vcds - analiza pomiarów

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • DejVidooo
    Classic
    • 2015
    • 13

    vcds - analiza pomiarów

    Miałem chętnego na roomstera. 40k + zszedłem koła letnie gratis. Nasprawdzał, namacał, nawet za przegląd w ASO zapłacił a i tak nie wziął bo TSI, bo nie wierzy że sprzedając roczne auto z przebiegiem 7kkm jestem uczciwy w stosunku do niego. Ale dodatkowe urwać 2.5k jeszcze chciał Teraz wystawie za te 2.5k więcej żeby było z czego urywać a gratisy to niech szukają w mediamarkcie
  • target
    Classic
    • 2013
    • 20

    #2
    vcds - analiza pomiarów

    Witam
    otóż ostatnio zauważyłem dziwny spadek mocy (sporadyczny) przy przyspieszaniu kiedy obroty miały dojść do 4k nagle w czasie sekundy opadły i znów cisło do przodu, chciałem zapytać czego to może być skutek.

    chciałem to przeanalizować na vcdsie i zauważyłem jedynie tutaj dziwną anomalię, otóż kiedy sprawdzałem pracę silnika były wskazania jak na zdjęciu kiedy przygazowałem wszystkie parametry były prawie że w normie..czy mam się tym martwić czy olać sprawę?
    Załączone pliki

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      target, wszystko działa tak jak ma być bo oglądasz grupę EGR ale zrób komplet normalnych logów i wtedy będzie można coś powiedzieć.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • target
        Classic
        • 2013
        • 20

        #4
        oba pomiary są na biegu jałowym i mogą aż tak skakać?

        sorki ale co do logów jestem początkujący z tym programem, czytałem że są logi dynamiczne i statyczne, chcesz abym zrobił te dynamiczne bo komplet to pewnie chodzi o wszystkie?

        jutro zrobie logi na grupie 3 oraz 11, czy takie wystarczą?

        Komentarz

        • alxxx
          RS
          • 2010
          • 1823
          • Octavia I (1U2)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

          #5
          target, zrób logi:

          Oczywiście na max. nagrzanym silniku.

          Statycznie: 000, 001, 003, 004, 007, 013, 018, 023,
          BS: 000, 003, 011,
          Dynamicznie: 000, 001, 003, 004, 008, 010 ,011.

          Jak nie wiesz jak wykonać to na youtube są filmiki z instrukcją (logi dynamiczne). Logi statyczne robisz ja biegu jałowym bez dotykania gazu. Logi BS też bieg jałowy tylko klikasz Switch to Basic settings.
          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

          Komentarz

          • target
            Classic
            • 2013
            • 20

            #6
            ok, jutro działam dalej. Nie wiem czy jutro uda mi się zrobić wszystkie dlatego dam znać jak zrobię co trzeba.

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              Najlepiej loguj każdą grupę z osobna..
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • target
                Classic
                • 2013
                • 20

                #8
                Zamieszczone przez alxxx
                Najlepiej loguj każdą grupę z osobna..

                dobra mam pierwsze dwie zrobione na biegu jalowym, jutro jak sie uda zrobie testy dynamiczne bo wole je zrobić we dwie osoby.

                tylko jak mam je wyslać?

                ...rar oraz csv jest niedozwolono

                Komentarz

                • piotr303
                  Drive
                  • 2011
                  • 53

                  #9
                  Zamieszczone przez target
                  tylko jak mam je wyslać?
                  Najlepiej tu: http://vaglog.rtnet.pl/

                  Komentarz

                  • alxxx
                    RS
                    • 2010
                    • 1823
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                    #11
                    target, a gdzie dynamiczne?
                    VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                    Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                    Komentarz

                    • target
                      Classic
                      • 2013
                      • 20

                      #12
                      A z tego nic się nie da wywnioskować?


                      Zamieszczone przez alxxx
                      target, a gdzie dynamiczne?

                      Pisalem że zrobie później...dziś niestety nikt ze znajomych nie mógł, będą jutro lub we wtorek...proszę o cierpliwość

                      Komentarz

                      • piotr303
                        Drive
                        • 2011
                        • 53

                        #13
                        Z tych logów jeszcze nic konkretnego nie wynika czekamy na dynamiczne. Statyczne w normie.

                        Komentarz

                        • target
                          Classic
                          • 2013
                          • 20

                          #14
                          ok, to jutro będę działać dalej

                          [ Dodano: Pon 31 Mar, 14 21:31 ]
                          no i dynamiczne

                          Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/mmmatii_167367.html
                          Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/mmmatii_167368.html
                          Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mmmatii_167369.html
                          Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/mmmatii_167370.html
                          Grupy: 004,004 - http://vaglog.rtnet.pl/mmmatii_167371.html
                          Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/mmmatii_167372.html
                          Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/mmmatii_167373.html

                          Komentarz

                          • K_Popiel
                            Rider
                            • 2010
                            • 608

                            #15
                            Moim zdaniem przepływomierz do sprawdzenia, trochę słabo mierzy. Jeżeli masz możliwość podmień i zobacz czy jest lepiej.
                            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                            ------------------------------------------------------

                            Komentarz

                            • target
                              Classic
                              • 2013
                              • 20

                              #16
                              Tylko ze spadek mocy byl tylko 2x. Wiec jak bym to mial systematycznie bylo by cos wiadomo jak wymienię teraz taka zmiana nie bedzie zauwazona

                              Komentarz

                              • przemik
                                RS
                                • 2012
                                • 1610

                                #17
                                Przepływomierz to ostatnia rzecz w tym samochodzie ktorej bym się czepił.
                                Fura ma pełną moc i w mojej ocenie rwie do przodu jak wsciekła.

                                Z innej beczki - Kiedy rozrząd zmieniałes ?
                                Przemek
                                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                Komentarz

                                • target
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 20

                                  #18
                                  innej beczki - Kiedy rozrząd zmieniałes ?
                                  W zeszlym roku tj 10kkm temu- a zle jest ustawiony? Wiem jak przy mnoe ustawial pompe wody to mu skakalo od -0.5 do 0.

                                  Dokladnie ma moc i to ogromną tylko skąd był ten chwilowy spadek?

                                  Komentarz

                                  • piotr303
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 53

                                    #19
                                    target, jak możesz to zrób jeszcze logi dynamiczne grupy 013, 018, 023.
                                    Czy po tych spadkach mocy żadne błędy się nie pojawiły?

                                    Komentarz

                                    • target
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 20

                                      #20
                                      Zamieszczone przez piotr303
                                      target, jak możesz to zrób jeszcze logi dynamiczne grupy 013, 018, 023.
                                      Czy po tych spadkach mocy żadne błędy się nie pojawiły?

                                      Nie wiem czy dziś zdążę. Moze jutro bedzie okazja. Tak bledow nie było. Jedynie 01314 ale slyszalem ze to kazdemu sie pojawia

                                      Komentarz

                                      • piotr303
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 53

                                        #21
                                        Ten błąd mówi o braku komunikacji z ECU. Pytanie czy ten błąd pojawia się też w innych modułach? Sprawdź blok 125 sterownika silnika. Jeżeli błąd pojawił się jako sporadyczny mogło to być właśnie w chwili spadku mocy szczególnie że piszesz o tym iż wskazówka obrotomierza nagle opadła. Skasuj błąd i obserwuj kiedy się pojawi (pewnie przy kolejnym spadku mocy).

                                        Komentarz

                                        • target
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 20

                                          #22
                                          przed dokonaniem pomiarow malem takie bledy:

                                          VCDS-Lite Version: Release 1.0
                                          Thursday, 27 March 2014, 14:38:48:0


                                          Chassis Type: 1U - Skoda Octavia I
                                          Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,56,76

                                          -------------------------------------------------------------------------------
                                          Address 01: Engine Labels: 038-906-019-AXR.LBL
                                          Controller: 038 906 019 PB
                                          Component: 1,9l R4 EDC 0000SG 8180
                                          Coding: 00002
                                          Shop #: WSC 73430
                                          TMBJS41U188847369 SKZ7Z0G4413782
                                          No fault code found.
                                          Readiness: N/A

                                          -------------------------------------------------------------------------------
                                          Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ASR.LBL
                                          Controller: 1C0 907 379 K
                                          Component: ASR FRONT MK60 0103
                                          Coding: 0021505
                                          Shop #: WSC 73430
                                          1 Fault Found:
                                          01314 - Engine Control Module
                                          004 - No Signal/Communication - Intermittent

                                          -------------------------------------------------------------------------------
                                          Address 08: Auto HVAC Labels: 1Ux-907-044.LBL
                                          Controller: 1U1 907 044 A
                                          Component: CLIMATRONIC C 2.0.0
                                          Coding: 11000
                                          Shop #: WSC 73430
                                          No fault code found.

                                          -------------------------------------------------------------------------------
                                          Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
                                          Controller: 1C0 909 601
                                          Component: 34 AIRBAG VW51 0010
                                          Coding: 13108
                                          Shop #: WSC 73430
                                          No fault code found.

                                          -------------------------------------------------------------------------------
                                          Address 17: Instruments Labels: 1U0-920-xxx-17.LBL
                                          Controller: 1U0 920 811 J
                                          Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V13
                                          Coding: 19114
                                          Shop #: WSC 73430
                                          TMBJS41U188847369 SKZ7Z0G4413782
                                          1 Fault Found:
                                          01314 - Engine Control Module
                                          49-10 - No Communications - Intermittent

                                          -------------------------------------------------------------------------------
                                          Address 19: CAN Gateway Labels: 6N0-909-901-19.LBL
                                          Controller: 6N0 909 901
                                          Component: Gateway K<->CAN 0001
                                          Coding: 00006
                                          Shop #: WSC 73430
                                          1 Fault Found:
                                          01314 - Engine Control Module
                                          49-10 - No Communications - Intermittent

                                          -------------------------------------------------------------------------------
                                          Address 46: Central Conv. Labels: 1C0-959-799.LBL
                                          Controller: 1C0 959 799 A
                                          Component: DR Komfortgerát HLO 0004
                                          Coding: 00067
                                          Shop #: WSC 73430
                                          No fault code found.

                                          -------------------------------------------------------------------------------
                                          Address 76: Park Assist Labels: 6Y6-919-283.LBL
                                          Controller: 6Y6 919 283 A
                                          Component: Einparkhilfe 0001
                                          Coding: 00103
                                          Shop #: WSC 73430
                                          No fault code found.

                                          End --------------------------------------------------------------------------------------------------

                                          Komentarz

                                          • piotr303
                                            Drive
                                            • 2011
                                            • 53

                                            #23
                                            Błędy występujące w pozostałych modułach i brak błędów w ECU może oznaczać brak komunikacji w wyniku zaniku napięcia zasilającego ECU i jak widać są to błędy sporadyczne. Do sprawdzenia zasilanie ECU łącznie z przekaźnikiem.

                                            Komentarz

                                            • target
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 20

                                              #24
                                              piotr303 mam reszte logów, zapraszam do oględzin

                                              na bloku 125 miałem pierwszą pustą a kolejne trzy wskazywały 1

                                              Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/mmmatii_167807.html
                                              Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/mmmatii_167808.html
                                              Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/mmmatii_167809.html

                                              Komentarz

                                              • piotr303
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 53

                                                #25
                                                Pierwszy blok w grupie 125 tyczy się skrzyni biegów(automatycznej) i Ciebie pewnie nie dotyczy w pozostałych 1 wskazują że jest komunikacja. Czyli błędy są sporadyczne. Logi w normie.
                                                Musisz sprawdzić tak jak wcześniej napisałem zasilanie sterownika, przekaźnik, połączenia i masę do ECU.

                                                Komentarz

                                                Pracuję...