1.9 TDi AGR 90 KM PROBLEM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PiotrMM
    Classic
    • 2010
    • 4

    1.9 TDi AGR 90 KM PROBLEM

    Wszystko sie da, tylko moja rada jest taka - kup kompletnego dawce, chodzi o wiazki silnika, czesc wiazki w aucie, hamulce itd. Do tego SDI na BKD to jest gruba rzezba
  • steven
    Classic
    • 2008
    • 7

    #2
    1.9 TDi AGR 90 KM PROBLEM

    MAM OCTAVIE I 1.9 TDi AGR, PROBLEM TO:
    1. Przy dojazdach do skrzyżowania hamuję delikatnie (ABS jest), i silnik wchodzi w wibracje, puszczam hamulec i często silnik wraca do normalnej pracy
    2. Na zimno silnik zapala na dotknięcie.
    3. Po przejechaniu kliku kilometrów i zgaszeniu, występuje dłuższe kręcenie przy następnym odpaleniu.
    4. Przy szybkim (ok.2 naciśnięciach na sekundę) pulsowaniu pedałem gazu na luzie i postoju daje się słyszeć lekkie zająknięcia w granicach 1000 obrotów.
    5. Wskazówka obrotów wykonuje minimalne ruchy w górę i w dół (może to przez wiek - 10 lat)
    6. Przy wibracjach z punktu 1 ego, wskazówka obrotów nie szaleje i nie odbiega od wskazań przy pracy jałowej.

    CZY :
    1. wymienić filtr paliwa
    2. akumulator
    3. czy co to może być

    Z GÓRY DZIEKI ZA POMOC

    Komentarz

    • boro 32
      Classic
      • 2008
      • 8

      #3
      Mam podobne objawy dotyczące drgań silnika,lecz mogę ci tylko podpowiedzieć na temat zapalania na ciepłym silniku.Najprawdopodobniej jast to przyczyna związana z błedami komputera i trzeba jechać do jakiegoś w miarę dobrego fachowca żeby usunął te błędy.Ja miałem to samo i po tym zabiegu pali tak samo na zimnym jak i naciepłym silniku.Koszt ok.200zł.Pozdrawiam

      Komentarz

      • octikombi
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2007
        • 102

        #4
        steven, odnośnie punktu pierwszego to miałem to samo, niestety to na 99% dwumasa się kończy

        Komentarz

        • Misiekoctavia
          Elegance
          • 2005
          • 891

          #5
          Zamieszczone przez steven
          5. Wskazówka obrotów wykonuje minimalne ruchy w górę i w dół (może to przez wiek - 10 lat)
          rozumiem jednym slowem, ze faluja cie obroty. Jesli tak to pojedz na kompa sprawdz bledy. Prawdopodobnie padl ci czujnik temperatury cieczy. Jak go wymienilem, oraz akumulator skoczyl sie rowniez problem z odpalaniem na cieplo.
          Zamieszczone przez steven
          4. Przy szybkim (ok.2 naciśnięciach na sekundę) pulsowaniu pedałem gazu na luzie i postoju daje się słyszeć lekkie zająknięcia w granicach 1000 obrotów.
          Ja bym sie tym zbytnio nieprzejmowal. U mnie jest chyba podobnie. Mysle, ze to juz wina wieku, poduszek pod silnikiem itp. Chyba, ze sie myle i ktos ma inna
          diagnoze :?: :idea:

          Ad 1. pewno kolega octikombi, ma racje. Bedziesz musial troche kasy
          sypnac :|

          Filtry, jak niewiesz czy byly wymieniane to wymien i zapisz sobie kiedy i przy jakim przebiegu wymieniles. Nie drogi wydatek a napewno niezaszkodzi, a silnik pewno poczuje sie lepiej :P

          Komentarz

          • steven
            Classic
            • 2008
            • 7

            #6
            octikombi,
            witam. mam jeszcze pytania odnośnie koła dwumasowego:
            1. czy w ogóle w octavii 1 z 1997 roku jest dwumasowe koło zamachowe?
            2. czy potwierdzone przez Ciebie objawy
            ("Przy dojazdach do skrzyżowania hamuję delikatnie (ABS jest), i silnik wchodzi w wibracje, puszczam hamulec i często silnik wraca do normalnej pracy)
            pojawiały się zawsze czy tylko czasami, bo u mnie jest tak, że wibracje pojawiają się tylko i wyłącznie z hamulcem nożnym, hamowałem ręcznym na dojeździe do skrzyżowania i nie było nic niepokojącego w pracy silnika.
            3. czy wibracje mogą brać swój początek od pompy hamulcowej?? -tzn po wyrzuceniu na luz i puszczeniu sprzęgła oraz jednoczxesnym hamowaniu silnik wchodzi na (możliwe że zbyt niskie) obroty jałowe i dodatkowo obciążany pracą pompy czy wspomagania hamowania zaczyna drżeć.

            wiem ze to zagmatwane ale proszę o pomoc

            Komentarz

            • octikombi
              Ambiente
              S_OCP Member
              • 2007
              • 102

              #7
              steven, czy jest w O1 z 1997 dwumasa? Na 100% nie wiem, więc niech ktoś się wypowie kto jest pewny tego.
              Moje objawy wyglądały tak: dojeżdżam do skrzyżowania i jeśli hamowałem silnikiem to do samego końca aż wcisnąłem sprzęgło nic się nie działo, po wciśnięciu sprzęgła telepawka (auto jeszcze się toczy). Drgania ustawały chwilkę przed zatrzymaniem całkowitym lub właśnie po zatrzymaniu. Najprościej - rozpędź auto minimalnie, tzn jedynka dwójka i luz - samochód się toczy a silnik wpada w drgawki.
              W moim przypadku jeździłem tak może 5 może 7kkm, aż pewnego pięknego dnia podczas wyprzedzania w trasie na piątym biegu, zrównałem się z Audi i jakby mi ktoś wcisnął sprzęgło- silnik zaczął wyć - bo miałem nogę na gazie ale jechać już nie było czym. Holowanko i tyle. Po rozebraniu okazało się, że drgania doprowadziły do ścięcia frezu na tarczy sprzęgłowej.

              Komentarz

              • kuba45
                Classic
                • 2008
                • 1

                #8
                Jesli chodzi o ciężkie palenie na ciepłym silnika a na zimnym jest ok to u mnie to były zapieczone tuleje w rozruszniku w warsztacie skoda w Gdańsku mechanik nie poznał się dopiero gość od rozruszników zrobiłem i pali jak marzenie.
                kuba

                Komentarz

                • dan213
                  Classic
                  • 2008
                  • 8

                  #9
                  Witam, podłączę się do tematu,

                  mam od kilku dni taki sam problem jak steven, tzn przy hamowaniu na luzie silnik czasami wpada w wibracje i po chwili gdy puszczę hamulec wszystko wraca do normy ... mam wrażenie że silnik podczas wibracji nierówno i dziwnie pracuje...

                  Komentarz

                  • sazad
                    RS
                    • 2008
                    • 1520
                    • Rapid Spaceback (NH1)

                    #10
                    Ja też miałem problemy z zapalaniem na ciepłym silniku. Naciagneli mnie na wymianę zaworu regulacji kąta wtrysku w pompie wtryskowej - efekt zerowy. Winny był akumulator, którego zywot dobiegał końca, co ciekawe zimny palił na dotyk. Po wymianie akumulatora, na szczęście była zima i padł, wszystko wróciło do normy. Później pojecałem do tego speca i powiedziałem, że po wymianie aku wszystko jest OK i ten zawór to chyba bez sensu wymieniłem, ale skubany wypierał się jak mógł. Po jakimś czasie słyszałem o podpobnych przypadkach gdzie wymiana aku załatwiła sprawę.
                    Sebastian

                    Służbówka O2 FL 1.4 TSI CAXA

                    www.sazad.spanie.pl - domek letniskowy do wynajęcia na lato

                    Komentarz

                    • skwar87
                      Classic
                      • 2008
                      • 3

                      #11
                      witam co do odalania na cieplo mialem ten sam problem wymienilem aku czujnik temp w bloku efekt byl ten sam zakupilem szczotki do rozrusznika wymienilem nasmarowalem i pali jak marzenie !! przebieg 376 tys
                      skwar

                      Komentarz

                      • petras
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 171
                        • Octavia I (1U2)
                        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez octikombi
                        steven, czy jest w O1 z 1997 dwumasa?
                        Kolega ma AGR a tam dwumasy nie ma, co innego ALH i nowsze....

                        Komentarz

                        • pantol
                          Elegance
                          • 2004
                          • 754

                          #13
                          Re: 1.9 TDi AGR 90 KM PROBLEM

                          Zamieszczone przez steven
                          MAM OCTAVIE I 1.9 TDi AGR, PROBLEM TO:
                          4. Przy szybkim (ok.2 naciśnięciach na sekundę) pulsowaniu pedałem gazu na luzie i postoju daje się słyszeć lekkie zająknięcia w granicach 1000 obrotów.
                          IMO TTTM, w ALH jest podobnie
                          Jarek "Vinci"

                          Komentarz

                          • OctavciaTDI-AGR
                            Classic
                            • 2009
                            • 2

                            #14
                            steven,
                            Witaj kolego. Czy wiesz juz co było przyczyna nierównej pracy silnika(telepania) na hamowaniu, bo z tego forum to nikt Ci nie odpowiedział kinkretnie?.... Mam ten sam problem i już nie wiem co mam zrobić... Byłem już nawet w servisie i dupa powiedzieli że nie wiedza co jest:/
                            Coco jambo i do przodu:P

                            Komentarz

                            • skwar87
                              Classic
                              • 2008
                              • 3

                              #15
                              drgania to dwumasa a odpalanie na ciepłym u mnie to rozrusznik(czyszczenie) i szczotki

                              [ Dodano: Sob 31 Sty, 09 20:57 ]
                              AGR-y tez maja 2 mase!!!
                              skwar

                              Komentarz

                              • OctavciaTDI-AGR
                                Classic
                                • 2009
                                • 2

                                #16
                                Koło dwomasowe powiadasz.... -to dlaczego telepania nie pojawiaja sie na postoju? Znajomy mechanik z servisu VW podpowiedział mi, że jest coś takiego jak "akcja serwisowa". Podobno wystarczy zadzwonić do servisu Skody, podać VIN i zapytać czy jest jest przewidziana dla tego auta akcja fabryczna polegająca na zmianie oprogramowania...

                                Słyszeliście o czymś takim?
                                Coco jambo i do przodu:P

                                Komentarz

                                • skwar87
                                  Classic
                                  • 2008
                                  • 3

                                  #17
                                  telepanie nie pojawia się na postoju bo to dopiero początkowe objawy ze dwumasa się kończy pojeździsz dalej to to zobaczysz... a jesli chodzi o akcje z oprogramowaniem to moze i cos takiego jest nie interesowałem sie tym i nie będę się wypowiadać na ten temat. zmiana oprogramowania pomoże w odpalaniu na ciepłym bo zmapuja wtrysk ale nie usunie telepania i oplata za program pewnie z 800zl jak to w serwisie
                                  skwar

                                  Komentarz

                                  • lukii23
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 24

                                    #18
                                    może to i głupie co napisze ale mam skode jeżdże po szczecinie i kilka razy odczułem takie drgania przy hamowaniu na luzie jak i wciśnięciu sprzegła w koncowej fazie.skoda ma niecałe 1010000 tys. ale trgania na tych trasach odczuwałem w cirtoenie z silnikiem HDI w astrze TD i passacie benzyna. i z tego co zwróciłem uwage na to najczęstsze drgania odczuwalne są przy skrzyżowaniach i światłach tam gdzie asfalt jest najbardziej narażony na przeciążenia latem kiedy sie nagrzewa i robi "pofalowany" widac to najlepiej po deszczu jak sie czasami idzie na tramwaj nie mowie ze ktos nie ma racji z tą dwu masą ale w niektórych sytuacjach może nie ma co panikować a co do palenia na zimnym od cyknięcia a na ciepłym jest problem to koleś ma toledo 99r. miał taki problem czujnik temp.paliwa wskazywał +70 stopni i mógł sobie kęcic do woli....pozdro

                                    Komentarz

                                    • Maru 123
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 4660

                                      #19
                                      Zamieszczone przez lukii23
                                      skoda ma niecałe 1010000 tys.
                                      :shock: :shock: :shock:
                                      1.8T AGU L&K

                                      2.0TDI BKD ELEGANCE

                                      TOYOTA LAND CRUISER J95

                                      Komentarz

                                      • boomer86
                                        Classic
                                        • 2007
                                        • 5

                                        #20
                                        Zamieszczone przez petras
                                        Zamieszczone przez octikombi
                                        steven, czy jest w O1 z 1997 dwumasa?
                                        Kolega ma AGR a tam dwumasy nie ma, co innego ALH i nowsze....
                                        Wcześniej miałem ALH , dziś zakupiłem AGR i...poszukuję innego tematu ,a tu taka nowinka - to pewne , że AGRy nie mają dwu masowego koła ? W ALH kosztowało mnie ono ponad 2 tyś. ... Obecny AGR jest z 2001 roku ...
                                        Z góry dzięki za odp.

                                        Komentarz

                                        • chimek11
                                          Rider
                                          • 2007
                                          • 482

                                          #21
                                          koledzy, odgrzewam kotleta ale moim zdaniem te drgania to nie dwumasa tylko wina pompy paliwa.
                                          chodzi o nastawnik pompy. nadaje sie do czysczenia

                                          Komentarz

                                          • Piotrus
                                            Rider
                                            • 2004
                                            • 524

                                            #22
                                            Zamieszczone przez boomer86
                                            Wcześniej miałem ALH , dziś zakupiłem AGR i...poszukuję innego tematu ,a tu taka nowinka - to pewne , że AGRy nie mają dwu masowego koła ? W ALH kosztowało mnie ono ponad 2 tyś. ... Obecny AGR jest z 2001 roku ...
                                            Z góry dzięki za odp.
                                            Do jakiegoś nr silnika nie miały, moja była z '99 i dwumasa była obecna. Po 150 kkm obecne również były drgania o których jest mowa w wątku, ustały po wymianie dwumasy :wink:
                                            Piotruś
                                            AGR(RIP) + ALH

                                            Komentarz

                                            Pracuję...