Po wymianie alternatora brak ładowania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jagawal
    Classic
    • 2012
    • 29

    Po wymianie alternatora brak ładowania

    skode kupilem juz pare latek miala, ladnie chlodzila, nawet zajebiscie, ale klime trzeba robic co rok...no to zrobilem, zjeba...musialem jechac do swoich gosci zrobili, partacz mi kasy nie oddal mimo ze ewidentnie maszyna zaje...nie klocilem sie,po wizycie w swoim warsztcaie klima dzialala, chlodzila i tak dalej, ale kurde juz nie tak jak na poczatku. Kolega ma passata z 98 roku sam juz zajezdza z drugi dowod na nim i klimy nie robil, auto zlom, ale jak wsiadziesz to jak w lodowce. Przy megance stwierdzilem ze leje na to, jak nie smierdzi i chlodzi to nie spuszczam. Gosciu dopelnil, posprawdzal jak dziala mam to w duuupie, przynajmniej dziala jak dzialala.
  • bws34
    Rider
    • 2011
    • 543

    #2
    Po wymianie alternatora brak ładowania

    Witam.

    Wymieniłem w mojej O1 alternator na regenerowany ORI.
    Problem jest taki że po zamontowaniu nie ma ładowania (ładowanie i na klemach akumulatora i na alternatorze jest ok 11V, i dodatkowo nie znika w ogóle kontrolka ładowania..

    W starym alternatorze brak było wzbudzenia, wzbudzał się dopiero po dodaniu gazu do 3k obr/min.

    Sprawdziłem naciągnięcie paska i wydaje mi się ok.. Alternator normalnie kręci wirnikiem w środku.
    Aha no i mam prośbę o jakieś foto jak powinen iść pasek wieloklinowy bo może coś nie tak założyłem.. (wątpie)
    "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

    "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

    www.zoltar.bielsko.pl

    Komentarz

    • olop
      Classic
      • 2010
      • 27

      #3
      Alternator zle zregenerowany. Na klemach powinno być około 14 V.

      Komentarz

      • sebu
        L&K
        • 2008
        • 1304
        • Octavia II (1Z3)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        bws34, Do alternatora idzie cienki niebieski przewodzik zerknij czy czasem nie jest uszkodzony on odpowiada za wzbudzenie alternatora.
        Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
        jak pomogłem to daj punkcik
        sprzęgło od G 60

        Komentarz

        • bws34
          Rider
          • 2011
          • 543

          #5
          Patrzyłem na ten kabelek i nic nie wskazuje żeby był uszkodzony.Na starym alteratorze w ogóle nie było kontrolki ładowania (pojawiała się tylko na krótko w mokre i wilgotne dni), a teraz na nowym jest kontrolka ładowania cały czas i nie chce zgasnąć..
          "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

          "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

          www.zoltar.bielsko.pl

          Komentarz

          • aniol
            RS
            • 2012
            • 5228
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            bws34, Mi też kiedyś świeciła kontrolka non stop i winna była luzna wtyczka od wzbudzenia .Po dociśnięciu jej aż zaskoczyła problem znikną.
            http://picasaweb.google.com/ocp.maloslask1
            Pozdrawiam ANIOL

            Komentarz

            • bws34
              Rider
              • 2011
              • 543

              #7
              Kostkę docisnąłem, kabel od alternatora odkręciłem i zakręciłem ponownie i dalej nic..
              Wku***m się i wyjąłem stary alternator i rozpocząłem montaż ale niestety "święta" mnie zastały :P
              Dzisiaj nie wypada grzebać (nie mam garażu), ale niestety jutro już muszę bo we wtorek do pracy trzeba jechać :P
              "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

              "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

              www.zoltar.bielsko.pl

              Komentarz

              • Wolga85
                Rider
                • 2014
                • 288
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                Odepnij wtyczkę i sprawdź multimetrem czy masz 12V lub więcej na obu pinach wtyczki (badasz miedzy pin 1 i masa oraz pin 2 i masa). Jak nie to przerwa w obwodzie i ładowanie będzie dopiero po jednokrotnym przekroczeniu 3000 rpm do zgaszenia.

                Komentarz

                • bws34
                  Rider
                  • 2011
                  • 543

                  #9
                  Zamontowałem stary alternator i ładowanie tak jak wcześniej po przekroczeniu 3k obr/min.
                  Badałem multimetrem ale coś nie halo chyba robiłem bo na 1 pinie (niebieski kabel) było 0,76a na drugim było 0?.. Ma ktoś może schemat elektryczny albo zna drogę jak ten kabel idzie?
                  "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

                  "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

                  www.zoltar.bielsko.pl

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 10972
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    niebieski to jest D+ czyli kontrolka ładowania i idzie do licznika
                    brązowo/czerwony to DFM czyli informacja o obciążeniu i idzie do wtyczki na podszybiu T10t... nie mogę znaleźć co dalej :?
                    teoretycznie idzie do ECU i steruje obrotami w zależności od poboru prądu (obciążenia altka)

                    wydaje mi się, że masz niesprawny alternator
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • bws34
                      Rider
                      • 2011
                      • 543

                      #11
                      Szczotki, regulator czy coś innego? Jest delikatny szum/pisk jak zakrecę kołem alternatora.
                      "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

                      "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

                      www.zoltar.bielsko.pl

                      Komentarz

                      • mobi65
                        Rider
                        • 2009
                        • 291

                        #12
                        przeloz regulator z starego alternatora i sprawdz byc moze ze w nowym szotki nie dochodza do slizgow (zawieszone)

                        Komentarz

                        • sebu
                          L&K
                          • 2008
                          • 1304
                          • Octavia II (1Z3)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez bws34
                          Jest delikatny szum/pisk jak zakrecę kołem alternatora
                          Jak jest szum to najczęściej łożyska do wymiany.
                          Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
                          jak pomogłem to daj punkcik
                          sprzęgło od G 60

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 10972
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            to ciekawe....
                            Zamieszczone przez bws34
                            Wymieniłem...alternator na regenerowany ORI.
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • olop
                              Classic
                              • 2010
                              • 27

                              #15
                              Zamieszczone przez krzynol
                              to ciekawe....
                              Zamieszczone przez bws34
                              Wymieniłem...alternator na regenerowany ORI.
                              Co ciekawe. Tak się też robi niesprawne alternatory naprawia się i diprowadza do stanu pełnej sprawności i sprzedaje jako po regeneracji.

                              Komentarz

                              • krzynol
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 10972
                                • Superb II combi (3T5)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                #16
                                no ciekawe, że po regeneracji nie działa
                                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                poprzednie modele:
                                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                Komentarz

                                • bws34
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 543

                                  #17
                                  Zamieszczone przez olop
                                  Zamieszczone przez krzynol
                                  to ciekawe....
                                  Zamieszczone przez bws34
                                  Wymieniłem...alternator na regenerowany ORI.
                                  Co ciekawe. Tak się też robi niesprawne alternatory naprawia się i diprowadza do stanu pełnej sprawności i sprzedaje jako po regeneracji.
                                  Dostałem od sprzedawcy maila w odpowiedzi na moje informacje o zakupionym od niego alternatorze.

                                  "Witam, ten alternator leżał na półce kilkanaście miesięcy, więc jedyną przyczyną jaką mogę podejrzewać dlaczego ten alternator nie działa właściwie to prawdopodobnie podwiesiły się szczotki i nie ma właściwego docisku do komutatora, może Pan odesłać do nas, poprawimy i wyślemy ponownie lub odkręcić z tyłu dekiel prysnąć środkiem penetrującym na prowadnice szczotek ruszyć kilka razy i powinno być dobrze."

                                  WTF?!! Kupuję alternator i gość nie może sprawdzić przed wysłaniem czy wszystko działa ku**a..
                                  I teraz kto zapłaci za przesyłkę jak ja siedzę w Niemczech?.. Wg powinien on w obie strony?
                                  "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

                                  "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

                                  www.zoltar.bielsko.pl

                                  Komentarz

                                  • dylan80
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 625

                                    #18
                                    powiedzcie mi, czy da rady wymienić regulator na altku bez demontowania całego alternatora?
                                    bo mi magik zaśpiewał ok 3 stówki za naprawe, jak regulator kosztuje w ok. 100zł.
                                    musze wymienić ten regulator, bo mi błąd wyskakuje że sygnału z altka nie ma i asr sie świeci, ale ładowanie jest... chce sam wymienić ten regulator ale nie wiem, czy nie trza altka wykręcac..

                                    Komentarz

                                    • Adam91PL
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 2

                                      #19
                                      Ja wymienialem regulator bez zdejmowania alternatora. Tez mam z dwoma pinami.
                                      1. Czy po przekreceniu kluczyka na zaplon swieci sie lampka z akumulatorem?

                                      2. Odłącz wtyczkę od alternatora (ta podwojna od wzbudzenia), włącz stacyjkę i
                                      do cienkiego przewodu oznaczonego L dołącz "-".
                                      Powinna zaświecić kontrolka, jeżeli zaświeci to
                                      wymień regulator, jeżeli nie zaświeci to trzeba
                                      szukać przerwy w instalacji lub "zegarach" (czyt. uszkodzony tranzystor)

                                      Do odkrecenia regulatora niezbedne sa klucze nasadowe najlepiej z "grzechotka" ze wzgledu na przeszkadzajace weze od chlodnicy. (chyba ze w TDI w innym miejscu jest alternator?)

                                      Komentarz

                                      • koleś
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2834
                                        • Fabia combi (6Y5)
                                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        dylan80, ja w moim 1,9 TDI wymieniałem regulator na aucie.

                                        Chyba mam podobny problem do Twojego.

                                        Jest błąd ładowania i kontrolka ASR zapala się równo po 10 minutach od przekręcenia kluczyka w stacyjce. Za każdym razem.

                                        Na forum passata wyczytałem, że to alatek jest odpowiedzialny za to. Wymieniłem regulator i dalej to samo. Wymieniłem alternator i nic nie pomogło.

                                        Teraz skupię się na kabelkach.
                                        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                        Komentarz

                                        • dylan80
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 625

                                          #21
                                          koleś, tylko i wyłącznie kabelki... u mnie był przerwwany przewód sygnałowy od altka do ecu, pod akumulatorem, nie dało sie tego zauwazyć bez śvciągania akumulatora i całego jego mocowania....
                                          po zlutowaniu kabelków ból ustąpił i wszystko jest sprawne... także ani nie wymieniałem regulatora ani nie traciłe 3 stów u elektryka tylko sam to znalazłem....

                                          Komentarz

                                          • koleś
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2834
                                            • Fabia combi (6Y5)
                                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez dylan80
                                            koleś, tylko i wyłącznie kabelki... u mnie był przerwwany przewód sygnałowy od altka do ecu, pod akumulatorem, nie dało sie tego zauwazyć bez śvciągania akumulatora i całego jego mocowania....
                                            po zlutowaniu kabelków ból ustąpił i wszystko jest sprawne... także ani nie wymieniałem regulatora ani nie traciłe 3 stów u elektryka tylko sam to znalazłem....
                                            Dzięki. W takim razie muszę poszukać schematu jak te kabelki u mnie lecą.
                                            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                            Komentarz

                                            • bws34
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 543

                                              #23
                                              koleś, kolego jak byś miał taki schemat to podrzuć mi z łaski swojej na maila [email protected]
                                              "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

                                              "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

                                              www.zoltar.bielsko.pl

                                              Komentarz

                                              • koleś
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 2834
                                                • Fabia combi (6Y5)
                                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez bws34
                                                koleś, kolego jak byś miał taki schemat to podrzuć mi z łaski swojej na maila [email protected]
                                                No spróbuję ale podaj jeszcze kod skrzyni biegów.
                                                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                                Komentarz

                                                • dylan80
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 625

                                                  #25
                                                  koleś, żaden schemat wam nie potrzebny, po prostu idziesz łapa cały czas po kablu który idzie od altka aż do kompa, i sprawdzasz, zazwyczaj zawsze uwala się w okolicach wtyczek lub złaczek... u mie przerwany był przy złaczce pod akumulatorem, innym ponoć zrywa się zaraz przy wtyczce przy alternatorze.... to jedyne miejsca wg mnie gdzie mogą być uszkodzenia, bo gdy już złączki wchodza w podszybie, to tam raczej kable już nie pracują,(nie sa narażone na drgania ciągłe) i nie powinno im tam nic byc... w komorze silnika szukac... i po nitce do kłębka....

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...