Elektryczne szyby - nie działa lewy przód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • juri
    Rider
    • 2010
    • 349
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    Elektryczne szyby - nie działa lewy przód

    No to jeszcze raz gratulacje i zdrówka dla was
    Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica
  • GaaD
    Classic
    • 2008
    • 11

    #2
    Elektryczne szyby - nie działa lewy przód

    Witam serdecznie.
    W mojej 8-letnej już Octavii przestała działać szyba przy kierowcy. Słychać jakby "pykanie" przekaźnika ale jak zamknięta tak zamknięta. Wcześniej zanim całkowicie przestała działać to zdarzały się zacięcia, np. przez kilka dni nie dała się otworzyć potem kilka razy zadziałała teraz milczy. Podejrzewam zimne luty i chciałem rozebrać układ sterowania lecz zaczęły się problemy. Elektronika jest zespolona z nazwijmy to modułem i silnikiem i nie bardzo wiem czy da się ją wyjąć bez demontażu całego mechanizmu? A jeśli demontować mechanizm to w jaki sposób? Czy są jakieś opisy?
    Może jakieś fotki?
    Wojtek

    Komentarz

    • bubuDE
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2007
      • 763
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      #3
      Sama plytka modulu komfortu jest powleczona lakierem (czarna plastikowa obudowa), trudno cos pomierzyc lub polutowac. Od modulu komfortu mozna odpiac wtyczke kabla (gruby od dolu) i od gory plytke dla silnika podnoszenia szyby. Plytka sterujaca silnikiem ma nie wiele elementow i uszkodzenia mechaniczne lub zimne luty mozna wytropic. Gdy mowisz ze klika przy probie podnoszenia to znaczy ze napiecie dochodzi do silnika, on probuje poruszyc linke ale przy zbyt duzym oporze (rdza?, zakleszczenie) wylacza go bezpiecznik nadmiarowy lub term. Samego napedu szyby nie naprawialem.
      Załączone pliki
      PL-LOP D-ROW mutex/ocfipreoqyfb/mutex

      Komentarz

      • GaaD
        Classic
        • 2008
        • 11

        #4
        Jest dokładnie jak napisałeś. Przyczyną uszkodzenia była woda i rdza w lince pod pancerzem - tak przypuszczam. Sam mechanizm rozruszałem i przesmarowałem teraz kręci ale pobór prądu trochę wg. mnie duży - bez szyby ok. 10 A. Wygląda jednak na to, że w samym sterowniku też coś poszło. Jutro spróbuję wyjąć sterownik z obudowy. Muszę też poszukać - niestety - plastików do mocowania szyby bo jeden pękł podczas demontażu

        Komentarz

        • Digix
          Drive
          • 2008
          • 64

          #5
          Znajdziesz pełno tego na allegro wpisz spinki to ci wyskoczy firma która zajmuje sie częściami plastykowymi maja wszystko od A do Z

          Komentarz

          • robwiertelak
            Classic
            • 2008
            • 2

            #6
            Witam,

            U mnie ten sam problem z "klikaniem" w drzwiach od kierowcy co u kolegi GaaD, z tym że u mnie padło bez ostrzeżenia. Kupiłem drugi silniczek z modułem i dalej "klika", nawet go nie mocowałem do mechanizmu podnoszenia szyby. Sprawdze jeszcze piny w kostce czy nie są zaśniedziałe lub skorodowane.


            Pozdrawiam

            Robert

            Skoda Octavia Kombi 04
            1.9 TDI

            Komentarz

            • GaaD
              Classic
              • 2008
              • 11

              #7
              Ja niestety na razie jeżdżę z rozbabranymi drzwiami. Nie mam czasu aby się dobrać do modułu komfortu a wyjęcie go z plastikowej obudowy nie będzie łatwe. A ponieważ już od paru lat mam też połamane "spinki" w prawych tylnych to muszę zamówić dwa komplety i szukam najtańszych.
              Jeśli uda mi się coś znaleźć w elektronice komfortu z pewnością napiszę.

              Komentarz

              • Ziomal
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 5841
                • Octavia I (1U2)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Miałem to samo , musiałem poprowadzić dodatkowy kabel bo prąd nie dopływał teraz jest ok a objawy były takie same wiec zobaczcie czy czasem kable się nie przełamały
                Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                Jest O1 1.6 BFQ

                Komentarz

                • GaaD
                  Classic
                  • 2008
                  • 11

                  #9
                  No to może napisz który kabelek bo jest ich tam sporo może jakiś opis pinów tego modułu?

                  Gdzie znajdę jego numer? Mój różni się delikatnie od tego z fotek powyżej. Ale nie bardzo widzę jego numer serwisowy. Jest biała naklejka z dziwnymi numerkami:

                  101446 203
                  05 0763 20
                  kod kreskowy
                  H1.20 S2.7 170400
                  kod kreskowy
                  26 2132

                  Wydrapałem delikatnie gumę ze styków ale nadal nie chce się wysunąć a nie chcę go połamać bo wtedy już na pewno będzie konieczny zakup nowego.

                  Ok udało się moduł mam wyjęty teraz w wolnej chwili pomierzę co nieco po podłączeniu.

                  Komentarz

                  • hsurim
                    Elegance
                    • 2006
                    • 788
                    • Kia
                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    Przy okazji zapytam:
                    - czy ten moduł obsługuje (także) alarm ?
                    Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                    Komentarz

                    • GaaD
                      Classic
                      • 2008
                      • 11

                      #11
                      Tak więc pomierzyłem i stwierdziłem, że nie ma zasilania do pracy silnika. A że poczytałem o problemach związanych z modułem w Skodzie to zdjąłem gumę osłaniającą wiązkę pomiędzy drzwiami a korpusem no i oczywiście pokruszone (poprzecierane) kabelki.
                      Z powodu wyjazdu nie będę tego kleił teraz ale po powrocie i dam znać o efektach.
                      no i mam nadzieję, że do tego czasu dojdą do mnie spinki.
                      Dzięki za pomoc i otrzymane wskazówki.
                      Wojtek

                      Komentarz

                      • Ziomal
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 5841
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez GaaD
                        zasilania do pracy silnika. A że poczytałem o problemach związanych z modułem w Skodzie to zdjąłem gumę osłaniającą wiązkę pomiędzy drzwiami a korpusem no i oczywiście pokruszone (poprzecierane) kabelki.
                        Tak jak mówiłem :szeroki_usmiech
                        Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                        Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                        Jest O1 1.6 BFQ

                        Komentarz

                        • robwiertelak
                          Classic
                          • 2008
                          • 2

                          #13
                          W wolnej chwili też dobiorę się do wiązki z przewodami i zobaczymy co u mnie nie działa.

                          Kurcze po co kupowałem silniczek :?

                          Dzięki za informacje.

                          Pozdrawiam

                          Robert

                          Komentarz

                          • hsurim
                            Elegance
                            • 2006
                            • 788
                            • Kia
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez GaaD
                            (...) Sam mechanizm rozruszałem i przesmarowałem teraz kręci (...)
                            Czy mógłbyś opisać jak się dobrałeś do mechanizmu aby go pokręcić i przesmarować ??
                            Probowałem to zrobić ciągnąc - na ile się dało - za linki, ale coś czuję, że to chyba nie tak, bo ani drgnęło.
                            Próbowałem po odkręceniu 4 śrubek łączących silnik z przekładnią go odłączyć, ale wyglądało mi na to, że trzeba by zdemontować całość od podnoszenia szyby, bo mechanizm (silnik + przekładnia) jest przykręcony do całego szkieletu śrubami od strony poszycia drzwi.

                            Z góry dziękuję. mirek
                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                            Komentarz

                            Pracuję...