Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Wentylatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Wentylatory

    Byłem teraz ją trochę przegonić. Jak silnik się zagrzał, to olej był ok. Nawet nie czekałem jak zleje się cały do misy a i tak było więcej na bagnecie niż przed wyjazdem. Olej wymieniałem w październiku. Dużo będę ryzykował nie wymieniając oleju? A jak już będę musiał wymienić, to co proponujecie? Castrol Magnatec 10W40 będzie dobry, czy szukać czegoś innego? Może mam przejść na mineralny? Mobila już pewnie nie wleje :evil:

    Teraz to już sam nie wiem. Czy to wina wilgoci, czy zmieszania olejów. Od października dość regularnie sprawdzałem i stan oleju, i pod korek (jak to w nowym-starym autku). Zaczęło się tak dziać jakoś na początku stycznia. Wcześniej cisza.

  • #2
    [O1] Wentylatory

    Witam przeglądalem podobne posty, lecz nie znalazlem w pełni mnie satysfakcjonującej odpowiedzi. Otoż mam problem z wentylatorami. Gdy włącze climatronic wiatraki startuja jak bog przykazał, jednak gdy klima jest off a silnik mocno nagrzany wiatraki sie nie załączają. Dziwne jest też to, że pomimo braku chłodzenia wiatrakami, nawet w gorące dni i staniu w korku silnik trzyma 90 st. Dziś zrobiłem probe na postoju i troche potrzymałem na gazie.Efekt taki, że temp. lekko przekroczyła 90 st. ale wiatraki ani myślą ruszyć? Co może być tego przyczyną? Czujnik? Sterownik wiatrakow?
    Elegance
    ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
    -------------------------------------------

    Komentarz


    • #3
      byc moze czujnik w chlodnicy nie ma ochoty wlaczyc wiatrakow

      Komentarz


      • #4
        Masz po prostu dobrą chłodnicę. A teraz poważnie - u mnie jest tak samo. Już nawet się zacząłem tym martwić - ale z drugiej strony....Nie przekracza 90 stopni, silnik dobrze łapie temp, spalanie - takie jak zwykle. Odpuściłem sobie. Jak przegonię go po autobanie i zacznie się podnosić > 90 to znowu zacznę się zastanawiać. Pzdr.

        Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
        ________________________________________

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez bielinek
          Nie przekracza 90 stopni, silnik dobrze łapie temp, spalanie - takie jak zwykle. Odpuściłem sobie. Jak przegonię go po autobanie i zacznie się podnosić > 90 to znowu zacznę się zastanawiać. Pzdr.
          U mnie tez niby wszystko z temperatura ok. a jednak juz druga uszczelka pod głowicą w krotkim czasie zrobiła papa :| (mam nadzieje, że nie sama głowica) Prawdopodobnie własnie od przegrzania
          Elegance
          ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
          -------------------------------------------

          Komentarz


          • #6
            Trochę poszukałem i znalazłem (dla Golfa IV TDi ale tam jest ten sam czujnik) - wentylator powinien wystartowac na 1 -szym biegu przy temp. 93 - 102 stopni. Przy 103 powinien przyspieszyc do maksymalnej

            Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
            ________________________________________

            Komentarz


            • #7
              No i jednak padła głowica Teraz musze dojsć, dlaczego mimo iz wskaznik pokazywal 90 st. silnik sie przegrzał. Panowie jest wogole mozliwe, że licznik pokazuje 90 st. a w rzeczywistości jest dużo wiecej?
              Elegance
              ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
              -------------------------------------------

              Komentarz


              • #8
                oziemi, Zepsuty czujnik. Zdarza sie. Mi pokazywal w Golfie caly czas jakies 80 stopni. Wymienilem termostat, a on dalej. Po wymianie czujnika wskazywal OK. Z tym, ze do wiatrakow powinien byc inny czujnik. Dwusekcyjny na wezu (wskazania na deske i do kompa, a drugi w chlodnicy dla wiatraków), wiec jezeli zle Ci pokazywal na desce, to i tak drugi powinien wlaczac wiatraki i powinno byc OK. A tu wyglada, ze musialyby oba pasc :| Pewnie glowica poszla, bo kanal byl zatkany i nie przeplywala woda i nastapilo przegrzanie miejscowe ?? Cos mi sie nie podoba, ze jest jeden czujnik, sprawdz to w ETCE
                Była O1 jest F2.

                Komentarz


                • #9
                  Tak jest mozliwe, nie pamietam dokladnie powyzej jakiej wartosci nagle wskazowka zaczyna isc gwaltownie do gory.


                  Swoja droga w starych licznikach VW dawal wskaznik taki, ze praktycznie idealnie co do 1'C pokazywala wskazowka i VAG odczytujac sygnal z czujnika.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Mi w Octavii czy tez Golfie pokazuje wskazówka na desce 90 stopni, a komp. zczytuje 70 kilka wiec wychodzi na to, ze brane sa wartosci z 2 roznych odczytów (czujnikow/sekcji).
                    Była O1 jest F2.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Dig Dug
                      Pewnie glowica poszla, bo kanal byl zatkany i nie przeplywala woda i nastapilo przegrzanie miejscowe
                      Jak to zatkany??

                      [ Dodano: Sro 25 Cze, 08 15:21 ]
                      Dziś sie okazało po dokładnej diagnozie,że głowica jest cała. Nie wiem czy mam sie cieszyć czy płakać bo mechanik powiedział, że możliwe jest, że gdzieś pękł blok. Zdaża się to bardzo rzadko ale jednak. Niby płynu w oleju nie ma, ale jeśli zrobiła się gdzieś dziurka w gornej częsci to podobno nie bedzie... Jak myślicie panowie co mogłoby spowodowac ewntualne pękniecie w bloku? Mam jeszcze nadzieję, że płyn wywalało przelewem dlatego, że nie włączały się wiatrki i po prostu płyn się gotował i nie mieścił w układzie. Tylko jest jedno ale.. Przed ściągnieciem głowicy był zrobiony test na obecność CO2 i płyn w probce jednak zmienił troche kolor na taki jakby jasno zielony, co by mogło wskazywac jednak na jakiś przedmuch. Kurcze sam już nie wiem co za cuda się dzieją
                      Elegance
                      ASV 132KM/301Nm --> turbo ASZ 140KM/322NM-->
                      -------------------------------------------

                      Komentarz


                      • #12
                        Z tymi wentylatorami to faktycznie jakiś wałek. U mnie się cały czas nie załącza. Zacząłem się bać . W książce Haynes'a pisze aby po kolei sprawdzić :
                        -bezpiecznik od wentyli - -przełącznik wentylatorów - podobno do niego jest wpięta wtyczka od wentyla. Zostawić silnik na jałowym przez 4 -6 minut i jak wentyle się nie załączą to wypiąć wtyczkę i zewrzeć końcówki na krótko - jak uszkodzony jest przełącznik to wentyl powinien ruszyć = przełącznik do wymiany.
                        Nie wiem...nie mam pomysłu co z tym dalej zrobić... chyba zacznę zbierać na wizytę w ASO :,(

                        Kliknij "POMÓGŁ" jeśli wkurzyłem Cię tak, że brakuje Ci bluzg
                        ________________________________________

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X