Octavia 1.6 SR (101KM) - problemy z silnikiem (uszczelka)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mat99
    Classic
    • 2009
    • 5

    Octavia 1.6 SR (101KM) - problemy z silnikiem (uszczelka)

    Zamieszczone przez Doba
    Zamieszczone przez RALF
    pozdro dla kierownika białej O1 jadącej dzisiaj alejami w strone pruszkowa ok godz 12.15

    jesli xenon to tak przyznaje sie :d
    nie wiem, nie widziałem, na myjni stałem, zobaczyłem tylko tył auta. ale na 99% może byc że i to ty
  • tomexas
    Classic
    • 2008
    • 4

    #2
    Octavia 1.6 SR (101KM) - problemy z silnikiem (uszczelka)

    Witam wszystkich zainteresowanych!
    Posiadam Skodę Octavię I 1.6 SR (101KM) z 99roku. Auto ma sekwencyjną instalację gazową, ale od razu zaznaczam, że od jakiegoś 1000 km nie jeżdżę już na gazie. Oto problemy które mam z moim autkiem (mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie zebrać to do kupy i napisać co tak naprawdę dolega mojej Oktawii):
    1. Przy zapalaniu zimnego silnika czasami słychać syknięcie (delikatny strzał powietrza), było tak na gazie i teraz jak jeżdżę na benzynie jest to samo.
    2. Z rury wydechowej wydobywają się krople wody (mam Klimę więc to może temu)
    3. Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej nie działa (czasami ale bardzo rzadko temperatura dochodzi do ¼ zakresu)
    4. Na korku oleju mam masło (biały osad, może trzy miesiące temu wyczyściłem dokładnie korek a mimo to osad znowu się pojawił) ostatnio zauważyłem też, że osad zaczął się pojawiać na bagnecie oleju. (myślałem że to przez to że mam gaz, ale tak jak napisałem od jakiegoś czasu jeżdżę na benzynie i problem cały czas istnieje, pokonuje też dziennie jakieś 50km). Nie zauważyłem żeby mi przybywało płynu chłodzącego czy też oleju więc raczej wykluczam uszczelkę pod głowicą (chociaż gdy odkręcę korek od płynu chłodzącego ze zbiorniczka czuć jakby zapach spalin) .
    5. Jakieś 2 tygodnie temu zauważyłem że samochód nie ma mocy przy ruszaniu z jedynki (miałem wrażenie jak bym ruszał z dwójki), ale następnego dnia aż do dzisiaj wszystko było w porządku. Dzisiaj o mało co nie spowodowałem wypadku, chcąc się włączyć do ruchu (ruszając z jedynki samochód znowu stracił moc)
    6. Gdy dobrze przygazuje na biegu jałowym słychać strzały powietrza (chyba z rury wydechowej)
    7. Pare razy zdarzyło mi się też dziwne szarpanie po spuszczeniu nogi z gazu ( ale od jakichś dwóch miesięcy problemy ten się już nie pojawia).
    8. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i wysprzęglę zdarza się, że silnik zgaśnie
    To chyba tyle. Piszcie co o tym wszystkim myślicie... Z góry dzięki
    Tomi

    Komentarz

    • oldwin
      Drive
      • 2005
      • 61

      #3
      objaw 'masla' sugeruje ze termostat poszedl i masz non stop otwarty duzy obieg i silnik nie dogrzany co powoduje wlaczenie ssania i takie objawy jak szarpanie i braki mocy.. uklad klimy nie ma nic wspolnego z wydechem i skropliny wylatuja w poblizu przedniej grodzi.. trza dodatkowo podlaczyc do VAG'a i poptrzec co jeszcze.. no i obserwowac stan plynu chlodniczego czy faktycznie uszczelka padnieta i do garow sie dostaje..

      Komentarz

      • maybach20
        Drive
        S_OCP Member
        • 2006
        • 42

        #4
        witam


        ile masz przejechane kilometrow ????
        maybach20

        Komentarz

        • zgucio
          Rider
          • 2007
          • 691

          #5
          woda z tłumika to i umnie się wydostaje i to juz baaaaaardzo długo ale tylko gdy jest zimny i nic złego się nie dzieje.
          Znajomy w nowej fabii tez tak ma wiec to chyba nic strasznego
          co do wskazówki od temperatury to podejrzewam że padł termostat

          Sprawdź to i jak jest zle to wymień i zobacz wtedy czy reszta problemów zniknie czy nie
          ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

          JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

          Komentarz

          • tomexas
            Classic
            • 2008
            • 4

            #6
            Więc na liczniku mam 142 tyś km (mechanik stwierdził, że nibey nie był kręcony).
            Też myślałem, że to może być termostat ale samochód bardzo szybko się nagrzewa gdy włącze ogrzewanie (było tak też w zimie) więc to chyba nie termostat.
            A tak w ogóle to jest jakiś sposób, zeby samemu sprawdzić czy termostat działa i czy uszczelka nie jest padnięta.
            Tomi

            Komentarz

            • Viniu
              Rider
              • 2008
              • 517

              #7
              Zamieszczone przez tomexas
              A tak w ogóle to jest jakiś sposób, zeby samemu sprawdzić czy termostat działa i czy uszczelka nie jest padnięta.
              Termostat najlepiej sprawdzić wymontowując go i wrzucając do wrzącej wody... powinien sie otworzyć

              A jeśli chodzi o sprawdzenie uszczelki, to proponuję podjechac do dobrego zakładu i sprawdzić testerem na obecność CO2. Proponuję równiez sprawdzic poziom oleju... jesli jest ponad stan (a konsystencja jest majonezowa) to może oznaczać, że płyn chłodniczy juz dostał sie do komory spalania. Sprawdź też, czy auto nie kopci białym dymem (słodkawym w zapachu).

              Sam majonez pod korkiem jeszcze nie musi oznaczać uszczelki pod głowicą... u teścia w Polo '97 i u brata w Cordobie '98 (oba 1,4 8V 60KM) tak raz do roku pojawia sie majonez, ale prawdopodobnie spowodowane to jest skraplaniem się pary wodnej i mieszaniem z olejem.

              Trzymam kciuki, że to jednak nie uszkodzona uszczelka, bo to ciągnie za soba spore koszty (sama uszczelka, planowanie głowicy, robocizna... sporo tego).
              Pozdrawiam

              Komentarz

              • litus
                Classic
                • 2007
                • 12

                #8
                Witam
                Zacznij od najtańszych rzeczy do wymiany , czyli według mnie wymień czujnik temperatury silnika (ok 70 pln )sugeruje to niedziałający wskaznik tem. na desce . Być może to on jest przyczyną Twoich problemów . Podając błędne dane do komputera zmusza go do zmiany ustawień dawki paliwa , miałem podobne problemy w swoim szkodniku skończyło się na wymianie czujnika temperatury i niestety sondy .

                Komentarz

                • pawelo_pl
                  Classic
                  • 2007
                  • 15

                  #9
                  Moja też zagazowana z tym samym silnikiem ciągle zbiera masło na korku - gdy miałem taki okres że dziennie robiłem 300 km - takiego objawu nie było - więc przestałem się tym przejmować - słyszałem też że być może pora przejść z oleju syntetycznego ( 0W40 Mobil 1 ) na jakiś mineralny ( silnik ma 60 tyś ). Co do objawów z gaśnięciem i spadkiem mocy to moja też tak się zachowywała - a powodem był sparciały wężyk podciśnienia zamontowany chyba do skraplacza gazu ( czasami ciężko to wychwycić ) - sprawdź u siebie.

                  Komentarz

                  • splawik
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1292

                    #10
                    Zamieszczone przez tomexas
                    4. Na korku oleju mam masło (biały osad, może trzy miesiące temu wyczyściłem dokładnie korek a mimo to osad znowu się pojawił) ostatnio zauważyłem też, że osad zaczął się pojawiać na bagnecie oleju. (myślałem że to przez to że mam gaz, ale tak jak napisałem od jakiegoś czasu jeżdżę na benzynie i problem cały czas istnieje, pokonuje też dziennie jakieś 50km). Nie zauważyłem żeby mi przybywało płynu chłodzącego czy też oleju więc raczej wykluczam uszczelkę pod głowicą (chociaż gdy odkręcę korek od płynu chłodzącego ze zbiorniczka czuć jakby zapach spalin) .
                    Zacznij śmigać więcej kilosów żeby silnik jeździł dogrzany. Masło zawsze miałem przy małych odległościach śmiganych (już od nowości), a przy kilkunasty km i jazdy na rozgrzanym nie ma tego problemu, ba nawet te masło co sie zbiera to samo znika, nawet już nie wycieram tego.

                    Zamieszczone przez pawelo_pl
                    słyszałem też że być może pora przejść z oleju syntetycznego ( 0W40 Mobil 1 ) na jakiś mineralny ( silnik ma 60 tyś ).
                    To moja powinna być już w salonie mineralnym zalana :szeroki_usmiech

                    Zaznacze , że moja nie jest przerobiona na gaz.
                    A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                    AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                    O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                    -------------------------------------------------
                    Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                    Komentarz

                    • pawelo_pl
                      Classic
                      • 2007
                      • 15

                      #11
                      No i wychodzi na to , że te silniki BFQ tak mają że się pocą ...

                      Komentarz

                      • hugojugo
                        Drive
                        • 2005
                        • 74

                        #12
                        ja tez mam BFQ mimo innego podpisu zeby nie bylo - w garazu jest taka i taka
                        co do tematu ubywa Ci plynu chlodniczego ?? jesli nie to maslo nie jest z plynu chlodniczego
                        u mnie plynu ubywalo z nieszczelne instalacji gazowej - trojniki napisz czy ubywa plynu cyz nie??
                        octavia 2001 1,9 TDI kombi elegance

                        Komentarz

                        • tomexas
                          Classic
                          • 2008
                          • 4

                          #13
                          Płynu chłodniczego mi troche ubywa ale są to naprawde minimalne ilości
                          Tomi

                          Komentarz

                          • Viniu
                            Rider
                            • 2008
                            • 517

                            #14
                            Zamieszczone przez tomexas
                            Płynu chłodniczego mi troche ubywa ale są to naprawde minimalne ilości
                            Ile musisz dolewać np. na 1000km?? A wycieków nigdzie nie masz po drodze ?? Choć twoja uwaga, że masz maź równiez na bagnecie trochę mnie martwi... :/
                            Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • tomexas
                              Classic
                              • 2008
                              • 4

                              #15
                              Byłem wczoraj u mechanika i okazało się, ze mam termostat, przewody zapłonowe i świece do wymiany. Musze skobinować gdzieś te części i zobaczymy czy po wymianie będą jakieś efekty, ale myślę że to powinno przynajmniej wyeliminować problemy z ciężkim paleniem i z gaśnięciem.
                              Co do płynu chłodniczego to okazało się że jest niewielki wyciek...
                              Tomi

                              Komentarz

                              • hubert78
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1576

                                #16
                                Zamieszczone przez tomexas
                                Płynu chłodniczego mi troche ubywa ale są to naprawde minimalne ilości
                                Tak to się zaczyna (uszczelka) najpierw mało a później więcej , poza tym biały szlam na bagnecie (nie na korku ) pojawił mi się zaraz przed tym jak się uszczelka wysrała

                                Tak jak koledzy radzili wcześniej jedź do mechaniora i niech sprawdzi zawartość co2 w płynie chłodniczym

                                Komentarz

                                • Viniu
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 517

                                  #17
                                  Zamieszczone przez tomexas
                                  Co do płynu chłodniczego to okazało się że jest niewielki wyciek...
                                  No jeśli to jest powód ubytku płynu chłodniczego, to raczej o uszczelkę można byc spokojniejszym... ale test na co2 nie zaszkodzi...
                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  Pracuję...