Problem ze światłem stop

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • KeeZ
    Classic
    • 2014
    • 15

    Problem ze światłem stop

    Witam!
    Chciałbym opisać swój problem, mojej Octavi 1 z 2003 roku.
    Mianowice, od paru dni zmagam się z problemem ze światłami stop. Światła bez przyczyny mogą same się zapalić podczas jazdy, a także i po zgaszeniu i zamknięciu auta. Miałem nawet sytuacje gdzie zostawiłem auto pod firmą rano i gdy wróciłem z pracy auta nie mogłem nawet otworzyć, bo po przez samoczynne zapalenie się świateł STOP, wyładował się akumulator i musiałem dzwonić po pomoc w otworzeniu auta, przyjechał spec który magicznie otworzył auto i naładował akumulator i powiedział, że przyczyną może być czujnik świateł stop. Umówiłem się z mechanikiem, mechanik czujnik wymienił, niestety problem jest dalej. Auto dziś zaprowadziłem do elektryka i ma zacząć je naprawiać w poniedziałek, jednak elektryk wydaje się jakby nie za bardzo wiedział co może być przyczyną jeśli nie czujnik świateł, ale obiecał ,że sprawdzi co jest nie tak. Problem jest troche dziwny, ponieważ raz światła się zapalają samoczynnie, a raz nie, dziś np. było normalnie, ale boję się ,że światła znów się zapalą i akumulator znów się rozładuję. Czy ktoś miał podobny problem? Powiem szczerze, że szukałem troche o tym w internecie i ciężko znaleźć by ktoś coś takiego kiedykolwiek miał. Dodam jeszcze ,że sprawdzałem dokładnie pedał hamulca, gdyż jak wciskam pedał hamulca i puszczam czasami stop wyłącza się z 3-5 sekundowym opóźnieniem, raz jest normalnie a raz tak jak napisałem. Pozdrawiam wszystkich!
  • Kot72
    Rider
    • 2017
    • 705
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Ten czujnik co wymieniłeś to był oryginalny ? Problem na pewno tkwi w czujniku lub jego sparowania z pedałem hamulca . Już niewielki nacisk na pedał powoduje załączenie się świateł stop . Jeśli Tobie załącza się w czasie jazdy i nie zawsze rozłącza to trzpień włącznika jest za bardzo wysunięty . Względnie pedał opadł . Tu elektryk cudów nie nadziała . Można by pomyśleć o zamontowaniu jakiegoś dystansu na trzpieniu lub pedale .

    Komentarz

    • KeeZ
      Classic
      • 2014
      • 15

      #3
      Jeśli chodzi o pedał hamulca to tak, lekko nacisne i już załącza. Czujnik nie był oryginalny już kiedyś go wymieniałem bo miałem przypadek ,że wgl światła stop się nie włączały. Nie wiem za bardzo co z tym robić jeśli mówisz, że elektryk nic nie zrobi ,z tym dystansem nie za bardzo rozumiem.

      Komentarz

      • Kot72
        Rider
        • 2017
        • 705
        • Octavia I (1U2)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Dystans ma spowodować że w pozycji spoczynkowej trzpień ma być bardziej wciśnięty niż jest obecnie . Najlepiej kup oryginalny czujnik i zapewne to załatwi sprawę . Z ciekawości ... co to za model że po zaniku prądu musiałeś wzywać fachmana do otwarcia drzwi ? Zamki zamyka i otwiera kluczyk .

        Komentarz

        • KeeZ
          Classic
          • 2014
          • 15

          #5
          Nie dało się otworzyć auta nawet z kluczyka, wkładałem w zamek kluczyk i zamek nawet nie chciał wysunąć się do góry, spec przyjechał i otwierał to swoimi sposobami, model auta to 1.9tdi 90km. Oki to w takim razie spróbuje rozwiązać ten problem kupnem oryginalnego czujnika zobaczymy co w poniedziałek ten elektryk powie może on to zrobi.

          Komentarz

          • Kot72
            Rider
            • 2017
            • 705
            • Octavia I (1U2)
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

            #6
            To dziwne trochę bo zamki są takie same we wszystkich i O1 można zamknąć i otworzyć bez prądu . Trochę ciężej otwiera pokrywę bagażnika ale drzwi kierowcy bez problemu . Moim zdaniem instalacja elektryczna jest O.K. Daj znać co wymyślił elektryk .

            Komentarz

            • KeeZ
              Classic
              • 2014
              • 15

              #7
              Zgadzam się sytuacja była dziwna, generalnie auto się jeszcze nie wylądowało do końca, światła stop świeciły, "słabiej" gdy wkładałem kluczyk do auta to z całej siły szarpałem za zamek i bolec nie chciał wyjść. Więc myślałem że jakoś centralny go zablokował, majster od zamków mówił, że te auta mają podwójne ryglowane zamki, ogólnie ten spec swoimi urzadzeniami odchylił drzwi auta na tyle by móc włożyć drut by otworzyć maskę i naładować akumulator, jak szarpał za klamkę od środka to nie chciała też się otworzyć. Dam znać w poniedziałek

              Komentarz

              • KeeZ
                Classic
                • 2014
                • 15

                #8
                Usterka naprawiona, przyczyną był wadliwy tani zamiennik włącznika stopu który był uszkodzony przy włożeniu. Lepszej jakości część założona przez elektryka zamknęła sprawę i można spokojnie jeździć.
                Temat można zamknąć.

                Komentarz

                • Piniop4
                  Classic
                  • 2019
                  • 25
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Mam podobny problem - padł mi czujnik światła stopu. Jaki jest nr części i kto jest producentem?
                  Ostatnio edytowany przez Piniop4; 49126.

                  Komentarz

                  • koleś
                    RS
                    • 2009
                    • 2832
                    • Fabia combi (6Y5)
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Tu masz oryginał.
                    https://allegro.pl/oferta/audi-a3-vw...lca-9636661933

                    W ASO około 70 zł.
                    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                    Komentarz

                    Pracuję...