Nie odpala

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kamil_n
    Classic
    • 2010
    • 6

    Nie odpala

    Zamieszczone przez sew1981
    ahano to moj obraz sie rozjasnil troszke podziekowal...a takie jeszcze pytanko w takim razie "pomocnicze"...co wolelisbyscie w O2?:
    1.9 tdi z dobrym wirusem, czy 2.0 tdi fabryczne (140km) - bo chyba podobnie by sie sprawowaly, pod wzgledem dynamiki.p.s. bo z tego co widze pod wzgledem awaryjnosci 1.9 jest nieco lepsze jednak
    2.0TDI z dobrym wirusem Sam chip styknie do ludzkiego przemieszczania sie komfortowo.
    Ja coprawda mam niewielki przebieg ale:
    1. nie dolewam oleju miedzy przegladami (ofc przeglady co 13-15kkm)
    2. coprawda na obecnej mocy to juz przejechalem z 50kkm wczesniej z czipem z 45kkm, ale chodzi jak w zegarku na razie.
  • zakum7
    Drive
    • 2008
    • 53

    #2
    Nie odpala

    Witam mój ojciec tak jak i ja jest szczęśliwym posiadaczem OI. Tylko że u niego jest pewien problem. Nie może odpalić auta tzn kręci rozrusznik wszystko ok ale silnik nie zaskakuje. Podobną sytuację miał jakiś czas temu i wtedy pogmerał w jakichś kabelkach pod maską chyba zrobił jakieś spięcie i samochód od razu odpalił. Myślałem może że to immobilizer ale nie jestem pewien. Spotkała kogoś podobna awaria?? Ojciec ma Octavke z 1999r 1,6 benzynka jeśli będą jakieś dokładniejsze dane to się dowiem i podam.

    Komentarz

    • Angel
      Rider
      • 2008
      • 503
      • Octavia III combi (5E5)
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM
      • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

      #3
      czujnik halla, aparat zaplonowy bo to chyba 1.6 75KM tak??
      Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

      Komentarz

      • zgucio
        Rider
        • 2007
        • 691

        #4
        mi sie zdarzyło coś takiego 2 razy

        1. padła cewka i auto nie odpalało (200zł)
        2. padła pompa paliwa i objawy takie same( naprawa też 200zł)
        ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

        JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

        Komentarz

        • zakum7
          Drive
          • 2008
          • 53

          #5
          Dzieki za zainteresowanie i podpowiedzi. Tylko tak: co do czujnika halla to mialem z nim doczynienia w Astrze i wtedy auto gasło nawet w czasie jazdy natomiast tutaj nie wiadomo skad poprostu nie chce odpalić podczas jazdy jest wporządku. Ojciec poszedł po bilety MZK i wrócił a samochodzik odpalił od pierwszego kopa.

          Komentarz

          • rogery1
            Classic
            • 2008
            • 12

            #6
            Dzisiaj miałem podobne zdarzenie pojechałem do znajomych na jakieś 15 min.
            Po powrocie przekręcam kluczyk w stacyjce (Octavia 1.6 , 75 KM) samochód odpalił na jakieś 2 sekundy i zgasł. Przekręciłem 2 raz i nic tylko rozrusznik kręci a silnik nawet nie drgnie. :?:
            Proszę o pomoc

            Komentarz

            • Witek1952
              Ambiente
              • 2007
              • 196

              #7
              Witam serdecznie.W pierwszym przypadku trudno bez sprawdzenia samochodu cokolwiek stwierdzić.Jak nie pali to proszę sprawdź iskrę i cisnienie paliwa.By cokolwiek zdziałać musisz wiedzieć czego brakuje.W drugim przypadku iskra jest bo załapuje.Może być immo lub nie dostaje paliwa.Pozdrawiam.
              Witek

              Komentarz

              • zgucio
                Rider
                • 2007
                • 691

                #8
                rogery1, u ciebie stawiałbym na pompe paliwa

                zakum7, przy padniętej pompie paliwa też tak miałem że kręciłem go pare minut w końcu zostawiłem przychodze za 30 minut i odpalił, zgasze i znowu odpalał. Pojechałem troche dalej zgasiłem i znowu nie pali

                przy spalonej cewce nie dało rady wogóle go odpalić

                zakum7, i rogery1, a macie ząłożone instalacje LPG? jeśli tak to można bedzie sprawdzić czy padła pompa
                ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                Komentarz

                • zakum7
                  Drive
                  • 2008
                  • 53

                  #9
                  no u mnie jest LPG. Sugerujesz żeby na samym gazie spróbować odpalić?? Hm to jest pomysł tylko że na LPG też nie chce palić.

                  Komentarz

                  • zgucio
                    Rider
                    • 2007
                    • 691

                    #10
                    zakum7, jeśli na gazie też nie odpala to problem nie jest w pompie paliwa
                    sprawdź cewke i przewody albo zaprowadź auto do mechanika niech sprawdzi tak bedzie najłatwiej
                    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                    Komentarz

                    • zakum7
                      Drive
                      • 2008
                      • 53

                      #11
                      No widzisz mechanik powiedział że nie jest w stanie tego tak łatwo zdiagnozować skoro te problemy z paleniem występują tylko czasami. Jakby padło na dobre to po kłopocie bo samemu można sobie sprawdzić a tutaj jest troszke gorzej

                      Komentarz

                      • Joker_b-stok
                        Ambiente
                        • 2008
                        • 127

                        #12
                        nie zwróciłeś uwagi czy dzieje siętak gdy jest zimno/wilgotno? W innym aucie mialem taki problem - okazało si, że kopułka miała małe pęknięcia i była zaśniedziała. Wymieniłem kopułkę, palec, przewody i do tej pory wszystko gra. objawy miałem identyczne.

                        Komentarz

                        • zakum7
                          Drive
                          • 2008
                          • 53

                          #13
                          Hm może i jest to pomysł. Ostatnio 2 razy takie objawy były jak własnie lekki mrozik wyskoczył, zwróce na to uwagę może i w tym przypadku będzie to ten sam problem.

                          [ Dodano: Pią 12 Gru, 08 16:31 ]
                          Nowe wieści koledzy - podejrzenie pada na rozrusznik. Gdy znów samochód odmówił posłuszeństwa przy próbe odpalenia rozrusznik jakoś dziwnie kręcił a drgania a raczej szarpanie bł oczuś na całym aucie?? Możliwe ze to wina rozrusznika?? Może bendix pada??

                          Komentarz

                          • BOODZISZ
                            Ambiente
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 235

                            #14
                            Witam. Koledzy a jak to sie ma do 1,9 tdi AHF . Rano odpalalm , rozrusznik kreci a a uto wogóle nie łapie. Co sprawdzić? ( na silnikach sie słabo znam) . Kolega mówił żeby wtryski lekko odkęcić i sprawdzić czy paliwo cieknie podczas krecenia bo może być pompa. Doradźcie coś.

                            Komentarz

                            • m.marcin
                              Classic
                              • 2010
                              • 26
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Nie wiem czy będziesz w stanie wszystko sprawdzić bo jak sam piszesz " na silnikach sie słabo znam " ale można spróbować :
                              - kontrolki zapalają się tak jak zwykle przy uruchamianiu czy może jest jakaś różnica ?
                              - bezpieczniki sprawdzone ?
                              - paliwo jest w wężykach do pompy ?
                              Tyle na początek.

                              Komentarz

                              • BOODZISZ
                                Ambiente
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 235

                                #16
                                -bezpieczniki ok
                                -nie zapala się wogóle kontrolka świeć zarowych
                                - w wężyku od pompy nie moge nic zobaczyć

                                co to może być?

                                Komentarz

                                • m.marcin
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 26
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Jeżeli nie zapala się kontrolka świec żarowych to w tym układzie szukaj problemu - bezpiecznik grzania świec bądź przekaźnik . Bezpiecznik świec żarowych jest na akumulatorze - najpierw tam sprawdź.

                                  [ Dodano: Pią 08 Lip, 11 22:25 ]
                                  Jeżeli bezpiecznik będzie dobry to przekaźnik 109 do sprawdzenia bądź wymiany.

                                  Komentarz

                                  • BOODZISZ
                                    Ambiente
                                    S_OCP Member
                                    • 2007
                                    • 235

                                    #18
                                    Bezpiecznik jest ok. A ten przekaźnik świec żarowych gdzie jest. Jak go sprawdzić?

                                    [ Dodano: Sob 09 Lip, 11 10:21 ]
                                    Przyjechał znachor do mojej Octavii. Odpalił ją z plaka, ale jak odstawił plaka to silnik gaśnie. Zapala się kontrolka oleju i piszczy, a olej jest. Załamka ops:

                                    Komentarz

                                    • m.marcin
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 26
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Przekaźnik jest na panelu przy nogach kierowcy. Musisz zdjąć osłonę nad pedałami to zobaczysz. Możesz jeszcze zdjąć wtyczkę z czujnika temperatury w silniku a wtedy przekaźnik musi trzymać parę sekund bo symulujesz mu warunki zimowe - jak kontrolka się nie zapali to wyjmuj przekaźnik.
                                      Co to z tym olejem ?
                                      I jeszcze jedno - jak to ją odpalił ? "z plaka " ???

                                      [ Dodano: Sob 09 Lip, 11 11:55 ]
                                      Myślałem że masz wężyki pełne paliwa ?
                                      Długo kręcił zanim odpaliła ?
                                      Kiedy był wymieniany filtr paliwa ?

                                      Daj znać co sprawdzone i jaki efekt.

                                      Komentarz

                                      • BOODZISZ
                                        Ambiente
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 235

                                        #20
                                        No niestety z plaka barany zapalili. Naszczescie zadzwonilem do znajomego i zdiagnozował usterkę przez telefon . Przekaznik 109 za bezpiecznikami, wyjąłem, puknąłem 2 razy wsadziłem i auto zapala. Czy wymieniać na jakiś zamiennik czy naprawiać ten który jest?

                                        Komentarz

                                        • m.marcin
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 26
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          Możesz go rozebrać i przelutować styki bo na pewno gdzieś jest przerwa.
                                          Jak to nie pomoże to niestety wymiana.

                                          Komentarz

                                          • BOODZISZ
                                            Ambiente
                                            S_OCP Member
                                            • 2007
                                            • 235

                                            #22
                                            A co tam trzeba polutować ? Wszystkie styki czy tylko tam gdzie się odłączyło. Czy w warunkach domowych zrobi sie to zwykłą lutownicą?

                                            Komentarz

                                            • m.marcin
                                              Classic
                                              • 2010
                                              • 26
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                              #23
                                              Wystarczy tylko tam gdzie się odłączyło - luźna nóżka. Spokojnie zwykła lutownica wystarczy.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...