Wszystko sie da, tylko moja rada jest taka - kup kompletnego dawce, chodzi o wiazki silnika, czesc wiazki w aucie, hamulce itd. Do tego SDI na BKD to jest gruba rzezba
MAM OCTAVIE I 1.9 TDi AGR, PROBLEM TO:
1. Przy dojazdach do skrzyżowania hamuję delikatnie (ABS jest), i silnik wchodzi w wibracje, puszczam hamulec i często silnik wraca do normalnej pracy
2. Na zimno silnik zapala na dotknięcie.
3. Po przejechaniu kliku kilometrów i zgaszeniu, występuje dłuższe kręcenie przy następnym odpaleniu.
4. Przy szybkim (ok.2 naciśnięciach na sekundę) pulsowaniu pedałem gazu na luzie i postoju daje się słyszeć lekkie zająknięcia w granicach 1000 obrotów.
5. Wskazówka obrotów wykonuje minimalne ruchy w górę i w dół (może to przez wiek - 10 lat)
6. Przy wibracjach z punktu 1 ego, wskazówka obrotów nie szaleje i nie odbiega od wskazań przy pracy jałowej.
CZY :
1. wymienić filtr paliwa
2. akumulator
3. czy co to może być
Mam podobne objawy dotyczące drgań silnika,lecz mogę ci tylko podpowiedzieć na temat zapalania na ciepłym silniku.Najprawdopodobniej jast to przyczyna związana z błedami komputera i trzeba jechać do jakiegoś w miarę dobrego fachowca żeby usunął te błędy.Ja miałem to samo i po tym zabiegu pali tak samo na zimnym jak i naciepłym silniku.Koszt ok.200zł.Pozdrawiam
5. Wskazówka obrotów wykonuje minimalne ruchy w górę i w dół (może to przez wiek - 10 lat)
rozumiem jednym slowem, ze faluja cie obroty. Jesli tak to pojedz na kompa sprawdz bledy. Prawdopodobnie padl ci czujnik temperatury cieczy. Jak go wymienilem, oraz akumulator skoczyl sie rowniez problem z odpalaniem na cieplo.
Zamieszczone przez steven
4. Przy szybkim (ok.2 naciśnięciach na sekundę) pulsowaniu pedałem gazu na luzie i postoju daje się słyszeć lekkie zająknięcia w granicach 1000 obrotów.
Ja bym sie tym zbytnio nieprzejmowal. U mnie jest chyba podobnie. Mysle, ze to juz wina wieku, poduszek pod silnikiem itp. Chyba, ze sie myle i ktos ma inna
diagnoze :?: :idea:
Ad 1. pewno kolega octikombi, ma racje. Bedziesz musial troche kasy
sypnac :|
Filtry, jak niewiesz czy byly wymieniane to wymien i zapisz sobie kiedy i przy jakim przebiegu wymieniles. Nie drogi wydatek a napewno niezaszkodzi, a silnik pewno poczuje sie lepiej :P
octikombi,
witam. mam jeszcze pytania odnośnie koła dwumasowego: 1. czy w ogóle w octavii 1 z 1997 roku jest dwumasowe koło zamachowe?
2. czy potwierdzone przez Ciebie objawy
("Przy dojazdach do skrzyżowania hamuję delikatnie (ABS jest), i silnik wchodzi w wibracje, puszczam hamulec i często silnik wraca do normalnej pracy)
pojawiały się zawsze czy tylko czasami, bo u mnie jest tak, że wibracje pojawiają się tylko i wyłącznie z hamulcem nożnym, hamowałem ręcznym na dojeździe do skrzyżowania i nie było nic niepokojącego w pracy silnika. 3. czy wibracje mogą brać swój początek od pompy hamulcowej?? -tzn po wyrzuceniu na luz i puszczeniu sprzęgła oraz jednoczxesnym hamowaniu silnik wchodzi na (możliwe że zbyt niskie) obroty jałowe i dodatkowo obciążany pracą pompy czy wspomagania hamowania zaczyna drżeć.
steven, czy jest w O1 z 1997 dwumasa? Na 100% nie wiem, więc niech ktoś się wypowie kto jest pewny tego.
Moje objawy wyglądały tak: dojeżdżam do skrzyżowania i jeśli hamowałem silnikiem to do samego końca aż wcisnąłem sprzęgło nic się nie działo, po wciśnięciu sprzęgła telepawka (auto jeszcze się toczy). Drgania ustawały chwilkę przed zatrzymaniem całkowitym lub właśnie po zatrzymaniu. Najprościej - rozpędź auto minimalnie, tzn jedynka dwójka i luz - samochód się toczy a silnik wpada w drgawki.
W moim przypadku jeździłem tak może 5 może 7kkm, aż pewnego pięknego dnia podczas wyprzedzania w trasie na piątym biegu, zrównałem się z Audi i jakby mi ktoś wcisnął sprzęgło- silnik zaczął wyć - bo miałem nogę na gazie ale jechać już nie było czym. Holowanko i tyle. Po rozebraniu okazało się, że drgania doprowadziły do ścięcia frezu na tarczy sprzęgłowej.
Jesli chodzi o ciężkie palenie na ciepłym silnika a na zimnym jest ok to u mnie to były zapieczone tuleje w rozruszniku w warsztacie skoda w Gdańsku mechanik nie poznał się dopiero gość od rozruszników zrobiłem i pali jak marzenie.
mam od kilku dni taki sam problem jak steven, tzn przy hamowaniu na luzie silnik czasami wpada w wibracje i po chwili gdy puszczę hamulec wszystko wraca do normy ... mam wrażenie że silnik podczas wibracji nierówno i dziwnie pracuje...
Ja też miałem problemy z zapalaniem na ciepłym silniku. Naciagneli mnie na wymianę zaworu regulacji kąta wtrysku w pompie wtryskowej - efekt zerowy. Winny był akumulator, którego zywot dobiegał końca, co ciekawe zimny palił na dotyk. Po wymianie akumulatora, na szczęście była zima i padł, wszystko wróciło do normy. Później pojecałem do tego speca i powiedziałem, że po wymianie aku wszystko jest OK i ten zawór to chyba bez sensu wymieniłem, ale skubany wypierał się jak mógł. Po jakimś czasie słyszałem o podpobnych przypadkach gdzie wymiana aku załatwiła sprawę.
witam co do odalania na cieplo mialem ten sam problem wymienilem aku czujnik temp w bloku efekt byl ten sam zakupilem szczotki do rozrusznika wymienilem nasmarowalem i pali jak marzenie !! przebieg 376 tys
MAM OCTAVIE I 1.9 TDi AGR, PROBLEM TO:
4. Przy szybkim (ok.2 naciśnięciach na sekundę) pulsowaniu pedałem gazu na luzie i postoju daje się słyszeć lekkie zająknięcia w granicach 1000 obrotów.
steven,
Witaj kolego. Czy wiesz juz co było przyczyna nierównej pracy silnika(telepania) na hamowaniu, bo z tego forum to nikt Ci nie odpowiedział kinkretnie?.... Mam ten sam problem i już nie wiem co mam zrobić... Byłem już nawet w servisie i dupa powiedzieli że nie wiedza co jest:/
Koło dwomasowe powiadasz.... -to dlaczego telepania nie pojawiaja sie na postoju? Znajomy mechanik z servisu VW podpowiedział mi, że jest coś takiego jak "akcja serwisowa". Podobno wystarczy zadzwonić do servisu Skody, podać VIN i zapytać czy jest jest przewidziana dla tego auta akcja fabryczna polegająca na zmianie oprogramowania...
telepanie nie pojawia się na postoju bo to dopiero początkowe objawy ze dwumasa się kończy pojeździsz dalej to to zobaczysz... a jesli chodzi o akcje z oprogramowaniem to moze i cos takiego jest nie interesowałem sie tym i nie będę się wypowiadać na ten temat. zmiana oprogramowania pomoże w odpalaniu na ciepłym bo zmapuja wtrysk ale nie usunie telepania i oplata za program pewnie z 800zl jak to w serwisie
może to i głupie co napisze ale mam skode jeżdże po szczecinie i kilka razy odczułem takie drgania przy hamowaniu na luzie jak i wciśnięciu sprzegła w koncowej fazie.skoda ma niecałe 1010000 tys. ale trgania na tych trasach odczuwałem w cirtoenie z silnikiem HDI w astrze TD i passacie benzyna. i z tego co zwróciłem uwage na to najczęstsze drgania odczuwalne są przy skrzyżowaniach i światłach tam gdzie asfalt jest najbardziej narażony na przeciążenia latem kiedy sie nagrzewa i robi "pofalowany" widac to najlepiej po deszczu jak sie czasami idzie na tramwaj nie mowie ze ktos nie ma racji z tą dwu masą ale w niektórych sytuacjach może nie ma co panikować a co do palenia na zimnym od cyknięcia a na ciepłym jest problem to koleś ma toledo 99r. miał taki problem czujnik temp.paliwa wskazywał +70 stopni i mógł sobie kęcic do woli....pozdro
Kolega ma AGR a tam dwumasy nie ma, co innego ALH i nowsze....
Wcześniej miałem ALH , dziś zakupiłem AGR i...poszukuję innego tematu ,a tu taka nowinka - to pewne , że AGRy nie mają dwu masowego koła ? W ALH kosztowało mnie ono ponad 2 tyś. ... Obecny AGR jest z 2001 roku ...
Z góry dzięki za odp.
Wcześniej miałem ALH , dziś zakupiłem AGR i...poszukuję innego tematu ,a tu taka nowinka - to pewne , że AGRy nie mają dwu masowego koła ? W ALH kosztowało mnie ono ponad 2 tyś. ... Obecny AGR jest z 2001 roku ...
Z góry dzięki za odp.
Do jakiegoś nr silnika nie miały, moja była z '99 i dwumasa była obecna. Po 150 kkm obecne również były drgania o których jest mowa w wątku, ustały po wymianie dwumasy :wink:
Komentarz