[O1] Nie pali na zimnym silniku 1,9 tdi ALH problem z rozruc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ohkyomoon
    Classic
    • 2010
    • 1

    [O1] Nie pali na zimnym silniku 1,9 tdi ALH problem z rozruc

    lacze2

    No tak to już jest... A mocno pocharatało twoją octavkę??...
  • mariusz1418
    Classic
    • 2008
    • 5

    #2
    [O1] Nie pali na zimnym silniku 1,9 tdi ALH problem z rozruc

    Witam. Przeczytałem praktycznie wszystkie posty i nie odnalazłem nic co by mi pomogło. Otóż zakupiłem samochód z silnikiem 1,9 tdi alh 66kw (90KM) i tu zaczął się problem. Rano ciężko pali. Obecnie jest temperatura około 10 C na plusie nie chcę myśleć co będzie w zimie. Po zakupie palił za drugim razem po kręceniu około 7 sekund puszczając biały dym. Wymieniłem więc pasek ustawiłem kąt wtrysku na 49 na ciepłym silniku i dawkę rozruchową w nastawniku na 4,8 mg/hub ( wcześniej było źle ustawione kąt i dawka). Wymieniłem świece żarowe na nowe. Akumulator dobry-rozrusznik także. Teraz pali za pierwszym razem jednak po około 6 sekundach i puszcza biały dym. Paliwo więc dostaje. Oczywiście jak już zapali lub gdy jest ciepły pali od ręki. jak postoi mniej więcej około 4- 5 godzin ( czyli jak ostygnie)to znów ten sam problem .Czujnik płynu jest ok nawet jak go odpiąłem też źle zapalał zimny). Filtr paliwa z zaworkiem zwrotnym wymieniłem na nowy. Samochód ma oryginalny przebieg 125000km. Może ktoś podpowie gdzie jeszcze można zaglądnąć. Tuner wgrał mi nawet nową mapę bo przypuszczał za niska dawkę. Jest teraz dużo mocniejszy problem jednak pozostał. Pompiarz orzekł, że pompa jest w porządku. Z wtryskami też nic nie powinno być bo wtedy problem byłby na ciepłym, a nie na zimnym silniku. Na terenie podkarpacia nawet chętnie podjade jeśli ktoś coś może doradzić. POMÓŻCIE PROSZĘ.

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Jesli kat wtrysku jest dobrze ustawiony, to zobaczyc mozna swiece, ale jeszce jest raczej za cieplo, zeby one sie uruchamialy wiec to nie ma wplywu. Akumulator ma dosc pradu??
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • mariusz1418
        Classic
        • 2008
        • 5

        #4
        Akumulator jest ok, świece wymienione na nowe. Sam już nie wiem. Sprzedający właśnie dlatego sprzedał ten samochód ukrywając wadę bo nie mógł dojść przyczyny. Może mnie przy waszej pomocy się uda.

        Komentarz

        • Robercik
          Drive
          • 2008
          • 91
          • Octavia II (1Z3)
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          Ja myślę że trzeba pojechać i sprawdzić ciśnienie sprężania na zimnym silniku może być tak że auto ma słabą kompresję i na zimnym nie będzie palił ale oczywiście mogę sie mylić
          powodem tego może być że auto jeżeli ma oryginalny przebieg mogło być wcześniej przegrzane

          pozdrawiam
          Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
          Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
          Była O2 BXE
          Była O1 1.8T + automat

          Komentarz

          • michal77
            Ambiente
            • 2006
            • 113

            #6
            mariusz1418, a na pewno się nie zapowietrza? Czy jak postoi te 4-5 godzin to tak samo pali jak jest na polu 20 st czy 10 st? Może gdzieś odpowietrzenie baku jest zatkane i zassysa paliwko, pisano kiedyś o takim przypadku na forum.
            A u kogo byłeś z tą mapą wtrysku bo też jestem z Krosna i chciałbym sie skontaktować z kimś w naszym rejonie kto się na takich rzeczach zna.

            Komentarz

            • Robercik
              Drive
              • 2008
              • 91
              • Octavia II (1Z3)
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              kiedyś kolega w fordzie tdci miał podobny problem jak zimny to nie chciał zapalić tylko bialy dym z rury.... i jak paliłeś to migała kontrolka od swiec żarowych . i uszkodzony byl czujnik temperatuy w glowicy i cos z pompą wtryskową bylo nie tak w serwisie 1700 za wszystko wzieli ale to byl ford aczkolwiek objawy bardzo podobne

              pozdrawiam
              Jest O2Fl CFHC, Passat B6 1.9tdi BLS
              Była O2FL BXE, Audi A2 1.4TDI,
              Była O2 BXE
              Była O1 1.8T + automat

              Komentarz

              • NEXAPATHI
                Classic
                S_OCP Member
                • 2008
                • 10

                #8
                Raczej nie doszukiwałbym się różnych dziwnych rzeczy, a zaczął tak jak napisał "Robercik" od pomiaru kompresji i myślę ze wszystko się wyjaśni. Pozdrawiam.

                Komentarz

                • turbojajko
                  Ambiente
                  • 2008
                  • 168

                  #9
                  U mojego znajomego w vectrze bylo to samo.
                  Rano za cholere nie chcial zapalic. Jak juz zapalil to puszczal takiego "strasznego bialego baka". :roll:
                  Wymieniali pompy, swiece itd dalej to samo...
                  Okazalo sie ,ze auto lapie jakies lewe powietrze :wink: . Po odpowietrzeniu jak reka odjal - pali od "strzala".

                  A ja bym sprawdzil jeszcze filtr paliwa - przed zima dobrze wymienic w dieslu :roll: .
                  Czujnik temp. raczej odrzucam, wg mnie 10 st C to jeszcze za cieplo, aby swiece zaczynaly grzac.
                  miauuuuuuuuuuu!
                  O1 SLX

                  Komentarz

                  • mario_tg
                    Drive
                    • 2008
                    • 65

                    #10
                    kolega turbojajko ma rację układ musi się zapowietrzać spr. dokładnie układ paliwowy,przewody zasilające i powrotne a szczególnie przelewy z wtryskiwaczy jeżeli znajdziesz gdzieś tłuste plamy z ON to spr. to miejsce dokładnie

                    Komentarz

                    • mariusz1418
                      Classic
                      • 2008
                      • 5

                      #11
                      Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Problem rozwiązałem przekaźnikiem z rezystorem. Pali od ręki niestety nie udało mi się stwierdzić co było problemem. Kompresja jest ok. Wszystko to co piszecie wymieniłem i zrobiłem. Poza mną także nikt z moich znajomych mechaników nie mógł dojść przyczyny. Map nie proponuję nikomu zmieniać przy takim problemie. Filtry, wężyki przelewowe. Jedynie nie sprawdzałem zaworu zwrotnego w pompie ale on raczej nie szwankuje, znajomy pompiarz mówił żeby pompę zostawić w spokoju bo jest ok. Autko świetnie jeździ. Dość już dołożyłem wymieniając to wszystko i nic. Dziękuje wszystkim za pomoc.

                      [ Dodano: Czw 30 Paź, 08 18:30 ]
                      A układ paliwowy sprawdziłem zostawiając na noc dwa wężyki powrotny i zasilający od pompy zanurzone w butelce po napoju. Pomimo to tez nie zapalił więc układ się nie zapowietrza. Zapowietrzanie wykluczyłem na początku. Możliwy ten zaworek zwrotny w pompie ale na razie nie dokładam już do skarbonki bo być może to nie pomoże. Jednak gdybym miał pewność co jest nie tak chętnie bym to wymienił. Pozdrawiam wszystkich. Koledze michał77 wysłałem tel na Pryw wiadomość.

                      Komentarz

                      • kosmo111
                        Classic
                        • 2008
                        • 38

                        #12
                        co rozumiesz przez "przekaźnik z rezystorem"

                        Komentarz

                        • dariuspolo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1168

                          #13
                          kosmo111, przelacza czujnik temperatury na rezystor przy porannym odpalaniu, problem raczej tkwil w dawce rozruchowej (wymagal podregulowania mapy).
                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                          Zuzycie paliwa

                          Komentarz

                          • mariusz1418
                            Classic
                            • 2008
                            • 5

                            #14
                            Mapa była zmieniana więc być może zmieniający kolega coś pochrzanił, regulował właśnie w sterowniku na epromie dawkę rozruchową " przybyło też mocy ) Tak czy inaczej rezystor pomógł i to chyba najtańszy sposób na zlikwidowanie tej przypadłośći. Może komuś pomoge więc opiszę jak to wygląda. Odpinasz wtyk z czujnika temperatury z tyłu pod zasilaniem powietrza z filtra. Przecinasz kabel idący od 3 żyły On przesyła parametry dla ECU. Kabel idący do ECU lutujesz do styku głównego przekaźnika, teraz od styku który jest połączony bez podania zasilania na przekaźnik dodajesz rezystor o wartości około 5 kOhm i podłączasz przewodem do przewodu wychodzącego z pinu 1 ( dolutowujesz do niego). Teraz od styku przekaźnika który jest zwarty po podaniu napięcia na cewkę przekaźnika wyprowadzasz kabel i lutujesz go do przeciętego przewodu idącego od wtyku (pin3) i po sprawie. Wartość rezystora możesz oczywiście dobrać inną zależnie od potrzeby eksperymentalnie w granicach od 3 do 6 kOhm. Przekaźnik zasilasz z alternatora jeden kabel od cewki do masy, drugi do przewodu na którym po włączeniu silnika pojawia się zasilanie. Prościej chyba nie umie tego opisać. Ciesze się jeśli komuś pomogę w ten sposób.

                            [ Dodano: Czw 30 Paź, 08 19:58 ]
                            a propo powinno pomóc to wielu osobą w przypadku trudnego rozruchu na zimnym silniku. Czytałem na wielu forach o tym problemie z rozruchem. Jedno rozwiązanie to zmiana mapy z dawką rozruchową- ale zaznaczam u dobrego tunera, ale taniej rozwiązać problem dawki rezystorem który może też pomóc za 7 gr. A czy to pomoże sprawdzisz odpinając wtyk z czujnika temperatury płynu. Ale tedy po odpięciu złapie błąd i trzeba wykasować hi ... Powodzenia

                            Komentarz

                            Pracuję...