Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Mechanizm tylnej wycieraczki O1 kombi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Mechanizm tylnej wycieraczki O1 kombi

    Zamieszczone przez szkoda
    czy w pierwszym przypadku efekt będzie wirtualny i krótkotrwały, czy nie będzie można znaleźć większych różnic
    Szkoda, w pierwszym przypadku efekt będzie nie tyle wirtualny ( bo faktycznie bedzie widoczny dla każdego), co krótkotrwały. Wynika to z tego, że regularne stosowanie tych procesów i kosmetyków powoduje wnikanie w lakier np. olejków odzywiających lakier, czy wosku zabezpieczczajacego, co skutkuje tym, że lakier niejako nasączony tymi produktami dłuzej zachowuje swój salonowy wygląd i jest lepiej (na dłużej) zabezpieczony przed działaniem czynników zewnetrznych. Czyli jak wszędzie pojedyncze zastosowanie skutkuje co prawda efektem ale na którki okres szasu. Natomiast regularne stosowanie powoduje że ten efekt się zaczyna utrzymywac coraz dłuzej.
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski


  • #2
    Mechanizm tylnej wycieraczki O1 kombi

    Mam kolejną typową usterkę O1 przed liftingiem. Wyciekajacy płyn spowodowal zablokowanie mechanizmu wycieraczki szyby tylnej w kombi. Żeby się do niego dostać wystarczy odkręcić jedną blaszke. Szkopuł w tym, że trzyma ją jeszcze plastikowe wejście na wężyk do spryskiwacza i nie mam pomysłu na jego odkręcenie.

    A może ktoś ostatnio się z tym zmierzył ?

    Alek

    [ Dodano: Pon 18 Sie, 08 21:38 ]
    A oto zdjęcie
    O1 1,9 TDI AGR
    O2 2,0 TDI CFHC

    Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

    Komentarz


    • #3
      zdjęcia nie widać....

      trochę nie kumam o co chodzi Ci z tą blaszką. ja niedawno zmieniałem cały mechanizm i żeby go wyjąć to odkręcasz 3 śruby plus wyjęcie wężyka doprowadzającego płyn. mam wrażenie że chcesz wyjąć tylko część mechanizmu, ale to Ci się nie uda. wyciągasz całość.

      Komentarz


      • #4
        wycieraczka

        Zdjęcie mi nie poszło, nie wiem dlaczego, mam jakiś problem techniczny a szkoda bo wtedy byłoby wszystko jasne.
        Żeby zdemontowac silniczek z mechanizmem rzeczywiscie wystarczy zdemontowac ramie i odkrecic 3 sruby. Natomiast żeby dostać się do środka mechanizmu trzeba odkręcić blaszkę, zdaje się że 8 wkrętów, jednak dalej trzyma ją plastikowe wejście na wężyk. Mam octawkę kombi, przed liftingiem gdzie wężyk spryskiwacza wchodzi do mechanizmu wycieraczki.
        O1 1,9 TDI AGR
        O2 2,0 TDI CFHC

        Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

        Komentarz


        • #5
          racja, ja jak demontowałem to też miałem z tym problem. z tego co pamiętam to wyciągałem to na siłę. wejście na wężyk powinno zostać z obudową a z mechanizmu będzie wtedy wystawała cienka rurka która od środka jest w to wejście wciskana. długo biłem się z tym mechanizmem. nawet przeczysznony i nasmarowany nie chciał normalnie pracować i musiałem kupić nówkę (używki prawie wszystkie są w podobnym stanie)

          Komentarz


          • #6
            Mechanizm wycieraczki

            Posunałem się krok naprzód, blaszka zdjeta. Okazuje się, że trzeba ją niestety na siłę próbowac ściagać ale tak zeby za bardzo uszczelki nie zdemolować. Plastikowe wejście na wężyk można ściągnać dopiero po ściągnieciu tej blaszki.

            [ Dodano: Pon 25 Sie, 08 07:58 ]
            Kolejny problem to jak wymontować mechanizm z obudowy? Umyłem go jak mogłem ale korozja przez wciekajacy płyn od spryskiwacza poczyniła spustoszenia i nie wiem czy uda mi się go rozruszać. Najlepiej gdyby można było go zdemontować ale tu natarfiłem na kłopoty. Zacząłem od próby wykręcenia silniczka, zrezygnowałem bo trzymała jakaś sprężyna i bałem się, że już z powrotem nie złożę. Próbowałem wybić mechanizm poprzez próbe uderzenia za króciec na którym montuje się ramię. Nie chciało odpuścić więc zrezygnowałem. A może ktos już to przerobił?
            O1 1,9 TDI AGR
            O2 2,0 TDI CFHC

            Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

            Komentarz


            • #7
              Almanis, ja uzywam takiego 5kg pomagiera, jak cos sie zbytnio skorodowalo
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz


              • #8
                Wycieraczka

                Problem rozwiązałem przez zakup uzywanego mechanizmu a spryskiwacz zamontowałem w tylnej lampie stopu (wykorzystałem stary spryskiwacz). Miałem troche korowodu z poprowdzeniem nowego wężyka przez gume łaczącą klape z karoserią ale się udało. Pomogło zwilżenie węzyka oraz nacięcie gumowej rurki w miejscu, które jest juz schowane w karoserii i przeciąganie wężyka na dwa razy.

                Gdybym miał to robić drugi raz to wtedy jest to proste ale pierwszy raz to są zawsze schody. Podam jeszcze że klipsy za pomocą których jest mocowane 3 światło stopu najlepiej ściągało mi sie kombinerkami a żeby je na powrót zamocować to drut w otwór klipsa i pomconiczo kombineki. Wtedy ładnie zatrzaski wchodzą.
                O1 1,9 TDI AGR
                O2 2,0 TDI CFHC

                Sznaucerki są moją pasją www.almanis.pl

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X