Zamieszczone przez hEllo)
Same problemy i usterki - silnik...
Zwiń
X
-
Same problemy i usterki - silnik...
Witam,
od kiedy posiadam octavie same problemy. 1.9 tdi asv 110KM, 130 tys udokumentowanego przebiegu, ale silnik w tragicznym stanie. (3 miesiace temu w aso podczas serwisu przedzakupowego zostal okreslony jako w idealnym stanie).
zaczelo sie od notlaufa. turbo wyczyszczone, moc wrocila. ciag dalszy juz mniej wesoly. uszkodzony czujnik temperatury, przeplywomierz, jakis pasek. zrobione. oczywiscie wymieniony olej.
aktualnie uzeram sie z nastepujacymi objawami:
- na zimnym silniku faluja obroty w przedziale 900-1000
- szarpie podczas wolnego przyspieszenia w przedziale 1000-2000. kiedy przy 1200 wcisne pedal mocniej nie ma szarpania.
- po wymianie filtra paliwa na nastepny dzien zadymil przy rozruchu najpierw na szaro, chwile pozniej ostro na czarno
- podczas przyspieszania w czasie jazdy dymi na czarno
- minimalny ubytek plynu chlodniczego
- glosniejsza praca silnika
- zapach ropy w kabinie
- wg vaga dwa cylindry wskazuja 0 (ale nie wiem czego zero, bo mechanik nie wytlumaczyl z pospiechu)
vag nie wskazuje zadnych bledow.
co robic? jak na ten przebieg dziwnie awaryjny silnik...
dzwona nie bylo - wzialem rzeczoznawce 2 dni temu, ktory jednoznacznie wykluczyl wypadkowa przeszlosc.
-
-
Zamieszczone przez bck- na zimnym silniku faluja obroty w przedziale 900-1000
Inna sprawa jak zapalisz zimny to po 3 minutach slychac jak jakis przekaznik cos odlacza?? lub jak przekraczasz 2,5 tys obr to tez powinno go byc slychac i jak spadaja obroty to znow.
Dymic przy odpalaniu moze, a czy na czarno ciezko wyczuc, jasnego dymu ma prawo wypluc.
Przeplywomierz ma to do siebie, ze dzis dziala, jutro nie dziala
A to dymienie na czarno w czasie jazdy to zawsze, czy tylko przy gazie wcisnietym do deski?? Ile to auto stalo przed zakupem??
Paliwem w srodku nie powinno smierdziec, moze jakis wezyk metalowy jest pekniety i leje sie paliwo po silniku
Komentarz
-
-
czujnik temperatury plynu chlodzacego wymieniony tydzien temu i pokazuje dobre wartosci, vag juz go nie wypluwa.
zadnego przekaznika niestety nie slysze, ani po odpaleniu, ani powyzej 2,5 tys obrotow.
przeplywka wymieniona rowniez tydzien temu :shock:
jak jade spokojnie czarnego dymu w lusterku nie widze, dopiero po nacisnieciu do dechy. auto przez ostatnie dwa lata po sprowadzeniu z austrii przelecialo ok 18 tys km, czyli wiecej stalo niz jezdzilo. na czarno dymi rowniez na postoju jak sie go przygazuje do ok 2 tys i wyzej...
silnik jest czysty. :shock: bez zadnych oznak wyciekow i wylewania paliwa.
troche czytalem juz forum vw i chodzi mi po glowie pompa caly czas....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GeraltCytat:
bck, podczas przyspieszania w czasie jazdy dymi na czarno
wedlug mnie konczy Ci sie turbina - zaczyna brac/palic olej i stad ten dym
bck,
Czarny dym swiadczy raczej o niewystarczalnej ilosci powietrza (np. nieszczelnosc
miedzxy turbina a IC lub IC a kolektorem dolotowym), lub zbyt duzej ilosci paliwa,
przyczyna moze byc takze zabrudzony zawor EGR (niedomykanie gruchy) lub lejacy wtrysk (co by tlumaczylo nerwowy/niestabilny bieg jalowy, pomimo sprawnego czujnika temperatury).
Jezeli chodzi o ubytek chlodziwa to sprawdz czy w plynie chlodniczym nie widac tlustego osadu, lub na korku wlewu oleju bialej emalii, w okolicach przelewu zbiorniczka czy nie ma krysztalkow po wyparowanym chlodziwie, mam nadzieje ze nieszczelnosc ukladu juz wykluczyles (czesto zaczyna zygac pompa wody szczegulnie jezeli nie byla wymieniona razem z rozrzadem i tam wystepuje ubytek).
Komentarz
-
-
Jesli chodzi o falujace obroty to u mnie byla to wina czujnika. Moze mechanik wymienil ci czujnik ale nie ten co trzeba bo z tego co wiem w TDI sa chyba 2 czujniki. Jeden na gorze a drugi gdzies w dolnych partiach silnika.
Moj tez dymi ostro na bialo przy odpalaniu i wogole ciezko pali.
Zapach ropy w kabinie. Pod tynia kanapa, pod wykladzina po prawej stronie jest taki czarny dekiel i tam jest jakis rozdzielacz czy cos, ktory wychodzi od baku. Moze stamtad wydobywa sie ten zapach :?: Moze warto tam zajrzec :?:
Zebys ty widzial jaka ja robie chmure czasem jak swoja czeszke przydusze na jedynce do 4,5tys obrotow :P
Moze rzeczywiscie turbina sie konczy.
Komentarz
-
-
thommeck, pasek bodajze od napedu klimatyzacji, http://photos04.allegro.pl/photos/or...7/29/436772963, ten w dolnym lewym rogu
dariuspolo, oleju nie ubywa, w plynie chlodniczym nie ma sladu oleju a na bagnecie sladu po plynie chlodniczym. uszczelke pod glowica zatem bym wykluczyl.
vag wskazal koniecznosc wymiany czujnika 4-pinowego czarnego, wymienilismy na 4-pinowy zielony (wg intercarsu zamiennik czarnego).
samochod pali na dotyk zarowno rano jak i po rozgrzaniu.
rozrzadu nie wymienialem, poniewaz poprzedni wlasciciel zapewnil, ze byl wymieniany pol roku wczesniej zgodnie ze sztuka.
jeszcze co do chlodziwa, w aso po zakupie byl wymieniany zbiornik, moj mechanik stwierdzil niedawno, ze zostawili stary korek i uszczelki, wymienil co trzeba ale chlodziwo nadal ucieka.
dzis sprawdzimy z mechanikiem cala reszte wskazówek, dziekuje
Komentarz
-
-
po wizycie u mechanika:
- wykluczona uszczelka pod glowica
- brak bledow na vagu (kolejne badanie)
- nadal przerywanie i szarpanie na niskich obrotach rowniez przy cieplym silniku
- brak falowania obrotow na cieplym silniku (faluja ostro tylko po nocy)
- nadal dymi na czarno, choc jakby mniej (po wymianie filtra zaczelo sie dymienie, teraz jestem po dwoch tankowaniach na roznych stacjach w ciagu dowch dni)
- brak smrodu ropy w kabinie
niestety dopiero w czwartek moge zostawic auto na caly dzien i wtedy mechanik zapowiedzial
- plukanie pompy
- sprawdzenie szczelnosci IC
mam nadzieje, ze moj temat pomoze komus w przyszlosci
ps. z tymi cylindrami mechanikowi chodzilo o cisnienie wtrysku. 1 i 4 cylinder = 0. :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bckps. z tymi cylindrami mechanikowi chodzilo o cisnienie wtrysku. 1 i 4 cylinder = 0.
nie ma problemów z odpalaniem :?:Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...
Komentarz
-
-
nie ma najmniejszych nawet problemow z odpalaniem, na zimnym i cieplym pali na dotyk.
jeszcze jedna ciekawa obserwacja. wczoraj zatankowalem 10 litrow ropy. przed tankowaniem komputer wskazywal, ze zostalo paliwa na 30 km a kontrolka baku byla juz na bialym polu blisko zera. przelecialem dzis 230 km w trybie 80 km trasa reszta perfidnie miasto. i nie mam jeszcze rezerwy. :shock:
jaki wniosek? albo komputer kłamie, albo mam spalanie rzędu 3,3 litra na stówe. :shock:
Komentarz
-
-
Kolego tyle problemów na raz....to odpukać ale jak miałem seata cordobe z przebiegiem blisko 400 tys km - to wymieniłem tylko cos w alternatorze....bo nie ładował od czasu do czasu. I pewnie jeszcze autko smiga, ja je sprzedałem. Chyba cos nie tak z tym autkiem.....
Nie jestem do końca pewny czy nasze ASO ma dane z innych stacji (vw wiem, ze maja)....wiec zeby sie nie okazało, ze ktos w ASO dostał prowizje od sprzedającego......albo 130 tys km moglo byc pare latek temu
Komentarz
-
-
powrocilem
trzecie tankowanie po wymianie filtru paliwa za mna. falowanie obrotów i szarpanie na niskich obrotach z rana po zimnej nocy ustały. ( :lol: ) bez zadnej ingerencji.
plyn chlodniczy po wymianie korka i uszczelki rowniez juz nie wylatuje. (nowy zbiorniczek zalozony w aso przy zakupie, pedaly zostawily stary korek!!!)
zostalo tylko dymienie na szaro po odpaleniu i na czarno przy depnieciu. dzis zauwazylem, ze jak po odpaleniu gazowalem go od 1000 do 1500 w kabinie slychac jakies bulgotanie (jakby wody w butelce...). aha, no i dwa tygodnie po czyszczeniu kierownic, turbo znow sie przeladowalo.
w poniedzialek odstawiam do innego magika na noc i dokladne przejrzenie szczelnosci ukladow na drugi dzień.
co wy na to? :shock:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bckdzis zauwazylem, ze jak po odpaleniu gazowalem go od 1000 do 1500 w kabinie slychac jakies bulgotanie (jakby wody w butelce...).
Jak otworzysz drzwi kierowcy, to słychać bardzo wyraźnie takie "szuranie".
Zamieszczone przez bckaha, no i dwa tygodnie po czyszczeniu kierownic, turbo znow sie przeladowalo.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bcka czy to dymienie na czarno i szaro moze miec zwiazek z uszkodzeniem turbiny w czasie demontazu, czyszczenia i montazu z powrotem? dymic zaczal wlasnie po tym zabiegu.
Chociaż te objawy mi bardzie pasują do pompy wtryskowej (zły kąt wtrysku), samych wtrysków (lejący wtryskiwacz) lub nawet źle ustawionego rozrządu.
Komentarz
-
-
witam ponownie,
samochod odwiedzil w miedzyczasie jeden konkretny zaklad.
calodzienna diagnostyka silnika od a do z lacznie z podmianami newralgicznych czesci pozwolila stwierdzic, ze jedynym elementem wchodzacym w gre jest pompa wtryskowa.
w zwiazku z tym moje pytanie, gdzie polecacie ja regenerowac?
pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz