Witam szanownych klubowiczów, jest to mój pierwszy post więc jeśli popełniłem jakieś błędy z góry przepraszam.
Do rzeczy
W mojej skódce z 2005 roku, przebieg 135kkm z DSG, chip u przedstawiciela Mastersa, pojawiają się stuki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu (szczególnie lekkim). W ASO powiedziano mi że to prawdopodobnie dwumasówka ale na 100% nie wiadomo i kazali jeździć po przejechaniu około 7kkm specjalnie nic się nie zmienia dalej są stuki ani większe ani mniejsze, w ASO mówią dalej to samo. Zawieszenie i poduszki pod silnikiem ok.
Po przeszperaniu forum, dalej upewniam się że to dwumasówka, jednak jest kilka ale:
- stuki zaczynają się dopiero po przejechaniu 10-20 km,
- czasami nie pojawiają się wcale,
Wybieram się właśnie na nartki za granice i mam do pokonania parę tysi i boję się aby mi się nie posypało gdzieś za granicą.
Jeszcze większym lękiem napawa mnie uszkodzenie DSG (wymiana by zabolała) a z tego co czytałem w Polsce przynajmniej nie naprawiają.
Zwracam się z gorącą prośbą do was o wskazówki, co to może być, szczególnie do posiadaczy skrzyń DSG.
Dziękuje bardzo za pomoc i Pozdrawiam
Pytanie do posiadaczy O2 z DSG. Czy macie też tak, że czasami rano podczas odpalania (oczywiście skrzynia w pozycji P) samochód próbuje lekko przesunąć się do przodu? Tak jak by układ przeniesienia napędu nie był w 100% rozłączony. Czy to normalne w tych skrzyniach?
Pytanie do posiadaczy O2 z DSG. Czy macie też tak, że czasami rano podczas odpalania (oczywiście skrzynia w pozycji P) samochód próbuje lekko przesunąć się do przodu? Tak jak by układ przeniesienia napędu nie był w 100% rozłączony. Czy to normalne w tych skrzyniach?
hmm
na razie nie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Pytanie do posiadaczy O2 z DSG. Czy macie też tak, że czasami rano podczas odpalania (oczywiście skrzynia w pozycji P) samochód próbuje lekko przesunąć się do przodu? Tak jak by układ przeniesienia napędu nie był w 100% rozłączony. Czy to normalne w tych skrzyniach?
Ja miałem podobne odczucie w samochodzie z manualną skrzynią przy dużym mrozie.
Po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle gdy puszczało się to sprzęgło to samochód przesuwał się o kilka cm do przodu
Podejrzewam, że to jest kwestia dużej gęstości zimnego oleju w skrzyni. W DSG może być podobnie
Pytanie do posiadaczy O2 z DSG. Czy macie też tak, że czasami rano podczas odpalania (oczywiście skrzynia w pozycji P) samochód próbuje lekko przesunąć się do przodu? Tak jak by układ przeniesienia napędu nie był w 100% rozłączony. Czy to normalne w tych skrzyniach?
Ja miałem podobne odczucie w samochodzie z manualną skrzynią przy dużym mrozie.
Po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle gdy puszczało się to sprzęgło to samochód przesuwał się o kilka cm do przodu
Podejrzewam, że to jest kwestia dużej gęstości zimnego oleju w skrzyni. W DSG może być podobnie
Też podejrzewam, że może to być kwestia gęstości oleju w skrzyni który przenosi wtedy jakiś moment na koła. Zdarza się to czasami ale tylko podczas porannego uruchamiania. Później w ciągu dnia już nie. O dużych mrozach nie ma mowy, gdyż wy stępuje to nawet teraz a auto jest w garażu gdzie jest co najmniej 15 stopni nawet rano. W lato zresztą też się tak działo.
ckwietniewski, wiesz , wydaje mi się ze ostatnio też słyszałem takie rzeczy parę razy.. . tylko że mi coś i tak stuka z lewej strony ,szczególnie jak otworzę okno i jadę przy ścianie to słyszę , gdyby auto było stare to powiedział bym że to przeguby..., ale mam dopiero 40tyś , hmmm... z chęcią bym się spotkał i porównał ale na razie brak czasu , może za dwa tygodnie... . musze i tak pojechać z tym do serwisu..gwarancja się kończy.
przedłużał ktoś gwarancję może ? tak się pytam na margiesie..i czy wogóle mogę to zrobić?
też mi czasami ruszy przy zapalaniu , ale zdaje się że rzadko , muszę poobserwować :? ...jeżeli ma to wogóle jakiekolwiek znaczenie :diabelski_usmiech .
mam u siębie lepszy numer ,ale to chyba nie tylko dsg tak mają. otóż raz na jakiś czas , na przykład 2 dni pod rząd , w tych samych miejscach w mieście włącza mi się syrena alarmu :yay: :twisted:
kiedyś było to na jednym skrzyżowaniu , teraz miałem jazdę przy takiej nowo postawionej reklamie , tzw. tablicy led :szeroki_usmiech . muszę stanąć , wyjąc kluczyk , wyłączyć alarm i mogę sobie dalej jehać..... :roll:
przedłużał ktoś gwarancję może ? tak się pytam na margiesie..i czy wogóle mogę to zrobić?
Gwarancję możesz przedłużyć ale najpóźniej do końca 18 miesięcy od dnia zakupu. I nie jest to raczej gwarancja tylko ubezpieczenie od kosztów naprawy. Są zresztą różne warianty za różną cenę. Ja na pewno tego nie zrobię. Szczerze to nawet wolałbym kupić nowy samochód z krótszą gwarancją lub nawet bez niej pod warunkiem, że byłby odpowiednio (jakieś parę tysięcy) tańszy
leszekmw, chętnie się spotkam i wymienię spostrzeżenia (szczególnie że mamy te same silniki i ten sam wirus).
Stuki o których mowa faktycznie występują po lewej stronie samochodu i najbardziej wyczuwalne są jakby w podłodze pod stopą, coś w stylu stukania czymś metalowym w podłogę. Z zewnątrz podobno też to słychać.
Jak dotychczas, przy odpalaniu nic nie czuć, ale zima dopiero przed nami
Ja przejechałem jakieś 11tys. bo samochód ten mam od kwietnia. Od niedawna też zauważyłem, że przy pierwszym uruchamianiu po dłuższym postoju (np. po nocy) czasami jak by chciał ruszyć ( pozycja P).
witek_sz, Nie da sie wyrwac dzwigni z pozycji P?? Najpierw zaciagaj reczny, potem pusc hamulec, nacisnij znow i daj na P. Nie bedzie problemow
A jak nie chce rano ruszyc zaraz po odpaleniu, to tez tak mam i wg mnie to jest kwestia cisnienia oleju w skrzyni. Zaraz po odpaleniu musi sie jakies tam cisnienie wytworzyc i potem juz dziala normalnie.
witek_sz, Nie da sie wyrwac dzwigni z pozycji P?? Najpierw zaciagaj reczny, potem pusc hamulec, nacisnij znow i daj na P. Nie bedzie problemow
Z przełączeniem nie ma problemu, no może czasemi ale to już opanowałem.
A jak nie chce rano ruszyc zaraz po odpaleniu, to tez tak mam i wg mnie to jest kwestia cisnienia oleju w skrzyni. Zaraz po odpaleniu musi sie jakies tam cisnienie wytworzyc i potem juz dziala normalnie.
To nie w tym problem, chodzi o to, że przy uruchamianiu jak jest na pozycji P to samochód tak jak by chciał sam ruszyć z miejsca. Jest takie odczucie jak by napęd nie był całkowicie rozłączony.
To nie w tym problem, chodzi o to, że przy uruchamianiu jak jest na pozycji P to samochód tak jak by chciał sam ruszyć z miejsca. Jest takie odczucie jak by napęd nie był całkowicie rozłączony.
No to wygląda, że nie jestem sam w klubie ruszających aut z DSG. Witać TTTM i nie ma sie co za bardzo na razie przejmować.
Swoją drogą ostatnio sprawdzałem w ETKA jakie oznaczenie ma skrzynia DSG i okazało się, że jest ich co najmniej kilkanaście rodzajów. Wszystkie 6-cio biegowe dwusprzęgłowe. Czyżby tyle było poprawek w pierszym okresie produkcji?
A propo tego tematu, to po ostatniej wizycie w serwisie i wspomnianym naszym problemem z DSG, mechanik powiedział, że przy odpalaniu samochodu powinno się wcisnąć hamulec.
Ile w tym prawdy?
Ja praktycznie zawsze zapalam auto z wciśniętym hamulcem, więc objawu próby ruszania samochodu na pozycji P nie zauważyłam u siebie.
Witam
Wracając do tematu głównego postu, zaczęły mi się nowe objawy tj. szarpanie przy ruszaniu, przedwczesna zmiana biegu z 1 na 2 bez dodawania gazu co powodowało wyrwaniem samochodu do przodu, pulsowanie samochodu przy jeździe na wstecznym.
Wczoraj byłem w ASO, stwierdzono uszkodzenie koła dwumasowego (Lukas).
Niestety w Poznaniu nie mają, czekam aż sprowadzą z Czech.
Dam znać jak i co po wymianie.
Pozdrawiam
Komentarz