Zamieszczone przez hEllo)
Same problemy i usterki - silnik...
Zwiń
X
-
Same problemy i usterki - silnik...
Witam,
od kiedy posiadam octavie same problemy. 1.9 tdi asv 110KM, 130 tys udokumentowanego przebiegu, ale silnik w tragicznym stanie. (3 miesiace temu w aso podczas serwisu przedzakupowego zostal okreslony jako w idealnym stanie).
zaczelo sie od notlaufa. turbo wyczyszczone, moc wrocila. ciag dalszy juz mniej wesoly. uszkodzony czujnik temperatury, przeplywomierz, jakis pasek. zrobione. oczywiscie wymieniony olej.
aktualnie uzeram sie z nastepujacymi objawami:
- na zimnym silniku faluja obroty w przedziale 900-1000
- szarpie podczas wolnego przyspieszenia w przedziale 1000-2000. kiedy przy 1200 wcisne pedal mocniej nie ma szarpania.
- po wymianie filtra paliwa na nastepny dzien zadymil przy rozruchu najpierw na szaro, chwile pozniej ostro na czarno
- podczas przyspieszania w czasie jazdy dymi na czarno
- minimalny ubytek plynu chlodniczego
- glosniejsza praca silnika
- zapach ropy w kabinie
- wg vaga dwa cylindry wskazuja 0 (ale nie wiem czego zero, bo mechanik nie wytlumaczyl z pospiechu
)
vag nie wskazuje zadnych bledow.
co robic? jak na ten przebieg dziwnie awaryjny silnik...
dzwona nie bylo - wzialem rzeczoznawce 2 dni temu, ktory jednoznacznie wykluczyl wypadkowa przeszlosc.
-
-
Niezaleznie od temp otoczenia. Czy czujnik temp jest wymieniony i pokazuje dobrze??Zamieszczone przez bck- na zimnym silniku faluja obroty w przedziale 900-1000
Inna sprawa jak zapalisz zimny to po 3 minutach slychac jak jakis przekaznik cos odlacza?? lub jak przekraczasz 2,5 tys obr to tez powinno go byc slychac i jak spadaja obroty to znow.
Dymic przy odpalaniu moze, a czy na czarno ciezko wyczuc, jasnego dymu ma prawo wypluc.
Przeplywomierz ma to do siebie, ze dzis dziala, jutro nie dziala
A to dymienie na czarno w czasie jazdy to zawsze, czy tylko przy gazie wcisnietym do deski?? Ile to auto stalo przed zakupem??
Paliwem w srodku nie powinno smierdziec, moze jakis wezyk metalowy jest pekniety i leje sie paliwo po silniku
Komentarz
-
-
czujnik temperatury plynu chlodzacego wymieniony tydzien temu i pokazuje dobre wartosci, vag juz go nie wypluwa.
zadnego przekaznika niestety nie slysze, ani po odpaleniu, ani powyzej 2,5 tys obrotow.
przeplywka wymieniona rowniez tydzien temu :shock:
jak jade spokojnie czarnego dymu w lusterku nie widze, dopiero po nacisnieciu do dechy. auto przez ostatnie dwa lata po sprowadzeniu z austrii przelecialo ok 18 tys km, czyli wiecej stalo niz jezdzilo. na czarno dymi rowniez na postoju jak sie go przygazuje do ok 2 tys i wyzej...
silnik jest czysty. :shock: bez zadnych oznak wyciekow i wylewania paliwa.
troche czytalem juz forum vw i chodzi mi po glowie pompa caly czas....
Komentarz
-
-
...wtedy dymil by na niebiesko i wyraznie bylo by czuc spalonym olejem, poza tym musialo by ponadnormalnie ubywac tego oleju.Zamieszczone przez GeraltCytat:
bck, podczas przyspieszania w czasie jazdy dymi na czarno
wedlug mnie konczy Ci sie turbina - zaczyna brac/palic olej i stad ten dym
bck,
Czarny dym swiadczy raczej o niewystarczalnej ilosci powietrza (np. nieszczelnosc
miedzxy turbina a IC lub IC a kolektorem dolotowym), lub zbyt duzej ilosci paliwa,
przyczyna moze byc takze zabrudzony zawor EGR (niedomykanie gruchy) lub lejacy wtrysk (co by tlumaczylo nerwowy/niestabilny bieg jalowy, pomimo sprawnego czujnika temperatury).
Jezeli chodzi o ubytek chlodziwa to sprawdz czy w plynie chlodniczym nie widac tlustego osadu, lub na korku wlewu oleju bialej emalii, w okolicach przelewu zbiorniczka czy nie ma krysztalkow po wyparowanym chlodziwie, mam nadzieje ze nieszczelnosc ukladu juz wykluczyles (czesto zaczyna zygac pompa wody szczegulnie jezeli nie byla wymieniona razem z rozrzadem i tam wystepuje ubytek).
Komentarz
-
-
Jesli chodzi o falujace obroty to u mnie byla to wina czujnika. Moze mechanik wymienil ci czujnik ale nie ten co trzeba bo z tego co wiem w TDI sa chyba 2 czujniki. Jeden na gorze a drugi gdzies w dolnych partiach silnika.
Moj tez dymi ostro na bialo przy odpalaniu i wogole ciezko pali.
Zapach ropy w kabinie. Pod tynia kanapa, pod wykladzina po prawej stronie jest taki czarny dekiel i tam jest jakis rozdzielacz czy cos, ktory wychodzi od baku. Moze stamtad wydobywa sie ten zapach :?: Moze warto tam zajrzec :?:
Zebys ty widzial jaka ja robie chmure czasem jak swoja czeszke przydusze na jedynce do 4,5tys obrotow :P
Moze rzeczywiscie turbina sie konczy.
Komentarz
-
-
thommeck, pasek bodajze od napedu klimatyzacji, http://photos04.allegro.pl/photos/or...7/29/436772963, ten w dolnym lewym rogu
dariuspolo, oleju nie ubywa, w plynie chlodniczym nie ma sladu oleju a na bagnecie sladu po plynie chlodniczym. uszczelke pod glowica zatem bym wykluczyl.
vag wskazal koniecznosc wymiany czujnika 4-pinowego czarnego, wymienilismy na 4-pinowy zielony (wg intercarsu zamiennik czarnego).
samochod pali na dotyk zarowno rano jak i po rozgrzaniu.
rozrzadu nie wymienialem, poniewaz poprzedni wlasciciel zapewnil, ze byl wymieniany pol roku wczesniej zgodnie ze sztuka.
jeszcze co do chlodziwa, w aso po zakupie byl wymieniany zbiornik, moj mechanik stwierdzil niedawno, ze zostawili stary korek i uszczelki, wymienil co trzeba ale chlodziwo nadal ucieka.
dzis sprawdzimy z mechanikiem cala reszte wskazówek, dziekuje
Komentarz
-
-
po wizycie u mechanika:
- wykluczona uszczelka pod glowica
- brak bledow na vagu (kolejne badanie)
- nadal przerywanie i szarpanie na niskich obrotach rowniez przy cieplym silniku
- brak falowania obrotow na cieplym silniku (faluja ostro tylko po nocy)
- nadal dymi na czarno, choc jakby mniej (po wymianie filtra zaczelo sie dymienie, teraz jestem po dwoch tankowaniach na roznych stacjach w ciagu dowch dni)
- brak smrodu ropy w kabinie
niestety dopiero w czwartek moge zostawic auto na caly dzien i wtedy mechanik zapowiedzial
- plukanie pompy
- sprawdzenie szczelnosci IC
mam nadzieje, ze moj temat pomoze komus w przyszlosci
ps. z tymi cylindrami mechanikowi chodzilo o cisnienie wtrysku. 1 i 4 cylinder = 0. :shock:
Komentarz
-
-
może Ty kolego latasz na dwóch garach, a tak na poważnie to niech magik sprawdzi jakość końcówek wtrysku, może po prostu leją i stąd kopcenie na czarno, siwy dym to spalanie oleju ...Zamieszczone przez bckps. z tymi cylindrami mechanikowi chodzilo o cisnienie wtrysku. 1 i 4 cylinder = 0.
nie ma problemów z odpalaniem :?:Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
nie ma najmniejszych nawet problemow z odpalaniem, na zimnym i cieplym pali na dotyk.
jeszcze jedna ciekawa obserwacja. wczoraj zatankowalem 10 litrow ropy. przed tankowaniem komputer wskazywal, ze zostalo paliwa na 30 km a kontrolka baku byla juz na bialym polu blisko zera. przelecialem dzis 230 km w trybie 80 km trasa reszta perfidnie miasto. i nie mam jeszcze rezerwy. :shock:
jaki wniosek? albo komputer kłamie, albo mam spalanie rzędu 3,3 litra na stówe. :shock:
Komentarz
-
-
Kolego tyle problemów na raz....to odpukać ale jak miałem seata cordobe z przebiegiem blisko 400 tys km - to wymieniłem tylko cos w alternatorze....bo nie ładował od czasu do czasu. I pewnie jeszcze autko smiga, ja je sprzedałem. Chyba cos nie tak z tym autkiem.....
Nie jestem do końca pewny czy nasze ASO ma dane z innych stacji (vw wiem, ze maja)....wiec zeby sie nie okazało, ze ktos w ASO dostał prowizje od sprzedającego......albo 130 tys km moglo byc pare latek temu
Komentarz
-
-
powrocilem
trzecie tankowanie po wymianie filtru paliwa za mna. falowanie obrotów i szarpanie na niskich obrotach z rana po zimnej nocy ustały. ( :lol: ) bez zadnej ingerencji.
plyn chlodniczy po wymianie korka i uszczelki rowniez juz nie wylatuje. (nowy zbiorniczek zalozony w aso przy zakupie, pedaly zostawily stary korek!!!)
zostalo tylko dymienie na szaro po odpaleniu i na czarno przy depnieciu. dzis zauwazylem, ze jak po odpaleniu gazowalem go od 1000 do 1500 w kabinie slychac jakies bulgotanie (jakby wody w butelce...). aha, no i dwa tygodnie po czyszczeniu kierownic, turbo znow sie przeladowalo.
w poniedzialek odstawiam do innego magika na noc i dokladne przejrzenie szczelnosci ukladow na drugi dzień.
co wy na to? :shock:
Komentarz
-
-
Jeśli efekt występuje przy schodzeniu z obrotów, to możesz go spokojnie olać, bo TTTM.Zamieszczone przez bckdzis zauwazylem, ze jak po odpaleniu gazowalem go od 1000 do 1500 w kabinie slychac jakies bulgotanie (jakby wody w butelce...).
Jak otworzysz drzwi kierowcy, to słychać bardzo wyraźnie takie "szuranie".
Silnik wszedł w tryb awaryjny? Czy był robiony test VAG'iem podczas jazdy? Bo to, że turbina przeładuje czasem, to nie znaczy, że jest już dramat. Może się nagar zebrał na kierownicach ze względu na PSJ i się delikatnie przycięły? Sprężarki ze zmienną geometrią mają to do siebie, że muszą od czasu do czasu dostać po dupie (byle nie na zimno).Zamieszczone przez bckaha, no i dwa tygodnie po czyszczeniu kierownic, turbo znow sie przeladowalo.
Komentarz
-
-
Skoro jesteś pewien, że zaczął dymić po regeneracji sprężarki, to nie ma się co zastanawiać.Zamieszczone przez bcka czy to dymienie na czarno i szaro moze miec zwiazek z uszkodzeniem turbiny w czasie demontazu, czyszczenia i montazu z powrotem? dymic zaczal wlasnie po tym zabiegu.
Chociaż te objawy mi bardzie pasują do pompy wtryskowej (zły kąt wtrysku), samych wtrysków (lejący wtryskiwacz) lub nawet źle ustawionego rozrządu.
Komentarz
-
-
witam ponownie,
samochod odwiedzil w miedzyczasie jeden konkretny zaklad.
calodzienna diagnostyka silnika od a do z lacznie z podmianami newralgicznych czesci pozwolila stwierdzic, ze jedynym elementem wchodzacym w gre jest pompa wtryskowa.
w zwiazku z tym moje pytanie, gdzie polecacie ja regenerowac?
pozdrawiam
Komentarz
-

Komentarz