[O1] 1,6 BFQ dymi po uruchomieniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dareks281
    Classic
    • 2009
    • 30

    [O1] 1,6 BFQ dymi po uruchomieniu

    Zamieszczone przez Marx
    a kiedy wiadomo jaki bedzie cennik na 2010?
    Koniec grudnia początek stycznia
  • Misiek_Gdańsk
    Ambiente
    S_OCP Member
    • 2008
    • 124
    • Renault
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] 1,6 BFQ dymi po uruchomieniu

    Witam!
    Auto jak w temacie przebieg 6 tys km. Problem polega na tym, że zaraz po uruchomieniu strasznie dymi i nierówno pracuje. Dym jest raczej ciemny. Ustaje to po chwili. Problem pojawia się po nocnym postoju. Później silnik chodzi równo i nic nie dymi.
    W serwisie wymienili mi czujnik temperatury płynu ale chyba bardziej było to zgadywanie niż rzeczywista usterka bo przez 15 sekund płyn się nie nagrzeje.
    Pod korkiem oleju zebrało się trochę mazi ale to też może być normalne bo robię zwykle niedługie trasy w mieście.
    Płynu ostatnio trochę mi ubyło ale to może być związane z tą wymianą czujnika.
    Spotkał się może ktoś z podobnym przypadkiem?
    Kupiłem nowe auto żeby nie mieć z nim problemów a tu..... :cry:

    Komentarz

    • AdamB
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 8030
      • Octavia IV (NX3)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      #3
      Misiek_Gdańsk, nierówna praca zimnego silnika, dym, maź pod korkiem oleju (o tej porze roku i jazdy po mieście na krótkich odcinkach) w nowym aucie to raczej nie jest normalnym zjawiskiem. Sprawdź czy nie ma wycieków. Raczej to wskazuje na uszczelkę pod głowicą. Nawet w nowym aucie się to zdarza niestety.
      Dalej reklamuj ten samochód a tym bardziej jeżeli dalej będzie ubywać płynu chłodniczego.
      Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

      Komentarz

      • Artur73
        Drive
        • 2007
        • 82

        #4
        Miałem coś podobnego w Skodzie Fabii. Miała niecały rok i 10000 km przebiegu.
        Po dłuższym postoju zimny silnik nierówno pracował, potrafiła nawet zgasnąć, ciepły pracował bez problemu. Reklamowałem bez skutku, po czym kazałem wymienić na własny koszt świece zapłonowe i problem zniknął. Tylko panowie w serwisie dziwili się, że wymieniam świece przy takim przebiegu.
        Co do mazi pod korkiem oleju to też miałem w Octavii, jazda na krótkich odcinkach, płyn chłodniczy uciekł na tyle, że zapaliła się kontrolka temperatury.

        Komentarz

        • Misiek_Gdańsk
          Ambiente
          S_OCP Member
          • 2008
          • 124
          • Renault
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          #5
          'AdamB, właśnie chyba wczoraj pisał ktoś o wymianie uszczelki po 13 tys. Nie napisał tylko o objawach także czekam co u niego się działo. Ma nadzieję jednak, że to nie to. Nie chciałbym aby rozbierali mi silnik.
          Artur73 też myślałem o świecach. W przyszłym tygodniu stawiam samochód do serwisu i spróbuję ich na to namówić.

          Komentarz

          • AdamB
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 8030
            • Octavia IV (NX3)
            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

            #6
            Misiek_Gdańsk, wymiana uszczelki pod głowicą to nie tragedia jeszcze. Przypuszczam, że miał podobne objawy.
            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              A moze dym jest bo mu zimno Jak odpala potem w ciagu dnia np po pracy to tez dymi??
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • Misiek_Gdańsk
                Ambiente
                S_OCP Member
                • 2008
                • 124
                • Renault
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                #8
                Maicroft, nie no bez żartów
                Po krótkim postoju nie ma żadnego dymu. Chociaż wczoraj po 8 godzinach pod pracą też już zadymił ale mało w stosunku do tego co dzieje się po nocy. Wygląda więc na to, że sprawa się pogarsza

                Komentarz

                • AdamB
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 8030
                  • Octavia IV (NX3)
                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                  #9
                  Misiek_Gdańsk, przypuszczam, że uszkodzona jest trochę uszczelka i puszcza niewiele płynu do cylindrów. Z tym zjawiskiem możesz zrobić np. 100kkm i nic się nie będzie działo, tzn nic się nie będzie pogarszać. Ale skoro masz auto na gwarancji i jest ono nowe to reklamuj i nie odpuszczaj.
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz

                  • kaz13
                    Drive
                    • 2008
                    • 42

                    #10
                    Zamieszczone przez AdamB
                    Misiek_Gdańsk, przypuszczam, że uszkodzona jest trochę uszczelka i puszcza niewiele płynu do cylindrów. Z tym zjawiskiem możesz zrobić np. 100kkm i nic się nie będzie działo, tzn nic się nie będzie pogarszać. Ale skoro masz auto na gwarancji i jest ono nowe to reklamuj i nie odpuszczaj
                    jestem za to na pewno uszczelka jedż do serwisu to idzie sprawdzić a jak nie to ci polece kto ci to sprawdzi jak jesteś z okolic trójmiasta

                    Komentarz

                    • -Piotr-
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 1018
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Misiek_Gdańsk, od kiedy masz takie objawy? Czy od początku jak odebrałeś samochód? Wstępnie wyjeździj to paliwo co masz w baku, następnie wlej min. 1/2 baku z innej stacji niż zwykle tankujesz, lub od razu w Shell-u V-power-a. Przegoń trochę silnik i sprawdź efekt na drugi dzień z rana.
                      Silniki BFQ na zimno trochę "pyrkoczą". Jak dla mnie praca silnika w początkowej fazie jest dziwna, ale po chwili wszystko wraca do normy. Ten typ tak ma. Być może odbierasz to jako nierówną pracę silnika.
                      O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                      KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                      O III czarna liftback - reaktywacja

                      Komentarz

                      • FELICJAN
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 118

                        #12
                        Re: 1,6 BFQ dymi po uruchomieniu

                        Zamieszczone przez Misiek_Gdańsk
                        Witam!
                        Auto jak w temacie przebieg 6 tys km. Problem polega na tym, że zaraz po uruchomieniu strasznie dymi i nierówno pracuje. Dym jest raczej ciemny. Ustaje to po chwili. Problem pojawia się po nocnym postoju. Później silnik chodzi równo i nic nie dymi.
                        jak dym ciemny to raczej paliwa za dużo - jak biały to płyn ..tak mnie uczono...więc może szukać usterki gdzie indziej... :?: ...tak gdybam
                        ...1.6 BFQ SQ24 już jest..piękność i 191.000+ za nami

                        Komentarz

                        • Misiek_Gdańsk
                          Ambiente
                          S_OCP Member
                          • 2008
                          • 124
                          • Renault
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          -Piotr-, może masz rację z ta pracą silnika, że ten typ tak ma. Ale co do dymienia to na pewno tak nie powinno być. Jutro wrzucę filmik jak to wygląda.

                          Komentarz

                          • 4kwiatek
                            Ambiente
                            • 2008
                            • 228

                            #14
                            Hi...

                            Powtórzę Ci to co mówiłem przez telefon. Jak u mnie ubywał płyn to się spalał bez śladu (ubywał po malutku). Albo Ci puszcza listwa od gazu, albo masz problem z mapą wtrysku (z różnych powodów - ale wbrew temu co mówisz - czujnik temp płynu ma znaczenie bo jak zimny to włącza tryb "ssania"). Inna sprawa że niestety serwis we wrzeszczu widzę się ze nie bardzo się przykłada. Miałem złe ustawienia gazu a teraz mam jeszcze gorsze .


                            Jak wrócę to obejrzysz moją (teraz tylko na parkingu .
                            Kwiatek...

                            Komentarz

                            • Misiek_Gdańsk
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2008
                              • 124
                              • Renault
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              Oto i film: http://pl.youtube.com/watch?v=OrUgpMsVB7k

                              Komentarz

                              • tomekjmopl
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 1187
                                • Opel
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez Misiek_Gdańsk
                                Dymienie to jedno, ale odgłos pracy tego silnika też jest dziwny ... :|

                                Komentarz

                                • litus
                                  Classic
                                  • 2007
                                  • 12

                                  #17
                                  Dymienie wynika z dziwnej pracy silnika . Na moj gust słychać wypadające zapłony na którymś cylindrze. Cięzko powiedzieć z czego to wynika przyczyn może być strasznie dużo . Najprostsze to świece lub przewody , pózniej cewka , uszczelka pod głowicą lub nawet któryś z cylindrów ma za niskie cisnienie . W kazdym razie nie daj się serwisowi zostaw auto na noc u nich i umów się na komisyjne odpalenie z rana dnia nastepnego

                                  Komentarz

                                  • 4kwiatek
                                    Ambiente
                                    • 2008
                                    • 228

                                    #18
                                    Hi...

                                    Zamieszczone przez Misiek_Gdańsk
                                    Dawaj na warsztat. Ja tam slysze coś na kształt strzelania w rurę. Gdyby nie to ze to raczej niemozliwe, to pomyslalbym ze problem z ustawieniem zaplonu. Sprawdz tez kable WN. Moze jest jakieś przebicie, zwarcie od wody.
                                    Kwiatek...

                                    Komentarz

                                    • Krzysztofu
                                      Classic
                                      • 2019
                                      • 25
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      #19
                                      Jest ktoś w stanie powiedzieć co było przyczyną?

                                      Komentarz

                                      • Misiek_Gdańsk
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2008
                                        • 124
                                        • Renault
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        #20
                                        krzysztofu, ale odkopałeś historyczny wątek. Tak na prawdę nigdy nie doszedłem co było przyczyną. Samo mu przeszło.

                                        Komentarz

                                        • Krzysztofu
                                          Classic
                                          • 2019
                                          • 25
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          odkopałem bo to jedyny problem podobny do mojego :P zdarzyło mi się to już może ze 3-4 razy przy odpaleniu z rana na zimnym, obroty falowały, dymek z rury, ale wystarczy dodać raz gazu i wszystko wraca do normy, więc nie wiem o co chodzi.

                                          Komentarz

                                          • luckd
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 310
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            #22
                                            Może zawór kombi wymaga wyczyszczenia, ewentualnie przepustnica, egr.

                                            Komentarz

                                            • Krzysztofu
                                              Classic
                                              • 2019
                                              • 25
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              #23
                                              Wymieniłem przewód odmy bo był nieszczelny, wyczyszczony separator oleju, od wymiany minęło prawie 3 tygodnie i byłem już prawie pewien że problem został rozwiązany aż do dziś kiedy rano znowu falowanie obrotów i dymienie. Odpaliłem auto było około - 2 stopni odpalił bez problemu, zanim ruszyłem było wszystko ok, po ruszeniu na polsprzegle znów się zatrzymalem i właśnie wtedy obroty zaczęły falowac, po przygazowaniu wrócily do normy. Samo falowanie mnie tak nie irytuje jak ten dym z rury wydechowej. Auto jeździ 2-3 razy w tygodniu trasy po 120km. Raczej odma nie zabrudzila się przez 3 tygodnie. Sprawdziłem olej w silniku jest w normie ale zastanowil mnie dość mocno wyczuwalny zapach benzyny kiedy powachałem bagnet, oleju nie przybyło ale zapach był. Może leje wtrysk od benzyny?

                                              Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka



                                              Ostatnio edytowany przez Krzysztofu; 48222.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...