Zamieszczone przez Jabar1975
Turbina
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez damianlachwłaśnie nie ma zużycia oleju
Komentarz
-
-
Turbina może być czasem zapocona i wcale nie od tego, ze jest już w słabym stanie.
Generalnie to jest lekka loteria.
Nie chciałbym Ci tu napisać, zebys zostawil turbine w spokoju, bo jak coś Ci sie przydazy w najblizszym czasie (tfu, tfu), to bedziesz mogl miec do nas/mnie pretensje.
Fakt, ze jakies ilosci oleju znajdują się w dolocie też niekoniecznie swiadczy o tym, ze turbina jest w stanie agonalnym.
Niemniej przebieg 190kkm jest taki, ze mozna generalnie spodziewac sie jej zejścia.
Tu po prostu nie ma reguly - wiec ciezko doradzic co robic.
Natomiast samo zapocenie turbiny i olej w dolocie nie koniecznie swiadczy o złym stanie turbiny (choć może).TDI 205PS
Komentarz
-
-
MiKruS, 190kkm(przyjmujac ten przebieg za pewny) w przypadku turbiny bez zmiennej geometrii odpowiednio traktowanej to naprawde nie duzo, wiele aut z kregu moich znajomych (silnik 1z- ta sama turbinka) robilo 300-500kkm bez powazniejszych usterek. Poza tym kolega twierdzi ze ma znikome zuzycie oleju wiec smiem twierdzic ze ten olej w dolocie odkladal sie przez te ostatnie 190kkm systematycznie.
[ Dodano: Sro 04 Cze, 08 12:23 ]
...oczywiscie wyjatki sie zdarzaja i potwierdzaj regule.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dariuspoloMiKruS, 190kkm(przyjmujac ten przebieg za pewny) w przypadku turbiny bez zmiennej geometrii odpowiednio traktowanej to naprawde nie duzo, wiele aut z kregu moich znajomych (silnik 1z- ta sama turbinka) robilo 300-500kkm bez powazniejszych usterek. Poza tym kolega twierdzi ze ma znikome zuzycie oleju wiec smiem twierdzic ze ten olej w dolocie odkladal sie przez te ostatnie 190kkm systematycznie.
Z drugiej jednak strony, turbina to cześć dośc specyficzna. Wystraczy, że ma jakąś minimalną wadę fabryczną i już może być różnie.
Stąd ja nie biorę po prsotu odpowiedzialności za swoje słowa.
Mechanik, ktory tak mówił koledze ma tę przewagę, że widział to na własne oczy, ale czy się zna - tego już nie wiemy.TDI 205PS
Komentarz
-
-
W moim przypadku przy przebiegu 280.000 km mechanik (z ASO) stwierdził, że turbina jest do wymiany i tak dobrze, że tyle wytrzymała, .. i mam szykować prawie 10.000 PLN. Stan ocenił głównie na podstawie tego, że turbina jest zapocona i, że na pewno olej bierze (co jest nieprawdą). Pojechałem do Masters Tuning (zgodnie z radami z forum) i okazało się, że przepływka była do wymiany . Po jej wymianie turbo "dobrze" dmuchało, przebieg momentu i mocy bardzo ładny. Nic nie wskazuje na jej agonię. Inne kwestia, że podczas wizyty wkradł się wirus do komputera mojego samochodu, który trochę podniósł wykresy do góry .
Podobnie jak Mikrus nie poradzę Ci, żebyś dał sobie spokój i ... . Podaję tylko mój przypadek.
Komentarz
-
-
Dzięki koledzy za rady.
zastanawia mnie fakt, że mechanik najpierw przejechał się ze mną autem i powiedział, że turbo słychać poprawnie, przypływ mocy ma dobry dmucha w odpowiednim momencie i podczas jazdy nie ma większych spadków mocy, śmiem twierdzić, że nie ma powodu aby była do wymiany. Niemiej jednak jak koledzy w w/w opisie podali jest to leteria.
Przebieg mam 190kkm ale...
auto kupione bylo w NL od handlarzy wiec mozna się tylko łudzić, że przebieg nie został zmieniony.
zobaczymy jak będzie dalej sytuacja się toczyć
waylander, gdzie jest ten Master Tuning i jeśli możesz to podaj stronkę od nich może mają jakąś siedzibę w okręgu śląska, chętnie podjechałbym spr swoje auto.Damian
Komentarz
-
-
nawet mnie nie straszcie...
marekzu, niecały rok temu sierpień 07. dokladnie.
olej wymieniam jak nalezy jezdze powiedzmy nie przekraczajac 3000 obrotow no ale na trasie zdarza mi sie jechac sporo (moze czasami jakies 200 - 250 km) z prednoscia 140-160 km/h czyli obroty sa w granicach 3-4 tys. podczas postoju czekam az turbina sie upokoi no i nie gazuje auta na zimnym silniku.Fleishmachine, mam nadzieje ze to rowniez zaliczasz do dbalosciDamian
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez damianlacholej wymieniam jak nalezy jezdze powiedzmy nie przekraczajac 3000 obrotow no ale na trasie zdarza mi sie jechac sporo (moze czasami jakies 200 - 250 km) z prednoscia 140-160 km/h czyli obroty sa w granicach 3-4 tys. podczas postoju czekam az turbina sie upokoi no i nie gazuje auta na zimnym silniku.Fleishmachine, mam nadzieje ze to rowniez zaliczasz do dbalosci
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Fleishmachineturbo syczy jak szalone
zobaczymy poczekamy - tez nie dam sie wrobic w jakiekolwiek tego typu bajki. turbina daje po kieszeni podczas jej wymiany....Damian
Komentarz
-
-
Pokuszę się o wtrącenie swoich pięciu groszy choć piszę to po raz xxxx
Po rozmowie z kimś co zajmuje się turbinami (motoremo) wiem jedno: turbina puszcza olej w sposób gwałtowny a nie po trochu, poza tym w 99% przypadków jest to puszczenie na wydech.
Jeśli nie wiecie skąd się bierze olej w dolocie proponuje ściągnąć rurę (harmonijkę) idącą od przepływki do plastykowego przewodu dolotowego i zerknąć do środka. Zapewne będzie tam zaolejona powierzchnia a jedyną rzeczą która może ten olej dostarczyć w to miejsce jest ODMA.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
a... jeszcze mi sie przypomnialo, kiedys jak chlopaki zakladali mi oslone pod silnikiem, to naruszyli dolot / obudowe intercooler`a, przy wysokim cisnieniu jak mi strzelila obudowa to mialem takie objawy jakby padla turbinka, znikoma moc, silnik nie wchodzil na wysokie obroty, a poza tym za soba zostawialem chmure... wystarczylo tylko poprawic jeden zatrzask i wszystko bylo ok... tak wiec moze i warto to sprawdzic u Ciebie, moze masz gdzies jakies nieszczelnosci przy intercoolerze...
Jesli chodzi o turbo to moi znajomi na wyspie mieli pare problemow z mechanikami na wyspie - turbiny padaly, mechanicy niby oferowali czyszczenie turbiny za pol ceny, nic sie nie poprawialo, a i tak kasowali... tak wiec jakby juz sie okazalo ze to turbo to nie mysl o czyszczeniu
Komentarz
-
Komentarz