[O1] problem z ABS/ASR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • playmate1985
    Classic
    • 2009
    • 2

    [O1] problem z ABS/ASR

    szkoda, bo i te montowane w fabryce i te poza ASO zapamiętują auto (a jeśli się nie mylę to nawet dwa) w którym były zamontowane - można to sprawdzić w jednym z "service mode". Wyświetlają się tam 2 VINy aut w których były zamontowane. Jedyna różnica w radiach montowanych w ASO jest to, że się dostaje PIN i chyba pudełko z radia.
    Ja swoje radio wyciągałem kilkukrotnie i nie było najmniejszego problemu.
    Ponieważ potrzebowałem PIN bo chciałem sprzedać radio to udałem się do ASO i tam go uzyskałem (nie obyło się bez głupiej dyskusji po co mi on i próby ściągnięcia za to kasy).
  • pan-zet
    Classic
    • 2008
    • 7

    #2
    [O1] problem z ABS/ASR

    Witam
    W skrocie, podczas ruszania z miejsca do przodu lub do tylu slychac dziwne dzwieki, jakby tarcie metalu. Jak juz skoda ruszy to podczas najwolniejszej nawet jazdy problem nie wystepuje. Odlaczenie bezpiecznikow od abs/asr nic nie dalo. Odlaczylem czujnik abs przy kole i ....... problem znika (swieci sie jedynie kontrolka abs na desce). Wymienilem czujnik abs, kontrolka zgasla i jest...... jeszcze gorzej. Juz nie tylko przy ruszaniu ale nawet przy delikatnym hamowaniu glosno halasuje i czuje drgania na pedale hamulca ( wlacza sie trakcja/abs ?).
    Jezdze teraz z odlaczonym czujnikiem przy kole, jest spoko tylko ABS/ASR nie dziala.
    Czy po wymiani czujnika trzeba go VAG-iem potraktowac?
    Macie jakis pomysl?
    p.s.
    Czy w tym modelu napewno jest kontrola trakcji, nie mam do niej zadnego przycisku.
    Moizna to jakos sprawdzic, np po nr VIN ?
    pozdr

    [ Dodano: Sob 17 Maj, 08 17:38 ]
    Raz jeszcze
    Dzisiaj podlaczylem pod VAG-a, wykasowalem bledy.
    Znowu lupie !!!
    Ponowne podlaczenie pod kompa i .... brak bledow, a ABS/ASR ciagle sie wlacza bez powodu.
    KAPOTA :-(

    Komentarz

    • koja86
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 3178

      #3
      czujniki może są źle wyregulowane . Sprawdź wszyskie jakie mają parametry .
      Takie zwykłe Ambiente

      Komentarz

      • tompol
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 410

        #4
        Zamieszczone przez pan-zet
        Odlaczenie bezpiecznikow od abs/asr nic nie dalo. Odlaczylem czujnik abs przy kole i ....... problem znika (swieci sie jedynie kontrolka abs na desce).
        Czy po odłączeniu bezpiecznika też zaświeciła się kontrolka? Czy dopiero po odpięciu czujnika? Bo jeśli nie zaświeciła się, to może wyjąłeś zły bezpiecznik. :roll:

        Te hałasy, to pewnie praca pompy ABS.
        srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

        Komentarz

        • Agamek12
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 9935
          • Ford

          #5
          To ja podłączę się do tematu: jak lekko hamuję przy małej prędkości (prędkość "korkowa-warszawska"), to słyszę od strony przedniego lewego koła coś jakby "chrobotanie". Nie drży mi pedał hamulca, nie świeci się żadna kontrolka, tarcze i klocki są w dobrym stanie (brak probów na tarczach, klocki około 6mm) - co to może być?
          Adam... Używam:
          Rolka: e11FL 97KM/130Nm
          Passek: B6 175KM/366Nm

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Zamieszczone przez Agamek12
            To ja podłączę się do tematu: jak lekko hamuję przy małej prędkości (prędkość "korkowa-warszawska"), to słyszę od strony przedniego lewego koła coś jakby "chrobotanie". Nie drży mi pedał hamulca, nie świeci się żadna kontrolka, tarcze i klocki są w dobrym stanie (brak probów na tarczach, klocki około 6mm) - co to może być?
            Może kamyki z łatania drogi Ci wpadły pomiędzy tarczę a blaszaną osłonę.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • pan-zet
              Classic
              • 2008
              • 7

              #7
              Zamieszczone przez tompol
              Zamieszczone przez pan-zet
              Odlaczenie bezpiecznikow od abs/asr nic nie dalo. Odlaczylem czujnik abs przy kole i ....... problem znika (swieci sie jedynie kontrolka abs na desce).
              Czy po odłączeniu bezpiecznika też zaświeciła się kontrolka? Czy dopiero po odpięciu czujnika? Bo jeśli nie zaświeciła się, to może wyjąłeś zły bezpiecznik. :roll:
              Po odlaczeniu bezpiecznika kontrolka sie swieci

              Czujniki - jak sprawdzic czy sa wyregulowane

              Kamykow brak - sprawdzone u mechanika

              Powalcze dalej po dlugim weekendzie, bo czasu brakuje.
              pozdr

              Komentarz

              • norwoks
                Classic
                • 2008
                • 15

                #8
                ja ci kolego powiem ze mam taki sam problem ze jak ruszam to słychać to hrobotanie:-( mam octavie 2000 rok wersja SLX i tez nie ma przycisku od ASR
                aaa

                Komentarz

                • tompol
                  Rider
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 410

                  #9
                  Ja niestety wciąż bujam się z tym problemem od 3 lat. Chodzi raczej o zadziałanie układu EDS (elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego), który jest zintegrowany z ABS. Problem zapewne leży w elektronice - czujniki ABS, przewody, złączki, może sterownik ABS lub w pokrzywionej koronce współpracującej z czujnikami ABS. Ja narazie nie zdołałem pojechać z tym do elektryka, żeby to zweryfikować. Mechanicy padali na tym problemie jak muchy. pan-zet, tylko nie pasuje mi tu fakt, że problem nie znika po wyjęciu bezpiecznika, a co ciekawe znika po odpięciu czujnika. :roll:
                  srebrna O2 1.9 TDI BXE Ambiente, '06

                  Komentarz

                  • Gottri
                    Classic
                    • 2008
                    • 22

                    #10
                    Podpinam się pod temat. Czytam już kolejny temat z tym związany ale żaden nie kończy się na ustaleniu przyczyny tych objawów :-/
                    U mnie zgrzyty potrafią być dosyć intensywne (tylko przy ruszaniu). Niekiedy nawet przyhamowuje momentalnie...
                    Jeden mechanik nie widział jak się do tego zabrać, drugiemu prawie się udało. Pogrzebał w kompie, przekodował i objawy ustąpiły....na jeden dzień. Nawet nie zdążyłem do odebrać i już było po staremu. Najdziwniejsze jest to, że komp wogóle nie sypie błędami. Czujniki ABS idealnie przekazują parametry i jeżeli chodzi o nie to wszystko jest ok. Podobno ABS i EDS ma oddzielny moduł sterowania - może to jego szlag trafił?
                    Normalnie aż mnie boli jak ruszam i słyszę ten dzwięk :-/
                    HELP :cry:
                    Uwielbiam Pragę, czeski browar, smazeny syr i knedliczki! Teraz mam własną Czeszkę

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Ale jak ruszasz z butem w podlodze, czy jak ruszyc delikatnie to tez :?:
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • Gottri
                        Classic
                        • 2008
                        • 22

                        #12
                        Z butem staram sie nie startowac bo boje sie ze jak zgrzytnie to dalej nie pojade. Sytuacja powtarza sie przy ruszaniu, bardzo delkatnym, delikatnym i bardziej dynamicznym.
                        Uwielbiam Pragę, czeski browar, smazeny syr i knedliczki! Teraz mam własną Czeszkę

                        Komentarz

                        • shico
                          Drive
                          • 2008
                          • 98

                          #13
                          Miałem taki problem z EDS i ABS
                          Kumający mechanik wrzucił Octę na rolki,sprawdził równomierność hamowania oraz opory
                          toczenia.Okazało się że jest zapieczony jeden zacisk (i to nie mocno)
                          Wymiana zacisku i koniec z odzywaniem się EDS i ABS przy normalnej jeździe.
                          Na rolkach auto musi mieć wyłączony silnik!

                          Komentarz

                          Pracuję...