Witam-kupiłem onegdaj światła do jazdy dziennej,w ofercie było że sa z automatem t/z po
włączeniu świateł mijania gasną,zamontowałem je zgodnie ze schematem,i tak po włączeniu
zasilania się zapalają ale nie gasną po włączeniu św.mijania,nie wiem gdzie tkwi błąd ,czy żle
wpiałem przy stacyjce-do czarnego przewodu,czy do niewłaściwych świateł,wpiąłem do św.mijania,na schemacie pisze wpiąć do głównych świateł,jak rozwiązać problem może jakaś porada.Pozdrawiam-Janusz. :idea:
Jezeli są z automatem to musisz podłaczyć pod "-" (czarny) "+" po zapłonie (czerwony) i najprawdopodobniej 3ci żółty kolor podpinasz pod + pozycyjnych.
Dzięki za odpowiedż-moje podłączenia to czarny pod "-"w akumulatorze,czerwony wpięty jak wspomniałem do czarnego wychodzącego ze stacyjki, biały (u mnie jest akuratnie ten kolor)
podłączony żarówki mijania.pozdrówka-Janusz.
Ja bym zrobił to inaczej :twisted:
Wyebał ten cały "automat" kabel (-) pod masę, a (+) pociągnął do włącznika świateł :P
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
42jasko wrzuć fotki jak autko wygląda z światłami wyłączonymi w włączonymi, bo też przymierzam się do zakupu i chciałbym zobaczyć jak to może się prezentować
[ Dodano: Sob 01 Cze, 13 22:35 ]
Zamieszczone przez piotrek_os
Jezeli są z automatem to musisz podłaczyć pod "-" (czarny) "+" po zapłonie (czerwony) i najprawdopodobniej 3ci żółty kolor podpinasz pod + pozycyjnych.
a gdzie najłatwiej znaleźć + 'po zapłonie' pod maską, żeby nie sprawdzać wszystkich przewodów?
a gdzie najłatwiej znaleźć + 'po zapłonie' pod maską, żeby nie sprawdzać wszystkich przewodów?
Proponuje podpiąć się pod złącze od alternatora. Rozwiązanie fajne bo plus pojawia się tylko gdy silnik pracuje, a nie jak w większości przypadków od razu po włączeniu zapłonu.
Dzięki za odpowiedż-moje podłączenia to czarny pod "-"w akumulatorze,czerwony wpięty jak wspomniałem do czarnego wychodzącego ze stacyjki, biały (u mnie jest akuratnie ten kolor)
podłączony żarówki mijania.pozdrówka-Janusz.
Witam.
Układ kabelków jest taki sam jak w moich lampkach: biały,czarny,czerwony. Nie zgadza się tylko sposób podpięcia i może tutaj jest problem? Mianowicie u mnie czerwony idzie na masę, biały na + po stacyjce, a czarny do postojowe (nie mijania). Wg. opisu przy wyłączonych światłach po przekręceniu kluczyka powinny palić ledy, a po włączeniu świateł pozycyjnych i mijania automat dostaje napięcie na czarnym kabelku i wyłącza ledy. Przetestowałem samo załączanie bez podłączenia do postojówek, bo w mojej Octavce 2 mam póki co uruchomiony tryb skandynawski,więc palą wszystkie światła przy przekręceniu kluczyka.
Obojętne. Różnica jest taka, że światła gasną po włączeniu świateł mijania, a nie postojówek.
W O2 nie, gdyż włączone mijania palą się razem z postojowymi, a już włączenie samych postojowych musi odcinać ledy, dlatego podłącza się pod postojowe. Nie jestem pewien jak to się ma do O1, więc trudno mi tutaj coś powiedzieć...
Też mi odkrycie
Od dawien dawna tak było, tylko, że przecież na postojowych nie jeździsz, jak już to od razu mijania włączasz, więc pewnie to mieli chłopaki na myśli.
Zamieszczone przez Paweł65
biały,czarny,czerwony. Nie zgadza się tylko sposób podpięcia i może tutaj jest problem? Mianowicie u mnie czerwony idzie na masę, biały na + po stacyjce, a czarny do postojowe (nie mijania)
Tak na moją logikę, to:
czarny- do masy
czerwony- + po zapłonie
Biały do postojowych
Sprawdź na pudełku, powinnien być schemat podłączenia
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Też mi odkrycie
Od dawien dawna tak było, tylko, że przecież na postojowych nie jeździsz, jak już to od razu mijania włączasz, więc pewnie to mieli chłopaki na myśli.
Zamieszczone przez Paweł65
biały,czarny,czerwony. Nie zgadza się tylko sposób podpięcia i może tutaj jest problem? Mianowicie u mnie czerwony idzie na masę, biały na + po stacyjce, a czarny do postojowe (nie mijania)
Tak na moją logikę, to:
czarny- do masy
czerwony- + po zapłonie
Biały do postojowych
Sprawdź na pudełku, powinnien być schemat podłączenia
No cóż,Ameryki nie odkryłem,fakt. A tak na moją logikę pomieszany biały i czarny też rodzą wątpliwości, tylko że tak to wykombinował producent. Zamieniłem w poprzednim opisie biały z czerwonym, nie zapamiętałem dokładnie, przepraszam. Poszukałem w necie instrukcji, bo kartkę gdzieś wywiało akurat. Tutaj jest schemat podłączenia moich lampek Fristomtutaj
Z tego wynika, że:
czerwony- + po zapłonie
biały- masa
czarny- do postojowych.
Jak podłączałeś to w domu, to żeby wyłączyć dzienne napięcie musi być na czerwonym i białym
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Z tego wynika, że:
czerwony- + po zapłonie
biały- masa
czarny- do postojowych.
Jak podłączałeś to w domu, to żeby wyłączyć dzienne napięcie musi być na czerwonym i białym
Sprawdzałem na autku,paliły i gasły jak należy przy podłączeniu za kluczykiem, ale jak pisałem, na razie nie są zainstalowane, dopóki nie wyłączę komputerowo skandynawskich.
W sumie to nie ja miałem problem, tylko 42jasko Problemem było dojście jak pociągnąć kabel ze skrzynki bezpieczników w kabinie,żeby mieć prąd po zapłonie z bezpiecznikiem Udało się bez rewolucji i kombinowania.
PS. Dzisiaj instalowałem już ostatecznie lampki z podłączeniem kabli. i co wyszło w praniu? To,co pierwotnie pisałem; czerwony(-), biały (+), czarny postojowe. Eeech...W oficjalnej instrukcji jest przekłamanie, a na zawieruszonej dodatkowej kartce, którą dostałem z lampkami była poprawna konfiguracja. Kociokwik
Dodane styczeń 2014 :
Niestety, u mnie jest to samo, co u wielu innych. Przy wyłączonym silniku wszystko jest w najlepszym porządku czyli dzienne palą prawidłowo pełną mocą i gasną po przełączeniu na postojowe lub mijania. Po włączeniu silnika palą pełną mocą, natomiast po przełączeniu na mijania przygasają do połowy mocy,ale nadal jednak palą... Światło jest przytłumione, ale jest jednak widoczne świecenie. Może ktoś uporał się z tym? Nawet zastanawiałem się nad zamontowaniem dyskretnego wyłącznika w okolicy skrzynki bezpieczników,skąd ciągnę zasilanie po zapłonie. Taki manual wspomagający automat :-)
WITAM MAM OCTAVIE 2 Z ORGINALNYMI ŚWIATŁAMI DO JAZDY DZIENNEJ.PRZESTAŁY ŚWIECIĆ.SPRAWDZAŁEM BEZPIECZNIKI SĄ OK A MIMO TO W KOSTCE PRZY ŻARÓWCE NIE MA PRĄDU.CZY JEST GDZIEŚ JAKIŚ AUTOMAT KTÓRY TYM STERÓJE
WITAM MAM OCTAVIE 2 Z ORGINALNYMI ŚWIATŁAMI DO JAZDY DZIENNEJ.PRZESTAŁY ŚWIECIĆ.SPRAWDZAŁEM BEZPIECZNIKI SĄ OK A MIMO TO W KOSTCE PRZY ŻARÓWCE NIE MA PRĄDU.CZY JEST GDZIEŚ JAKIŚ AUTOMAT KTÓRY TYM STERÓJE
Po 1 nie krzycz, po 2 ortografia, po 3 NIE ten dział.
Komentarz