Wczoraj miałem przyjemność rozmawiać ze znajomym który pracuje w Skodzie w Mladej. Niestety nie w dziale produkcji a w innym. Powiedział mi że Fabryka przeszła na produkcję nawet w niedzielę bo jest tyle zamówień.
Więc po prostu sukces O3 przerósł możliwości produkcyjne i powstało jak to się mówi w inżynierii produkcji tzw "wąskie gardło".
Ale to dotyczy tylko OIII RS-a w niedzielę nie produkują.
W RS-ach problem jest z pakietem skórzanym i tym, że na linii nie może być więcej produkowanych tych aut ze względu na pracochłonność. Produkcja 1 RS-a zabiera miejsce 3 OIII.
Elo. Wsiadam dziś do auta i dupa. Rozrusznik kręci ale nie odpala. Cały czas świeci się kontrolka od asr (trójkąt w okrągłej strzałce). Mam interfejs ELM 327 i po podłączeniu nie może nawiązać połączenia z ECU. Zauważyłem te, że po włączeniu zapłonu ani na chwilę nie zapala się kontrolka świec żarowych. Wie ktoś o co chodzi? Wczoraj myłem auto, może coś zalałem? Jeśli już było to proszę o link bo w szukajce wyskakuje cała masa temetów o nie odpalaniu.
Sprawdz przekaznik 109 poczytaj tu http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=69753 Gdy jest nie sprawny owy przekaznik nie zapala sie kontrolka od swiec i nie połączysz sie ze sterownikiem silnika (brak zasilania na sterownik)
85 - sterowanie (+) -po zapłonie
86 - sterowanie (-)
30 - wejscie zasilania (+)- stały
87 - wyjscie zasilania na urzadzenie
żeby sprawdzić sam przekaźnik musisz podłączyć się jw. pod styk 85,86,30 i miernikiem zmierz napięcie na styku 87- jeżeli będzie to przekaźnik jest ok .
Samo sprawdzenie w samochodzie z mostkowaniem musisz zmostkować styk 30 i 87
I zanim weźmiesz się z mostkowanie, sprawdź w gnieździe styku 30, czy jest napięcie
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
otworzyłem ECU i zauważyłem, że pod jednym z chipów jest jakiś biały nalot a dwie nóżki są zmatowione (zimne luty?). Pytanie czy to już złom czy da się jeszcze uratować?
foto:
[ Dodano: Wto 18 Cze, 13 13:20 ]
Dobra panowie ECU żyje Podpiąłem do auta i nagle działa Wychodzi na to, że woda nalała się przez korek w obudowie. I tak oddam ECU do przelutowania i uszczelnienia. Pytanie tylkoPO CO JEST TEN KOREK i czy można go zakleić?
W ECU jest czujnik ciśnienia atmosferycznego, i po to jest ten korek, aby ciśnienie między środkiem ECU a otoczeniem było takie same.
Jeśli się mylę to proszę o poprawę
PS. a w jakim stanie masz wtyczki? U mnie zauważyłem że przez plastiki podszybia trochę cieknie na nie, muszę coś z tym zrobić. Może problem miałeś we wtyczkach i gdzieś Ci zawilgły?
Ja bym w takim razie zajął się na Twoim miejscu uszczelnieniem podszybia, może nie miałeś do końca dopchniętych plastików pod szybą? Generalnie skoro woda wlazła Ci przez korek, to musiałeś mieć tam niezłą powódź...
albo musiało się lać pomiędzy szybą a plastikowym podszybiem, i cieknąc po "górze" ECU. Na nieszczęście łączenie lewego i prawego podszybia jest centralnie nad komputerem
trooper, no właśnie mam pęknięcie na tym plastikowym podszybiu i nic nie leciało. Ostatnio wymieniałem szybę i wszystko tam zostało dokładnie wyczyszczone i woda zaczęła lecieć. Rozglądam się już za nowym podszybiem. Tak czy inaczej ECU powinno fabrycznie być lepiej zabezpieczone przed wodą. Zastanawiam się nad wsadzeniem tam jakiejś dodatkowej osłony.
Ja też chyba dorobię jakiś daszek i coś do zabezpieczenia wtyczek, mi podczas deszczu czasem potrafi podczas jazdy zaświecić się kontrolka od świec i szarpnąć autem, tak jakby zupełnie odcięło paliwo. Nie zapisuje przy tym żadnych błędów, i myślę że coś może zawilgać przy wtyczkach.
Komentarz