym zamkiem na przycisk tylko taki cyrk...

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Grzesieg Zobacz wpis
          Dziękuję za odpowiedzi.

          To dwa zamki musiałbym mieć na wymianę, cóż, samochód stary już, więc już coś może nie kontaktować, nie działać w pełni dobrze.

          Ale mimo wszystko to trochę i tak dziwne, skoro kluczykiem i pilotem zamyka i otwiera zawsze perfekcyjnie, a tylko wewnętrznym zamkiem na przycisk tylko taki cyrk...
          Zatem okablowanie z tego właśnie sterowania
          Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Piniop4 Zobacz wpis
            Miałem identycznie. Po rozebraniu okazało się że oprócz kiepsko działającego mikro-styku w zamku - przewody w drzwiach rozleciały się w rękach. Po polutowaniu - wszystko wróciło do normy. Przed rozbiórką najlepiej zaopatrzyć się w nowy zamek do drzwi - bo pewno mikro-styk na ukończeniu. Ja kupiłem używany zamek - wyczyściłem, nasmarowałem i wymieniłem mikro-styk. Pracuje jak nowy
            Cze mikrostyki są we wszystkich zamkach zespolone, czy występują jako osobny element? Pytanie dotyczy też zamka tylnej klapy w kombi, bo nie wiem gdzie jest mikrostyk. Muszę dokonać zakupu.
            Ostatnio edytowany przez fazy2; 30149.
            Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

            Komentarz


            • #7
              Kolego niekoniecznie muszą być padnięte mikrostyki , najczęściej problemem były zimne luty na połączeniu wtyczki z płytką zamka .ok
              Tworzą się i pękają tzw zimne luty co powoduje brak połączenia , wówczas wystarczy odrobinę oskrobać płytkę przy tych lutach i wówczas je podgrzać podgrzać i dołożyć trochę świeżej cyny z kalafonią .ok
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez fazy2 Zobacz wpis

                Cze mikrostyki są we wszystkich zamkach zespolone, czy występują jako osobny element? Pytanie dotyczy też zamka tylnej klapy w kombi, bo nie wiem gdzie jest mikrostyk. Muszę dokonać zakupu.
                Mikrostyk jest elementem zamka - jest z nim przylutowany. Jeśli już rozkręcisz zamek - sprawdź lutownicą luty do wtyczki, a oprócz tego profilaktycznie można wymienić mikrostyk. To było najsłabsze ogniwo w zamku. O ile mechanicznie powinien wytrzymać "całe życie auta" - to elektrycznie średnio po 10 latach daje znać o sobie.
                Inne mocowanie miktorsyku jest na lewej stronie a inne na prawej. Ja zorientowałem się jak rozebrałem zamek... i kupiłem wszystkie mikrostyki do lewej strony ...

                Manual ze strony Fabi:
                FABIACLUB.PL - Zobacz temat - [Manual] Krańcówki w zamku - naprawa

                Tu jak rozebrać samemu:


                Ja wolałem kupić używkę, na spokojnie zregenerować, i już złożony i gotowy - podjechać do zakładu [ nie mam możliwości aby samemu robić - a pod blokiem beż prądu - to nie chciałem ryzykować] , za 70 zł elektryk mi przełożył zamek.

                Gdybym pojechał do firmy zajmującej się między innymi regeneracją zamków do VW - to koszt z wyjęciem, naprawą i włożeniem - od 250 do 300 zł.


                Co do tylnego zamka w klapie to jeszcze nie musiałem rozbierać - wiec się nie wypowiem.

                Komentarz


                • #9
                  W weend zabiorę się za tylną klapę i sprawdzę czy są zimne luty.
                  Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                  Komentarz


                  • #10
                    Nie wiem czy w kombi jest ten sam zamek ale a w liftbacku rozebrałem mikrostyk i przeczyściłem, działa bezproblemowo.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez luckd Zobacz wpis
                      Nie wiem czy w kombi jest ten sam zamek ale a w liftbacku rozebrałem mikrostyk i przeczyściłem, działa bezproblemowo.
                      Która część zamka? Rygiel-zapadka czy tam gdzie jest kluczyk?
                      Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                      Komentarz


                      • #12
                        Mikrostyk jest w tym ryglu, kluczyka nie ruszałem.

                        Komentarz


                        • #13
                          Sprawdzałem mikrostyki w tylnej klapie miernikiem, wskazania pokazują że są sprawne. Siłownik sprawdzony, sprawny. Zastanawia mnie jakim biegunem sterują mikrostyki. Przewód na środkowy pin jest brązowy bez napięcia. Przed przelotką również. W zasadzie to nigdzie w tylnej klapie nie znalazłem stałego zasilania. Pomoże ktoś?
                          Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez fazy2 Zobacz wpis
                            Sprawdzałem mikrostyki w tylnej klapie miernikiem, wskazania pokazują że są sprawne. Siłownik sprawdzony, sprawny. Zastanawia mnie jakim biegunem sterują mikrostyki. Przewód na środkowy pin jest brązowy bez napięcia. Przed przelotką również. W zasadzie to nigdzie w tylnej klapie nie znalazłem stałego zasilania. Pomoże ktoś?
                            sterowanie na bank jest masą. Tak samo jest w drzwiach. w masie nie masz napięcia. Sterowanie jest zrobione poprzez zwieranie masy.
                            http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                            https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Andy90 Zobacz wpis

                              sterowanie na bank jest masą. Tak samo jest w drzwiach. w masie nie masz napięcia. Sterowanie jest zrobione poprzez zwieranie masy.
                              Jednak do siłownika napięcie powinno być. Jeżeli sterowanie jest masą to siłownik powinien być zasilany plusem zamiennie na jeden pin i drugi. Czy coś nie rozumie.?
                              Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                              Komentarz


                              • #16
                                mhmmm. odezwij sie na pw, jutro bede mial chwilę to wygrzebię z ELSA schematy połączeń - postaram się wysłać z objaśnieniem - tylna klapa O1 Kombi ? jak możesz to tylko dokładnie rocznik i model napisz.
                                http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                                https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Andy90 Zobacz wpis
                                  mhmmm. odezwij sie na pw, jutro bede mial chwilę to wygrzebię z ELSA schematy połączeń - postaram się wysłać z objaśnieniem - tylna klapa O1 Kombi ? jak możesz to tylko dokładnie rocznik i model napisz.
                                  Mam schemat ale nic to mi nie wnosi. Faktycznie sterowanie jest masą do modułu komfortu. Sprawdzałem przelotki, może nie dokładnie, bo ciężko dotrzeć tam do przewodów.
                                  Jeżeli mój post coś wniósł, to wyślij ,,pomógł,,

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    polecam sprawdzić w VAGu jak otwarcie klapy widzi moduł komfortu, nie pamiętam niestety która grupa ale w module komfortu na stówę będzie to widoczne

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X