Buczenie wspomagania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • TommyLee
    Ambiente
    • 2006
    • 179

    Buczenie wspomagania

    przez ten sygnal kilka razy omalo nie dostalem zawalu jadac rano do pracy :szeroki_usmiech
  • rafalus
    L&K
    • 2005
    • 1140
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    Buczenie wspomagania

    Buczenie wspomagania dopadło mnie na postoju przy kreceniu w lewo buczało głośno .
    Teraz to nie wystepuje co moze byc przyczna. Czasem juz potrafiło zabuczeć ale tylko na chwile jak sie przejechałem pare kilometrów uspokoiło się. Może byc to spoowodowane ubytkiem płynu?
    nowy cSIMC od Aliego
    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

    półosie seryjne przebieg 273 tyś

    Komentarz

    • cacin1
      Classic
      S_OCP Member
      • 2008
      • 21

      #3
      Miałem tak jak miałem mało płynu w wspomaganiu np. na postoju przy mocny skręcie jak bardzo obciążało się pompę wpsomagania
      Srebna Octavia

      Komentarz

      • rafalus
        L&K
        • 2005
        • 1140
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        A powiedz kolego jak odkrecic tą zieloną nakretkę. Wiesz jaki płyn tam przychodzi i ile kosztuje w jakich jest opakowaniach ? J nie dolewałem płynu nigdy a mam 150tys
        nowy cSIMC od Aliego
        seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
        Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

        półosie seryjne przebieg 273 tyś

        Komentarz

        • KonKor
          Drive
          • 2008
          • 90

          #5
          no prawie na pewno brak płynu. niedawno to miałem. nakrętkę możesz odkręcic nawet zwykłym kluczem od drzwi :wink: a co do rodzaju płynu to jak nikt nie podpowie to wieczorem napiszę bo leży u mnie w bagażniku...

          Komentarz

          • rad10
            Ambiente
            S_OCP Member
            • 2006
            • 180

            #6
            Tu masz link do płynu do wspomagania. Nie kosztuje to dużo, a z tego co pamiętam cena w ASO jest bardzo podobna!! Pozdraiwam

            Komentarz

            • rafalus
              L&K
              • 2005
              • 1140
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Jakas dziwna ta nakretka taka nie typowa a tam jest jakas miarka ?
              Czyli co w to miejsce na przyduzy sróbokręt coś wkładam i przekrecam?
              nowy cSIMC od Aliego
              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

              półosie seryjne przebieg 273 tyś

              Komentarz

              • phrix
                L&K
                • 2007
                • 1000
                • Audi
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Tak , najlepiej odkrecac srobokretem w poprzek a nie pionowo ( czyt. bokiem odkrecasz) W srodku na korku jest miarka z min i max.
                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                _

                Komentarz

                • KonKor
                  Drive
                  • 2008
                  • 90

                  #9
                  właśnie zajrzałem do bagażnika. ja dolewam Mobil ATF220 Premium. kupisz pewnie na większości stacji. co kilka miesięcy muszę nakrętkę lub dwie dolac a jak zapomnę to delikatne zgrzyty przypominają :wink:

                  po dolaniu nie przestanie Ci od razu zgrzytac. musisz kilka minut kręcic ostro w miejscu lub po dłuższej jeździe całkiem przestaje. płyn musi się "zaciągnąc"...

                  Komentarz

                  • rafalus
                    L&K
                    • 2005
                    • 1140
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    A pytanie w ksiazce serwisowej jest napisane ,zeby sprawdzac plyt po rozgrzaniu silnika.
                    Czyli jak teraz na postoju sprawdzilem mam troszke po nizej minimum(na zimnym silniku) to jak sie rozgrzeje to bedzie mniej czy więcej?
                    Pytanie 2 powiedzmy mam pół centymetra ponizej normy jaka to bedzie ilosc plynu. Nakretka pół nakrętki? Poniewaz podane bylo wyzej ,ze po chwili wciaga plyn a nie chcial bym tak latac i dozowac.
                    A czemu konkor dolewasz tak czesto?
                    nowy cSIMC od Aliego
                    seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                    Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                    półosie seryjne przebieg 273 tyś

                    Komentarz

                    • KonKor
                      Drive
                      • 2008
                      • 90

                      #11
                      nie wiem dlaczego, może gdzieś mi go wciąga. dzisiaj dolałem trzeci raz dopiero i może to będzie ostatni (zgrzytów nie było ale przez ten temat przypomniałem sobie żeby sprawdzic poziom).

                      jak dolejesz dwie lub nawet trzy nakrętki (z tej butelki Mobil co napisałem) to powinieneś miec poziom mniej więcej w połowie między min a maks. ja dolewałem na ciepłym silniku bez zastanawiania się dlaczego tak ma byc :wink:

                      Komentarz

                      • Misiekoctavia
                        Elegance
                        • 2005
                        • 891

                        #12
                        Potwierdzam mi tez zrzera plyn.
                        Po 7 latach mi tez zaczelo wyc wspomaganie. Gdy odkrecilem korek to sie okazalo, ze miarka jest sucha. Musialem dosc sporo dolac. Bylo to jesienia zeszlego roku.
                        Zrobilo sie cieplej na wiosne i z dnia na dzien znow zaczelo mi wyc :evil:
                        Okazalo sie, ze znow poziom ledwo lapie miarke.
                        Mylslalem, ze bedzie problem z dostaniem zielonego plynu ale w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym w moim miescie go dostalem
                        Jakis SWAG w litrowej butelce identycznej jak ten z aukcji lane po 1L. Cena 24zl
                        Jak dolewalem poprzednio to dolalem czerwonego i niewiem czy to byl dobry pomysl :roll: Chyba bede musial go spuscic.

                        Wie ktos moze ile plynu wchodzi do wspomagania i jak najlepiej spuscic zeby wszystko zlecialo :?:

                        Komentarz

                        • deespe
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1468

                          #13
                          Wie ktos moze ile plynu wchodzi do wspomagania i jak najlepiej spuscic zeby wszystko zlecialo
                          myślę że przy pompie powinien być jakiś spust...
                          :zlo: :zlo: South Side Madafaka Knight Rider's :zlo: :zlo:............................... prądownia ...

                          Komentarz

                          • Janinho
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2008
                            • 390
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            ostatnio miałem troche ponizej minimum, pojechałem do Skody i nalali 100ml za 6,50zł.

                            Zamieszczone przez deespe
                            Wie ktos moze ile plynu wchodzi do wspomagania i jak najlepiej spuscic zeby wszystko zlecialo
                            myślę że przy pompie powinien być jakiś spust...
                            o ile się nie mylę to 800ml
                            Zamieszczone przez Misiekoctavia
                            Jak dolewalem poprzednio to dolalem czerwonego i niewiem czy to byl dobry pomysl
                            powinieneś dolać taki kolor jak zakrętka czyli zielony
                            >>>Moja Octavka<<<

                            Komentarz

                            • rafalus
                              L&K
                              • 2005
                              • 1140
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Płyn

                              Ja mam tak ; na zimno mam minimalnie ponizej minimum.
                              Na ciepło jest troszke powyzej minimum.
                              Dolac do maksa ? Po 4 latach i 150 tys chyba nie wiele trzeba dolać?

                              Moze te stukoty jak sie zjezdza z kraweznika to wina przekladni a nie tulei , ktore wizualnie sa cłałe. Tak przy okazji przekladni. A objawem zuzycia przekladni jest ubytek płynu?
                              nowy cSIMC od Aliego
                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                              Komentarz

                              • marekzu
                                L&K
                                • 2007
                                • 1412
                                • Superb II combi (3V5)

                                #16
                                Zamieszczone przez rafalus
                                A objawem zuzycia przekladni jest ubytek płynu?
                                nie do konca - na uszczelnianieniach zapewne troche sie juz poci i stad taki ubytek jesli nigdy nie bylo dolewane

                                Zamieszczone przez deespe
                                myślę że przy pompie powinien być jakiś spust...
                                nie ma spustu - po odkreceniu wezy na przekaldniu caly prawie wylatuje

                                Zamieszczone przez deespe
                                jak najlepiej spuscic zeby wszystko zlecialo
                                a po co chcesz to zrobic????

                                a plyn w orginale idzie Febi 6162 - banka 1l koszt okolo 25 zlotych i wychodzi taniej niz przez allegro

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1140
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  a jak sprawdzasz poziom plynu na cieplym czy zminym silniku?
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • marekzu
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1412
                                    • Superb II combi (3V5)

                                    #18
                                    nie zwracam na to uwagi - ma byc powyzej minimum

                                    Komentarz

                                    • Misiekoctavia
                                      Elegance
                                      • 2005
                                      • 891

                                      #19
                                      marekzu, bo wczesniej mi dolali do zielonego czerwonego a tak raczej niepowinno byc dlatego stwierdzilem, ze go wymienie na nowy niz pozniej mialbym wymieniac moze cala pompe. Kumpel przerabial w Passacie i nikomu niezycze :twisted:
                                      Ja kupilem rowniez za 24zl w takiej samej butelce, zielony plyn ale nazywa sie on SWAG. Oznacenie zdaje sie ma takie samo jak FEBI.
                                      Wyczytalem w instrukcji, ze niewystarczy jedynie dolac ubytek plynu. Nalezy sie udac do serwisu i sprawdzic uklad wspomagania

                                      Podsumowujac:
                                      Wchodzi prawdopodobnie 800ml plynu
                                      Spuszcze go poprzez weze od przekladni

                                      Dzieki wszystkim

                                      Komentarz

                                      • dj_lawa23
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 127

                                        #20
                                        Witam!
                                        Mi również dawała o sobie znać pompa wspomagania. Kupiony płyn uzupełniony i dalej to samo. Okazało się że koło pasowe pompy wspomagania było już z lekka wyjechane. Podobno to standard, to koło szybciej się zużywa bo jest wykonane z aluminium. Po wymianie problem zniknął . Koszt to około 40-50zł za oryginał.
                                        Pzdr

                                        Komentarz

                                        • Ostry
                                          Classic
                                          • 2008
                                          • 15

                                          #21
                                          a ja właśnie po kolejnym dolaniu płynu i ponownym jego ubytku, wstawiłem auto do serwisu. Okazało się że listwa wspomagania do wymiany - gdzieś był wyciek, który się powiększał...tani interes to nie był. 1000zł za nową liswtę. Podobno regenerowane 500zł.
                                          190 koni +300 Nm + blow off = banan na twarzy

                                          Komentarz

                                          Pracuję...