[O1] Wycieraczki wykonuja powolne ruchy. Co jest grane?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wendetter
    Drive
    • 2009
    • 57

    [O1] Wycieraczki wykonuja powolne ruchy. Co jest grane?

    Ja wyciągałem w OI w pozycji 2. Trochę przypadkiem ale na pewno wychodzi.
  • speede
    Ambiente
    • 2007
    • 248

    #2
    [O1] Wycieraczki wykonuja powolne ruchy. Co jest grane?

    Witam ostattnio zauwazylem ze jesli wlacze wycieraczki to jakos pomalu wycieraja, nawet skoki sa zauwazalne. Auto 2003 rok i taki numer. Na 2 i 3 polozeniu jest tak samo choc na 3 to powinny wymiatac. Czytalem cos o zapiekaniu sie sworzni, czyzby to mi sie trafilo? Co radzicie sprawdzic zeby usunac ta usterke? Dzieki

    Komentarz

    • brudnyhary
      Rider
      S_OCP Member
      • 2007
      • 616

      #3
      na 99,9 % jest to początek zapiekania sie sworzni w mechanizmie wycieraczek . ja poradziłem sobie z tym w ten sposób że zdemontowałem podszybie wykręciłem mechanizm wycieraczek wybiłem sworznie ( tylko trzeba to zrobić ostrożnie zeby nie połamać mechanizmu) przeczyściłem sworznie papierem ściernym i przesmarowałem wd40 smigały jak nowe. radze zrobic to w miare szybko gdyż wycieraczki mogą stanąc zupełnie i wtedy wybicie sworzni tez będzie trudniejsze
      Octavia Combi Tour Ice+ 1.9TDi AXR 115,2 kucy/265,8 niutonów

      Komentarz

      • speede
        Ambiente
        • 2007
        • 248

        #4
        dzieki, tak tez myslalem czytajac forum. dziwne ze w 5 letnim aucie wycieraczki padaja. To bede musial sie zabrac do roboty. dzieki

        Komentarz

        • zgucio
          Rider
          • 2007
          • 691

          #5
          speede, u mnie padły dokładnie po 5 latach tylko że ona nie zaczynały coraz wolniej chodzic tylko nagle w deszcz staneły na środku szyby ale objawy moga byc rózne

          wystarczy wyjac mechanizm rozebrac przczyścić i nasmarować
          ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

          JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

          Komentarz

          • Silver200
            Classic
            • 2006
            • 11

            #6
            To chyba normalna przypadłość w całej grupie u mnie w Toledo padały 3 razy, dlatego ,ze bawiłem sie papierem ściernym, za 3 razem wziąłem kantówkę i porządnie wyczyściłem z całej rdzy i porządnie nasmarowałem od 2 lat "chodzą" bez zarzutu

            Komentarz

            • Saszka
              Ambiente
              • 2005
              • 113

              #7
              Zamieszczone przez Silver200
              To chyba normalna przypadłość w całej grupie
              Kumpel mający poprzednio O1 przed liftem a obecnie paska też mnie na to uczulał - czyli chyba rzeczywiście cała rodzinka VW "tak ma".

              BTW - kumpel sugerował, zanim będzie za późno, podważenie uszczelki i napakowanie tam jakiegoś towotu czy inszego smaru w ramach profilaktyki.
              Pozdrawiam,

              Saszka


              Perfect Service by DobryGrześWawa

              Komentarz

              • Silver200
                Classic
                • 2006
                • 11

                #8
                Zamieszczone przez Saszka
                Zamieszczone przez Silver200
                To chyba normalna przypadłość w całej grupie
                Kumpel mający poprzednio O1 przed liftem a obecnie paska też mnie na to uczulał - czyli chyba rzeczywiście cała rodzinka VW "tak ma".

                BTW - kumpel sugerował, zanim będzie za późno, podważenie uszczelki i napakowanie tam jakiegoś towotu czy inszego smaru w ramach profilaktyki.
                dokładnie tak, kolega w A3 i kilku w golfach miało dokładnie tak samo

                żeby skutecznie napakować tam jjakikolwiek smar trzeba rozebrać cały mechanizm, a wtedy mozna od razu wyczyścić i nasmarować jedna robota

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Saszka, Z gory to juz mozna sobie teraz tylko popatrzec. Zatarte sa juz prawie calkowicie prowadnice i obecnie najlepiej to rozebrac i wyczyscic jak sa problemy, bo moze byc tak, ze kiedys nie rusza calkiem :twisted: Tam by trzeba bylo wspawac smarowniczki i co jakis czas uzupelniac smar :lol: Konstrukcyjnie jest to zle rozwiazane i tyle
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • slavi
                    Rider
                    • 2004
                    • 422

                    #10
                    Zamieszczone przez Maicroft
                    Konstrukcyjnie jest to zle rozwiazane i tyle
                    ale VW Group to na reke i klepie bubla niezmiennie a kaska za nowe mechanizmy wycieraczek płynie

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Dokladnie, za 10 lat nic nie zostalo zmienione. Nowe modele chyba maja juz ten problem rozwiazany - zobaczymy w praktyce za 3-5 lat :diabelski_usmiech
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • slavi
                        Rider
                        • 2004
                        • 422

                        #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Dokladnie, za 10 lat nic nie zostalo zmienione. Nowe modele chyba maja juz ten problem rozwiazany - zobaczymy w praktyce za 3-5 lat :diabelski_usmiech
                        no właśnie nie, mechanizm ciągle ten sam (oski i tuleje mechanizmu - silniczki to moze i zmienili)

                        Komentarz

                        • hankasz7
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1097

                          #13
                          [ Dodano: Sro 28 Maj, 08 15:21 ]
                          [quote="zgucio"]speede, u mnie padły dokładnie po 5 latach tylko że ona nie zaczynały coraz wolniej chodzic tylko nagle w deszcz staneły na środku szyby ale objawy moga byc rózne

                          Ja miałam tak samo,latem jak było gorąco.
                          Piszę poprawnie po polsku.
                          Parkujesz? Zdrapujesz!!!

                          Komentarz

                          • speede
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 248

                            #14
                            witam, wlasnie taks ie dzieje, u mnie czy wlacze na najszybszy czy tez na ten pierwszy bieg to chodza tak samo, czasem jakby dostaja turbo i machnie szybko. A czasem chodza skokami, Myslalem ze to jest silnik wycieraczek, ale tak jak piszecie rozbiore najpierw i nasmaruje. Mam nadzieje ze pomoze. Bo przy wiekszej ulewie to wycieraczki sie nie wyrobia z zgarnianiem. A jeszcze jedno czy mozna stosowac smar grafitowy, np ten co idzie do przegubow? akurat mam taki.

                            Komentarz

                            • slavi
                              Rider
                              • 2004
                              • 422

                              #15
                              Zamieszczone przez speede
                              rozbiore najpierw i nasmaruje. Mam nadzieje ze pomoze. .....czy mozna stosowac smar grafitowy, np ten co idzie do przegubow? akurat mam taki.
                              grafit ok! tylko przy rozbieraniu uważaj na aluminium coby się nie porozpadało, bo jak już wolno wycieraczki działają to łatwo rozebrać nie będzie

                              Komentarz

                              • speede
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 248

                                #16
                                witam, a wiec tak jak pisaliscie zapiekly sie sworznie, jeden to ledwo wybilem, ale ladnie przeczyscilem i nasmarowalem smarem grafitowym (podobny co idzie do przegubow) taki mialem. I musze powiedziec ze wycieraczki nabraly tempa , chodza super. Dziwne ze VW i czeskie badziewie sie zapieka przy 5 letnim aucie, ale teraz mam nadziej ze na dlugo mi posluzy. Kto smaruje ten jedzie. Pozrdawiam

                                Komentarz

                                • Christopher
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 12

                                  #17
                                  Witam wszystkich, ja też wczoraj zajołem się moimi wycieraczkami,padły po 8 latach. Chciałem udzielić kilku rad dla tych co jescze tego nie robili, a więc nie jest to wcale trudne, zajeło mi to 2,5 h z tym ze 30 minut moczyłej jeden sworzeń w ropie bo nie chciał nawet drgnąć. Niezbędne do wykonania tej czynności jest imadło, wkręcamy nasz mechanizm i staramy sie jak najbardziej rozruszać sworzeń, używając przy tym sporej ilości np. WD40. Samo złozenie to juz bajka,a dodam tylko że zdjęcie podszybia to naprawdę banalnie proste. I takim oto sposobem można zaoszczedzić kilka złoty, bo nowe sworznie to 38 zł szt., nowy mechanizm oryginalny to 178 zł, a wierna kopia oryginału 140 zł, no i gościu za montaz chciał 30 zł.( ceny Kłodzko - Dolny Śląsk) Tak że koledzy OKTAVIUSZE i koleżanki OKTAVIANKI do dzieła da sie to zrobić samemu.
                                  Pozdrawiam
                                  KRZYSIEK
                                  Christopher
                                  Octavia II 1,9 TDI, 105 PS

                                  Komentarz

                                  • blecher
                                    Classic
                                    S_OCP Member
                                    • 2008
                                    • 13

                                    #18
                                    Teraz to napewno starczy ci na dlugo!!
                                    bo jak smar juz wyleci ze środka tuleji to zostaje pył grafitowy ktory rowniez smaruje. ja tez niedawno przeprowadzilem ten zabieg. a klalem na czym swiat stoi tak bylo zapieczone pozdrawiam
                                    Blecher

                                    Komentarz

                                    • abyss
                                      Ambiente
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 245

                                      #19
                                      Czy zamiast grafitowego można użyć innego smaru "cząsteczkowego" - np. molibdenowego albo miedzianego?
                                      ...

                                      Komentarz

                                      • blackrs
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4826
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        #20
                                        witam mam ten sam problem chodzą powoli juz 2 razy staneły po srodku. co dokąłdnie trzeba wykrecić?? jestem zupełnie zielony jeżeli chodiz o te sprawy mechaniczne czy tzreba duzo zeczy rozbierać czy tylko odkrecić wycieraczke z góry? ile za takie cos bierze mechanik i cyz ktoś zna jakiegos w białymstoku ktory by to od reki zorbi? i nie spieprzył bo juz z roznymi sie psotkałem przy poprzednim samochodzie. dzieki pozdrawiam
                                        BYŁA o1 rs
                                        BYŁA o2 1.6
                                        JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                        Komentarz

                                        • misiek^wro
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 8321

                                          #21
                                          blackrs, otwierasz klape. Wykrecasz przed tem obie wycieraczki. Klucz nasadkowy, bodajze 12. Zanim to zrobisz, sciagasz dwie zaslepki. Pozniej demontujesz uszczelke grodziowa, nastepnie oba plastiki podszybia. Pozniej to wykrecasz 3 sruby, na ktorych zamontowany jest mechanizm wycieraczek. Wypinasz wtyczke i bierzesz sie do roboty.
                                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                          Komentarz

                                          • cysterniarz
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1887
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                            #22
                                            blackrs, wydrukować :arrow: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...aczki&start=15
                                            po drodze do garażu zakupić browarka i 30min roboty

                                            Komentarz

                                            • blackrs
                                              RS
                                              • 2008
                                              • 4826
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              #23
                                              no i zrobione godzinka roboty z dobrym kolega mechanikiem
                                              BYŁA o1 rs
                                              BYŁA o2 1.6
                                              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                                              Komentarz

                                              Pracuję...