maksiu, no nie wiem chłop dawno krzyża nie spuścił :szeroki_usmiech
BFQ - Sterownik wentylatorów
Zwiń
X
-
BFQ - Sterownik wentylatorów
Witam
Mój problem jest taki, ze praktycznie tego samego dnia padła mi klima i zaczęło mi się przegrzewać auto kiedy stało w miejscu.
Za pierwszym razem zobaczyłem ze auto się przegrzewa jak włączył się alarm temperatury
Za drugim przy około 100-110 stopniach i wyłączyłem silnik...
Klimatyzacja - sprężarka sprawna (sprawdzona na krótko poprzez podanie 12V na sprzęgło), po załączeniu AC (klima manualna) zapala się lampka przycisku, komputer podnosi obroty silnika ale nie załącza się wentylator i sprzęgło sprężarki :cry:
Wygląda mi to na to ze nie ma zasilania sterownik od wentylatorów (na nim tez wisi sprzęgło klimy o ile się dobrze orientuje). Po powrocie do domu sprawdzę zasilanie, ale gdyby to nie było to... Gdzie znaleźć ten sterownik wentylatorów i jak się do niego najłatwiej dobrać nie posiadając kanału (czyli od góry auta)??
Dziękuję za pomocLPG: BRC SQ24, już 80tys na alternatywnym paliwku
-
-
Sterownik jest przykręcony do blachy podłużnicy pod akumulatorem. Dokładnie nie pamiętam ale chyba trzeba wyciągnąć akumulator z podstawą.
Na początek sprawdź bezpieczniki od wentylatorów. Są one w puszce na akumulatorze. Tylko jak będziesz sprawdzał to wyciągnij bezpieczniki i zobacz czy nie utleniły (lub upaliły) mu się nóżki, bo bezpiecznik może być niby ok ale nóżka nie ma styku i d... Jest to częsta usterka.
I podokręcaj wszystkie złącza w tej puszce na akumulatorze.
PozdrawiamRozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Dziękuje, sprawdzę
A wie ktoś może gdzie w tym modelu jest czujnik G65 ?
EDIT:--------------
ROZWIAZANE
Bezpieczniki w puszcze na akumulatorze OK, prawie stan jak nowe
Na schemacie znalazłem ze jeszcze jest bezpiecznik nr. 16 w puszcze w kabinie przy drzwiach kierowcy. Okazało się ze miał zaśniedziałe nóżki :/ Szybka wymiana na nowy.
Klima działa wentylator klimy działa Nie udało mi się zagrzać silnika ale wentylator główny tez pewnie działa
Temat do zamknięciaLPG: BRC SQ24, już 80tys na alternatywnym paliwku
Komentarz
-
-
skoro mowa tutaj o wentylatorach, to też mam pytanie
czy uszkodzony termostat moze byc powodem tego, ze wentylatory kręcą się cały czas? czy moze ten sterownik na podłużnicy? temperatura silnika nie ma znaczenia- po odpaleniu zimnego silnika się włączają i kręcą non stop na wyłączonej klimie
juz mi ręce opadają, bo byłem juz u kilku mechaników i każdy mówi coś innego, ze czujnik na termostacie, ze termostat, ze czujnik na chłodnicy, ze czujnik od klimy. w koncu wymienie pół auta i dalej bedzie to samo. pomocyyyyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krystianoskoro mowa tutaj o wentylatorach, to też mam pytanie
czy uszkodzony termostat moze byc powodem tego, ze wentylatory kręcą się cały czas? czy moze ten sterownik na podłużnicy? temperatura silnika nie ma znaczenia- po odpaleniu zimnego silnika się włączają i kręcą non stop na wyłączonej klimie
juz mi ręce opadają, bo byłem juz u kilku mechaników i każdy mówi coś innego, ze czujnik na termostacie, ze termostat, ze czujnik na chłodnicy, ze czujnik od klimy. w koncu wymienie pół auta i dalej bedzie to samo. pomocyyyyyy
Powinien być zapisany błąd dotyczący termostatu w sterowniku silnika.
Dla pewności można sprawdzić jaka temperaturę odczytuje sterownik silnika, żeby wykluczyć czujnik.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krystianoo tyle jest to dziwne, ze silnik osiąga normalną temp. 90 st i wskazówka sie utrzymuje na tej 90-tce. jeszcze sprawdze to programem, ale dzisiaj po poludniu mam zamiar podmienic ten przekaznik na belce od wentylatorów
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kecajkrystiano, komputer+kabel i odczytaj błędy oraz temperatury z czujników.
kabelek łączy się z kompem, zielona dioda sie świeci, ale wychodzi: interface not found. dzieje sie tak na win 8 i xp. mozecie podać linka, lub przesłać mi na maila działającą wersję? plissss
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krystianono więc kabelek- kupiłem od kolegi innova, usb-obd ll, czyli musze wybrac port usb, ale czy ten vcds lite będzie bezpieczny dla mojego kabla? i czy pójdzie na win 8 ?Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz
-
-
krystiano, musisz zmienić ustawienia USB w lapku, pod które podpinasz kabel na COM1-COM4 bodajże.
Robiłem to dawno i już nie pamiętam co i jak, wiem, że na pewno wyłączałem antywirusa też
Na pewno musisz się wbić do panel sterowania→sprzęt i dźwięk→"urządzenia i drukarki"-menedżer urządzeń, i teraz za cholerę nie mogę sobie przypomnieć co było dalej ops:
Na pewno musiałeś namierzyć kabelek i jak wcześniej pisałem zmienić go na COM1-4Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Komentarz
-
-
no więc panowie sprawa wygląda tak
udało mi się uruchomić kabel, zrobiłem scan i mam takie błędy:
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
17700 - Map Controlled Engine Cooling Thermostat (F265): Open Circuit
po skasowaniu i odpaleniu silnika pojawiają się ponownie
temperatury z czujnika z sekcjii engine i instruments są jednakowe, jedynie nie zgadzają się ze wskazaniami na desce, bo gdy wskazówka jest na 90st, to vcds pokazuje 78 po przejechaniu dystansu 10 km. jak postałem kilka minut na jałowym, to skoczyło do 88st
we styczce do termostatu jest napięcie ok 14V, wszystkie kable posprawdzane, zaden nie przetarty, wtyczki przejrzane, no a wentylatory się kręcą jak szalone, obojętne czy to zimny silnik, czy ciepły
obstawiacie termos?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krystiano
17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small
Na temat termostatu w serwisówce jest napisane:
"Za pomocą przewodów pomocniczych z -V.A.G 1594 A- na zaciskach
termostatu zmierzyć rezystancję opornika grzewczego. Wartość zadana
przy 25 °C: 14...16 Om.
Jeżeli wartość zadana nie została osiągnięta:
– Wymienić elektrycznie sterowany termostat -F265-."
Czyli można zmierzyć multimetrem oporność grzałki w termostacie.
Komentarz
-
-
czyli tak łopatologicznie:
mam wyjąć wtyczkę z termostatu i na pinach termostatu zmierzyć oporność? czy musi być kabel zasilający wpięty?
no i czy na uruchomionym silniku? 25stopni, to chyba najpierw trzeba go troche rozgrzać?
co do czujnika, to gdzieś wyczytałem, ze ma do niego dochodzić stałe napięcie 5V, więc najpierw to sprawdzę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krystianoczyli tak łopatologicznie:
mam wyjąć wtyczkę z termostatu i na pinach termostatu zmierzyć oporność? czy musi być kabel zasilający wpięty?
no i czy na uruchomionym silniku? 25stopni, to chyba najpierw trzeba go troche rozgrzać?
co do czujnika, to gdzieś wyczytałem, ze ma do niego dochodzić stałe napięcie 5V, więc najpierw to sprawdzę
Podaj maila to podeśle Ci serwisówkę, są w niej charakterystyki temperatura -> oporność czujnika G83 .
Komentarz
-
Komentarz