Swiatła jazdy dziennej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olimp2757
    Classic
    • 2014
    • 9

    Swiatła jazdy dziennej

    Zamieszczone przez ELM0
    to już dawno jest - np w Kudze
    w audi, bmw, nawet tiguanie :wink:
    wiele aut to ma
    problemem jest dobranie siłowników do twojego rozmiaru klapy :wink:
  • 42jasko
    Classic
    • 2013
    • 25

    #2
    Swiatła jazdy dziennej

    Witam-kupiłem onegdaj światła do jazdy dziennej,w ofercie było że sa z automatem t/z po
    włączeniu świateł mijania gasną,zamontowałem je zgodnie ze schematem,i tak po włączeniu
    zasilania się zapalają ale nie gasną po włączeniu św.mijania,nie wiem gdzie tkwi błąd ,czy żle
    wpiałem przy stacyjce-do czarnego przewodu,czy do niewłaściwych świateł,wpiąłem do św.mijania,na schemacie pisze wpiąć do głównych świateł,jak rozwiązać problem może jakaś porada.Pozdrawiam-Janusz. :idea:

    Komentarz

    • piotrek_os
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 8160
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Jezeli są z automatem to musisz podłaczyć pod "-" (czarny) "+" po zapłonie (czerwony) i najprawdopodobniej 3ci żółty kolor podpinasz pod + pozycyjnych.
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz

      • 42jasko
        Classic
        • 2013
        • 25

        #4
        Dzięki za odpowiedż-moje podłączenia to czarny pod "-"w akumulatorze,czerwony wpięty jak wspomniałem do czarnego wychodzącego ze stacyjki, biały (u mnie jest akuratnie ten kolor)
        podłączony żarówki mijania.pozdrówka-Janusz.

        Komentarz

        • dominik9420
          L&K
          • 2012
          • 1136

          #5
          Ja bym zrobił to inaczej :twisted:
          Wyebał ten cały "automat" kabel (-) pod masę, a (+) pociągnął do włącznika świateł :P
          Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
          Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
          Pozdrawiam i Szerokości!
          Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
          http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Zamieszczone przez dominik9420
            Wyebał ten cały "automat" kabel (-) pod masę, a (+) pociągnął do włącznika świateł
            i co by Ci to dało?:P Ewentualnie taki efekt że włączały by się np z postojówkami.. a one właśnie wtedy mają się wyłączyć i nie świecić w ogóle..
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • dominik9420
              L&K
              • 2012
              • 1136

              #7
              alxxx,
              Nie prawda
              Uwierz mi, wiem co mówię. Wszystko działa zgodnie z prawem :diabelski_usmiech

              [ Dodano: Pią 31 Maj, 13 11:20 ]
              Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
              Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
              Pozdrawiam i Szerokości!
              Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
              http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

              Komentarz

              • alxxx
                RS
                • 2010
                • 1823
                • Octavia I (1U2)
                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                #8
                dominik9420, :szeroki_usmiech k
                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                Komentarz

                • FishPL
                  Rider
                  • 2012
                  • 296

                  #9
                  42jasko wrzuć fotki jak autko wygląda z światłami wyłączonymi w włączonymi, bo też przymierzam się do zakupu i chciałbym zobaczyć jak to może się prezentować

                  [ Dodano: Sob 01 Cze, 13 22:35 ]
                  Zamieszczone przez piotrek_os
                  Jezeli są z automatem to musisz podłaczyć pod "-" (czarny) "+" po zapłonie (czerwony) i najprawdopodobniej 3ci żółty kolor podpinasz pod + pozycyjnych.
                  a gdzie najłatwiej znaleźć + 'po zapłonie' pod maską, żeby nie sprawdzać wszystkich przewodów?

                  Komentarz

                  • ssasak
                    Drive
                    • 2013
                    • 48

                    #10
                    Zamieszczone przez FishPL
                    a gdzie najłatwiej znaleźć + 'po zapłonie' pod maską, żeby nie sprawdzać wszystkich przewodów?
                    Proponuje podpiąć się pod złącze od alternatora. Rozwiązanie fajne bo plus pojawia się tylko gdy silnik pracuje, a nie jak w większości przypadków od razu po włączeniu zapłonu.
                    Pozdrawiam

                    ssasak

                    MOJA FUMENA http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69754

                    Komentarz

                    • Paweł65
                      Classic
                      • 2013
                      • 13

                      #11
                      Zamieszczone przez 42jasko
                      Dzięki za odpowiedż-moje podłączenia to czarny pod "-"w akumulatorze,czerwony wpięty jak wspomniałem do czarnego wychodzącego ze stacyjki, biały (u mnie jest akuratnie ten kolor)
                      podłączony żarówki mijania.pozdrówka-Janusz.
                      Witam.
                      Układ kabelków jest taki sam jak w moich lampkach: biały,czarny,czerwony. Nie zgadza się tylko sposób podpięcia i może tutaj jest problem? Mianowicie u mnie czerwony idzie na masę, biały na + po stacyjce, a czarny do postojowe (nie mijania). Wg. opisu przy wyłączonych światłach po przekręceniu kluczyka powinny palić ledy, a po włączeniu świateł pozycyjnych i mijania automat dostaje napięcie na czarnym kabelku i wyłącza ledy. Przetestowałem samo załączanie bez podłączenia do postojówek, bo w mojej Octavce 2 mam póki co uruchomiony tryb skandynawski,więc palą wszystkie światła przy przekręceniu kluczyka.

                      Komentarz

                      • kabanos
                        RS
                        • 2011
                        • 4544
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Paweł65
                        a czarny do postojówki, a nie mijania.
                        Obojętne. Różnica jest taka, że światła gasną po włączeniu świateł mijania, a nie postojówek.

                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                        Komentarz

                        • Paweł65
                          Classic
                          • 2013
                          • 13

                          #13
                          Zamieszczone przez kabanos
                          Zamieszczone przez Paweł65
                          a czarny do postojówki, a nie mijania.
                          Obojętne. Różnica jest taka, że światła gasną po włączeniu świateł mijania, a nie postojówek.
                          W O2 nie, gdyż włączone mijania palą się razem z postojowymi, a już włączenie samych postojowych musi odcinać ledy, dlatego podłącza się pod postojowe. Nie jestem pewien jak to się ma do O1, więc trudno mi tutaj coś powiedzieć...

                          Komentarz

                          • dominik9420
                            L&K
                            • 2012
                            • 1136

                            #14
                            Zamieszczone przez Paweł65
                            włączone mijania palą się razem z postojowymi
                            Też mi odkrycie
                            Od dawien dawna tak było, tylko, że przecież na postojowych nie jeździsz, jak już to od razu mijania włączasz, więc pewnie to mieli chłopaki na myśli.


                            Zamieszczone przez Paweł65
                            biały,czarny,czerwony. Nie zgadza się tylko sposób podpięcia i może tutaj jest problem? Mianowicie u mnie czerwony idzie na masę, biały na + po stacyjce, a czarny do postojowe (nie mijania)
                            Tak na moją logikę, to:
                            czarny- do masy
                            czerwony- + po zapłonie
                            Biały do postojowych
                            Sprawdź na pudełku, powinnien być schemat podłączenia
                            Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                            Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                            Pozdrawiam i Szerokości!
                            Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                            http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                            Komentarz

                            • Paweł65
                              Classic
                              • 2013
                              • 13

                              #15
                              Zamieszczone przez dominik9420
                              Zamieszczone przez Paweł65
                              włączone mijania palą się razem z postojowymi
                              Też mi odkrycie
                              Od dawien dawna tak było, tylko, że przecież na postojowych nie jeździsz, jak już to od razu mijania włączasz, więc pewnie to mieli chłopaki na myśli.


                              Zamieszczone przez Paweł65
                              biały,czarny,czerwony. Nie zgadza się tylko sposób podpięcia i może tutaj jest problem? Mianowicie u mnie czerwony idzie na masę, biały na + po stacyjce, a czarny do postojowe (nie mijania)
                              Tak na moją logikę, to:
                              czarny- do masy
                              czerwony- + po zapłonie
                              Biały do postojowych
                              Sprawdź na pudełku, powinnien być schemat podłączenia
                              No cóż,Ameryki nie odkryłem,fakt. A tak na moją logikę pomieszany biały i czarny też rodzą wątpliwości, tylko że tak to wykombinował producent. Zamieniłem w poprzednim opisie biały z czerwonym, nie zapamiętałem dokładnie, przepraszam. Poszukałem w necie instrukcji, bo kartkę gdzieś wywiało akurat. Tutaj jest schemat podłączenia moich lampek Fristomtutaj

                              Komentarz

                              • dominik9420
                                L&K
                                • 2012
                                • 1136

                                #16
                                Z tego wynika, że:
                                czerwony- + po zapłonie
                                biały- masa
                                czarny- do postojowych.

                                Jak podłączałeś to w domu, to żeby wyłączyć dzienne napięcie musi być na czerwonym i białym
                                Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                Pozdrawiam i Szerokości!
                                Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                Komentarz

                                • Paweł65
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 13

                                  #17
                                  Zamieszczone przez dominik9420
                                  Z tego wynika, że:
                                  czerwony- + po zapłonie
                                  biały- masa
                                  czarny- do postojowych.

                                  Jak podłączałeś to w domu, to żeby wyłączyć dzienne napięcie musi być na czerwonym i białym
                                  Sprawdzałem na autku,paliły i gasły jak należy przy podłączeniu za kluczykiem, ale jak pisałem, na razie nie są zainstalowane, dopóki nie wyłączę komputerowo skandynawskich.
                                  W sumie to nie ja miałem problem, tylko 42jasko Problemem było dojście jak pociągnąć kabel ze skrzynki bezpieczników w kabinie,żeby mieć prąd po zapłonie z bezpiecznikiem Udało się bez rewolucji i kombinowania.
                                  PS. Dzisiaj instalowałem już ostatecznie lampki z podłączeniem kabli. i co wyszło w praniu? To,co pierwotnie pisałem; czerwony(-), biały (+), czarny postojowe. Eeech...W oficjalnej instrukcji jest przekłamanie, a na zawieruszonej dodatkowej kartce, którą dostałem z lampkami była poprawna konfiguracja. Kociokwik
                                  Dodane styczeń 2014 :
                                  Niestety, u mnie jest to samo, co u wielu innych. Przy wyłączonym silniku wszystko jest w najlepszym porządku czyli dzienne palą prawidłowo pełną mocą i gasną po przełączeniu na postojowe lub mijania. Po włączeniu silnika palą pełną mocą, natomiast po przełączeniu na mijania przygasają do połowy mocy,ale nadal jednak palą... Światło jest przytłumione, ale jest jednak widoczne świecenie. Może ktoś uporał się z tym? Nawet zastanawiałem się nad zamontowaniem dyskretnego wyłącznika w okolicy skrzynki bezpieczników,skąd ciągnę zasilanie po zapłonie. Taki manual wspomagający automat :-)

                                  Komentarz

                                  • GZ177
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 7

                                    #18
                                    WITAM MAM OCTAVIE 2 Z ORGINALNYMI ŚWIATŁAMI DO JAZDY DZIENNEJ.PRZESTAŁY ŚWIECIĆ.SPRAWDZAŁEM BEZPIECZNIKI SĄ OK A MIMO TO W KOSTCE PRZY ŻARÓWCE NIE MA PRĄDU.CZY JEST GDZIEŚ JAKIŚ AUTOMAT KTÓRY TYM STERÓJE
                                    GZ

                                    Komentarz

                                    • Grzany88
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 17

                                      #19
                                      Zamieszczone przez GZ177
                                      WITAM MAM OCTAVIE 2 Z ORGINALNYMI ŚWIATŁAMI DO JAZDY DZIENNEJ.PRZESTAŁY ŚWIECIĆ.SPRAWDZAŁEM BEZPIECZNIKI SĄ OK A MIMO TO W KOSTCE PRZY ŻARÓWCE NIE MA PRĄDU.CZY JEST GDZIEŚ JAKIŚ AUTOMAT KTÓRY TYM STERÓJE
                                      Po 1 nie krzycz, po 2 ortografia, po 3 NIE ten dział.
                                      Pozdrawiam,
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • kecaj
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1511
                                        • Superb II (3T4)

                                        #20
                                        GZ177, Tak kolego zajrzyj do instrukcji obsługi tam masz informacje jak za pomocą dźwigni od kierunkowskazów włączyć i wyłączyć dzienne.
                                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                        Komentarz

                                        Pracuję...