stuki oct 1.4 bca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wheeltrade
    Classic
    • 2009
    • 37

    stuki oct 1.4 bca

    Zamieszczone przez westwi78
    a potem itak pada przy mp3 albo nagle wrzaśnie
    I dopiero "pełny reset wszystkich systemów" pozwala wrócić do normalności
    WWW.TENZORACINGSPORTS.PL

    WWW.DRAGWHEELS.PL
  • apple
    Classic
    • 2008
    • 10
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    stuki oct 1.4 bca

    Skoda Octavia 1.4 16v silnik BCA rok 2003 przebieg 60.000
    od początku na dobrym syntetyku /wymiana co 10-15 tyś/km

    Może ktoś miał coś podobnego
    od 2-3 miesięcy na wolnych obrotach słychać delikatne lecz bardzo
    upierdliwe stukanie
    po przekroczeniu 1100-1200 obr/min wszystko jest idealnie cicho
    na zimnym silniku rano 20-30% głośniej potem już cały czas tak samo


    Kolejno w kilku warsztatach stwierdzono
    1) pewnie panewki /to tylko Skoda
    tu jednak coś nie gra, za mały przebieg
    zresztą przy misce oleju jest cichutku
    2) co ty chłopie sobie problemy robisz
    takie stukanie to nic
    3) pewnie coś z wałkiem albo zaworami

    Może przyjdzie komuś do głowy coś przyjemniejszego
    czytaj tańszego



    może z tym plikiem będzie łatwiej
    zapłon rano na zimnym silniku



    Pozdro Marek
    O1 1,4 16V > O2 FL 1,6 LPG

    Komentarz

    • kurynio
      Ambiente
      • 2007
      • 166

      #3
      Nie jest to nic z zaworami, wałkami, ani także z panewkami. Są to tłoki...
      Skąd moja pewność, zapytacie..., ano stąd,że przerabiałem ten temat kilkukrotnie. Wymiana szklanek nie przyniesie efektu żadnego, wymiana samych pierścieni także, sprawdzone. Ten hałas powodują tłoki na bank. o wymianie cisza jak makiem zasiał. Najlepsze jest w tym, że nie wiadomo co tak naprawdę powoduje ten halas, po wyjeciu starych tłoków za bardzo nie widać na nich nic niepokojącego...

      Komentarz

      • mateuko
        Classic
        • 2008
        • 5

        #4
        U mnie w Dieslu 1.9 TDI AHF też coś stuka, w tempie w jakim uderza pojedynczy tłok i najbardziej to słychać na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Na wyższych obrotach tego nie słychać. Na preglądzie rejestracyjnym powiedzieli, że to samoregulator silnika. Znajomy mechanik mówi, że nie ma się czym przejmować... Sam już nie wiem. Wydaje się, że stuka coraz głośniej. Silnik chodzi dobrze, nie ma zaników mocy, choć na biegu jałowym jest bardzo subtelne, ledwo zauważalne "pływanie" obrotów biegu jałowego. Od początku eksploatacja na full syntetyku Castrol od roku na full syntetyku Mobil1. Przebieg 293tyś. km, 2001r.

        pozdrawiam
        Kiedy te auta elektryczne? Ciekawe czy Państwo Polskie wprowadzi akcyzę na prąd którym będziemy je ładować... (IMHO - to pewne)

        Komentarz

        • p2tomi
          Classic
          • 2008
          • 16

          #5
          Miałem taka samą sytuacje. Taki sam stukot na zimnym, potem byl ichcy ale był. Przerózne rzeczy wymienialem, szklanki, paski, wałki. Mechanik niezle mnie przeciągnał, chciał jeszcze wrobic mnie w wymiane panewek. Pojechałem w koncu gdzie indziej. Od razu diagnoza ,ze tłoki. Od razu komplet tłoków nadwymiarówych, szlif bloku.

          JEst spokoj, mam silnik na dotarciu teraz tłoki jak dobrze trafisz MAHLE zaplacisz ok 240zl za sztuke z pierscieniami. Wymienia sie od razu zawory, coś z głowicą, prowadnice itd. Koszt ok 2 tyś.

          Jak na 60 tys to chyba bez oleju kotś musiał pojechac. Bo auto masz nowe.

          Komentarz

          • Angel
            Rider
            • 2008
            • 503
            • Octavia III combi (5E5)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
            • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

            #6
            Dzwiek jest bardzo podobny do luznegosworznia na tloku. W rapidzie mialem podobnie tylko ciszej
            Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

            Komentarz

            • bogdan700
              Classic
              • 2009
              • 2

              #7
              Re: stuki oct 1.4 bca

              Zamieszczone przez apple
              Skoda Octavia 1.4 16v silnik BCA rok 2003 przebieg 60.000
              od początku na dobrym syntetyku /wymiana co 10-15 tyś/km

              Może ktoś miał coś podobnego
              od 2-3 miesięcy na wolnych obrotach słychać delikatne lecz bardzo
              upierdliwe stukanie
              po przekroczeniu 1100-1200 obr/min wszystko jest idealnie cicho
              na zimnym silniku rano 20-30% głośniej potem już cały czas tak samo


              Kolejno w kilku warsztatach stwierdzono
              1) pewnie panewki /to tylko Skoda
              tu jednak coś nie gra, za mały przebieg
              zresztą przy misce oleju jest cichutku
              2) co ty chłopie sobie problemy robisz
              takie stukanie to nic
              3) pewnie coś z wałkiem albo zaworami

              Może przyjdzie komuś do głowy coś przyjemniejszego
              czytaj tańszego



              może z tym plikiem będzie łatwiej
              zapłon rano na zimnym silniku



              Pozdro Marek

              Witam,
              mam podobny problem, Octavia1, 2004r, 1.4 (BCA) , 55kW, 75kM, 160 tyś, Pb+LPG, Objaw jest bardzo podobny do przedstawionego przez Ciebie. Rano na zimnym silniku po uruchomieniu słychać wyraźne stukanie, po rozgrzaniu, stuki sa mniejsze i na wolnych obrotach prawie ich nie słyszlalne, ale jadąc wolniutko na 2 lub 3 biegu , wręcz się tocząc, przyspieszajc delikatnie od razu je słychac metaliczne stukanie. Na wysokich obrotach nie słychać, bo hałas jest ogólnie wysoki. Czy ktoś ma jakis pomysł co to i czy jest to typowe ?
              Bedę wdzięczny za kaźdą podpowiedź lub kogoś kto się na tym zna (mechanik) w okolicy Warszawy. Prosze o kontakt na:
              [email protected]
              Pozdrawiam
              Bogdan

              Komentarz

              • chrisol
                Drive
                • 2008
                • 88
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Re: stuki oct 1.4 bca

                Zamieszczone przez bogdan700
                Rano na zimnym silniku po uruchomieniu słychać wyraźne stukanie, po rozgrzaniu, stuki sa mniejsze i na wolnych obrotach prawie ich nie słyszlalne
                Udało Ci się może zdiagnozować ten problem?
                OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10918
                  • Fiat

                  #9
                  ale żeby tłoki po 60 tysiącach się zesrały?....strange

                  Komentarz

                  • apple
                    Classic
                    • 2008
                    • 10
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Niestety to typowa usterka w silnikach BCA - w ASO dokładnie znają ten problem.
                    Podczas trwania gwarancji ASO robi wszystko na swój koszt. Problem jednak tkwi w tym że ta usterka objawia się zazwyczaj po gwarancji.
                    Pomaga tylko wymiana tłoków na nowe

                    ....u mnie stuka już b. długo, nie będę tego naprawiał ... w ASO koszt 1 tłoka to ok. 700pln
                    jak stanie to kupie cały silnik za 2000pln

                    Kolo z ASO powiedział że flotowe Fabie z tymi silnikami stukają po 200-250 tyś km. i nic złego się nie dzieje.
                    O1 1,4 16V > O2 FL 1,6 LPG

                    Komentarz

                    • chrisol
                      Drive
                      • 2008
                      • 88
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zdaje się, że mam ten sam problem w Golfie. Na forum VW sprawa też już opisana więc coś jest na rzeczy.
                      Tłok ori z pierścieniami i sworzniem jest do dostania za ok. 240zł. Martwi mnie tylko koszt robocizny. Apple orientowałeś się może kosztować naprawa ?
                      OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

                      Komentarz

                      • apple
                        Classic
                        • 2008
                        • 10
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez chrisol
                        Zdaje się, że mam ten sam problem w Golfie. Na forum VW sprawa też już opisana więc coś jest na rzeczy.
                        Tłok ori z pierścieniami i sworzniem jest do dostania za ok. 240zł. Martwi mnie tylko koszt robocizny. Apple orientowałeś się może kosztować naprawa ?
                        Najtaniej kosztuje regeneracja podobno gdzieś przy ulicy Parowcowej w W-wie koszt 150PLN od sztuki + warsztat który to wszystko zrobi +/- 500-800PLN tak czy inaczej myślę że taniej niż 1500 nie da rady.
                        O1 1,4 16V > O2 FL 1,6 LPG

                        Komentarz

                        • chrisol
                          Drive
                          • 2008
                          • 88
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          To jeszcze zapytam czy na zimno i na ciepło stuki są u Ciebie tak samo głośne i czy masz objaw wolnego schodzenia z obrotów?
                          OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

                          Komentarz

                          • Viniu
                            Rider
                            • 2008
                            • 517

                            #14
                            Widzę, że 1.4 BCA mają dokładnie ten sam problem, który jest w Roverach z silnikiem serii K. U mnie w r200 (silnik 14K16) takowe stukanie pojawiło się również po ok. 50tys. jednak ja dokładnie pamiętam dzień, w którym zaczęło się stukanie. Było to po jednorazowym bardzo długim przelocie autostradą A4... jakieś 300-400km ciągle z prędkością 150-170km/h. Dla takiego silniczka to juz był jednak wyczyn i pamiętam, że po tej trasie zaczęło się stukanie. Wcześniej silniczek chodził jak szlifiereczka... Również koleżanka w Ibizie z tym silnikiem ma ten sam problem i też pojawił się po dłuższej, bardzo szybkiej jeździe... wiozła mnie i małżonkę na lotnisko do Berlina... nie powiem grzała zdrowo... z tym, że u niej doszło jeszcze branie oleju po tej trasie...

                            Przypomnijcie sobie, bo może też przegoniliscie zdrowo swoje czeszki i po tym zaczęły się problemy ??
                            Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • apple
                              Classic
                              • 2008
                              • 10
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez chrisol
                              To jeszcze zapytam czy na zimno i na ciepło stuki są u Ciebie tak samo głośne i czy masz objaw wolnego schodzenia z obrotów?
                              W mojej słychać głośno rano na zimnym silniku, po 3-5 minutach prawie wcale
                              a potem cały czas już bardzo delikatnie......z obrotami wszystko tak jak powinno być
                              O1 1,4 16V > O2 FL 1,6 LPG

                              Komentarz

                              • red
                                Drive
                                • 2009
                                • 60
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                U mnie również coś chyba postukuje.
                                Choć nie mam pewności że to to bo to takie delikatne.
                                Ostatnio gazownik zwrócił na pukanie uwagę. (tylko na zimnym )Ale nistety ani ja ani poprzednik nie gonił auta. To powinna być usterka uznawana za wadę fabryczną jeżeli jest to tak obszerne zjawisko. Sądziłem że to po wymianie oleju . Problem dotyczy równiż z tego co czytałem właścicieli subaru.
                                Ja jeszcze musze sprawdzić cewkę bo to po jej wymianie słychać takie delikatne stukanie. A przynajmniej wtedy było to zauważone. W jednym Peugocie tak czytałem i po ponownej wymianie cewki brak stukania.

                                Komentarz

                                • bogdan700
                                  Classic
                                  • 2009
                                  • 2

                                  #17
                                  Re: stuki oct 1.4 bca

                                  Zamieszczone przez chrisol
                                  Zamieszczone przez bogdan700
                                  Rano na zimnym silniku po uruchomieniu słychać wyraźne stukanie, po rozgrzaniu, stuki sa mniejsze i na wolnych obrotach prawie ich nie słyszlalne
                                  Udało Ci się może zdiagnozować ten problem?
                                  Nietety nie, każdy mówi co innego:
                                  - samoregulatory hydrauliczne zaworów
                                  - wałek rozrządu
                                  na razie nie udało się naprawić.

                                  [ Dodano: Pią 16 Kwi, 10 14:32 ]
                                  Nietety nie, każdy mówi co innego:
                                  - samoregulatory hydrauliczne zaworów
                                  - wałek rozrządu
                                  na razie nie udało się naprawić.

                                  Komentarz

                                  Pracuję...