O1: Tarcie klocków o tarcze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Grzegorz1973
    Classic
    • 2007
    • 16

    O1: Tarcie klocków o tarcze

    to może i ja się podsumuję po 100tys. 1.9TDi AGR podczas tego przebiegu rozrząd (napinacze pompa wody rolki wszystko z robocizną ok 1200zł wraz z olejem castrola magnatec olej i filtry wymieniane przy każdym komunikacie komputera pokładowego po 100 tys.jeszcze nie zmienione tarcze wszedzie jeszcze zamalowane śrubki przez fabryke zadne części zawieszenia nie były zmieniane teraz na lato amortyzatory wszystko może przez to ze jest to drugie auto w rodzinie mało jezdżone i zadbane 100tys a auto z 1998 roku az ja czasami w to nie wierze ale wiem ze na bank autentyczny
  • milun28
    Drive
    • 2006
    • 47

    #2
    O1: Tarcie klocków o tarcze

    Witam

    Czy w waszych samochodach po podniesieniu przodu i obracaniu kołem macie tarcie klocków o tarcze, czy raczej jest i powinien między tymi elementami być luz.
    Dodatkowo zauważyłem że klocek zewnętrzny bardzo ciężko chodzi po prowadnicy (szczególnie jego górna część mocowania "piłuje" po zacisku), Czy też tak macie ?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • hsurim
      Elegance
      • 2006
      • 788
      • Kia
      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

      #3
      Spróbuj wcisnąć tłoczek zacisku - np. śrubokrętem, ale uważnie !
      Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

      Komentarz

      • Ukanio
        Classic
        • 2007
        • 15

        #4
        Podczas ostatniej wymiany kół z zimowych na letnie, również zauważyłem u siebie opór przy obróceniu koła. Wytępuje delikatne tarcie między tarczą a klockami. Pytałem mechanika czy to normalne, ale usłyszałem że tak ma być (ale nie wiem czy mechanik zrozumiałl o co mi chodzi).

        Komentarz

        • hsurim
          Elegance
          • 2006
          • 788
          • Kia
          • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          Roboty nie jest dużo ... zdjęcie koła i próba wciśnięcia tłoczka.
          Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

          Komentarz

          • nico21
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 2640
            • Volkswagen

            #6
            od czasu do czasu wskazane jest zdjęcie zacisku, przeczy szenie prowadnic klocków hamulcowych, zbiera sie tam sporo marasu, który ogranicza prawidłowe działanie.
            DACAR.team

            Komentarz

            • Łukasz K
              Drive
              • 2007
              • 63
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              widze ze trafiłem na własciwy post
              ja jakies miesiąc temu także miałem delikatne syczenie hamulców z przodu dowiedziałem sie tu i ówdzie ze to normalne i nie ma sobie co głowy zawracać. Ale w ten weakend zrobiłem ok 900km i dzisiaj po otwarciu okna usłyszałem ze wszystkie koła strasznie syczą, zarówno te z przoodu jak i z tyłu. Tak jak by nie odbijały wszystkie hamulce we wszystkich kolach. Czy ktokolwiek spotkał się z takim ptroblemem? Co można zrobić zeby usuną ten problem? Wielkie dzięki za jakiekolwiek wskazówki.

              Komentarz

              • karambazielona
                Classic
                • 2008
                • 16

                #8
                Miałem to samo doprowadzało mnie do szewskiej pasji. Działo się tak szczególnie po chwili jazdy gdy się już nagrzały. Mechanik mówił że nie ma się czym przejmować bo jak jest gorąco to tak się dzieje. Koło się toczyło a ciągle słyszalny odgłos tarcia metalu. Wymieniłem płyn hamuclowy, wyczyściłem pod czarną gumą tłok przesmarowałem go smarem. Zamieniłem klocki miejscami, nierównomiernie się ścierały. Jak ręką odją, żadnego pisku, żadnych odgłosów koło toczy się idealnie.

                Komentarz

                • Łukasz K
                  Drive
                  • 2007
                  • 63
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  jaki tłok pod czarną gumą?

                  Komentarz

                  • karambazielona
                    Classic
                    • 2008
                    • 16

                    #10
                    "Tłoczek", "cylinderek" w zacisku.

                    Komentarz

                    Pracuję...