Od czasu założenia gazu, autko dziwnie przyspiesza.. Na komputerze pokazuje błąd sondy lambda, ale biorąc pod uwagę koszt sondy w Skodzie i brak zamienników(chodź może nie umiem znaleźć) chciałem najpierw Was poradzić się, czy to w niej tkwi problem. Przebieg auta 212tys., gaz od 13tys, po założeniu gazu (BRC sekw.) czuć wyraźny spadek mocy, zarówno na benzynie jak i na gazie. Podczas przyspieszania do ok 2,5tys obrotów, auto jest strasznie oporne, czuć jakby co chwile nie dostawało paliwa (jakby przyspieszając co raz przerywało), później z mocą jest już lepiej, ale ciągle czuć jakby przy przyspieszaniu coś przerywało dostawę paliwa (ja tak to sobie tłumaczę). Gaziarze rozkładają ręce, przepustnicę wyczyściłem i zaadaptowałem, świece wymieniłem.. Są dni, że auto chodzi jak marzenie, nie ma żadnych problemów z przyspieszaniem, ale rzadko się to zdarza. Przewody zapłonowe mają już ponad 100tys przebiegu, może to też ma w tym wypadku jakieś znaczenie.. Dodam tylko, że autko bierze ok. 0,5l oleju na tysiąc km, na korku od wlewu oleju widać białą maź.. Z góry dziękuję za sugestię i pomoc.
Ja bym proponowal podmienic sonde lambda. A oleju to tez troske duzo bierze. Prawdopodobnie gaziarze zle dobrali instalke LPG. I niemasz emulatora sondy lambda
Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm
to chyba uszczelka pod glowice do wymiany, co do slaboscia na gazie jedz i niech ci to poprawia, przy sekwencji nie powinno byc wyraznego spadku mocy, moze inny gaziarz niech luknie
Niekoniecznie. O ile jezdzi na krotkich odcinkach tzn 5km i wylacz silnik to nigdy w zyciu wilgoc nieodparue z silnika i bedzie te maselko. Jesli jezdzi w dlugie trasy i ma maselko to jedna z przyczyn powstawania moze byc uszczelka pod glowic. Oczywiscie moze byc tak ze ubywa plynu chlodzacego i przybywa oleju to tez jest oznaka padajacej uszczelki pod glowica. No i kopcenie z wydechu przez caly czas na bialo to spala sie plyn w komorze cylindra. Jesli na niebiesko to spala olej z silnika co oznacza z regolu padniete pierscienie na tlokach ale rownierz uszczelnienia na trzonkach zaworow, czarny dymek to zbyt bogata mieszanka paliwa.
Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm
Angel, nie obraź się, ale jako kolejny pleciesz kosmiczne bzdury w zakresie instalacji LPG. kolega ma założoną sekwencję BRC. Więc o jakim do cholery emulatorze sondy lamda piszesz?? Masz pojęcie co to urządzenie ma robić i przy jakich instalacjach się je montuje i w jakim celu?? Linda_Siedlce, :
1. jaki masz reduktor - geniusz o wydatku 1200, czy 1500mbar
2.wtryski jakiego koloru- niebieskie, pomarańczowe?
czy problemy pojawiły sie od razu po montażu instalki, czy zaczęły narastać wraz z ilością przejechanych kilometrów na gazie.
jaki konkretnie błąd odnosi sie do lambdy- ten o którym piszesz.
przewody zapłonowe wymieniaj czym prędzej - kup SENTECH- nie zrujnują, a dobra jakość.
jeśli masz dostęp do softa BRC , lub też czegokolwiek innego , czym będziesz mógł odczytać informację dotyczące:
- czasu pracy wtryskiwaczy benzynowych
- krótkotrwałej adaptacji sondy lambda
to będę mógł Ci konkretnie pomóc w skalibrowaniu tej instalacji.
Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz