Analiza logów silnik AHF octavia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • castokars
    Classic
    • 2017
    • 13

    Analiza logów silnik AHF octavia

    A ja wybrałem Panasonica 48' TX-48AS640E
    Lg mnie zniechęcił jakością wykonania gdzie matryca z przodu cała się rusza tworząc szczeline pomiędzy przednią szybą gdzie szybko wpada kurz i obraz staje się gorszy ( potwierdzone reklamacjami z media markt)
    Druga rzecz to ten webbos, masakra jakaś, na filmy 3d w odległości mniejszej niż 10 metrów nie da się patrzeć taka pixeloza ale co ja tam się znam
  • castokars
    Classic
    • 2014
    • 37

    #2
    Analiza logów silnik AHF octavia

    Witam forumowiczów
    Byłbym bardzo wdzięczny za rzuceniem oka na moje logi. Silnik 1.9 tdi AHF. Za każdą sugestię poradę będę bardzo wdzięczny. Podejrzewam dziurę w dolocie. Ponadto w grupie 003 zauważyłem wartości powyżej 400 ( w granicach 470-490) mimo,że zawór egr się otwiera i zamyka, wartości się nie zmieniają. Czy to może swiadczyć że jest zaślepiony? Pozdrawiam. Proszę o wyrozumiałość to moje pierwsze logi.

    Grupa O11:

    Grupa 003:

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zrób logi dynamiczne z bloku 3 i 11 . po tych logach wyglonda na to ze masz zalepiony egr lub uszkodzaona membrane w samym zaworze egr
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • castokars
        Classic
        • 2014
        • 37

        #4
        Załączam logi:

        Grupa 011 dynamiczna


        Grupę 003 za chwile wykonam i wstawię, potrzebna będzie również grupa 000, 008, 010 ?

        Komentarz

        • rOBERTO795
          RS
          • 2009
          • 3465
          • Octavia III (5E3)
          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

          #5
          jest w miare oki lekki przeladowanie w dolnym zakresie. Geometria mogłaby pracowac ciut lepiej. tak zrob grupy które pisałeś.
          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

          Komentarz

          • castokars
            Classic
            • 2014
            • 37

            #6
            Czy może mieć wpływ na poprawność pomiaru wykonanie logu przy jezdzie pod górkę?

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Moze mieć. Odcinek do logowania powinien byc w miare płaski.
              Dla mnie sprezarka jest przypieczona.
              Zrob komplet dynamicznych - 011,010,008,004,003 i 001
              Dorzuć tez statyczny 011 Basic Settings
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • castokars
                Classic
                • 2014
                • 37

                #8
                Załączam poprawione logi zrobione na płaskim terenie

                Grupa 011: dynamiczna i statyczna


                Grupa 003,008,010. dynamicznie:


                Grupa 003 statycznie EGR


                Będę wdzięczny za ocenę

                Komentarz

                • kornat
                  Rider
                  • 2007
                  • 578

                  #9
                  VNT się zacina

                  Komentarz

                  • castokars
                    Classic
                    • 2014
                    • 37

                    #10
                    Kierownice łopatek zmiennej geometrii, hmm a dziura w dolocie odpada?

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez castokars
                      Załączam poprawione logi zrobione na płaskim terenie

                      Grupa 011: dynamiczna i statyczna


                      Grupa 003,008,010. dynamicznie:


                      Grupa 003 statycznie EGR


                      Będę wdzięczny za ocenę
                      te logi mowia duzo wiecej - tak jak poprzednicy napisali VNT nie pracuje prawidłowo.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • castokars
                        Classic
                        • 2014
                        • 37

                        #12
                        Zauważyłem również gwizd na biegu jałowym dobiegający tak jakby z turbosprężarki. Jutro może uda mi się wstawić filmik. Czy może to mieć powiązanie z egr.? Jaka jest zasada działania całego podciśnienia w silniku AHF.

                        Komentarz

                        • kornat
                          Rider
                          • 2007
                          • 578

                          #13
                          Co do EGR to z loga dynamicznego widać, że tnie dawkę ale to tak wyszło przez przycinające się łopatki zmiennej geometrii. Na początek zajmij się VNT, później można się martwić o resztę
                          Co do gwizdu jeżeli nie masz katalizatora to taki dźwięk można usłyszeć jak i przy zaślepionym EGR.
                          Możesz wrzucić loga z BS003 to zobaczymy czy EGR jest zaślepiony.
                          Zamieszczone przez castokars
                          Jaka jest zasada działania całego podciśnienia w silniku AHF.
                          Jest pompa Vacum która wytwarza podciśnienie. Pracą turbiny steruje zaworek N75 (z białym łebkiem) a EGR'em N18 (czarnym łebkiem).

                          Komentarz

                          • castokars
                            Classic
                            • 2014
                            • 37

                            #14
                            Do kornat : log z grupy 003 jest wyżej, podam jeszcze raz dla ułatwienia:
                            Grupa 003 statycznie EGR
                            http://vaglog.rtnet.pl/castokars_155719.html, jak widać ilośc powietrza którą używa silnik jest w granicach EGR ON 485 , EGR OFF 470. Hmm tak jakby wskazywało na zaślepienie. Natomiast użytkownik German81 podejrzewa możliwość uszkodzenia membrany EGR.

                            Zamieszczone przez kornat
                            Co do gwizdu jeżeli nie masz katalizatora to taki dźwięk można usłyszeć jak i przy zaślepionym EGR.
                            czyli jest możliwość gwizdania z okolic turbosprężarki w przypadku :
                            -braku katalizatora; jak stwierdzić brak katalizatora??
                            - zaślepienia EGR.

                            Komentarz

                            • kornat
                              Rider
                              • 2007
                              • 578

                              #15
                              Fakt nie zauważyłem To widać że EGR zaślepiony. Może ktoś zaślepił przez zmianę wartości w adaptacjach Engine [01]>Login i wpisujesz 12233>Adaption> grupa 003, jeżeli jest inna wartość niż 32768 to ktoś zmienił adaptację, jeżeli jest powyższa wartość to jest wstawiona blaszka.
                              Zamieszczone przez castokars
                              -braku katalizatora; jak stwierdzić brak katalizatora??
                              Zaglądnąć pod auto w okolicy lewarka zmiany biegów i zobaczyć czy jest rura czy puszka, jak rura to na 100% jak puszka to może być rozcięty i w środek rurka wspawana.

                              Komentarz

                              • castokars
                                Classic
                                • 2014
                                • 37

                                #16
                                A można zaślepić EGR za pomocą VAG, jakie to ma skutki takie same jak blaszka?
                                Słyszałem o teście katalizatora za pomocą Vaga? czy to jest możliwe?

                                Komentarz

                                • kornat
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 578

                                  #17
                                  Podobno tak, ale jak jest w rzeczywistości :roll:
                                  O teście katalizatorów w dieslu za pomocą vaga to raczej nie zrobisz, choć mogę się mylić.

                                  Komentarz

                                  • przemik
                                    RS
                                    • 2012
                                    • 1610

                                    #18
                                    Skad pewność ze EGR jest zaslepiony ?
                                    Najpierw sprawdz czy dziala jego sterowanie - uklad podcisnienia i N18.

                                    Co do sprezarki.... zanim podejmiesz decyzje o czyszczeniu... sprawdz cały uklad podcisnienia bo ewidentnie nie podoba mi się jego praca.... mam na mysli.... wszystkie wezyki, sam N75 oraz gruszke przy turbinie czy aby nie zgniła.
                                    Po akcji powtorz logi dynamiczne - 011 (trzy próby - kazda oddzielnie), 010 oraz statyczne w trybie Basic Settings - 003 i 011

                                    Pozdrawiam

                                    PS
                                    Nie ma czegos takiego jak zaslepienie EGR przy pomocy VAG/VCDSa.
                                    Przemek
                                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                    Komentarz

                                    • kornat
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 578

                                      #19
                                      Zamieszczone przez przemik
                                      PS
                                      Nie ma czegos takiego jak zaslepienie EGR przy pomocy VAG/VCDSa.
                                      Źle się wysłowiłem, zmienia się wartość wymaganej masy powietrza. Po zwiększeniu wartości (Adaption003) zwiększamy wymaganą masę powietrza przez co EGR jest mniej aktywny (czyli się wcześniej zamyka), a po wpisaniu max wartość w adaptacji powinien być całkowicie zamknięty po odpaleniu przynajmniej mi się tak wydaje.

                                      Komentarz

                                      • castokars
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 37

                                        #20
                                        Dziękuje za porady
                                        Jak sprawdzić N18? myślałem o membranie w egr.

                                        Co do sprężarki gruszka jest ok. Jak sprawdzić N75? weżyki posprawdzać wzrokowo? Jak sprawdzić cały układ podciśnienia.

                                        Jeszcze dołącze małe pytanie : czy szkodliwy może być auto scan za pomocą vag. Słyszałem że mogę po tym pojawić się problemy z poduszkami.

                                        Komentarz

                                        • kornat
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 578

                                          #21
                                          Na odpiętym zasilaniu zatkaj palcem króciec z oznaczeniem OUT (idącym do EGR) i spróbuj zaciągnąć powietrze przez króciec VAC, powinno się nie dać zaciągnąć. Jak odsuniesz palec od króćca OUT powinno się dać zaciągnąć powietrze. Tak samo robisz na podpiętym zasilaniu tylko zakrywasz króciec ATMO. Zaworki są sterowane napięciem 5V abyś go nie poczęstował 12V :P

                                          Komentarz

                                          • castokars
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 37

                                            #22
                                            Zamieszczone przez kornat
                                            Na odpiętym zasilaniu zatkaj palcem króciec z oznaczeniem OUT (idącym do EGR) i spróbuj zaciągnąć powietrze przez króciec VAC, powinno się nie dać zaciągnąć. Jak odsuniesz palec od króćca OUT powinno się dać zaciągnąć powietrze. Tak samo robisz na podpiętym zasilaniu tylko zakrywasz króciec ATMO. Zaworki są sterowane napięciem 5V abyś go nie poczęstował 12V :P
                                            to dla sprawdzenia N18, rozumiem. Skąd miałbym potraktować 12V. ?

                                            Hmm a dla N75??

                                            Jeszcze dołącze małe pytanie : czy szkodliwy może być auto scan za pomocą vag. Słyszałem że mogę po tym pojawić się problemy z poduszkami.

                                            Komentarz

                                            • kornat
                                              Rider
                                              • 2007
                                              • 578

                                              #23
                                              Zamieszczone przez castokars
                                              to dla sprawdzenia N18, rozumiem.

                                              Hmm a dla N75??
                                              Dla obu, budowa jest niemal identyczna.
                                              Zamieszczone przez castokars
                                              Skąd miałbym potraktować 12V. ?
                                              Z akumulatora na krótko na przykład.
                                              Zamieszczone przez castokars
                                              Jeszcze dołącze małe pytanie : czy szkodliwy może być auto scan za pomocą vag. Słyszałem że mogę po tym pojawić się problemy z poduszkami.
                                              Były sterowniki które po sprawdzeniu błędów za pomocą kabla na USB wywalały błąd, którego nie można było usunąć przez co trzeba było wymienić sterownik poduszek lub wgrać ponownie wsad.

                                              Komentarz

                                              • castokars
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 37

                                                #24
                                                Zamieszczone przez kornat
                                                Z akumulatora na krótko na przykład.
                                                musiałbym ten zawór podłączyć pod akumulator. Po podpięciu normalnie zasilania ''wtyczki'' zawsze jest 5V? tak?

                                                Zamieszczone przez kornat
                                                Były sterowniki które po sprawdzeniu błędów za pomocą kabla na USB wywalały błąd, którego nie można było usunąć przez co trzeba było wymienić sterownik poduszek lub wgrać ponownie wsad.
                                                więc lepiej zrezygnować z tej funkcji auto scanu. W pewien sposób jest to ryzyko większe. Czyli normalnie opcja ''Fault codes" sprawdza w ten sam sposób błędy tylko że pojedynczo. A opcja output test co umożliwia?

                                                Komentarz

                                                • przemik
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1610

                                                  #25
                                                  Układ podciśnienia sprawdzasz tak ze demontujesz każdy wężyk oglądasz - podejrzany wymieniasz lub przedmuchujesz i montujesz.
                                                  Skoro grucha dobra... to raczej nastaw się na czyszczenie sprężarki.
                                                  Po kij Ci autoscan - jak Ciebie interesuje moduł "Silnik".
                                                  Przemek
                                                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...