Zamieszczone przez szkoda
Mechanizm tylnej wycieraczki O1 kombi
Zwiń
X
-
Mechanizm tylnej wycieraczki O1 kombi
pozdrawiam
Łukasz Wojciechowski
Tagi: Brak
-
-
Mechanizm tylnej wycieraczki O1 kombi
Mam kolejną typową usterkę O1 przed liftingiem. Wyciekajacy płyn spowodowal zablokowanie mechanizmu wycieraczki szyby tylnej w kombi. Żeby się do niego dostać wystarczy odkręcić jedną blaszke. Szkopuł w tym, że trzyma ją jeszcze plastikowe wejście na wężyk do spryskiwacza i nie mam pomysłu na jego odkręcenie.
A może ktoś ostatnio się z tym zmierzył ?
Alek
[ Dodano: Pon 18 Sie, 08 21:38 ]
A oto zdjęcie
-
-
wycieraczka
Zdjęcie mi nie poszło, nie wiem dlaczego, mam jakiś problem techniczny a szkoda bo wtedy byłoby wszystko jasne.
Żeby zdemontowac silniczek z mechanizmem rzeczywiscie wystarczy zdemontowac ramie i odkrecic 3 sruby. Natomiast żeby dostać się do środka mechanizmu trzeba odkręcić blaszkę, zdaje się że 8 wkrętów, jednak dalej trzyma ją plastikowe wejście na wężyk. Mam octawkę kombi, przed liftingiem gdzie wężyk spryskiwacza wchodzi do mechanizmu wycieraczki.
Komentarz
-
-
racja, ja jak demontowałem to też miałem z tym problem. z tego co pamiętam to wyciągałem to na siłę. wejście na wężyk powinno zostać z obudową a z mechanizmu będzie wtedy wystawała cienka rurka która od środka jest w to wejście wciskana. długo biłem się z tym mechanizmem. nawet przeczysznony i nasmarowany nie chciał normalnie pracować i musiałem kupić nówkę (używki prawie wszystkie są w podobnym stanie)
Komentarz
-
-
Mechanizm wycieraczki
Posunałem się krok naprzód, blaszka zdjeta. Okazuje się, że trzeba ją niestety na siłę próbowac ściagać ale tak zeby za bardzo uszczelki nie zdemolować. Plastikowe wejście na wężyk można ściągnać dopiero po ściągnieciu tej blaszki.
[ Dodano: Pon 25 Sie, 08 07:58 ]
Kolejny problem to jak wymontować mechanizm z obudowy? Umyłem go jak mogłem ale korozja przez wciekajacy płyn od spryskiwacza poczyniła spustoszenia i nie wiem czy uda mi się go rozruszać. Najlepiej gdyby można było go zdemontować ale tu natarfiłem na kłopoty. Zacząłem od próby wykręcenia silniczka, zrezygnowałem bo trzymała jakaś sprężyna i bałem się, że już z powrotem nie złożę. Próbowałem wybić mechanizm poprzez próbe uderzenia za króciec na którym montuje się ramię. Nie chciało odpuścić więc zrezygnowałem. A może ktos już to przerobił?
Komentarz
-
-
Wycieraczka
Problem rozwiązałem przez zakup uzywanego mechanizmu a spryskiwacz zamontowałem w tylnej lampie stopu (wykorzystałem stary spryskiwacz). Miałem troche korowodu z poprowdzeniem nowego wężyka przez gume łaczącą klape z karoserią ale się udało. Pomogło zwilżenie węzyka oraz nacięcie gumowej rurki w miejscu, które jest juz schowane w karoserii i przeciąganie wężyka na dwa razy.
Gdybym miał to robić drugi raz to wtedy jest to proste ale pierwszy raz to są zawsze schody. Podam jeszcze że klipsy za pomocą których jest mocowane 3 światło stopu najlepiej ściągało mi sie kombinerkami a żeby je na powrót zamocować to drut w otwór klipsa i pomconiczo kombineki. Wtedy ładnie zatrzaski wchodzą.
Komentarz
-
Komentarz