Turbina

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • fcr19
    Drive
    • 2008
    • 67

    Turbina

    Zamieszczone przez Jabar1975
    Zamieszczone przez gebek
    Lepiej nie korzystaj...bo ci beretka ew. kapelusz spadnie :diabelski_usmiech
    jacys przewrazliwieni jestescie na zimowkach ciezko zejsc ponizej 5.0 do setki :diabelski_usmiech
    To faktycznie wolna ta Twoja łajba :diabelski_usmiech
  • damianlach
    Ambiente
    • 2007
    • 107

    #2
    Turbina

    Chyba czas najwyższy na jej wymiane....

    jest zapocona i inter cooler też podobno jest już troche zalany olejem.....

    Jak myślicie ile jeszcze pochodzi??? stan silnika nie jest za duzy 190 kkm.

    pozdrawiam.
    Damian

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      damianlach, a jakie masz zuzycie oleju ?
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • damianlach
        Ambiente
        • 2007
        • 107

        #4
        właśnie nie ma zużycia oleju
        Damian

        Komentarz

        • dariuspolo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1168

          #5
          Zamieszczone przez damianlach
          właśnie nie ma zużycia oleju
          ...w takim razie nie rozumiem jakim cudem turbina miala by puszczac olej (drobne ilosci oleju w rorach i w IC sa normalne, po 190kkm mozesz sie pokusic i umyc caly dolot w benzynie ekstrakcyjnej ), a jezeli nie puszcza olej to dlaczego chcial bys ja wymieniac?
          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
          Zuzycie paliwa

          Komentarz

          • damianlach
            Ambiente
            • 2007
            • 107

            #6
            szczerze powiem nie ma mnie przy aucie tylko przez telefon rozmawialem z mechanikiem powiedział, że turbina jest zapocona i IC jest w oleju i ze trzeba bedzie pomyslec o wymianie turbiny.

            sam teraz nie wiem co zrobic. zobacze co i jak i dam znac....

            dzieki wielkie dariuspolo,
            Damian

            Komentarz

            • MiKruS
              RS
              S_OCP Member
              • 2004
              • 7976

              #7
              Turbina może być czasem zapocona i wcale nie od tego, ze jest już w słabym stanie.
              Generalnie to jest lekka loteria.

              Nie chciałbym Ci tu napisać, zebys zostawil turbine w spokoju, bo jak coś Ci sie przydazy w najblizszym czasie (tfu, tfu), to bedziesz mogl miec do nas/mnie pretensje.

              Fakt, ze jakies ilosci oleju znajdują się w dolocie też niekoniecznie swiadczy o tym, ze turbina jest w stanie agonalnym.
              Niemniej przebieg 190kkm jest taki, ze mozna generalnie spodziewac sie jej zejścia.

              Tu po prostu nie ma reguly - wiec ciezko doradzic co robic.
              Natomiast samo zapocenie turbiny i olej w dolocie nie koniecznie swiadczy o złym stanie turbiny (choć może).
              TDI 205PS

              Komentarz

              • dariuspolo
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1168

                #8
                MiKruS, 190kkm(przyjmujac ten przebieg za pewny) w przypadku turbiny bez zmiennej geometrii odpowiednio traktowanej to naprawde nie duzo, wiele aut z kregu moich znajomych (silnik 1z- ta sama turbinka) robilo 300-500kkm bez powazniejszych usterek. Poza tym kolega twierdzi ze ma znikome zuzycie oleju wiec smiem twierdzic ze ten olej w dolocie odkladal sie przez te ostatnie 190kkm systematycznie.

                [ Dodano: Sro 04 Cze, 08 12:23 ]
                ...oczywiscie wyjatki sie zdarzaja i potwierdzaj regule.
                T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                Zuzycie paliwa

                Komentarz

                • MiKruS
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 7976

                  #9
                  Zamieszczone przez dariuspolo
                  MiKruS, 190kkm(przyjmujac ten przebieg za pewny) w przypadku turbiny bez zmiennej geometrii odpowiednio traktowanej to naprawde nie duzo, wiele aut z kregu moich znajomych (silnik 1z- ta sama turbinka) robilo 300-500kkm bez powazniejszych usterek. Poza tym kolega twierdzi ze ma znikome zuzycie oleju wiec smiem twierdzic ze ten olej w dolocie odkladal sie przez te ostatnie 190kkm systematycznie.
                  Myślę dokładnie tak jak Ty - stąd napisałem w taki sposób, żeby damianlach nie dał się zbyt szybko wystraszyć czy podpuścić.
                  Z drugiej jednak strony, turbina to cześć dośc specyficzna. Wystraczy, że ma jakąś minimalną wadę fabryczną i już może być różnie.

                  Stąd ja nie biorę po prsotu odpowiedzialności za swoje słowa.
                  Mechanik, ktory tak mówił koledze ma tę przewagę, że widział to na własne oczy, ale czy się zna - tego już nie wiemy.
                  TDI 205PS

                  Komentarz

                  • waylander
                    Classic
                    • 2006
                    • 35

                    #10
                    W moim przypadku przy przebiegu 280.000 km mechanik (z ASO) stwierdził, że turbina jest do wymiany i tak dobrze, że tyle wytrzymała, .. i mam szykować prawie 10.000 PLN. Stan ocenił głównie na podstawie tego, że turbina jest zapocona i, że na pewno olej bierze (co jest nieprawdą). Pojechałem do Masters Tuning (zgodnie z radami z forum) i okazało się, że przepływka była do wymiany . Po jej wymianie turbo "dobrze" dmuchało, przebieg momentu i mocy bardzo ładny. Nic nie wskazuje na jej agonię. Inne kwestia, że podczas wizyty wkradł się wirus do komputera mojego samochodu, który trochę podniósł wykresy do góry .
                    Podobnie jak Mikrus nie poradzę Ci, żebyś dał sobie spokój i ... . Podaję tylko mój przypadek.

                    Komentarz

                    • marekzu
                      L&K
                      • 2007
                      • 1412
                      • Superb II combi (3V5)

                      #11
                      Zamieszczone przez waylander
                      10.000 PLN
                      OT a co on tam chcial wyminiac????EOT

                      powiem tak - u szwagra co prawda w golfie miala 350kkm pzelotu minimum (stan licznika) a olej nie znikal - to naprawde moze byc loteria

                      Komentarz

                      • damianlach
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 107

                        #12
                        Dzięki koledzy za rady.

                        zastanawia mnie fakt, że mechanik najpierw przejechał się ze mną autem i powiedział, że turbo słychać poprawnie, przypływ mocy ma dobry dmucha w odpowiednim momencie i podczas jazdy nie ma większych spadków mocy, śmiem twierdzić, że nie ma powodu aby była do wymiany. Niemiej jednak jak koledzy w w/w opisie podali jest to leteria.

                        Przebieg mam 190kkm ale...
                        auto kupione bylo w NL od handlarzy wiec mozna się tylko łudzić, że przebieg nie został zmieniony.

                        zobaczymy jak będzie dalej sytuacja się toczyć

                        waylander, gdzie jest ten Master Tuning i jeśli możesz to podaj stronkę od nich może mają jakąś siedzibę w okręgu śląska, chętnie podjechałbym spr swoje auto.
                        Damian

                        Komentarz

                        • dariuspolo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1168

                          #13
                          damianlach,
                          Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                          Zuzycie paliwa

                          Komentarz

                          • marekzu
                            L&K
                            • 2007
                            • 1412
                            • Superb II combi (3V5)

                            #14
                            Zamieszczone przez damianlach
                            NL od handlarzy
                            kiedy - bo tam kreca na potege

                            Komentarz

                            • Fleishmachine
                              Rider
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 292

                              #15
                              Zamieszczone przez marekzu
                              to naprawde moze byc loteria
                              loteria to jedno... ale jakby nie bylo duzo zalezy od stylu jazdy i od tego jak sie dba o silnik, czyz nie?

                              Komentarz

                              • damianlach
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 107

                                #16
                                nawet mnie nie straszcie...

                                marekzu, niecały rok temu sierpień 07. dokladnie.

                                olej wymieniam jak nalezy jezdze powiedzmy nie przekraczajac 3000 obrotow no ale na trasie zdarza mi sie jechac sporo (moze czasami jakies 200 - 250 km) z prednoscia 140-160 km/h czyli obroty sa w granicach 3-4 tys. podczas postoju czekam az turbina sie upokoi no i nie gazuje auta na zimnym silniku.Fleishmachine, mam nadzieje ze to rowniez zaliczasz do dbalosci
                                Damian

                                Komentarz

                                • Fleishmachine
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 292

                                  #17
                                  Zamieszczone przez damianlach
                                  olej wymieniam jak nalezy jezdze powiedzmy nie przekraczajac 3000 obrotow no ale na trasie zdarza mi sie jechac sporo (moze czasami jakies 200 - 250 km) z prednoscia 140-160 km/h czyli obroty sa w granicach 3-4 tys. podczas postoju czekam az turbina sie upokoi no i nie gazuje auta na zimnym silniku.Fleishmachine, mam nadzieje ze to rowniez zaliczasz do dbalosci
                                  no to powinno byc spoko. ja mam dokladnie ten sam silnik co Ty, 166kkm, jezdze nim od nowosci, wiem ze za bardzo nie ma czym, ale lubie depnac, mam ciezka noge, czasami zapominam sie i na zimnym go butuje a gasze od razu, nigdy nie mam czasu czekac, a turbina suchutka, nigdzie nic sie nie poci - jedynie przeplywke i przepustnice przyszlo mi wymieniac ( przy jednym i drugim przypadku straszyli mnie ze to turbo, ale takiego wala, turbo syczy jak szalone )

                                  Komentarz

                                  • damianlach
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 107

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Fleishmachine
                                    turbo syczy jak szalone
                                    i moje tak samo - chyba pokusze sie o jakies badanie i sprawdzenie czy przeplywka jest do wymiany byc moze to jest powodem twierdzen mechanika....

                                    zobaczymy poczekamy - tez nie dam sie wrobic w jakiekolwiek tego typu bajki. turbina daje po kieszeni podczas jej wymiany....
                                    Damian

                                    Komentarz

                                    • WASYL337
                                      Classic
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 11

                                      #19
                                      Przyłączę się do tematu ! Mam Octę od nowości 298kkm przelotu 3przepływki w kanale ,olej regular a turbinka sucha i śmiga jak ta lala!!!
                                      wasyl 34

                                      Komentarz

                                      • DGW
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2006
                                        • 2330

                                        #20
                                        Pokuszę się o wtrącenie swoich pięciu groszy choć piszę to po raz xxxx
                                        Po rozmowie z kimś co zajmuje się turbinami (motoremo) wiem jedno: turbina puszcza olej w sposób gwałtowny a nie po trochu, poza tym w 99% przypadków jest to puszczenie na wydech.
                                        Jeśli nie wiecie skąd się bierze olej w dolocie proponuje ściągnąć rurę (harmonijkę) idącą od przepływki do plastykowego przewodu dolotowego i zerknąć do środka. Zapewne będzie tam zaolejona powierzchnia a jedyną rzeczą która może ten olej dostarczyć w to miejsce jest ODMA.
                                        NFPNorth-West
                                        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                        WARSZTAT www.dsize.pl
                                        ->
                                        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                        Komentarz

                                        • Fleishmachine
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 292

                                          #21
                                          a... jeszcze mi sie przypomnialo, kiedys jak chlopaki zakladali mi oslone pod silnikiem, to naruszyli dolot / obudowe intercooler`a, przy wysokim cisnieniu jak mi strzelila obudowa to mialem takie objawy jakby padla turbinka, znikoma moc, silnik nie wchodzil na wysokie obroty, a poza tym za soba zostawialem chmure... wystarczylo tylko poprawic jeden zatrzask i wszystko bylo ok... tak wiec moze i warto to sprawdzic u Ciebie, moze masz gdzies jakies nieszczelnosci przy intercoolerze...
                                          Jesli chodzi o turbo to moi znajomi na wyspie mieli pare problemow z mechanikami na wyspie - turbiny padaly, mechanicy niby oferowali czyszczenie turbiny za pol ceny, nic sie nie poprawialo, a i tak kasowali... tak wiec jakby juz sie okazalo ze to turbo to nie mysl o czyszczeniu

                                          Komentarz

                                          • damianlach
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 107

                                            #22
                                            zobaczymy co i jak. turbina jest ewidentnie zapocona i to nie w sposob normalny.

                                            pozyjemy zobaczymy.

                                            PS. kto ma do sprzedania turbine i za jaka cene.

                                            piszcie priva. ja tez dam temat na kupie/sprzedam bo cos tam widzialem takiego o turbinach.
                                            Damian

                                            Komentarz

                                            Pracuję...