Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przerwany kabel w harmonijce

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przerwany kabel w harmonijce

    gratulacje, zadowolenia i szerokości. Bez awarii

  • #2
    Przerwany kabel w harmonijce

    Witam.

    Mam pewien problem. Urwał mi się brązowy kabelek w harmonijce od drzwi kierowcy.
    Wysiadają wszystkie przełączniki w drzwiach. Jest tam dość mało miejsca na lutowanie.
    Czy jest możliwość wyciągnięcia jakoś tej wiązki kabli od środka?? Zerkałem pod
    kierownicą z lewej strony ale albo jestem ślepy albo szukam nie w tym miejscu x)
    Podobno można wypiąć te kable z kostki i wyciągnąć na zewnątrz.

    Komentarz


    • #3
      Garithos, Żeby wyciągnąć wiązke to trza zdemontować tapicerke drzwi i odłączyć od modułu sterowania.Drugi koniec wiązki jest od strony kierowcy z lewej strony na dole pod wykładziną jest kostka którą idzie wypiąć.
      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
      Pozdrawiam ANIOL

      Komentarz


      • #4
        Garithos, aniol, na ścisłość to nie pod wykładziną a pod dolną osłoną słupka A Trzeba odkręcić dźwignię otwierania maski (2 śruby), podważyć taką owalną osłonkę na samym dole i wykręcić stamtąd 2 wkręty krzyżakowe. Zdejmujesz plastik i kostkę masz na wierzchu.
        رافال
        Spoty
        Cause freedom is a lonely road
        My O2FL

        Komentarz


        • #5
          rafiki, Ale tyś drobiazgowy jak nie wiem co :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech :szeroki_usmiech
          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
          Pozdrawiam ANIOL

          Komentarz


          • #6
            Robilem to samo 2 dni temu, w kazdych drzwiach to zrob bo bedzie pewnie cos napekniete i i tak to cie dorwie pozniej a tak za jednym bajzlem zrobisz.
            Koledzy napisali wszystko, tam jeszcze kluczem nasadowym trzeba mase pod naroznikiem odkrecic :-) Kostka moze byc zasniedziala (mialem zalanie z szybera) wiec sprayem do kontaktow dodatkowo wyczyscilem.

            Aby to zrobic dobrze trzeba wiazke wypiac... jest jeden zatrzask zaraz przy koncu wiazki w drzwiach, tego zdejmujesz srubokretem (wciskajac cycki) i wyciagasz cala wiazke i dopiero ogldasz, jeden zlamany a dwa inne masz na dobrej drodze do tego pewnie!

            Odpowiednia skrednica wstawki, oryginalny scinalem ze 2cm z kazdej strony bo sniedz sie nie lutuj w ogole, do dobrej miedzi aby sie dostac no i lutowanie pogrubia i usztywnia ten fragment (kapilarnie cyne podciaga w glab izolacji ciut) wiec zetknij moze i te 10cm co sie zgina. Koszulki zaloz 2 przed lutowaniem bo ja zapomnialem :P

            Przewod lutuje splatajac wiazki miedzy (dwie miotelki jakby zazebiam i okrecam) gdzieki temu lut ladnie laczy a koszulka latwo wejdzie (nie pogrubia to bardzo laczenia). Izolacja z tasmy na popekane inne przewody itd. Zobaczysz. I tak kazde drzwi... bo inaczej ci sie zrobi jak ja mialem - urwalo sie doszczetnie jak zatrzasnalem drzwi w SAFE czyli nie dalo sie ich w ogole otworzyc. Byla rzezba aby podac napiecie na kostke ale sie udalo. Na koniec tasma parciana jak oryginalnie i gotowe, smiga! Odczytaj tez bledy z kompa czy nie ma, u mnie byla masa a po tym zero :-)

            ]"]Link

            tak to wyglada, widac fragment wyciety - taki bypass Widac tez napeknieta izolacje ale w srodku bylo malo sniedzi wiec dalem tam smaru silikonowego i zaciagnalem tasma iziolacyjna klejona na skos (30% zachodzilo na siebie co okrecenie). Wystarczy chyba.
            +LPG Elpigaz IV gen :-)

            Komentarz


            • #7
              Wszystkie takie łączenia.. szczególnie np drzwiach kierowcy to na dłuższą metę lipa. Najlepiej rozebrać drzwi i w kostce wymienić kabel i zlutować go w miejscu "nie pracującym" drzwi po takim zabiegu jest spokój na dłużej.
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz


              • #8
                Probowalem jak mowisz wyjac pin z wtyczki i dac caly odcinek ale piny nie wychodzily z wtyczki, zwolnilem niby blokade w kolorze fiolet, wysunelem ja i nic, nadal siedzialy mocno. Trzeba bylo faktycznie dac wiecej przewodu, mam go w cholere, i lutowac tak by lut wyszedl w slupku i srodku drzwi ale coz... wg mnie lamia sie nie od mechanicznego uszkodzenia samej zyly ale izolacji, wnika wilgoc i trawi przewod co go dodatkowo oslabia.

                Oby z 5lat trzymalo, problem to wnikanie lutu co usztywnia, fakt dlatego wycialem wiecej niz miejsce uszkodzone po 2cm gdzies. Zobaczymy. Naprawa w razie co prosta.

                Folia na drzwi tylnie w ASO 19zl sztuka, kupilem. Ale na przednie prawie 60zl co juz jest ostrym przegieciem jak za zwykla, grubsza folie z klejem
                +LPG Elpigaz IV gen :-)

                Komentarz


                • #9
                  Słabej jakości jest izolacja na tych przewodach i pęka, później zielenina i problemy gotowe.

                  Ja powycinałem ori przewody i wymieniłem je na inne wyciągnięte ze starego fiata 125P, co jak co ale instalacja w fiatolocie była pierwsza klasa, przewody po 20 latach wyglądały jak nowe. W skodzie po 5 latach od wymiany, żadnych problemów nie było z elektryką.

                  Komentarz


                  • #10
                    Panowie, najlepiej po prostu wymienić wszystkie przewody na nowe, dobre z nowymi pinami do zaprasowania/zalutowania - wszystko do dostania w ASO lub w sklepach z drobinami elektronicznymi (np. "WEKTON Electronics" części elektroniczne). Takie lutowania nie przetrwają za długo - następny właściciel będzie klął - co za pajac robił sztukaterię.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz


                    • #11
                      Hmm mowisz ze same piny meskie i zenskie sa do zdobycia w ASO za grosze? Jakies kody czy pytac po prostu o odszukanie w ETKA? Mam jeszcze otwarte drzwi i rozcieta folie. Mam przewody od modulu w drzwiach do alarmu pod deska rodzielcza - do sterowania centralnym. Ale to osobny kabel a tu widze mozna sobie zrobic wiazke jak oryginalna dzieki takim pinom hmm.

                      A gdzie kupic folie na drzwi w normalnej cenie? W sumie pianka do paneli bedzie identyczna a nawet lepsza z tym ze nie wiem jakim klejem to lepic, moze do resztek folii juz przylepionej? Ale jaki klej to zlapie na 100%? HDPE pewnie ale nie wiem, moze inne tworzywo.
                      +LPG Elpigaz IV gen :-)

                      Komentarz


                      • #12
                        pepiczek, Jak kupiłem octavie to musiałem zaraz zdemontować tapicerke,i fabryczne wygłuszenie żeby dojść do silniczka szyb.Po usunięciu usterki wypie...lem te popękaną gąbke,i dałem taką jak pod panele.Przykleiłem ją szeroką taśmą klejącą.Po dwóch latach wygłuszałem drzwi i była w takim stanie jak ją założyłem.Jak nie wygłuszasz drzwi to się tak nie rozczulaj nad nią.Przyłusz,oklej do porządku i będzie trzymać.

                        [ Dodano: Nie 31 Sie, 14 00:43 ]
                        A piny dostaniesz,powiedz ino że do modułu sterowania potrzebujesz i ci załatwią w aso.
                        http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                        Pozdrawiam ANIOL

                        Komentarz


                        • #13
                          Sorka, że nie pisałem ale nie miałem zbytnio czasu.

                          Autko dzisiaj rozebrane. Wiązka wyciągnięta. Urwane 2 kabelki grubszy brązowy i jakiś
                          cieniutki kremowy ^^ Wszystko działa nawet dioda zaczęła świecić po zamknięciu drzwi ^^
                          Ale tak jak mówiliście. Popękane izolacje na paru innych kablach ale już nie miałem czasu
                          na poprawę reszty.

                          Temat znany brak oświetlenia wnętrza, brzęczyka itd. więc zabrałem się za wymianę
                          mikrostyku. Niestety poległem gdyż ten co zakupiłem po taniości (taki zielony) kompletnie
                          nie pasował. Jakby ktoś wiedział jaki najbardziej pasuje to byłbym wdzięczny :P
                          Mój miał oznaczenie V4NSUL
                          Forum - Octavia Club Polska

                          Miałem też na płytce zimny luta (chyba) więc poprawiłem. Z tym, że obwody na płytce pokryte są czyś brązowym. Po rozgrzaniu lutu trochę się to coś przyjarało ^^
                          Mam nadzieję, że nic nie uszkodziłem :/

                          Co do mikrostyków:
                          Link
                          Link
                          Link

                          Kto wymieniał niech podpowie :P

                          Komentarz


                          • #14
                            Garithos, A ten w trzecim linku ci nie podejdzie :?: A tak swoją drogą wszystkie są dedykowane do zamków z grupy vag i wydaje mi się że któryś musi podejść.
                            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                            Pozdrawiam ANIOL

                            Komentarz


                            • #15
                              Garithos, ja ostatnio wymieniałem i siebie i włożyłem ten z ostatniego linku , jest on na zasadzie demontujesz górną część z cyckiem i przekładasz do swojego , u mnie akurat tak było że popękała ori gumka wkoło tego cycka i on wypadł, uszkodzenie mechaniczne jedynie kwalifikuje go do wymiany , ten 3-ci ma tylko IP40,bo ten 1-szy byłby najlepszy bo ma IP67 ale na bank nie bedzie pasował na otwory w zamku.ok
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz


                              • #16
                                Hmm Panowie nowy zamek kosztuje 50zl, w nim mikrostykow pod dostatkiem (do 5 sztuk). A jak dziala, drzwi same odskakuja, dzwiek miekki a nie jak tluczenie mlotkiem jak w starych :-)

                                W uzywanym zamku jest jeszcze jeden myk, wyrabia sie powierzchnia krzywki ktora wciska cycek styku. Ta krzywka to czesc rygla. Wymylem ta czesc zamka w rozpuszczalniku i widac ze guma ktora pokrywa krzywke jest wytarta... ale styk dziala a mam octe z 98 roku. W sumie tylko przelutowalem zamki dla sw spokoju (raczej nie bylo pekniec ale bez lupy ogladalem).

                                W sumie mam 2 nowe zamki strony lewej, przod od kierowcy i tyl. Na gwarancji, sprzedam tanio - Wroclaw.
                                +LPG Elpigaz IV gen :-)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Pewnie zamiennik :P Jakoś na razie omijam szerokim łukiem kupno nowego zamka.
                                  Tym bardziej taniego zamiennika bo nigdy nie wiadomo czy podpasuje.
                                  Zauważyłem na nowych zamkach, ze mikrostyk jest zamontowany za pomocą blaszki

                                  Link

                                  Ktoś się może orientuje co to za blaszka :P pewnie sporo ułatwia montaż tego.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Garithos, przede wszystkim ten zamek nie jest do Twojej fury :P to jest do O2, czyżbyś nie doczytał? :P
                                    رافال
                                    Spoty
                                    Cause freedom is a lonely road
                                    My O2FL

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Garithos, Taki jest twój zamek
                                      Link
                                      http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                      Pozdrawiam ANIOL

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zdjęcie było tylko poglądowe. Chodzi mi o ta blaszkę przytrzymującą mikrostyk
                                        na miejscu. Na tym zamku co podaliście jest taka sama blaszka. Można ją gdzieś
                                        osobno dostać??

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Garithos, Według etki nie jest do kupienia osobno.Zostaje ci dorwać stary zamek

                                          [ Dodano: Nie 31 Sie, 14 20:39 ]
                                          A czytałeś tego linka całego
                                          Forum - Octavia Club Polska
                                          http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
                                          Pozdrawiam ANIOL

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X