Maru 123 kupił jakiś czas temu chyba takie właśnie ale zdążył już je wymienić na dezenty :roll:
[O2] stuki, koło dwumasowe czy DSG ??
Zwiń
X
-
[O2] stuki, koło dwumasowe czy DSG ??
Witam szanownych klubowiczów, jest to mój pierwszy post więc jeśli popełniłem jakieś błędy z góry przepraszam.
Do rzeczy
W mojej skódce z 2005 roku, przebieg 135kkm z DSG, chip u przedstawiciela Mastersa, pojawiają się stuki przy dodawaniu i odejmowaniu gazu (szczególnie lekkim). W ASO powiedziano mi że to prawdopodobnie dwumasówka ale na 100% nie wiadomo i kazali jeździć po przejechaniu około 7kkm specjalnie nic się nie zmienia dalej są stuki ani większe ani mniejsze, w ASO mówią dalej to samo. Zawieszenie i poduszki pod silnikiem ok.
Po przeszperaniu forum, dalej upewniam się że to dwumasówka, jednak jest kilka ale:
- stuki zaczynają się dopiero po przejechaniu 10-20 km,
- czasami nie pojawiają się wcale,
Wybieram się właśnie na nartki za granice i mam do pokonania parę tysi i boję się aby mi się nie posypało gdzieś za granicą.
Jeszcze większym lękiem napawa mnie uszkodzenie DSG (wymiana by zabolała) a z tego co czytałem w Polsce przynajmniej nie naprawiają.
Zwracam się z gorącą prośbą do was o wskazówki, co to może być, szczególnie do posiadaczy skrzyń DSG.
Dziękuje bardzo za pomoc i Pozdrawiam
-
-
Pytanie do posiadaczy O2 z DSG. Czy macie też tak, że czasami rano podczas odpalania (oczywiście skrzynia w pozycji P) samochód próbuje lekko przesunąć się do przodu? Tak jak by układ przeniesienia napędu nie był w 100% rozłączony. Czy to normalne w tych skrzyniach?Powered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackspotPytanie do posiadaczy O2 z DSG. Czy macie też tak, że czasami rano podczas odpalania (oczywiście skrzynia w pozycji P) samochód próbuje lekko przesunąć się do przodu? Tak jak by układ przeniesienia napędu nie był w 100% rozłączony. Czy to normalne w tych skrzyniach?
na razie niesaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Pytanie do posiadaczy O2 z DSG. Czy macie też tak, że czasami rano podczas odpalania (oczywiście skrzynia w pozycji P) samochód próbuje lekko przesunąć się do przodu? Tak jak by układ przeniesienia napędu nie był w 100% rozłączony. Czy to normalne w tych skrzyniach?
Po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle gdy puszczało się to sprzęgło to samochód przesuwał się o kilka cm do przodu
Podejrzewam, że to jest kwestia dużej gęstości zimnego oleju w skrzyni. W DSG może być podobnie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rrysioPytanie do posiadaczy O2 z DSG. Czy macie też tak, że czasami rano podczas odpalania (oczywiście skrzynia w pozycji P) samochód próbuje lekko przesunąć się do przodu? Tak jak by układ przeniesienia napędu nie był w 100% rozłączony. Czy to normalne w tych skrzyniach?
Po odpaleniu na wciśniętym sprzęgle gdy puszczało się to sprzęgło to samochód przesuwał się o kilka cm do przodu
Podejrzewam, że to jest kwestia dużej gęstości zimnego oleju w skrzyni. W DSG może być podobniePowered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
-
ckwietniewski, wiesz , wydaje mi się ze ostatnio też słyszałem takie rzeczy parę razy.. . tylko że mi coś i tak stuka z lewej strony ,szczególnie jak otworzę okno i jadę przy ścianie to słyszę , gdyby auto było stare to powiedział bym że to przeguby..., ale mam dopiero 40tyś , hmmm... z chęcią bym się spotkał i porównał ale na razie brak czasu , może za dwa tygodnie... . musze i tak pojechać z tym do serwisu..gwarancja się kończy.
przedłużał ktoś gwarancję może ? tak się pytam na margiesie..i czy wogóle mogę to zrobić?
też mi czasami ruszy przy zapalaniu , ale zdaje się że rzadko , muszę poobserwować :? ...jeżeli ma to wogóle jakiekolwiek znaczenie :diabelski_usmiech .
mam u siębie lepszy numer ,ale to chyba nie tylko dsg tak mają. otóż raz na jakiś czas , na przykład 2 dni pod rząd , w tych samych miejscach w mieście włącza mi się syrena alarmu :yay: :twisted:
kiedyś było to na jednym skrzyżowaniu , teraz miałem jazdę przy takiej nowo postawionej reklamie , tzw. tablicy led :szeroki_usmiech . muszę stanąć , wyjąc kluczyk , wyłączyć alarm i mogę sobie dalej jehać..... :roll:
sorki ckwietniewski za OTO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leszekmwprzedłużał ktoś gwarancję może ? tak się pytam na margiesie..i czy wogóle mogę to zrobić?Powered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
-
leszekmw, chętnie się spotkam i wymienię spostrzeżenia (szczególnie że mamy te same silniki i ten sam wirus).
Stuki o których mowa faktycznie występują po lewej stronie samochodu i najbardziej wyczuwalne są jakby w podłodze pod stopą, coś w stylu stukania czymś metalowym w podłogę. Z zewnątrz podobno też to słychać.
Jak dotychczas, przy odpalaniu nic nie czuć, ale zima dopiero przed nami
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
ckwietniewski, no nie , u mnie tylko słychać , ale w podłodze nic nie czuję.
wczoraj przy opaleniu po całym dniu stania pod zakładem , Skrzynia w pozycji N przestała cały dzień , pociągnął lekko do tyłu :szeroki_usmiechO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
witek_sz, Nie da sie wyrwac dzwigni z pozycji P?? Najpierw zaciagaj reczny, potem pusc hamulec, nacisnij znow i daj na P. Nie bedzie problemow
A jak nie chce rano ruszyc zaraz po odpaleniu, to tez tak mam i wg mnie to jest kwestia cisnienia oleju w skrzyni. Zaraz po odpaleniu musi sie jakies tam cisnienie wytworzyc i potem juz dziala normalnie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Maicroftwitek_sz, Nie da sie wyrwac dzwigni z pozycji P?? Najpierw zaciagaj reczny, potem pusc hamulec, nacisnij znow i daj na P. Nie bedzie problemow
A jak nie chce rano ruszyc zaraz po odpaleniu, to tez tak mam i wg mnie to jest kwestia cisnienia oleju w skrzyni. Zaraz po odpaleniu musi sie jakies tam cisnienie wytworzyc i potem juz dziala normalnie.OCTAVIA II 1,9TDI ELEGANCE; XII 2004r; BKC, DSG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez witek_szTo nie w tym problem, chodzi o to, że przy uruchamianiu jak jest na pozycji P to samochód tak jak by chciał sam ruszyć z miejsca. Jest takie odczucie jak by napęd nie był całkowicie rozłączony.
Swoją drogą ostatnio sprawdzałem w ETKA jakie oznaczenie ma skrzynia DSG i okazało się, że jest ich co najmniej kilkanaście rodzajów. Wszystkie 6-cio biegowe dwusprzęgłowe. Czyżby tyle było poprawek w pierszym okresie produkcji?Powered by Rogalotti + DSG
Komentarz
-
-
A propo tego tematu, to po ostatniej wizycie w serwisie i wspomnianym naszym problemem z DSG, mechanik powiedział, że przy odpalaniu samochodu powinno się wcisnąć hamulec.
Ile w tym prawdy?
Ja praktycznie zawsze zapalam auto z wciśniętym hamulcem, więc objawu próby ruszania samochodu na pozycji P nie zauważyłam u siebie.
Komentarz
-
-
Witam
Wracając do tematu głównego postu, zaczęły mi się nowe objawy tj. szarpanie przy ruszaniu, przedwczesna zmiana biegu z 1 na 2 bez dodawania gazu co powodowało wyrwaniem samochodu do przodu, pulsowanie samochodu przy jeździe na wstecznym.
Wczoraj byłem w ASO, stwierdzono uszkodzenie koła dwumasowego (Lukas).
Niestety w Poznaniu nie mają, czekam aż sprowadzą z Czech.
Dam znać jak i co po wymianie.
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz