[O1] Drgania kierownicy przy hamowaniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • abitwx6
    Drive
    • 2007
    • 67

    #26
    Zamieszczone przez rekin
    Jaki jest sens przetaczać tarcze gdy nowa tarcza kosztuje troszkę ponad 100 zł ????
    Samochód jak Ci się ubrudzi to też kupujesz drugi bo myć nie warto?
    A tak poważnie to za 100zł to chyba brembo z allegro i wedle mnie to też ryzykowanie.
    2.0 APK BRC S24
    2.0 AZJ BRC S24

    Komentarz

    • rkb
      RS
      • 2008
      • 2152
      • Rapid Spaceback (NH1)
      • CYVB 1.2 TSI 110 KM

      #27
      Też miałem bicie przy hamowaniu. Tarcze prawie funkiel nówki po roku zeczeły bić, warsztat dokładnie oczyścił, przetoczył i bangla jak trzeba. U mnie powodem bicia było to że jakis idiota założył mi je na nieoczyszczone piasty
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz

      • neox
        Drive
        • 2006
        • 65

        #28
        Ja też już to przerabiałem.

        BREMBO MAX NACINANE + FERRODO PREMIER ->> SKRZYWIONE
        ATE POWER DISK + EBC GREEN STUFF ->> SKRZYWIONE

        TARCZA ORYGINALNA ZAŁOŻONA W SALONIE + TRW ->> NARAZIE OK

        A co najważniejsze to jak się skrzywią to pojadę i wymienią w salonie bo są na gwarancji :P

        Komentarz

        • swiety
          Classic
          • 2009
          • 10

          #29
          Teraz opisze wszystko co wymieniłem bo problem nadal występował.Wiec zaczynamy:nowe piasty, łożyska, wahacze, końcówki drążków, przeguby, półosie, opony,jakieś gumy od kopyt i nadal problem ten sam czyli telepie kierownica przy hamowaniu ze szok w końcu pojechałem do serwisu było to w listopadzie 2009 stwierdzili ze tarcze są pokrzywione wiec trzeba kupić trzeci komplet założyli mi te tarcze oraz klocki od razu żeby wszystko było nowe i tak jak powinno.Jeżdżę na tym zestawie prawie rok z czego samochód 6 miesięcy stał ponieważ bylem na delegacji za granica Zrobiłem na nich 5 kkm i znowu to samo dzwoniłem dzisiaj do serwisu (17.09.2010) pytam się jak wygląda gwarancja ponieważ powinny być na gwarancji ale tak tylko mi się zdawało.Pan w serwisie mi powiedział ze nie przyjmie mi na gwarancje tarcz ponieważ one nie są na gwarancji ponieważ to jest element który zużywa się naturalnie tak jak wycieraczki i mogą mi jedynie założyć nowe za które będę musiał zapłacić Już jestem załamany i nie wiem co robić kupować 4 parę tarcz czy tańszym kosztem 5 litrów paliwa i podpalić samochód Może ktoś mi doradzi :cry:

          Komentarz

          • adaś
            Elegance
            S_OCP Member
            • 2006
            • 876
            • Volkswagen

            #30
            swiety,

            Spróbuj tego [zaczerpnięte z sieci - nie pamiętam już skąd, ale u mnie pomaga]:

            Układanie klocków hamulcowych

            Wspomniałem wcześniej, że klocki hamulcowe należy poprawnie ułożyć. Dlaczego? Aby uzyskać jak najlepszą powierzchnię tarcia klocka z tarczą. Można by sobie wyobrazić, że zakładając całkowicie nowe tarcze i klocki proces nie jest potrzebny. Nic bardziej mylnego, pomimo iż powierzchnie tarczy i klocka wydają się idealnie gładkie.
            Ważne !!!
            Proces układania klocka nie jest procesem jednorazowym. W przypadku przegrzania bądź nieregularnego używania (auto stoi jakiś czas hamulce rdzewieją) proces należy powtórzyć jako, że powierzchnia tarcia nie jest idealna. Po każdym demontażu klocka należy go ułożyć ponownie. Objawiać się to może hałaśliwymi hamulcami, piszczeniem (nie mylić z piszczeniem tanich - kiepskiej jakości klocków), drganiami.
            Procedura:
            - po instalacji klocków upewniamy się, że pedał jest na swoim miejscu/wysokości wciskając go kilkakrotnie,
            - wyjeżdżamy na drogę (najlepiej pustą) gdzie możemy dokonać 6-10 mocnych hamowań z prędkości 50km/h do 20km/h, mocne hamowania ale bez blokowania kół lub zadziałania ALB, Przyspieszamy, hamujemy, przyspieszamy, hamujemy, chodzi o podtrzymanie temperatury.
            - następnie 2 - 3 mocne hamowania z prędkości 70km/h do 10km/h ważne aby nie blokować kół i niedopuścić do kompletnego zatrzymania samochodu
            - kolejne 2 -3 hamowania z prędkości ok 120km/h do 60km/h,
            - pozwól hamulcom ochłonąć przez około 15 min. podczas spokojnej jazdy - nie na postoju.
            Po tej procedurze klocki są gotowe do normalnego używania.
            Staraj się unikać długich, powolnych zwalniań. Mocne i krótkie hamowanie wbrew pozorom wydłuży czas użytkowania klocków i pozwoli uniknąć przegrzania, co może prowadzić do nadbudowywania się materiału z klocków na tarczy, bądź wypaczenia tarcz.
            Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
            a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
            Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
            O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

            Komentarz

            • swiety
              Classic
              • 2009
              • 10

              #31
              adaś sprawdzalem tak jak mowiles i nic nie dalo drgania jak byly tak sa dzisiaj kupilem tarcze nawiercano-nacinane ATM Mikoda GT i kolcki brembo zobacze co bedzie sie dzialo jak to nie pomoze to Skodzinka niestety pojdzie do "żyda" To juz jest 4 para tarczy w przeciagu 1,5 roku mam juz dosc chyba bede szukal czegos innego

              Komentarz

              • xplo
                Ambiente
                • 2010
                • 221

                #32
                Święty widzę, że zmieniałeś piasty i łożyska + nowe tarcze i klocki po wymianie tych piast i łozysk ? Bo mi też się gną już 3-4 parę mam i też się wygięły. Chciałem też wymienić piasty + łożyska ale widzę, że nie ma sensu :roll:

                Komentarz

                • adaś
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 876
                  • Volkswagen

                  #33
                  swiety,

                  W takim wypadku proponuję Ci dwie alternatywy:
                  - popracować nad techniką hamowania, np. częstsze hamowanie silnikiem, nie trzymanie wciśniętego hamulca na światłach. No ale to po ponownej wymianie tarcz.
                  - zmienić przednie hamulce na 288mm (występują one w wersjach O1, Leon 130KM TDI). Niestety wiąże się to z wymianą całych zwrotnic, do tego zaciski i jarzma. Szukaj całych używanych kompletów. Ten zestaw jest o niebo lepszy (wytrzymalszy) od 280mm, które teraz masz.
                  Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
                  a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
                  Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
                  O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)

                  Komentarz

                  Pracuję...