Czy można w ten sposób-(za dużo oleju w silniku)?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Zapp
    Classic
    • 2009
    • 25

    Czy można w ten sposób-(za dużo oleju w silniku)?

    te szpary nad lampami to pewnie wloty powietrza chłodzące motorownię :lol:
    SII CDVA
    R CZCA
  • leones
    Drive
    • 2008
    • 75

    #2
    Czy można w ten sposób-(za dużo oleju w silniku)?

    Wiem, zaraz powiecie że było 1000 razy.
    Ale ja mam inne pytanie. Czy można poprzez odkręcenie filtra oleju zmniejszyć poziom oleju w silniku?Czy coś może się stać?
    Zawsze sprawdzałem poziom oleju jakieś 10 min po wyłączeniu silnika i było ok. 2mm powyżej połowy na bagnecie.Ale dzisiaj sprawdziłem po 1 h i ku mojemu zdziwieniu poziom przekracza ok 7mm powyżej połówki bagnetu (olej wymieniał poprzedni właściciel jakieś 5kkm)
    SUPERB 1.8T LPG (BRC)
    OCTAVIA 2FL 1.6 MPI LPG (LR)

    Komentarz

    • rekin
      Rider
      • 2008
      • 398

      #3
      a czym mierzyłeś poziom!!! suwmiarka??
      W moich żyłach płynie etylina a sercem jest Turbina

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        leones, Bo olej sprawdza sie rano, na zimnym silniku, a nie na cieplym, czy ledwo zgaszonym
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • leones
          Drive
          • 2008
          • 75

          #5
          Zamieszczone przez rekin
          a czym mierzyłeś poziom!!! suwmiarka??
          Gdybym mierzył suwmiarką to bym napisał 2 i 7mm, ale ja podałem w przybliżeniu ok. :wink:
          SUPERB 1.8T LPG (BRC)
          OCTAVIA 2FL 1.6 MPI LPG (LR)

          Komentarz

          • zurcio
            RS
            • 2008
            • 2046

            #6
            Zamieszczone przez leones
            Czy można poprzez odkręcenie filtra oleju zmniejszyć poziom oleju w silniku?Czy coś może się stać?
            Nic się nie stanie, poza tym że uwalisz silnik
            Ale jeśli jest troszeczkę ponad stan to wydaję mi się że nie ma sensu nic robić, nic się nie stanie,
            żebyś miał z litr ponad stan to OK, ale jeśli jest 50-100 gram to nic nie będzie
            Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

            Komentarz

            • leones
              Drive
              • 2008
              • 75

              #7
              Znalazłem w "Motorze" coś takiego:"Nadmiar jest szkodliwy, zbyt duża jego ilość w układzie smarowania prowadzi do wzrostu panującego w nim ciśnienia (narażone uszczelnienie silnika). Olej wypchnięty przez odmę może w znacznych ilościach trafić do komory spalania, powodując niekontrolowany wzrost obrotów, co może doprowadzić do zniszczenia silnika".
              I co wy na to?
              SUPERB 1.8T LPG (BRC)
              OCTAVIA 2FL 1.6 MPI LPG (LR)

              Komentarz

              • macieks
                Rider
                S_OCP Member
                • 2005
                • 469
                • Octavia III (5E3)
                • CJZA 1.2 TSI 105 KM

                #8
                leones, sprawdź na zimnym silniku - rano.
                Jak masz powyżej poziomu max to jest za dużo - odessij strzykawką z wężykiem przez otwór bagnetu (będzie na dolewkę :wink: ).
                Jak nie przekracza poziomu maksymalnego to jest ok i nic nie musisz robić.
                Była: O1 1.6 MPI
                Jest: O3 1.2 TSI

                Komentarz

                • Salvatore
                  Rider
                  • 2008
                  • 282

                  #9
                  Zamieszczone przez leones
                  ok 7mm powyżej połówki bagnetu
                  Skoro około 7mm powyżej połówki bagnetu, a bagnet ma około 20-30mm, to nadal jest poniżej maksimum. A więc jaki problem? :-D

                  Komentarz

                  • zurcio
                    RS
                    • 2008
                    • 2046

                    #10
                    Zamieszczone przez leones
                    Nadmiar jest szkodliwy, zbyt duża jego ilość w układzie smarowania prowadzi do wzrostu panującego w nim ciśnienia
                    zgadza się jak najbardziej, jeśli faktycznie jest jego dużo to wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej, ale jeśli

                    Zamieszczone przez leones
                    poziom przekracza ok 7mm powyżej połówki bagnetu
                    czyli jest go ponad max. 1-2 mm, wydaje mi się, że nie doprowadzi to do najmniejszych problemów ...
                    Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                    Komentarz

                    • wojtek841
                      Drive
                      • 2008
                      • 45

                      #11
                      Moi drodzy :idea: , jeżeli po przejechaniu 5 kkm nie wywaliło uszczelnień poprzez wzrost ciśnienia w komorze korbowej, TO JUŻ NIE WYWALI :!: .
                      Zastanawiające jest tylko podejście i podstawowa wiedza tech. :shock: leones, do zasadniczej sprawy - kiedy sprawdzać poziom oleju (z resztą nie tylko tego płynu "ustrojowego" autka) - Najpierw czytaj instrukcje - a potem działaj :!: Rób tak jak pisze macieks, przy normalnych przelotach, a w przypadku samodzielnej wymiany oleju i filtru (po zalaniu świerzynki) odpal na kilka sek. silniczek (aby olej mógł zalać filtr) zgaś i sprawdź poziom - - uzupełnij stosowną ilość... 8)
                      Pzdr :wink:

                      Komentarz

                      • anaksagoras
                        Classic
                        • 2008
                        • 11

                        #12
                        Ja mam tez na zimnym(1 dzien nie jezdzil) silniku sprawdzilem poziom i mam okolo 7 mm za dużo oleju. Jak pojechalem do ASO z pretensjami to odpowiedzieli mi ze jak sprawdzam po dluzszym postoju to tak ma byc bo olej scieka z kazdego elementu wyzej i bedzie ponad poziom. Kazali mi sprawdzać okolo 10 min po wylaczeniu silnika. Wiec tak zrobiłem i po 10 min miałem 1mm mniej niż polowa zalecanej ilości. po 20 min miałem około 3/4 a po 0,5h miałem 1 mm przed wartością maksymalna.

                        Teraz mam mętlik w głowie i nie wiem czy coś z tym robić czy nie... mam przejechane na tym poziomie 3,5 tys km niby wszystko ok...

                        Wymieniałem ten olej w Gall ICM ale teraz to umowie sie w Elcar na kontrole tego oleju dla świętego spokoju. Po tej kontroli napisze tutaj co i jak mi powiedzieli.

                        Komentarz

                        • leones
                          Drive
                          • 2008
                          • 75

                          #13
                          Zamieszczone przez macieks
                          Jak masz powyżej poziomu max to jest za dużo - odessij strzykawką z wężykiem przez otwór bagnetu (będzie na dolewkę :wink: ).
                          Właśnie tak zamierzam zrobić.Strzykawa kupiona jutro tylko zakup tekalanu fi 6 i do roboty

                          [ Dodano: Czw 19 Cze, 08 20:50 ]
                          Zamieszczone przez wojtek841
                          Rób tak jak pisze macieks, przy normalnych przelotach, a w przypadku samodzielnej wymiany oleju i filtru (po zalaniu świerzynki) odpal na kilka sek. silniczek (aby olej mógł zalać filtr) zgaś i sprawdź poziom - - uzupełnij stosowną ilość... 8)
                          Pzdr :wink:
                          Widzisz problem polega na tym, że to nie ja wymieniałem olej tylko poprzedni właściciel. Jak ja wymieniam to właśnie tak robię jak napisałeś i nigdy nie miałem takiego problemu jak wyżej opisany.
                          SUPERB 1.8T LPG (BRC)
                          OCTAVIA 2FL 1.6 MPI LPG (LR)

                          Komentarz

                          • b707
                            L&K
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 1272

                            #14
                            hmmm czy napewno na zimnym? Olej ze wzrostem temperatury rozszerza się... W instrukcji pisze by odczekać po zgaszeniu i sprawdzić...
                            Po nocy do michy spływa prawie calutki olej z silnika więc czy jest to miarodajne?

                            Producenci oleju również zalecają odczekac i sprawdzac na ciepłym...

                            Ksiązka H.R.Etzolda również zaleca by rozgrzac silnik..odczekac az olej spłynie i wtedy sprawdzać...
                            pzdr
                            Adam

                            Komentarz

                            • Maicroft
                              Moderator
                              S_OCP MemberModeratorr
                              • 2004
                              • 25757
                              • Audi

                              #15
                              Jesli olej ma splynac to wlasnie zajmuje mu to troche czasu i nie jest to 10minut Od zawsze sprawdzalem na zimnym silniku po nocnym postoju i zawsze wiedzialem ile jest oleju
                              Spritmonitor.de

                              Komentarz

                              • bradley
                                L&K
                                • 2008
                                • 1465

                                #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Od zawsze sprawdzalem na zimnym silniku po nocnym postoju i zawsze wiedzialem ile jest oleju
                                Szczegolnie po moich plamach na podjezdzie. Plam pelno ale oleju dalej tyle samo :haha:

                                Zamieszczone przez b707
                                Olej ze wzrostem temperatury rozszerza się...
                                I załóż sytuacje, ze sprawdzasz olej na rozgrzanym silniku i jest na kresce "min". Olej splywa po nocy do miski i co... jest grubo ponizej minimum. A zanim olej "zabełta" podczas rozruchu to nie mamy pelnego smarowania... :wink:

                                Olej sprawdzam zawsze rano, zawsze w tym samym miejscu. Takze wszystkie wyniki sa miarodajne.
                                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                Komentarz

                                • b707
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1272

                                  #17
                                  IMHO producent jakas tolerancje dla tych kresek przewiduje... ja tam u siebie tryzmam 0,5-0,75 bagnetu;]
                                  Adam

                                  Komentarz

                                  • anaksagoras
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 11

                                    #18
                                    jak wspomniałem wcześniej tak zrobiłem byłem w Elcar z olejem i wytłumaczono mi ze zawsze po nocy będzie oleju więcej niż max bo ścieka z głowicy. Zapytano mnie ile jest oleju po 10-15 minutach. Jak powiedziałem ze wszyscy mówią że ma być po nocy pomiędzy min - max to w skodzie powiedzieli ze to błąd i tak naprawdę wszyscy którzy tak mówią maja za mały poziom oleju i że w każdym warsztacie ASO naleją mi w taki sposób. Poprawna wartość to połowa po 10-15 min.

                                    Komentarz

                                    • Salvatore
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 282

                                      #19
                                      W instrukcji jest napisane, żeby sprawdzać kilka minut po zgaszeniu auta.

                                      BTW, natchniony tym wątkiem postanowiłem sprawdzić poziom u siebie (wymieniałem niecałe 2 tygodnie temu). I co? Około pół centa ponad poziom! Ale chłopaki w Aso odessali i przeprosili, tak więc im odpuszcze obsmarowanie na forum :-) Chciałem żeby mi jeszcze w ramach rekompensaty auto umyli, bo się uwaliło niemiłosiernie, ale akurat nie było "myjkowego" :-(

                                      Morał jest taki: zawsze po zmianie sprawdzaj poziom i rób to 10 minut po zgaszeniu auta, na równej powierzchni.

                                      Komentarz

                                      • yanooshiiik
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 172

                                        #20
                                        Ja bylem ostatnio na przegladzie. Sprawdzielm rano poziom i co - 5 mm ponad max. Telefon do Emidy Krakow potem Interauto Zakopianska i wszedzie uslyszalem to samo. Poziom oleju badac w ten sposob:

                                        1. Zimny silnik odpalic na 10-15 sekund.
                                        2. Zgasic i odrazu sprawdzic poziom oleju.
                                        3. Jesli wtedy jest ponad max to przegwizdane, jesli nie to jezdzic.

                                        Ile w tym prawdy , nie wiem. Ponoc to zalecenie SAP.

                                        Komentarz

                                        • adamo64
                                          Ambiente
                                          S_OCP Member
                                          • 2008
                                          • 177

                                          #21
                                          Ja po tym pomiarze wg. yanooshiiika mam dokłądnie w połowie (między min a max) a na zimnym po nocy jest ponad stan ok 1-2 mm.Ciekaw jestem jak u Was jest :?:

                                          Komentarz

                                          • JanuszSz
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 2835
                                            • Superb II combi (3T5)

                                            #22
                                            Zamieszczone przez yanooshiiik
                                            Ja bylem ostatnio na przegladzie. Sprawdzielm rano poziom i co - 5 mm ponad max. Telefon do Emidy Krakow potem Interauto Zakopianska i wszedzie uslyszalem to samo. Poziom oleju badac w ten sposob:

                                            1. Zimny silnik odpalic na 10-15 sekund.
                                            2. Zgasic i odrazu sprawdzic poziom oleju.
                                            3. Jesli wtedy jest ponad max to przegwizdane, jesli nie to jezdzic.


                                            Ile w tym prawdy , nie wiem. Ponoc to zalecenie SAP.
                                            :shock: :shock: :shock:

                                            Przy takiej metodzie pomiaru,mając w misce 10 l.oleju nigdy na miarce nie stwierdzimy nadwyżki,prędzej uszczelniacze polecą w kosmos.
                                            Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Tez twierdze, ze zapanowala jakas nowa moda na sprawdzanie poziomu oleju :lol: Ja jednak zostaje przy mojej starej metodzie, ktora jednak sie sprawdzala przez x lat wiec cos w tym musi byc
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              Pracuję...