Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Wymiana kół a fabryczne zabezpieczenie kół.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Wymiana kół a fabryczne zabezpieczenie kół.

    hmmmm nie wiem czy taki zestawik sie sprawdzi
    sprobuj zagadac do Nexusa6, jezeli chcesz taki 12" sub to poszukaj do napedzenia GZTA2500TX

    Pozdr.

  • #2
    [O2] Wymiana kół a fabryczne zabezpieczenie kół.

    Witam

    Całe życie człowiek się uczy, a ostatniej soboty nauczyłem się czegoś nowego.
    Nie wiedziałem że do wymiany kół na zimowe przydaje się czasami migomat (spawarka)

    Pojechałem sobie zmienić kółka na zimowe, podjeżdżam witam się, Pan uprzejmie zajmuje się moim samochodem.

    luzuje jedno koło, drugie, trzecie i zabiera się za czwarte.

    wkłada klucz w zabezpieczenie fabryczne przeciwkradzieżowe przekręca i pstryk... ukręciły się zęby w szpilce.

    No i problem, kolejna próba i lipa, więc pan bierze się za sprzęt większej wagi i też lipa.
    Ja już robię się lekko nerwowy, Pan mówi, trzeba spawać...

    Akumulator odpięty i ruszamy, ciężko, ciasno ale próbuje, 1 próba nieudana, 2 nieudana, 3 udana śruba puściła.

    Jakie było moje zaskoczenie gdy powiedział mi że to dzisiaj już 2 skoda z taką przypadłością.
    A miesiąc temu jak wyważałem letnie to też nie było łatwo.
    Zapieczone były jakieś takie...

    zaproponował mi żebym zrezygnował z tego zabezpieczenia, a ja ochoczo przyjołem jego propozycję.

    teraz latam na 4 szpilkach na każdym kole,

    i wybieram się do serwisu po nowe szpileczki (już nie antykradzieżowe)

    PS,
    nie wiecie ile kosztują szpilki ????

    Komentarz


    • #3
      stysiek, tak samo ten warsztat mieć klucze made in China które są jednorazówkami i sami mogli Ci wmówić , że to wina śrub , nigdy nie spotkałem się z takim przypadkiem.

      A to że śruba nie chciała puścić to jest efekt dokręcania kół kluczem pneumatycznym :evil:
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        Ja tam w kazdym razie juz w kolejnym aucie przy pierwszej zmianie kol, smaruje sruby i nigdy wiecej problemy nie wystepuja

        A tak faktycznie moze byc duzyyy problem
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          smaruje sruby
          Jakimś specjalnym smarem ? Bo zwykły tawot przez sezon wyparowuje :wink:
          Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

          Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

          Jest O1 1.6 BFQ

          Komentarz


          • #6
            Nic nie wyparowuje. Smar LT ma dosc wysoka wytrzymalosc temperaturowa.

            Tak robie w kilku autach i jak wspomnialem, problemow nie mam.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Ziomal, można lekko smarnąć smarem miedzianym (jest do ponad 1000*C). Są tego zwolennicy i przeciwnicy. Jedni uważają, że szpilki po takim smarowaniu nie trzymają i się kręcą (hmm) inni, że się nie zacierają. Ja akurat tego nie stosuję i problemu z odkręcaniem tyż nie mam.
              Co do trwałości śrub zabezpieczających to jestem zaskoczony. Używam takowych i już po kilku kręceniach nadal są jak nowe - zakazuje używania pneumatyka bo to owszem może je wyszczerbic i w koncu zabic i problem j/w.
              Zamieszczone przez stysiek
              ile kosztują szpilki
              Ja za swoje płaciłem 4,50zł/szt w sklepie z felgami.

              Komentarz


              • #8
                Ja w zeszłym roku miałem to samo. Trzy koła puściły a 4 trzeba było spawać, tylko dobrze, że toi było na zimówkach a nie alu więc dostęp był łatwy. śruby zabezpieczające wywaliłem do kosza i kupiłem zwykłe szpilki po 8zł za sztukę, oryginalne w sklepie motoryzacyjnym i jest ok... zresztą tam żeby alumy ściągnąć to trzeba się dobrze nawku***rwiać i pewnie złodziej by to olał i poszedł do domu :twisted:
                Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
                Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

                Komentarz


                • #9
                  mi w tą sobotę się 2 złodziejki zwaliły przy próbie odkręcenia, wszystkie zęby się ukręciły przy 1 próbie odkręcenia ręcznie :shock: jutro jadę na spawanko i pozbywam się tego g... :evil:
                  Była 1.9 TDI AHF Elegance
                  190KM/395Nm

                  Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                  277KM/561Nm

                  Perfect Service by DGW

                  Komentarz


                  • #10
                    Jedno pytanie do kolegów Jakim momentem były dokręcone te śruby? czy tak jak zaleca Skoda 120 Nm czy może pneumatykiem czy nożnie skacząc po kluczu? Nie przypadkowo każda śruba w aucie ma podany moment z jakim należy ją przykręcić. Naprawdę warto zainwestować w klucz dynamometryczny (sto parę pln) najlepiej z zakresem 20-180 Nm i pozbyć się problemów ze śrubami które się urywaja lub nie chcą odkręcić. Ja sam serwisuję VW a teraz dodatkowo Skode od kilku lat i nigdy nie miałem problemów z żadną śrubą. Smarów nie polecam gdyż producent tego nie przewidział jest mozliwość odkręcenia się śruby a wtedy..... Przy śrubach dokręcanych do momentu 50-70 Nm wręcz polecam używanie specjalnego preparatu zapobiegającego samoczynnemu odkręceniu się śrub. Oczywiście nie do kół tu wystarczy 120 Nm i nigdy nie ma problemu z odkręceniem a siła jest odpowiednia.
                    Tomek

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Tomek_dx
                      czy tak jak zaleca Skoda 120 Nm czy może pneumatykiem czy nożnie skacząc po kluczu?
                      Sam sobie odpowiedziałeś niżej. Czyli kluczem dynanometrycznym.
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz


                      • #12
                        Ziomal, ale to nie był klucz made in china tylko made in Skoda

                        Komentarz


                        • #13
                          Gdzie wy jeździcie odkręcać te pourywane zabezpieczenia, spawanie to już historia - gdy mi uszkodziło się zabezpieczenie przyszedł pan z walizeczką wyjął odpowiednią nasadkę, nabił ja na uszkodzone zabezpieczenie (śrubęw kole) i odkręcił . Nic nie spawał i nie kombinował , ale może to dla tego że to warsztat specjalizujący się naprawą felg - TUJKO.

                          Komentarz


                          • #14
                            ach te śruby ja podmieniałem opony w lecie z alusów i gość podszedł pneumatycznym do śruby te z ząbkami no i zerwany gość mówi spawarka ale alu będzie okopcone zabrałem się i pojechałem w domu trochę się pomęczyłem ale to twarde jak nie wiem co pojechałem do tokarza ten miał superr wiertła zwykła wiertarka i zwiercił mi łepek śruby potem resztę gwintu wykręciliśmy. no i alu uratowane

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez piotrekpruszcz
                              gdy mi uszkodziło się zabezpieczenie przyszedł pan z walizeczką wyjął odpowiednią nasadkę, nabił ja na uszkodzone zabezpieczenie (śrubęw kole) i odkręcił
                              W ten sposób można uszkodzić gwint w piaście więc chyba mniej inwazyjne jest spawanie :wink:
                              Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                              Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                              Jest O1 1.6 BFQ

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Maicroft
                                Nic nie wyparowuje. Smar LT ma dosc wysoka wytrzymalosc temperaturowa.

                                Tak robie w kilku autach i jak wspomnialem, problemow nie mam.

                                Robie tak samo. Nigdy nie mialem problemu.
                                M47N2

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez piotrekpruszcz
                                  Gdzie wy jeździcie odkręcać te pourywane zabezpieczenia, spawanie to już historia - gdy mi uszkodziło się zabezpieczenie przyszedł pan z walizeczką wyjął odpowiednią nasadkę, nabił ja na uszkodzone zabezpieczenie (śrubęw kole) i odkręcił . Nic nie spawał i nie kombinował , ale może to dla tego że to warsztat specjalizujący się naprawą felg - TUJKO.
                                  dokładnie w ten sposób mi dzisiaj mechanior zdjął śruby i jest ok bo udało się bez spawania :szeroki_usmiech
                                  Była 1.9 TDI AHF Elegance
                                  190KM/395Nm

                                  Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                                  277KM/561Nm

                                  Perfect Service by DGW

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    A ja też miałem dziś spawanko. Chciałem w sobotę sam zmienić koła ale że się klucz wyginał na wszystkie strony odpuściłem. A dziś urwały się ząbki w tej śmiesznej śrubie zabezpieczającej. Walenie młotkiem, nabijanie przedłużek, w końcu spawanie. Na szczęście alufelga cała. A śrubki na wiosnę osobiście i własnoręcznie dokręcałem zwykłym kluczem ręką (nie skacząc po nim :twisted: ) wcześniej oczyszczając je szczotką drucianą i smarując smarem. Tak więc rzeczywiście coś w tych Octavkach musi być...

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Czy chodzi o np. takie śruby ?
                                      śruby

                                      ..ja sobie założyłem i wydawało mi się że ten kluczyk pomimo że pasuje to taki trochę luźny no ale wiosna wrócę do tematu. Generalnie odniosłem wrażenie, że śruby dokręcone fabrycznie były dokręcone dość lekko ale pewnie to wystarcza i nie ma sensu przy dokręcaniu wyciskać soków. Zazwyczaj w wulkanizacji spotkałem sie z praktyka poprawiania ręcznego po pistolecie ale nigdy nie widziałem żeby robiono to kluczem dynamometrycznym.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez ARobert
                                        Czy chodzi o np. takie śruby ?
                                        śruby
                                        dokładnie takie śruby
                                        Była 1.9 TDI AHF Elegance
                                        190KM/395Nm

                                        Jest A6C6 3.0TDI V6 Tiptronic
                                        277KM/561Nm

                                        Perfect Service by DGW

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X