Panowie a co z kolegą, który miał ją kupić :?:
czy to aku?
Zwiń
X
-
czy to aku?
Witam.
Od jakiegoś czasu po nocy pod chumrką szkodnik dłużej kręci i święcą się podczas zapłony dwie żółte kontroli (ABS i ASR)
Pytanie czy to musi wskazywać na rozrusznik ( z racji 12 lat) czy raczej w stronę aku iść(ma 2,5 roku Centra 77mAh). Oczywiście ładowanie sprawdzone i wszystko ok.
Nie chcę wymienić ako i się okaże że to nie to. Można jakoś zdiagnozować które ustrojstwo do wymiany?
-
-
tomaszwrc, sprawdź ile masz [V] w spoczynku aku, później sprawdź spadek napięcia w trakcie rozruchu.. zapewne spada Ci poniżej 10V - naładuj dobrze akumulator niskim prądem. Twoje podejrzenie na rozrusznik może się potwierdzić albo nie - jedno jest pewne, że z wiekiem elementy się niszczą.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
tomaszwrc, szukaj firmy/ sklepu z akumulatorami. Oni robią takie testy za free.
W moim mieście znam co najmniej trzy takie firmy.
Gość podpina się kleszczykami pod klemy aku, wpisuje jego pojemność elektryczną, potem robi pomiar napięcia spoczynkowego (jeśli jest 12,4 lub powyżej, to jest super), potem robi symulację rozruchu dobraną automatycznie przez przyrząd opornością i podaje Ci prąd rozruchowy.
Mój aku po 6ciu latach (tak dla porównania) ma 12,4V spoczynkowe i prąd rozruchowy 350A.
Pomiar był robiony w temp. około 10 stopni Celsjusza, więc przy mrozach może być połowę z tego, co podałem.
Jeśli aku okaże się w porządku, szukaj upływności w instalacji (czyli urządzenia/obwodu który doi prąd w czasie postoju auta).
Po rozłączeniu jednej z klem (zalecam minusową) wepnij multimetr na zakresie 10A w szereg, czyli jedną sondę do zacisku na aku, drugą do klemy, którą z aku zdjąłeś.
Odczekaj 2-3 minuty (jeśli masz autoalarm, to nawet 5 minut) i zerknij na przyrząd.
Prąd jaki pobiera Twój samochód nie powinien być większy, niż 50 mA (miliamperów).
Jeśli jest sporo większy, to zacznij wypinać po jednym bezpieczniku w rozdzielce przy kierowcy i zerkaj na miernik, czy wskazanie spada. W ten sposób otwierając pojedynczo poszczególne obwody sprawdzisz, w którym masz upływność i co jest do roboty.
Jeśli chodzi o kontrolki ABS i ASR, to właśnie przy rozruchu auta zapalają się one, gdy napięcie w instalacji spada poniżej 9V.
Jeśli chodzi o multimetr, to w zupełności do auta wystarczy taki z marketu za 12-15 zeta byle miał zakres 10A. Na znanym portalu sprzedażnym figuruje on jako DT830.
[ Dodano: Nie 07 Gru, 14 12:03 ]
Ja osobiście polecam taki mały cyfrowy woltomierz, który mam wpięty na stałe do gniazdka zapalniczki. W momencie rozruchu pokazuje mi 10,5-10,8 V a podczas jazdy w zależności od ilości włączonych urządzeń w aucie od 13,9-14,4 V.
Komentarz
-
-
tomaszwrc, proponuję sprawić sobie dobry prostownik na mikroprocesorze, np. taki z Lidla.
Raz na miesiąc podłączaj go do aku i ładuj aż do momentu zapalenia się kontrolki "Full".
Ja tak robię od nowości. 7-letni aku nadal działa, a autko cały czas trzymam pod przysłowiową chmurką.
Takie podładowanie ma na celu zapobieganie zasiarczeniu akumulatora.
Nawet nowy akumulator należy podładowywać jeśli nie robisz dziennie więcej niż kilkanaście km.
Wg mnie napięcie spoczynkowe sugeruje permanentne niedoładowanie lub jakiś obwód doi sukcesywnie akumulator, ale o tym już się rozpisywałem.
Komentarz
-
Komentarz