Zamieszczone przez zurcio
[O1] Kontrolka Air Bag
Zwiń
X
-
[O1] Kontrolka Air Bag
Ostatnio zapaliła się w mojej Occi kontrolka od Air-Bag-a. Pojechałem na warsztat do mechanika, mechanik podłączył kompa, skaskował błąd. Powiedział mi przy tym : "To normalne w Octavi, przy fotelach są czujniki Air-Bag-a i trzeba przesuwać fotel przy wyłączonym zapłonie, bo przy włączonym czujnik lubi błąd wskazać". Wracałem do domu i kolega chciał się zabrać ze mną, zrobiłem tak jak kazał mechanik, wyłączyłem zapłon, wyjąłem kluczyk, powiedziałem kumplowi że może przesunąc fotel. Przesunął fotel, fotel się zablokował w odpowiednim położeniu. Kumpel wsiadł, ja odpalam silnik, a tu k......, kontrolka się znowu zapaliła. Czy wiecie czym może być spowodowane włanczanie się kontrolki od Air-Bag-u??
-
-
nie wiem jak jest to rowiązane w szkodniku i na ile mój post będzie tu pomocny ale z takim samym problemem walczylem w oplu astrze II. ruch fotela i wyskakiwala kontrolka poduchy. przyczyną tam były wiązki kabli pod fotelem (od pirotechnicznych napinaczy pasów). przy zmianie położenia fotela coś tam na chwilkę się rozłączało (nie stykało w kostce) i natychmiast wyskakiwał błąd (spadała oporność na ułamek sekundy). w aso wywalili kostkę, polutowali styki kabli na stałe, sprawdzili oporność i już był luzik, można było jeździć fotelem po całym aucie :lol:
Komentarz
-
-
macio283 Jest tak jak mówi cysterniarz. Miałem ten problem już dwukrotnie. Problemem są kostki pod fotelami (mała zaślepka po odsunieciu fotela). Pod fotelem przebiegają wiazki od poduszek i wpinają się w te kostki. Czasami złe ułożenie przewodu i przy odsuwniu następuą rozpięcie lub tylko zmniejszenie łączności i ECU odczytuje to jako błąd poduszek. Sprawdz stan wytczek. jesli siedzą to wszystko dizała ale błąd trzeba skasować Vag-iem. :szeroki_usmiechslawko007
Komentarz
-
-
No to fajnie, dzięki za pomoc, sprawdzę napewno. Ale mam małe wątpliwości co do słów mechanika, trochę głókowałem i do szedłem do wniosku, że może to coś w kierownicy. Albo od samego kręcenia nią, albo od regulowania kolumny. Bo chwilę przed tym jak przyszedł do mnie kumpel, ruszyłem kierownicą na wysokość. Może to coś z poduchą w kierownicy? Co tam może najprędzej nawalić?
Komentarz
-
-
Przed skasowaniem błędu dobrze jest przeczytać i zapisać jego numer - wtedy jest jakaś wskazówka czego szukać (kierownica czy fotel).
Druga sprawa - o ile mi wiadomo (choć mogę się mylić - może jakiś fachowiec potwierdzi lub zaprzeczy) w przypadku poduch jeśli występuje błąd - sygnalizowany zaświeceniem kontrolki na desce - to układ jest niekatywny (w razie wypadku poduchy nie odpalą) aż do skasowania błędu.Była: O1 1.6 MPI
Jest: O3 1.2 TSI
Komentarz
-
-
macio283 z tego co piszesz to wg. mnie jest to problem z jakąś wiązką kabli (najprędzej na kostce) chyba że gdzieś jest przetarty kabelek i zwiara. Mogą też być zaśniedziałe styki w kostkach i wariuje oporność.
Od kręcenia kierownicą nie sądze, już bardziej prawdopodobne od ruszenia kolumny coś się mogło skrzaczyć.
Tak jak wskazał macieks najlepiej zczytać błąd jak zapali się kontrolka bo wtedy wskaże konkretnie która poducha nawala (kierowca, pasażer, fotele itd) i latwiej szukać problemu niż ryć na czuja cały samochód.
Potwierdzić tylko mogę, że jak zapala się kontrolka airbaga to cały układ jest nieaktywny, poduchy i pirotechniczne napinacze nie odpalą.
macio283 jak rozwiążesz problem, odpisz na forum, aby dla potomnych było
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzPotwierdzić tylko mogę, że jak zapala się kontrolka airbaga to cały układ jest nieaktywny, poduchy i pirotechniczne napinacze nie odpalą.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol ale jak masz zapisane w pamieci sterownika "crash data" to poducha Ci nie strzeli, lampka pali sie swiatlem ciągłym i trzeba przeprogramowac sterownik, a jak odłączasz airbaga pasażera (np jak wieziesz teściową :lol: ) to wtedy tak jak podał Maicroft kontrolka miga kilka razy przy zapłonie (albo dłużej się pali i jest mały sygnał dźwiękowy - tak byo w innym aucie) a później gaśnie i nie pokazuje błędu. Jak pali się non stop na czerwono to układ nie zadziała (nie wiem moze skoda jest podzielona na jakieś sektoy i ewentualnie wtedy z tylu coś by wystrzeliło gdyby kopnięty był np układ kierowcy) w oplu odłączało wszystkie poduchy jak miałem problem z wiązką pod siedzeniem kierowcy
Komentarz
-
-
jak jest crashdata w pamięci to się pali na pomarańczowo i wystrzelą poduszki - uwierz mi
według mojej wiedzy w octavi nie ma lampki czerwonej od poduszek->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynoljak jest crashdata w pamięci to się pali na pomarańczowo i wystrzelą poduszki - uwierz mi
według mojej wiedzy w octavi nie ma lampki czerwonej od poduszek
czy poduchy odpala przy takim błędzie... nie testowałem i wole nie testować, krzynol skoro zapewniasz że odpalą normalnie, niechaj tak będzie :wink: , ale w takim razie jedyny bład sterownika (przy crashdata) objawia się tylko paleniem kontrolki na szafie ???
maysee co do wykasowania crashdaty to są magicy którzy sterownik przeprogramowują, ale najprościej to stary out i nowy in
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mayseeU mnie pali sie swiatlem ciaglym na pomaranczowo
Zamieszczone przez cysterniarzw takim razie jedyny bład sterownika (przy crashdata) objawia się tylko paleniem kontrolki na szafie ???
Zamieszczone przez cysterniarzsą magicy którzy sterownik przeprogramowują, ale najprościej to stary out i nowy in->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
z prawej strony pedału gazu, w tunelu, za klapką
taki metalowy moduł, przykręcony czterema nakrętkami kołpakowymi (chyba 14-15), z wielką kostką elektryczną
trzeba mieć gumowe ręce i kręgosłup->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Pisałem, że napiszę jak będe u tego mechanika, ale za dużo nie napiszę. Koleś coś z jakieś 15 minut kombinował, za dużo nie mówił (wręcz wcale). Powiedział że powinno byc OK. A jak byznowu zapaliła się kontrolka, to że chyba jest bez szans. Dzisiaj wracając z pracy jakiś kretyn mi wyjechał, ja na klakskon, patrzę i się kontrolka znowu zapala. W czym może tkwic problem?
Komentarz
-
-
ale co robił? nie patrzyłeś mu na ręce?!->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Dobre by było żeby ten mechanik powiedział Ci od której poduszki zapala się błąd, wtedy byłoby prościej szukać przyczyny.
krzynol, kolego byłem w fabryce poduszek powietrznych TRW i poza tym mam trochę wiedzy na ten temat i zapewniam Cie że jak świeci się kontrolka od poduszek to na pewno nieodpalą. Każdy błąd w systemie poduszek powietrznych powoduje zablokowanie układu aby poduszki przypadkiem sobie nagle nieodpaliły w czasie normalnej jazdy.
maysee, jeżeli masz błąd crashdata to radze wymienić sterownik bo po tzw przeprogramowaniu go nie ma żadnej pewności że w razie wypadku poduszki odpalą albo czy dobrze wypalą.Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrokopoza tym mam trochę wiedzy na ten temat i zapewniam Cie że jak świeci się kontrolka od poduszek to na pewno nieodpalą. Każdy błąd w systemie poduszek powietrznych powoduje zablokowanie układu aby poduszki przypadkiem sobie nagle nieodpaliły w czasie normalnej jazdy
ja twierdzę z praktyki co mnie spotkało w moim własnym samochodzie,
że przy błędzie crashdata w sterowniku i zapalonej kontrolce, poduszki działają
i strzelają tak jak trzeba w odpowiednim momencie
i twierdzę, że opieranie się na zapewnieniach producenta i doniesioniom mediów na tematy techniczne, nijak się ma do praktyki
:P->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mrokoa jak wiadomo w życiu takich wyjątków nie brakuje->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz