problem z ładowaniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Matuwoj
    Classic
    • 2010
    • 4

    problem z ładowaniem

    A może ktoś tak pokrótce opisać po co to kliknęliśmy :?: :szeroki_usmiech
    Czy przysługują nam jakieś darmowe usługi w tym mieście w związku z tym kliknięciem :?: :diabelski_usmiech
    Matuwoj
  • JerzyL
    Classic
    • 2008
    • 3

    #2
    problem z ładowaniem

    posiadam octavię 1.6 z 98r i mój problem polega na tym iż po włączeniu silnika pali się lampka od ładowania i alternator nie podaje prądu, dopiero gdy silnik wchodzi na obroty 2,5 tys alternator zaczyna podawać prąd 14,25v a pod obciązeniem 14,13v i może już wtedy pracować nawet na wolnych obrotach [wymieniłem już łożyska, mostek prostowniczy i regulator napięcia), pasek napinający jest ok , jaka może być przyczyna tego zjawiska ?

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      #3
      kabelek między akumulatorem a diodami wzbudzenia ( taki mały cienki od góry)
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • JerzyL
        Classic
        • 2008
        • 3

        #4
        Sebastianie odpinałem ten kabelek na alternatorze i mierzyłem napięcie na nim po przekręceniu kluczyka w stacyjce coś około 8v także to chyba nie oto chodzi

        Komentarz

        • Maro2225
          Ambiente
          • 2007
          • 113

          #5
          JerzyL, czy kontrolka ładowania po przekręceniu kluczyka świeci ciemniej niż pozostałe ? Gdzieś było o identycznych objawach jak u Ciebie , a winny był licznik ,który nie podawał wzbudzenia na alternator . Po przegazowaniu alternator zostaje wzbudzony i nawet na wolnych obrotach już pracuje normalnie . Podobno w liczniku spala się tranzystor JST97 . Pozdrawiam .
          Maro

          Komentarz

          • zgucio
            Rider
            • 2007
            • 691

            #6
            mam ten sam problem kontrolka świeci sie a po dodaniu gazu gaśnie, alternator był robiony wszystko było sprawdzone i nadal jest tak samo

            założyłem nawet temat na forum i własnie wtedy dowiedziałem sie o tym co mówi Maro2225,

            dlatego tez zostawiłem tak jak jest juz sie do teo przyzwyczaiłem
            ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

            JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              #7
              Sprawdziłem u siebie.
              Na kabelku po włączeniu zapłonu 11V.
              Jak wyjąłem wtyczke i zapaliłem było brak ładowania, dopiero jak przekroczył 3tyś obr. wskoczyło 14,3V. i już nie spada.
              Ten kabelek odpowiada za wzbudzenie, czy ten kabelek nie idzie czasem do licznika?
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • JerzyL
                Classic
                • 2008
                • 3

                #8
                Po sprawdzeniu na desce rozdzielczej lampka od ładowania świeci takim samym światłem jak pozostałe, sprawdziłem również u kolegi w octavi na cienkim kabelku od wzbudzenia ma takie samo napięcie wzbudzenia altka i wszystko jest ok

                Komentarz

                Pracuję...