Octavia 1.6 SR (101KM) - problemy z silnikiem (uszczelka)
Witam wszystkich zainteresowanych!
Posiadam Skodę Octavię I 1.6 SR (101KM) z 99roku. Auto ma sekwencyjną instalację gazową, ale od razu zaznaczam, że od jakiegoś 1000 km nie jeżdżę już na gazie. Oto problemy które mam z moim autkiem (mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie zebrać to do kupy i napisać co tak naprawdę dolega mojej Oktawii):
1. Przy zapalaniu zimnego silnika czasami słychać syknięcie (delikatny strzał powietrza), było tak na gazie i teraz jak jeżdżę na benzynie jest to samo.
2. Z rury wydechowej wydobywają się krople wody (mam Klimę więc to może temu)
3. Wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej nie działa (czasami ale bardzo rzadko temperatura dochodzi do ¼ zakresu)
4. Na korku oleju mam masło (biały osad, może trzy miesiące temu wyczyściłem dokładnie korek a mimo to osad znowu się pojawił) ostatnio zauważyłem też, że osad zaczął się pojawiać na bagnecie oleju. (myślałem że to przez to że mam gaz, ale tak jak napisałem od jakiegoś czasu jeżdżę na benzynie i problem cały czas istnieje, pokonuje też dziennie jakieś 50km). Nie zauważyłem żeby mi przybywało płynu chłodzącego czy też oleju więc raczej wykluczam uszczelkę pod głowicą (chociaż gdy odkręcę korek od płynu chłodzącego ze zbiorniczka czuć jakby zapach spalin) .
5. Jakieś 2 tygodnie temu zauważyłem że samochód nie ma mocy przy ruszaniu z jedynki (miałem wrażenie jak bym ruszał z dwójki), ale następnego dnia aż do dzisiaj wszystko było w porządku. Dzisiaj o mało co nie spowodowałem wypadku, chcąc się włączyć do ruchu (ruszając z jedynki samochód znowu stracił moc)
6. Gdy dobrze przygazuje na biegu jałowym słychać strzały powietrza (chyba z rury wydechowej)
7. Pare razy zdarzyło mi się też dziwne szarpanie po spuszczeniu nogi z gazu ( ale od jakichś dwóch miesięcy problemy ten się już nie pojawia).
8. Gdy dojeżdżam do skrzyżowania i wysprzęglę zdarza się, że silnik zgaśnie
To chyba tyle. Piszcie co o tym wszystkim myślicie... Z góry dzięki
objaw 'masla' sugeruje ze termostat poszedl i masz non stop otwarty duzy obieg i silnik nie dogrzany co powoduje wlaczenie ssania i takie objawy jak szarpanie i braki mocy.. uklad klimy nie ma nic wspolnego z wydechem i skropliny wylatuja w poblizu przedniej grodzi.. trza dodatkowo podlaczyc do VAG'a i poptrzec co jeszcze.. no i obserwowac stan plynu chlodniczego czy faktycznie uszczelka padnieta i do garow sie dostaje..
woda z tłumika to i umnie się wydostaje i to juz baaaaaardzo długo ale tylko gdy jest zimny i nic złego się nie dzieje.
Znajomy w nowej fabii tez tak ma wiec to chyba nic strasznego
co do wskazówki od temperatury to podejrzewam że padł termostat
Sprawdź to i jak jest zle to wymień i zobacz wtedy czy reszta problemów zniknie czy nie
Więc na liczniku mam 142 tyś km (mechanik stwierdził, że nibey nie był kręcony).
Też myślałem, że to może być termostat ale samochód bardzo szybko się nagrzewa gdy włącze ogrzewanie (było tak też w zimie) więc to chyba nie termostat.
A tak w ogóle to jest jakiś sposób, zeby samemu sprawdzić czy termostat działa i czy uszczelka nie jest padnięta.
A tak w ogóle to jest jakiś sposób, zeby samemu sprawdzić czy termostat działa i czy uszczelka nie jest padnięta.
Termostat najlepiej sprawdzić wymontowując go i wrzucając do wrzącej wody... powinien sie otworzyć
A jeśli chodzi o sprawdzenie uszczelki, to proponuję podjechac do dobrego zakładu i sprawdzić testerem na obecność CO2. Proponuję równiez sprawdzic poziom oleju... jesli jest ponad stan (a konsystencja jest majonezowa) to może oznaczać, że płyn chłodniczy juz dostał sie do komory spalania. Sprawdź też, czy auto nie kopci białym dymem (słodkawym w zapachu).
Sam majonez pod korkiem jeszcze nie musi oznaczać uszczelki pod głowicą... u teścia w Polo '97 i u brata w Cordobie '98 (oba 1,4 8V 60KM) tak raz do roku pojawia sie majonez, ale prawdopodobnie spowodowane to jest skraplaniem się pary wodnej i mieszaniem z olejem.
Trzymam kciuki, że to jednak nie uszkodzona uszczelka, bo to ciągnie za soba spore koszty (sama uszczelka, planowanie głowicy, robocizna... sporo tego).
Witam
Zacznij od najtańszych rzeczy do wymiany , czyli według mnie wymień czujnik temperatury silnika (ok 70 pln )sugeruje to niedziałający wskaznik tem. na desce . Być może to on jest przyczyną Twoich problemów . Podając błędne dane do komputera zmusza go do zmiany ustawień dawki paliwa , miałem podobne problemy w swoim szkodniku skończyło się na wymianie czujnika temperatury i niestety sondy .
Moja też zagazowana z tym samym silnikiem ciągle zbiera masło na korku - gdy miałem taki okres że dziennie robiłem 300 km - takiego objawu nie było - więc przestałem się tym przejmować - słyszałem też że być może pora przejść z oleju syntetycznego ( 0W40 Mobil 1 ) na jakiś mineralny ( silnik ma 60 tyś ). Co do objawów z gaśnięciem i spadkiem mocy to moja też tak się zachowywała - a powodem był sparciały wężyk podciśnienia zamontowany chyba do skraplacza gazu ( czasami ciężko to wychwycić ) - sprawdź u siebie.
4. Na korku oleju mam masło (biały osad, może trzy miesiące temu wyczyściłem dokładnie korek a mimo to osad znowu się pojawił) ostatnio zauważyłem też, że osad zaczął się pojawiać na bagnecie oleju. (myślałem że to przez to że mam gaz, ale tak jak napisałem od jakiegoś czasu jeżdżę na benzynie i problem cały czas istnieje, pokonuje też dziennie jakieś 50km). Nie zauważyłem żeby mi przybywało płynu chłodzącego czy też oleju więc raczej wykluczam uszczelkę pod głowicą (chociaż gdy odkręcę korek od płynu chłodzącego ze zbiorniczka czuć jakby zapach spalin) .
Zacznij śmigać więcej kilosów żeby silnik jeździł dogrzany. Masło zawsze miałem przy małych odległościach śmiganych (już od nowości), a przy kilkunasty km i jazdy na rozgrzanym nie ma tego problemu, ba nawet te masło co sie zbiera to samo znika, nawet już nie wycieram tego.
Zamieszczone przez pawelo_pl
słyszałem też że być może pora przejść z oleju syntetycznego ( 0W40 Mobil 1 ) na jakiś mineralny ( silnik ma 60 tyś ).
To moja powinna być już w salonie mineralnym zalana :szeroki_usmiech
Zaznacze , że moja nie jest przerobiona na gaz.
A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
------------------------------------------------- Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG
ja tez mam BFQ mimo innego podpisu zeby nie bylo - w garazu jest taka i taka
co do tematu ubywa Ci plynu chlodniczego ?? jesli nie to maslo nie jest z plynu chlodniczego
u mnie plynu ubywalo z nieszczelne instalacji gazowej - trojniki napisz czy ubywa plynu cyz nie??
Byłem wczoraj u mechanika i okazało się, ze mam termostat, przewody zapłonowe i świece do wymiany. Musze skobinować gdzieś te części i zobaczymy czy po wymianie będą jakieś efekty, ale myślę że to powinno przynajmniej wyeliminować problemy z ciężkim paleniem i z gaśnięciem.
Co do płynu chłodniczego to okazało się że jest niewielki wyciek...
Płynu chłodniczego mi troche ubywa ale są to naprawde minimalne ilości
Tak to się zaczyna (uszczelka) najpierw mało a później więcej , poza tym biały szlam na bagnecie (nie na korku ) pojawił mi się zaraz przed tym jak się uszczelka wysrała
Tak jak koledzy radzili wcześniej jedź do mechaniora i niech sprawdzi zawartość co2 w płynie chłodniczym
Komentarz