zólta kontrolka od oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • niebieski9
    Drive
    • 2010
    • 56

    zólta kontrolka od oleju

    wiec tak produkty meguiars już sa w tym sklepie z odrzywkami na rocha bad boy sie nazywa. ceny takie jak na stronie internetowej a na hasło OCP mamy 5 % zniżki (i nie trzeba płącić za przesyłkę ).jak sporo od nas weźmie to i znizka sie powiekszy. w razie jakis pytań tu podaje wam @ do tego co tym handluje meguiars.bialystok@wp.pl

    [ Dodano: Czw 19 Mar, 09 21:19 ]
    dzieki chłopaki za spocik
    Pozdrawiam serdecznie
  • andriu79
    Ambiente
    • 2008
    • 239

    #2
    zólta kontrolka od oleju

    dzis rano zapalila mi sie zolta kontrolka od oleju czy musze sie bezposrednio udac na serwis???

    Komentarz

    • dariuspolo
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1168

      #3
      ...zolta przewaznie oznacza niski poziom, sprawdz i jak bdzie malo to dolej wtedy powinna zgasnac.
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz

      • szkoda
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 22543

        #4
        jak otworzysz i zamkniesz maske to też zgaśnie
        saport techniczny baj DGW
        była BKD+DSG '05 120kkm
        była BXE '08 190kkm
        no i nie ma :-)

        Komentarz

        • andriu79
          Ambiente
          • 2008
          • 239

          #5
          ok tak sie domyslalem tylko nie rozumie po 5 miesiacach od wymainy oleju zeby juz jej brakowalo????

          Komentarz

          • szkoda
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 22543

            #6
            no ale o co chodzi, jaki masz silnik (uzupełnij profil) i ile przejechałeś i JAK?
            saport techniczny baj DGW
            była BKD+DSG '05 120kkm
            była BXE '08 190kkm
            no i nie ma :-)

            Komentarz

            • andriu79
              Ambiente
              • 2008
              • 239

              #7
              1,9 tdi no w sumie przejechalem okolo 9000 i generalnie jazda poza miastem

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                no to wychodzi jedna dolewka miedzy wymianami, jakoś w normie, no nie?
                zalezy tez ile tego oleju miałeś wyjściowo.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • andriu79
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 239

                  #9
                  ile mailem wyjsciowo trudno powiedziec byl na kompleksowym serwisie
                  w skodzie ajkies 5 m-c temu

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    wszystko jedno, mówię, że w normie.
                    jakbyś sprawdzał stan oleju, to wcześniej wiedziałbys, że ubywa, szczegolnie, że JAK WSZYSTKIM WIADOMO, PDki cos tam biorą zwykle, i tak ma być :idea:
                    a jaki czas temu była wymiana to nie ma najmniejszego znaczenia, równie dobrze mógłbyś tydzień temu wymienić, nalatać te 9000, zwłaszcza na trasie, i na jedno by wyszło.
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • andriu79
                      Ambiente
                      • 2008
                      • 239

                      #11
                      dzieki serdeczne za info

                      Komentarz

                      • AdamB
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 8033
                        • Octavia IV (NX3)
                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez andriu79
                        1,9 tdi no w sumie przejechałem około 9000 i generalnie jazda poza miastem
                        Przy takiej ilości kilometrów jest to normalna dolewka oleju w tym silniku w OII. w systemie przeglądów QG1 i oleju LL 5w30.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz

                        • szkoda
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 22543

                          #13
                          dżizasss, nie mogę zrozumieć tej napinki z dolewaniem oleju :shock:
                          to, że coś tam nie brało, mimo, że było starym trupem-o czym to ma świadczyć :?:
                          PEDEKI BIORą OLEJ, są głośniejsze niż CR i stosunkowo mało palą i taka ich uroda, jeżeli ktoś nie jest w stanie pogodzić się z tym faktem, no to ma problem, polecam każdorazowo wizytę w ASO, jeżeli rzeczywiście ktoś dysponuje takim nadmiarem czasu :shock:

                          często to branie oleju jest wytaczane jako jakiś argument za... na dobrą sprawę nie wiem za czym :roll:
                          chyba chodzi o to, że w przypadku innych silników świadczy to o ich złym stanie, natomiast tutaj nie, tak jest i to chyba jest tak trudno przyswajalne.

                          a do dobrych zwyczajów w KAżDYM chyba przypadku jest sprawdzanie co jakiś czas poziomu oleju, co doskonale zabezpiecza przed lamentowaniem nad żółtą kontrolką jak również uwalnia od wożenia na pokładzie jakichś butelek.

                          ale jeżeli, ktoś na prawdę nie jest w stanie przejść nad tym do porządku dziennego, to cóż, pozostają mu pretensje do losu.

                          żółwik, dolewkę 400ml na 15kkm należy uznać za normę, czy sie to komu podoba czy nie, gdybyś sprawdzał stan, dolałbyś raz między wymianami i miał spokój. Poza tym akurat w przypadku diesla korzystanie ze zmiennego okresu obsługi nie jest IMHO najlepszym pomysłem, ale jeżeli już, to to niestety kosztuje i nie jest to sposób na przycięcie kosztów, bo olej LL kosztuje ze 2x więcej co normalny.
                          a XXI wiek i branie oleju w motorze, który ma brac i bierze, ja nie widzę, żadnego związku.

                          Jak kupowałem pierwsze TDI PD, to jedną z pierwszych informacji jaka do mnie dotarła było właśnie to, że lubi wciągnąć, może warto PRZED decyzją zorientować się na co się decydujemy, ale prawdopodobnie nikt nie zakłada tak skandalicznego faktu jakim jest branie oleju w XXI wieku za mozliwy.
                          dżizzzzzzzzzzzzzz...
                          saport techniczny baj DGW
                          była BKD+DSG '05 120kkm
                          była BXE '08 190kkm
                          no i nie ma :-)

                          Komentarz

                          • blackspot
                            Rider
                            • 2007
                            • 291

                            #14
                            szkoda ma niestety rację. Taki jest urok tych jednostek. Jak się je kręci powyżej jakiś 2,5 tys obr/min to niezależnie czy to trasa czy miasto to zużywają jakieś ilości oleju. Jaką dokładnie to zależy od nogi każdego kierowcy. Jeśli niektórzy uważają, że jednostki napędowe innych znanych koncernów motoryzacyjnych wolne są od tej przypadłości to radzę dobrze postudiować fora użytkowników Opla, Toyoty (akcja serwisiowa na wymianę short block'ów w jednostakch 1,4 i 1,6 Corolli E11 FL oraz E12 z pierwszych dwóch lat produkcji) i innych marek.
                            Moim skromnym zdaniem do tego stanu rzeczy przyczynia się pośrednio używanie olejów silnikowych o konsystencji wody. Sprawdza sie to tylko w nowoczesnych jednostkach wykonanych z idealnym wręcz zachowaniem toleracji. W przypadku Toyoty skończyło się na cichej wojnie z Castrolem którego nowoczesny olej zalewali fabrycznie. Efekt taki, że Toyota przekonstrułowa short-block a Castrol zmienił swój produkt, który chyba nie do końca się sprawdzał bo podobna sytuacja z tym produktem miała miejsce w tym samym czasie (lata 2000-2002) w autach VAG'a.
                            Powered by Rogalotti + DSG

                            Komentarz

                            • AdamB
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 8033
                              • Octavia IV (NX3)
                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez żółwik
                              pozwólcie że wyłoże kawę na ławę - otóż zarejestrowałem się OCP bo do szału doprowadza mnie żółta konewka - check oil level. Chciałem sprawdzić czy inni użytkownicy OII z tym silniekiem również borykają się z tym problemem
                              Mam nadzieję, że dolewanie oleju w ilości 0.7litra na ok 25 tyś km będzie tylko jednym moim problemem z tym samochodem
                              żółwik, taki problem to nie problem.

                              PS. Mój szef ma MeganeII 1.5 dci 85KM. W salonie mu powiedzieli że nie będzie musiał dolewać oleju. Deczko się podśmiewał, że muszę od przeglądu do przeglądu olej dolewać :twisted:
                              A tu pewnego dnia mówi że musiał dolać 0.6l. po 12 tyś.km. (przeglądy ma co 20 tyś.lub jeden rok)

                              Tak że chłopie głowa do góry. A jak nie to przejdź na przeglądy co 15 tyś.lub rok i zalewaj olejem 5w40-pewnie objeździsz bez dolewki 15 tyś. km.
                              Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                              Komentarz

                              • żółwik
                                Classic
                                • 2008
                                • 3
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                OK, dziękuję za jakże wyczerpującą odpowiedź na mojego posta. Teraz widzę jak na dłoni, że cały kłopot polega na tym, że wcześniej nie natrafiłem nigdzie na informacje o tym, że normą jest umiarkowane spożycie oleju przez TDI PD. Owszem, było napisane że są głośniejsze ale za to nie psują się jak TDCI. Tak czy owak - mam wreszcie jasność w temacie a przy pierwszym przeglądzie w serwisie zrezygnuję z LL i przejdę na jakiś "normalny" olej.

                                Komentarz

                                • szkoda
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 22543

                                  #17
                                  dokładnie, nie ma się co przejmować skoro jest OK
                                  saport techniczny baj DGW
                                  była BKD+DSG '05 120kkm
                                  była BXE '08 190kkm
                                  no i nie ma :-)

                                  Komentarz

                                  Pracuję...