Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy jest zepsuty czujnik temperatury silnika ???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy jest zepsuty czujnik temperatury silnika ???

    piotrek_gdy, zderzak trzeba ściagac co by zbiornik zamienic

    [ Dodano: Nie 04 Paź, 09 10:36 ]
    np. tutaj macie 5,5 litrowy zbiorniczek Link ten mniejszy zbiornik sprzedałem na allegro wiec to tylko chwilowa inwestycja.
    www.ToledoClubPolska.pl

  • #2
    Czy jest zepsuty czujnik temperatury silnika ???

    Witam posiadam skode 1.9 TDI 90kucy ALH 2002r właśnie mam pytanko dzisiaj podłączyłem samochód pod Vag 4.9 nie było żadnych błędów silnika, ale co zauważyłem ze temperatura silnika na zegarze była 90stopni a Vag pokazywał temperaturę tylko 77 stopni, czy to nie jest czasem oznaka zepsutego czujnika temperatury silnika. Proszę o odpowiedz i jakieś ewentualne sugestie. Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      MAX 1000 nie, temperatura na liczniku jest tlumiona programowo, tak aby kierownik nie zaznal stresu( od 75-105 zawsze szafa pokazuje 90°C).
      T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
      SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
      Zuzycie paliwa

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez dariuspolo
        nie, temperatura na liczniku jest tlumiona programowo, tak aby kierownik nie zaznal stresu
        potwierdzam zawsze jest 90°C w określonym zakresie temperatury
        >>>Moja Octavka<<<

        Komentarz


        • #5
          także warto o tym pamiętać, bo niektórzy czekają aś silnik osiągnie 90°C i wtedy pałowanie - a tu niestety może być tylko 77°C :diabelski_usmiech
          Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez zurcio
            także warto o tym pamiętać, bo niektórzy czekają aś silnik osiągnie 90°C i wtedy pałowanie - a tu niestety może być tylko 77°C
            Przy 75°C można już spokojnie cisnąć. Olej już działa tak jak ma działać.

            Pzdr.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Parch
              Przy 75°C
              Na wskaźniku czy na Vagu ? Bo to różnica
              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

              Jest O1 1.6 BFQ

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez Ziomal
                Zamieszczone przez Parch
                Przy 75°C
                Na wskaźniku czy na Vagu ? Bo to różnica
                Mam na myśli prawdziwą temperaturę silnika (czyt. oleju).

                Zakładamy, że VAG pokazuje prawdziwą temperaturę, tak?

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Parch
                  Mam na myśli prawdziwą temperaturę silnika (czyt. oleju).
                  takie pytanko ... to jak to w końcu jest, temp. silnika = temp. oleju :?:
                  chyba nie :roll:
                  Nie dyskutuj nigdy z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ...

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Parch
                    Mam na myśli prawdziwą temperaturę silnika (czyt. oleju).
                    Vag chyba pobiera wartość temp. oleju więc według Twojej teorii 75 stopni to na wskaźniku będzie dochodzić do 90 stopni.
                    Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                    Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                    Jest O1 1.6 BFQ

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Ziomal
                      Vag chyba pobiera wartość temp. oleju więc według Twojej teorii 75 stopni to na wskaźniku będzie dochodzić do 90 stopni.
                      Zamieszczone przez dariuspolo
                      MAX 1000 nie, temperatura na liczniku jest tlumiona programowo, tak aby kierownik nie zaznal stresu( od 75-105 zawsze szafa pokazuje 90°C).
                      Zamieszczone przez zurcio
                      także warto o tym pamiętać, bo niektórzy czekają aś silnik osiągnie 90°C i wtedy pałowanie - a tu niestety może być tylko 77°C

                      Ja nie wygłaszam żadnych teorii. Ja tylko - w odpowiedzi na czytane posty - napisałem, że przy temperaturze oleju (może fucktycznie nie silnika :roll: ) 75°C można już bez obaw rozpocząć ostrzejszą jazdę.

                      Jak pociągniemy wątek dalej, to za chwilę dojdziemy do absurdalnego wniosku, że podczas jazdy gdy wskazówka na "szafie" ustawi się w pionie (czyli "szafa" pokaże 90°C), to trzeba jeszcze ... minut przejechać, bo tak naprawdę jest 75-77°C.

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Parch
                        to za chwilę dojdziemy do absurdalnego wniosku, że podczas jazdy gdy wskazówka na "szafie" ustawi się w pionie (czyli "szafa" pokaże 90°C), to trzeba jeszcze ... minut przejechać, bo tak naprawdę jest 75-77°C.
                        To raczej nie jest taki absurdalny wniosek :wink:
                        Chodzi oczywiście o "ostrzejsza jazdę"
                        usrany pracą po same pachy

                        Komentarz


                        • #13
                          Jak pociągniemy wątek dalej, to za chwilę dojdziemy do absurdalnego wniosku, że podczas jazdy gdy wskazówka na "szafie" ustawi się w pionie (czyli "szafa" pokaże 90°C), to trzeba jeszcze ... minut przejechać, bo tak naprawdę jest 75-77°C.
                          wniosek jest jak najbardziej trafny
                          po porannym odpaleniu silnika, przy temperaturach <10'C gdy na szafie pojawi się 90' to tak naprawdę olej ma około 50' i trzeba zrobić pare km żeby doszedł to tych 75'
                          VAG pokazuje temp. płynu chłodzącego :idea:
                          NFPNorth-West
                          2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                          WARSZTAT www.dsize.pl
                          ->
                          CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                          spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                            VAG pokazuje temp. płynu chłodzącego
                            Dzięki , teraz zapamiętam , Grześ a Vagiem mozna sprawdźić temp. oleju ? Czy tylko wskaźniki jakieś ?
                            Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                            Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                            Jest O1 1.6 BFQ

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Ziomal
                              Grześ a Vagiem mozna sprawdźić temp. oleju ?
                              jest to możliwe ale nie pamiętam które sterowniki dają taką możliwość :?
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                po porannym odpaleniu silnika, przy temperaturach <10'C gdy na szafie pojawi się 90' to tak naprawdę olej ma około 50' i trzeba zrobić pare km żeby doszedł to tych 75'
                                Czyli stwierdzenie:

                                Zamieszczone przez dariuspolo
                                temperatura na liczniku jest tlumiona programowo, tak aby kierownik nie zaznal stresu( od 75-105 zawsze szafa pokazuje 90°C).
                                jest jednak nieprawdziwe?


                                No to brniemy w szaleństwo dalej. Skoro startując w temperaturze powietrza <10°C po osiągnięciu zegarowych 90°C mamy tak naprawdę ~50°C, to zapewne zaczynając jazdę w temperaturze powietrza <0°C mamy naprawdę ~30°C a przy temperaturze powietrza <-20°C mamy naprawdę ~... °C

                                No to w takim razie może ktoś powie/wyliczy ile km trzeba przejechać przy poszczególnych temperaturach, żeby mieć pewność, że silnik (olej, płyn chłodzący) jest rozgrzany np. do 75°C (ciągle twierdzę, że to dobra temperatura). A może lepiej nie w przejechanych km zrobić wyliczenie a w minutach jazdy? Może ktoś spróbuje wykres zrobić? :box

                                Aha. Spodziewam się jeszcze pytania na forum jaką temperaturę miałem na myśli pisząc "temperatura powietrza". Bo przecież można mierzyć przy gruncie i na pewnej wysokości. :hacker

                                Echhh. Zyebane te Octavie na maksa :P

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                  Zamieszczone przez Ziomal
                                  Grześ a Vagiem mozna sprawdźić temp. oleju ?
                                  jest to możliwe ale nie pamiętam które sterowniki dają taką możliwość :?
                                  ...o ile pamietam VAG com nie daje takiej mozliwosci w autach na plycie Golfa4 i Polo9n
                                  (nawet jezeli auto jest wyposazone w czujniki do WIV). Wyjatkiem sa auta z dodatkowym zegarem temp. oleju (ibiza FR, GTi), ale wskaznik jest analogowy i nie ma podgladu z Vaga.


                                  Zamieszczone przez Parch


                                  dobrygrzeswawa napisał/a:
                                  po porannym odpaleniu silnika, przy temperaturach <10'C gdy na szafie pojawi się 90' to tak naprawdę olej ma około 50' i trzeba zrobić pare km żeby doszedł to tych 75'


                                  Czyli stwierdzenie:

                                  dariuspolo napisał/a:
                                  temperatura na liczniku jest tlumiona programowo, tak aby kierownik nie zaznal stresu( od 75-105 zawsze szafa pokazuje 90°C).

                                  jest jednak nieprawdziwe?
                                  ...dlaczego, szafa pokazuje tem plynu chlodniczego, a ta sie troche rozni od temp. oleju, plyn szybciej sie nagrzewa, wiec jezeli na liczniku wskazowka wejdzie na 90°C to woda ma dopiero 75°C, a olej ma opuznienie czyli w ekstremalnych warunkach bedzie mial dopiero 50°C (jest to bardzo zalezne od tego gdzie go bedziesz mierzyl-
                                  ale na ten temat byl juz dosyc duzy opis na forum, wystarczy poszukac).

                                  Zamieszczone przez Parch
                                  za chwilę dojdziemy do absurdalnego wniosku, że podczas jazdy gdy wskazówka na "szafie" ustawi się w pionie (czyli "szafa" pokaże 90°C), to trzeba jeszcze ... minut przejechać
                                  takie postepowanie jest akurat wlasciwe i zalecane przez dobrych tunerow.


                                  Zamieszczone przez Parch
                                  No to w takim razie może ktoś powie/wyliczy ile km trzeba przejechać przy poszczególnych temperaturach, żeby mieć pewność, że silnik (olej, płyn chłodzący) jest rozgrzany np. do 75°C (ciągle twierdzę, że to dobra temperatura). A może lepiej nie w przejechanych km zrobić wyliczenie a w minutach jazdy? Może ktoś spróbuje wykres zrobić?
                                  ...z jednej strony filozofujesz a z drugiej nie jestes w stanie przeanalizowac najprostszej sytuacji, droga bedzie zalezna od bardzo wielu warunkow drogowych( temp. zew. deszcz snieg czy slonce, miasto, trasa, utrzymywana predkosc), kierownik (napalony slizgacz, kapelusznik) auto (wersja silnika, dlubany, plyta pod silnikiem obecna lub nie, wygluszenie maski, benzyna, diesel, jezeli diesel to z sprawnym EGRem lub nie, moze bez EGR, z dodatkowym podrzewaniem plynu, jakie duze kola, letnie czy zimowe) zmiennych parametrow jest tak wiele ze wlasciwie kazdy przypadek bedzie inny.
                                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                  Zuzycie paliwa

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                    Zamieszczone przez Ziomal
                                    Grześ a Vagiem mozna sprawdźić temp. oleju ?
                                    jest to możliwe ale nie pamiętam które sterowniki dają taką możliwość :?
                                    Octavia II BXE - na 100% VAGiem podglądniesz temperaturę oleju

                                    I prawdą jest, że temperatura oleju ledwie przekracza 50st gdy na szafie mamy już 90st.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Parch
                                      No to w takim razie może ktoś powie/wyliczy ile km trzeba przejechać przy poszczególnych temperaturach, żeby mieć pewność, że silnik (olej, płyn chłodzący) jest rozgrzany np. do 75°C (ciągle twierdzę, że to dobra temperatura). A może lepiej nie w przejechanych km zrobić wyliczenie a w minutach jazdy? Może ktoś spróbuje wykres zrobić?
                                      Ale przecież nie określimy tego bo przyjmując że przejeżdżamy ten sam dystans tylko w innych warunkach (w mieście i na trasie) to wiadomo że auto przy częstszym ruszaniu szybciej się nagrzeje.
                                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                                      Jest O1 1.6 BFQ

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez dariuspolo
                                        (jest to bardzo zalezne od tego gdzie go bedziesz mierzyl-
                                        ale na ten temat byl juz dosyc duzy opis na forum, wystarczy poszukac)

                                        Zamieszczone przez dariuspolo
                                        ...z jednej strony filozofujesz a z drugiej nie jestes w stanie przeanalizowac najprostszej sytuacji, ...

                                        Niepotrzebnie w ten sposób. Ale jeśli masz taki styl wypowiedzi, to ok.


                                        Kończąc temat - uważam, że niepotrzebnie sprawa temperatury silnika jest rozdmuchiwana.

                                        Jak ktoś ma zacięcie rajdowca, ma auto zbudowane do ostrej jazdy i próbuje swoich sił w np. startach na 1/4 mili to sam pewnie dobrze wie jak ma wcześniej "rozgrzać" samochód (i mam tu na myśli nie tylko silnik).

                                        Natomiast cała reszta zwykłych użytkowników samochodów chyba nie musi aż tak bacznie zwracać uwagę na to, czy jak szafa pokazuje 90°C, to jeszcze nie można trochę przycisnąć, bo jest akurat 50°C.

                                        Ja np. użytkuję samochód głównie w mieście. Codziennie pokonuję trasę 2 x 15km. Przy temp. powietrza 10-20°C wskazówka ustawia się w pionie po przejechaniu 5-7 km z prędkością średnią ~35-40 km/h. Zauważ, że to już połowa mojej trasy! Gdybym chciał czekać jeszcze "trochę" (na prawdziwe 90°C), to za chwilę jestem u celu podróży. I co? Nawet nie mam kiedy przycisnąć mocniej - w konsekwencji uprawiam PSJ (i prowokuję tępicieli PSJ do wypisywania bzdur o gościach w kapeluszu, itp.). A gdzie tu czas na danie turbinie w dupę, żeby się nagar nie zbierał na kierownicach :twisted: ??

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Parch
                                          Niepotrzebnie w ten sposób. Ale jeśli masz taki styl wypowiedzi, to ok.


                                          Kończąc temat - uważam, że niepotrzebnie sprawa temperatury silnika jest rozdmuchiwana.
                                          ...nie zamierzalem nikogo urazic, a odnosnie sprawy temp. silnika to kazdy powinien to wiedziec a czy sie do tego stosuje to juz jego sprawa.
                                          T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                                          SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                                          Zuzycie paliwa

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X