Mam octavie 1,6 102 KM w gazie Landirenzo i sa problemy z przelaczniem na gaz, tzn. sa dni ze jest wszystko okey a sa tez takie dni ze na gazie nie moge przekroczyc 3000 obrotów bo wtedy przalacza automatycznie na benzynkę i jest tez tak ze nie przelącza na gaz wogóle.Wymienione są wszystkie filtry! :evil:
Dzieki.Bylem u gazownika okazalo sie ze jest wysokie cisnienie on tez obstawial reduktor lub czujnik cisnienia ale wgral nowy soft i jakos latalo i znowu sie zaczelo.
[ Dodano: Sob 19 Kwi, 08 18:44 ]
Bede w poniedzialek u gazownika i dam znac co on wymysli.Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.
jeśli na listwie wysokie ciśnienie to tez objaw reduktora. podpięcie kompa, i przejażdżka z obserwacją co sie dzieje w momencie kiedy wraca na PB, lub nie chce przełączyć na lpg. obstawiam trzy możliwości : czujnik temp gazu/wody; czujnik ciśnienia, padający reduktor. Tylko diagnostyka softem gazowym da pewną odpowiedź.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
jeśli chodzi o reduktor sekwencyjny ( jednostopniowy )BRC o wydatku 1200/1500mbar:
- zestaw naprawczy - 250 zeta all( demontaż, czyszczenie, montaż, mapa)
- nowy reduktor - ok.480 zł.
myślę, że inne marki w podobnych pieniądzach.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Zmieniłem wczoraj reduktor na jednostopniowy (450zł) , wcześniej był dwustopniowy.Narazie jest wszystko okey.Wielkie dzieki za pomoc pozdrawiam! :szeroki_usmiech
ni znam twojej instalacji ale na przykladzie BRC Seqent 24 opisywany problem pojawia sie w przypadku uszkodzenia czujnika cisnienia na listwie wtryskiwaczy - nawiasem mowiac nagmina usterka tego systemu /20.000km i wymian czujnika za 150zl - powinni to standardowo wymieniac na przegladach /
pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
Staho77, jakie były wartości w programie? dlaczego została podjęta decyzja o wymianie reduktora. Jakie były wartości ciśnień. Czy w trakcie diagnozowania nastepowała zmiana paliwa, tak jak opisujesz, czy tylko gazownik domyślał się, tak jak ja? Jakie byly wartości temp gazu i cieczy chłodzącej.?
Strategia przełączania na paliwo z gazu jest następująca : ciśnienie gazu na listwie, temp gazu na listwie, obciążenie wtryskiwaczy ( to akurat występuje sporadycznie).
I teraz tak Jak ci opisywałem wcześniej - bez softa mogę sobie pogdybać : za ciśnienie odpowiada i reduktor i czujnik. Przyjmuje sie , że dla silnika 1,6 powinien wystarczyć reduktor o wydatku 1200 mbar. Jest to różnica między rzeczywistym ciśnieniem a podciśnieniem panującym w kolektorze ssącym. Na biegu jałowym owo podciśnienie wynosi ok 250 ~280 mbar, ciśnienie gazu ok 1500 mbar. więc wartość wydatku ma wynosić ok. 1200mbar. jeśli odczyty z softa są inne to najpierw zmienia sie nastawy reduktora śruba regulacyjną i obserwuje sie wskazanie ciśnienia. jeśli zmian nie ma, więc należy wtedy podmienić czujnik. i znowu podglądamy co sie dzieje. I tak długo i namiętnie diagnozujemy aż dojdziemy do wniosku, ze odczyty są w normie. I powinno być dobrze. tak już boku dodam, że walczyłem w piątek z sequentem 24 ponad 4 godziny - objaw przełączanie na paliwo chwilowe - bez sygnałów dźwiękowych. Pierwsze diagnozy padały na czujnik ciśnienia na,listwie, potem na reduktor( bo ciśnienie pod obciążeniem leciało na łeb na szyję do zera)..... a co było usterką..... nie za łatwe żebym od razu powiedział. Pablo_doctor - ty się bawisz w s24: co obstawiasz?? :szeroki_usmiech
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Nie wiem jakie były wartosci w programie,temperatury i cieczy chłodzącej.Co prawda reduktor miał przelatane ok. 100000km i nie wiem czy bylo cos robione przy nim (wątpię),na srubie regulacyjnej bylo trudno cokolwiek cos ustawic bo cisnienie skakalo gwaltownie przy minimalnym ruchu.
Staho77, jedź do tego gazownika, który podjął decyzje o wymianie reduktora i ją przeprowadził. niech dalej diagnozuje i usuwa usterkę, ale nie daj sie tez zrobić dojna krową: raz już za diagnozę zapłaciłeś, ale skutek tak do końca nie został usunięty. więc płać tylko za części, a nie za robotę.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Jade jutro do gazownika ma pojezdzic z podpietym kompem.jak bedzie cos do wymiany to tylko za czesc bede placil.Dzieki Huwe!
Dam znac co i jak.
[ Dodano: Wto 29 Kwi, 08 10:45 ]
Właśnie wróciłem od gazownika,komp pokazał jakis błąd na czwartym wtryskiwaczu,polatalismy octavką z podpiętym kompem i okazało sie ze jest mieszanka za uboga.Narazie jest oki ale jak znowu coś zacznie sie pieprzyc to mam przyjechac będzie szukał dalej . (koszt 0 zł)
[ Dodano: Sro 14 Maj, 08 15:02 ]
no i nadal mi wywala z gazu na benzyne lub próbuje i nie moze przełączyc na gaz.okazało sie ze to jakis błąd czwartego wtryskiwacza.Czy konieczna bedzie wymiana listwy???
[ Dodano: Sro 21 Maj, 08 11:31 ]
Listwa została wymieniona i nadal problem pozostał.
[ Dodano: Nie 14 Gru, 08 15:25 ]
Przepraszam ze tak póżno!!!
Komputer został wymieniony i wszystko wróciło do normy.
Komentarz